MuscleMeat

De kramp

Bezoekers in dit topic

Corleoné

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
12.638
Waardering
1.120
Lengte
1m77
Massa
84kg
Ik ging vandaag mijn rug trainen, kwam bij de 3de oefening: de bent over row, waar je je been altijd wat gebogen houdt en druk geeft (ik toch). Kreeg ik daar opeens een kramp in mijn kuit :eek: , zwelde helemaal op, was net een kei! Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt, 10 minuten lang lichte intense pijn, kon mijn been gewoon niet meer veroeren. Ben dan maar al mankelend de gym probeer uit te geraken. Het was echt verschrikkelijk, ik was met de fiets en ik heb mijn ouders moeten bellen, ik kon gewoon niet meer op m'n tenen steunen of het schoot er terug in :mad:

Nu, na 2u voel ik het nog steeds, en morgen heb ik mijn eerste boksles :mad:

Zou dit kunnen komen door die enorme hitte en zon? Had vandaag redelijk veel in de zon gelopen (kan er niet zo goed tegen), en mijn t-shirt was weer door en door nat na 3 oefeningen. O ja, kheb vandaag (rond 2u) 4 cointrau's gedronken om wat sfeervoller te worden, misschien is de drank wel de oorzaak? ???
 
Ik heb dat ook een keer gehad en zelfs nog veel erger. Volgens een van die voedingsgoeroes was het een tekort aan zout en/of vocht. Het was ook een warme dag en ik ben toen behoorlijk diep gegaan (beentraining). Ik heb het toen maar aangenomen maar of het echt klopt weet ik niet. Ik hoop dat iemand dat hier nog kan bevestigen.
 
ik had het vroeger een paar weken lang na het trainen van mn biceps..maar nu heb ik tniet meer...
 
wel eens kramp in mn kuit gehad maar nooit tijdens de training, heb geen idee wat het kan zijn dus
 
Kramp --> Veel water drinken, magnesium supplementeren
 
idd, meestal dehydratatie en mineraleninbalans (kalium kan ook de boosdoener zijn)

oh en had je drank genomen VOOR je workout ? .... (trouwens alcohol dehydrateert ook)
 
Back
Naar boven