AndroidHealthClinic

Sticky De laatst genomen foto topic (16 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Dank. Nee is ook uit verhouding. Train m'n benen al ik gok anderhalf jaar niet meer door verrotte knieën.
    Dat is wel klote dan...

    Spier of gewrichtsprolemen?
     
    Haha, just messing with you man. Best aardig voor een natty toch?:) (denk echter wel dat je met meer voeding een stuk groter kan worden, zelfs natty)
    Ik haal er echt niet alles uit wat erin zit nee. Ik tel m'n kcal niet. Ik weeg m'n eten niet af. Ik train niet optimaal. Zoals gezegd ook wel veel blessureleed. Maar heb al die moeite er gewoon niet voor over. Vind 't wel prima zoals het nu gaat, hoef toch het podium niet op.

    Volgens mij ben ik ondertussen een van de weinige (echt) natty's die hier pics post en hoef me tussen de rest van de posters niet te schamen vind ik.
     
    Want?

    Heb ik inderdaad wel eens aan zitten denken, zou best kunnen helpen ja...

    Helpt enorm! M'n linker knie is ook rot, voordat ik kneesleeves gebruikte, altijd dagen last van m'n knie na legday, nu nooit meer eigenlijk.
     
    In m'n rug is het spier de rest van m'n lichaam voornamelijk gewrichten.
    Spijtig, zeker op zo jonge leeftijd.
    Ik ken het anders zelf maar al te goed. Heup die volledig verknoeit is door een breuk op m'n 16de, elleboogbursitis (2 operaties en altijd wel een gevoelig gewricht gebleven), schouders die zeer gemakkelijk beginnen klagen, neuropathische pijnen over heel m'n bovenrug.
    Goed dat je nog traint, je heb in ieder geval al een uitstekend fysiek :thumb:
     
    Dat zijn wel wraps, in principe bedoeld om meer gewicht te heffen, niet om de knieën te beschermen. Je kan ze natuurlijk gewoon niet te strak aanspannen, maar lijkt me toch makkelijker om sleeves te gebruiken.
    Ik zou beter zoiets kunnen kopen?

    sbd-knee-sleeves-pair-2.jpg
     
    Ik zou beter zoiets kunnen kopen?

    sbd-knee-sleeves-pair-2.jpg
    Dat lijkt me best. Zelf heb ik zowel sleeves als wraps. De wraps gebruik ik rond m'n heup; de druk die ontstaat door een flink strakke wrap lijkt de druk op het heupgewricht wat op te vangen, vooral bij het stappen. De sleeves vooral om de knieën goed warm te houden tijdens training.
     
    Dat lijkt me best. Zelf heb ik zowel sleeves als wraps. De wraps gebruik ik rond m'n heup; de druk die ontstaat door een flink strakke wrap lijkt de druk op het heupgewricht wat op te vangen, vooral bij het stappen. De sleeves vooral om de knieën goed warm te houden tijdens training.

    Wraps rond je heup? Hoe doe je zoiets dan? Afhankelijk van waar je die wrap precies plaatst zou je misschien ook een compression cuff van Slingshot kunnen proberen. Ik heb die toen ook gekocht voor in mijn lies tijdens een lichte blessure, werkte goed.
     
    Haha, danku. Eerste paar jaren echt nergens last van gehad maar de laatste jaren is echt alles kapot, knieën, schouders, rug. Ook vaak last van m'n elleboog soms m'n enkels/heup echt veel te vaak rare pijntjes. Krakkemikkig lichaam.

    Weet niet wat ze meten Heb nu een aantal maanden gecut dus zal wel wat van af zijn ook.

    Je bent 23 jaar en je loopt er min of meer bij als een oude man. Jouw manier van trainen is rampzalig, tenzij je één of ander progressieve gewrichtsziekte hebt.

    Klinkt misschien hard van me, maar hier heb je meer aan dan de standaard ''wow nice'' of ''haha ecto'' reacties.
     
    Wraps rond je heup? Hoe doe je zoiets dan? Afhankelijk van waar je die wrap precies plaatst zou je misschien ook een compression cuff van Slingshot kunnen proberen. Ik heb die toen ook gekocht voor in mijn lies tijdens een lichte blessure, werkte goed.
    Gewoon de wraps enkele keren strak bovenaan rond het dijbeenn wikkelen, en ook eens rond het bekken om omhoog te houden (zoals een riem). Niet ideaal, maar het geeft wel wat.
     
    Je bent 23 jaar en je loopt er min of meer bij als een oude man. Jouw manier van trainen is rampzalig, tenzij je één of ander progressieve gewrichtsziekte hebt.

    Klinkt misschien hard van me, maar hier heb je meer aan dan de standaard ''wow nice'' of ''haha ecto'' reacties.
    Ik heb de eerste jaren dat ik in de gym kwam, laten we zeggen 2 jaar, geen idee gehad wat ik deed en vooral mijn ego getraind/gestreeld. Trainde veel te zwaar, voerde oefeningen compleet verkeerd uit, keek alleen maar naar het gewicht en wist niet voeding aanpassen zou leiden tot progressie. Ik heb zelf het idee dat ik in die tijd gewoon veel beschadigd heb terwijl ik het toen nog niet voelde.

    Pas na die paar jaar ben ik me op internet gaan inlezen over training en voeding etc, sindsdien train ik in mijn ogen redelijk netjes, een stuk netter dan de gemiddelde gym bezoeker in ieder geval. Maar ben bang dat het kwaad al geschied is.
     
    Ik heb de eerste jaren dat ik in de gym kwam, laten we zeggen 2 jaar, geen idee gehad wat ik deed en vooral mijn ego getraind/gestreeld. Trainde veel te zwaar, voerde oefeningen compleet verkeerd uit, keek alleen maar naar het gewicht en wist niet voeding aanpassen zou leiden tot progressie. Ik heb zelf het idee dat ik in die tijd gewoon veel beschadigd heb terwijl ik het toen nog niet voelde.

    Pas na die paar jaar ben ik me op internet gaan inlezen over training en voeding etc, sindsdien train ik in mijn ogen redelijk netjes, een stuk netter dan de gemiddelde gym bezoeker in ieder geval. Maar ben bang dat het kwaad al geschied is.

    Het kwaad is niet geschied, kijk gewoon eens kritisch naar je schema. Het feit dat je alleen nog maar UB traint zal de boel op langer termijn alleen maar verergeren. Klinkt misschien weer heel cliché, maar een goede fysio/oefentherapeut kan ook geen kwaad. Begin desnoods helemaal opnieuw met SQ/DL.
     
    Ik heb de eerste jaren dat ik in de gym kwam, laten we zeggen 2 jaar, geen idee gehad wat ik deed en vooral mijn ego getraind/gestreeld. Trainde veel te zwaar, voerde oefeningen compleet verkeerd uit, keek alleen maar naar het gewicht en wist niet voeding aanpassen zou leiden tot progressie. Ik heb zelf het idee dat ik in die tijd gewoon veel beschadigd heb terwijl ik het toen nog niet voelde.

    Pas na die paar jaar ben ik me op internet gaan inlezen over training en voeding etc, sindsdien train ik in mijn ogen redelijk netjes, een stuk netter dan de gemiddelde gym bezoeker in ieder geval. Maar ben bang dat het kwaad al geschied is.


    Ik herken mezelf hier wel een beetje in, heb ook jaren met blessures gelopen. Toen ontmoette ik m'n vriendin en die is fysio en die heeft me naar een manueel therapeut gestuurd, laatste 2 jaar ook vaak geweest, ik had het squaten en deadliften ook opgegeven en trainde m'n benen alleen nog op machines. Sinds een maand squat ik nu weer, doe veel core oefeningen en stabiliteit oefeningen, sindskort ook weer rackpulls en ben al bijna 3 maanden niet meer bij de therapeut geweest. Dus geef het niet op en ga weer benen trainen:)
     
    Het kwaad is niet geschied, kijk gewoon eens kritisch naar je schema. Het feit dat je alleen nog maar UB traint zal de boel op langer termijn alleen maar verergeren. Klinkt misschien weer heel cliché, maar een goede fysio/oefentherapeut kan ook geen kwaad. Begin desnoods helemaal opnieuw met SQ/DL.
    Het lijkt me vooral slim om een deftige diagnose te hebben, en dan inderdaad indien nuttig naar een therapeut gaan. Als ik de mogelijkheid had om terug naar hartenlust te kunnen squatten en deadliften, zou ik er zo opspringen.
     
    koekoek wel echt tan2 biggie. Die armen man, nice
     
    Back
    Naar boven