AndroidHealthClinic

De laatste der colossen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als reactie op mijn sportschool..

Er gaat geen dag voorbij of die ene vraag duikt weer telkens op. Waar zijn de idealisten gebleven? De echte die-hards, de gevreesden, de monsters van de buurt, je weet wel. Je vond ze in elk fitnesscentra terug aan de inkom achter de toog. Een massa spierballen verscheen voor je, een man met stalen benen, met armen als kanonnen en een borstkast van gewapend beton. Waar zijn deze colossen gebleven? Ze lijken de dodo achterna zijn gegaan.. Neen, dat is te ver gezocht, en bovendien, dom zijn ze niet. Weet je, misschien zijn ze platgestoken, zoals een fietsband, ja dat zal het zijn. Vandaar dat mager zielig geval achter de toog in ons fitnesscentrum. Even mager lijkt het verstand te zijn wat sportkennis en fysiek betreft. De sportscholen hebben een nieuw systeem ingevoerd. De leerlingen moeten tegenwoordig de sportschooluitbaters bijscholen, zo slaat men heel wat moeilijke, ambetante, vermoeiende, overbodige verplichtingen en verantwoordelijkheden over. Zo bekijk je het maar. De methodes zijn veranderd, niet alleen dat. Zelfs de functie van een sportschool heeft een creatievere betekenis gekregen. Tegenwoordig luidt de algemene veronderstelling dat fitnesscentra ten dienste staan om jezelf te relaxen, om tot rust te komen... Even herlezen?? Fitnesscentra dienen om je te relaxen, om tot rust te komen.. Mensen die lekker op het gemakje een boekje lezen, terwijl ze sluimeren de ene pedaal na de andere heffen wanneer ze op de fiets zitten, of wat dacht je van die lekker actieve vermoeiende “Powerplate”, hoe noemden ze dat ook alweer? Sporten zonder trainen? Geweldig nietwaar? De nieuwe generatie als “fitnessfreak” blijft je verbazen. Laatst kwam er een man binnengewandeld. Hij begaf zich naar de fietsafdeling waar hij plaats nam op een van de fietsen. Hij had iets in zijn hand, het leek me een of ander sproeiapparaatje met reinigingsmiddel in, waarmee hij zorgvuldig de fiets mee begon af te sproeien. Hij had ook nog zo’n doekje bij de hand, waarmee hij het sproeisel langzaam maar zeker op de fiets droogboende. Hygiëne boven alles natuurlijk. Niets is irritanter dan geurtjes, zweet, bezwete kreunende mannen en stevige muziek.. De tijd toen m’n cd’tjes draaide, tenminste, bonkende bass-muziek om het ritme en de geest te stimuleren. Het enige wat ik nu hoor in fitnesscentra zijn een stel oude taarten, het boekjesgefladder van mensen die “Dag allemaal” of “Story” lezen. Nu speelt men tegenwoordig boysbandmuziek op de achtergrond, de oudjes mogen niet van hun “Powerplate” omvergeblazen worden natuurlijk... Zucht. Waar is de tijd waar je jezelf zag zitten op een bankje, wanneer je plots opkeek en je een ongeloofelijk luid gebrul te verduren kreeg in je linker oor? Mannen die lijken te verzuipen in het zweet, die als griekse goden naast je met massieve gewichten staan te zwieren. Hun oorverdovend gekeel wordt onderbroken. Er komt iemand aangelopen. Een magere uitgeputte man met kalend haar komt aangelopen; “Wees wat stiller!! Denk aan de stilte, denk aan de mensen!!” Waarna de in het zweet verdronken atleten elkaar aankijken. De stilte en misnoegdheid volgt. Hun monden en hun borstkasten worden gesnoerd. Daar gaan ze, de laatste der colossen..
 
Originally posted by munk

Sorry, het moest er even uit...........:cool:

geen excuses maken he Munk, nergens voor nodig:D

enne @Levrone, mazzelpik, kan t niet anders zegguh.

Bij mij trainen veel gasten met de juiste mentaliteit wat me ook uiteraard bevlt, het cardio- en circuitgedeelte zit aan de andere kant van de gym dus die mensen die er last van kunnen ondervinden hebben er vrijwel geen last van. Bij ons loop je langs de bar gelijk tegen t dumbbellrek aan waar fietsen en de loopband tegenover staan en links zijn de cardiotoestellen en rechts t krachthonk. Goede oplossing. Ik heb ook nooit klachten gehoord van wie dan ook. En ik bedoel t gros wat daar komt trainen gaat voor spiermassa en dan behoor je flink en hard te werken dus dat gegrom hoort daar ook bij. Wat me wel opvalt is dat ik samen met mn maatje de enige zijn die deadliften.

Enne Munk over die schemaatjes. 2 maten van me kregen laatst een fullbody schema voor 3maal per week, kort en bondig luidde dit zover ik me kan herinneren als volgt.

*stuk of 15 oefeningen bestaande uit 5 sets en 15-20 reps
*deze oefeningen vor verschillende spiergroepen dienden door elkaar gedaan te worden dus bijv. eerst leg curl en 7 oefeningen later weer iets voor de benen.
* hier hadden ze 2 uur de tijd voor met 15 minuten pauze
* dit schema gedurende 8 weken te volgen

Ik vroeg gelijk retorisch waar t voor was waarop ik na spiermassa als antwoord te hebben gekregen ik gelijk de woorden cortisol, rust en herstel in de strijd gooide. Maar dat was blijkbaar allemaal achterhaalde theorie en sloeg nergens op. Ik heb ze veel succes gewenst en ben lekker verder gegaan met mn training.

T mooiste vind ik ook als instructeurs de techniek en vorm van gelouterde bodybuilders, de echte colossen, ter discussie stellen.
dan zijn ze flink bezweet na een setje en komt er zon menneke aan die hem op zijn foute wijst. wel goed uiteraard dat er op gelet wordt maar zegg nou zelf, ze weten dondersgoed hoe ze wel en niet moeten trainen

Wat ik me overigens afvroeg, als je nou gaat schreeuwen en grommen kost dat ook niet op t moment energie die je beter in je kracht kan steken?

ps.Ze zouden juist mensen een test laten doen hoe hard ze kunnen kreunen en grommen om die vervolgens toe te laten
 
Ja in me tijd dat ik fitness trainer was op me gym was het ook zo erg. Ik mocht niet eens te lang bij de ECHTE Ijzer pompers staan want dat gaf slecht imago ofzo. Echt dom je ziet echt dat steeds meer met Candle light muziek enz. de echte mensen worden weg gewerkt. Gelukkig hebben we nog een krachthonk. Maar als ze maar niet wagen die weg te halen ! :D Verder goed stukkie bracke!
 
Originally posted by 3XL
Ik train in een gym waar het er nog ouderwets aan toe gaat :D

Nieuwelingen krijgen van de eigenaar ( een BN'er in BB kringen) altijd direct te horen dat het een HC school is. Dat als ze willen fietsen ze beter ergens ander kunnen gaan, en dat hijzelf geen tijd heeft newbe's te instrueren.

Dit schrikt meestal het "fitness" en "summer pretty boy" volk direct af. Zodat het geen wat overblijft ook meestal de mensen zijn die serieus zijn en willen leren.

Dat merk je ook aan de mensen die bij ons trainen. Doordat het HC bij ons is traint er een "groot" aantal BB die volgen bladen zoals de Fysiek elders trainen (eigenaar is wel eens gepakt op verkoop van ...., en dat staat niet goed in de bladen :D ), maar bij ons gewoon met het ijzer liggen te smijten omdat ze dat bij de scholen waar ze eigenlijk trainen niet meer kan.

Hoe heet die sportschool? Zit die ergens in het centrum of in een buitenwijk van Rdam?
 
Ook een ****ed up gym bij mij :mad:

Waar en in welke fitness trainen de andere Belgen hier ?
 
Bij ons eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik ben de enige die wel eens een deadlift doet in de gym. Dan staan er gelijk instructeurs te kijken wat ik aan het doen ben ( ze zijn overigens wel aardig ), maar snappen het nut er niet helemaal van. Voor de rest kan ik gewoon mijn gang gaan en doen wat ik wil.
 
Originally posted by Medus@
Bij ons eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik ben de enige die wel eens een deadlift doet in de gym. Dan staan er gelijk instructeurs te kijken wat ik aan het doen ben (.
en als ze vragen gaan stellen over hoe en waarom, gewoon zeggen dat je dat op dbb heb geleerd!:D

snappen ze nog minder ervan en vragen ze waarschijnlijk niets meer:thumb:
 
Bij ons in de gym ook. Ik ben de enigste die deadlift en 1 van de weinige die squats doet. Het is dus ook zo dat als ik 140 kg aan die stang heb hangen mensen zo naar mij kijken van: dat is veels te veel voor dat jong, wat een patsertje. Omdat ze zelf gewoon nooit met deftige gewichten aan de gang gaan.

Maarja, als je dan gewoon je set netjes afmaakt kijken ze een keer stilletjes de andere kant op. Af en toe vraagt wel eens iemand: 'is dat niet super slecht voor je rug?'. 'NEEN!'
 
Rob G zei:
Maarja, als je dan gewoon je set netjes afmaakt kijken ze een keer stilletjes de andere kant op. Af en toe vraagt wel eens iemand: 'is dat niet super slecht voor je rug?'. 'NEEN!'

gewoon antwoorden met:ja, ik probeer mn rug te vernken, ben goed bezig toch? ???
 
Ik ben zeer tevreden van de gym waar ik ga trainen.
Losse halters in overvloed, niet duur en veel uitleg.
Ook als je een oefening helemaal verkeerd aan het doen bent ( had ik in de eerste drie maanden) komt er onmiddelijk iemand af en toont hoe je het best die oefening kan beoefenen.

En natuurlijjk ook veel schone meiskes.
Das ook wel mooi meegenomen niet?
 
hey , Bracke , we moeten nodig 3km verder rijden , in Essen gaat het er wel steviger aan toe....eerst dit half-jaar abonnement nog afmaken en of we go .
Ik ga deze week al eens een kijkje nemen...
 
Leuk artikel.

Om het ook maar ff over mijn sportschool te hebben, klein rustig maar gezellig af en toe wat improviseren om dingen voor elkaar te krijgen.
Hebben sinds kort een oud-bodybuildster werken die de sporen echt wel verdiend heeft en ergens anders samenwerkt met Mascha Tieken. Ze begeleidt een paar jongens bij ons waarvan een wedstrijd bodybuilder.
Sinds zij er werkt gaat het met sprongen vooruit.
Er trainen aardig wat oudere jongens met de goede instelling.
 
Nice story!

Moet gelijk denken aan onze sportschool waar de laatste 2 colossen naar huis zijn gestuurd vanwege AAS gebruik.

"AAS zijn hier verboden" roept de eigenaar die er vroeger zelf ook niet vies van is geweest en gemiddeld 8 manden per jaar op pro-hormonen leeft.

Onze eigenaar is fervent aanhanger van het christendom en laat dit dan ook doorschemeren in zijn zaak.

Zo hangt er een bordje boven de bar waarop staat:
"praat vrijuit over god maar misbruik zijn naam niet"

Gelukkig heb ik hem wel overkunnen halen om die Jezus-house-shit muziek niet meer te draaien..dat was helemaal een ramp!

Juggernaut....Still dreamin' about a hardcore gym!
 
noou ik zit toevallig in een kleine gym, die errug gezellig is, en bovendien hebben wij zon colos staan die jullie kwijt zij :) komt allen naar dance point f.c. (niet allemaal tegelijk dan kan ik niet meer trainen )
 
Is gewoon omdat die groepslessen en al meer opbrengen. Ze willen nu allemaal het imago van "dit is een zaal waar enkel doetjes trainen"
 
Deze horror storys zijn een van de redenen dat ik bij mijn oude gym ben weggegaan en een nieuwe heb gezocht.
Ik had in die gym : een zooi apparaten van life-fitness , 1 vlakke bench , 2 verstelbare bankjes en dumbbells maar tot 22kg! De stang van het benchen kon ook maar tot 100kg max......dus deadliften kon ik er niet eens mee want dat was te licht.......ohja , vergeet ik bijna dat ze nog zo'n gaar smith geval hadden en het grootste gedeelte van de sportschool bestond uit cardio troep.........
Ik vond het voor cardio een nette sportschool met aardige instructeurs die van krachtraining overgens geen kaas hadden gegeten. Maar voor krachttraing :( om te huilen....
 
nja, mijn gym niet veel klachten over...gaat er wel bij de meeste wel redelijk hardcore aan toe :)
juist dat er veel van die jonge mannekes rondlopen die maar wat met die gewichten staan te zwieren en als je er een opmerking over maakt (helemaal niet negatief bedoeld maar je wil ze het deftig uitleggen) dan bekijken ze je scheef en denken ze van wat weet die der nu van... nuja ik laat ze doen en trek het me niet meer aan! zolang mijn training maar in orde is!

gewichten gaan lekker zwaar (weet eigenlijk niet hoeveel, nog niet op gelet, 64kg dumbbells ofzo????)
eigenaars zijn broers en kennen beide wel wat over AS en toestanden en dacht dat ze beiden al wel eens aan een of ;)
 
andere competetie BB hadden meegedaan....
je wordt door heb goed geholpen ivm begeleiding in gym en prog's enzo als je wil...

dus ben wel tevreden!

(die smiley mag je wegdenken! lol, typfoutje en erna verkeerd knopje geduwd) :p
 
ik kan me helemaal vinden in je verhaal, t wordt tijd voor een andere gym.
Maar ik heb goed nieuws voor mezelf, volgend jaar klaar met school en dan ook andere gym. Deze zit naast school dus afstand wel handig maar das dan ook het enige pluspunt. Teveel bejaarden en idd maar dumbbells tot 32kg, kom op ik doe french press met 32 en das toch echt te licht.
Verder zijn de been apperaten allemaal aan de max, alleen squat kan nog zwaarder maar jah, ook geen smith-machine, ik heb er geen woorden voor.

HARCORE, dat moeten we hebben!!!!!!!
 
andrew zei:
ik kan me helemaal vinden in je verhaal, t wordt tijd voor een andere gym.
Maar ik heb goed nieuws voor mezelf, volgend jaar klaar met school en dan ook andere gym. Deze zit naast school dus afstand wel handig maar das dan ook het enige pluspunt. Teveel bejaarden en idd maar dumbbells tot 32kg, kom op ik doe french press met 32 en das toch echt te licht.
Verder zijn de been apperaten allemaal aan de max, alleen squat kan nog zwaarder maar jah, ook geen smith-machine, ik heb er geen woorden voor.

HARCORE, dat moeten we hebben!!!!!!!

Ja, momenteel train ik ook nu in een gym naast m'n school.. Echt een hardcore geval, niet te doen. De eeigenaar heeft nog met de oude 'dinos' samengewerkt en getraint. Serge Nubret e.d.

Maar t'is idd zaalig als je voort eerst zo'n ijzerwinkel binnenloopt, na enkele jaren in een gayfitness te hebben getraint. Ma je moe wel opletten, want je w even hardcore als de gym zelf

Vandaag bicepscurls gedaan met de olympische bar. Vond niet genoeg gewichten om aan de kleinere barbell's te hechten :D

Joy ;)
 
Back
Naar boven