MuscleMeat

De laatste der colossen

Bezoekers in dit topic

Als reactie op mijn sportschool..

Er gaat geen dag voorbij of die ene vraag duikt weer telkens op. Waar zijn de idealisten gebleven? De echte die-hards, de gevreesden, de monsters van de buurt, je weet wel. Je vond ze in elk fitnesscentra terug aan de inkom achter de toog. Een massa spierballen verscheen voor je, een man met stalen benen, met armen als kanonnen en een borstkast van gewapend beton. Waar zijn deze colossen gebleven? Ze lijken de dodo achterna zijn gegaan.. Neen, dat is te ver gezocht, en bovendien, dom zijn ze niet. Weet je, misschien zijn ze platgestoken, zoals een fietsband, ja dat zal het zijn. Vandaar dat mager zielig geval achter de toog in ons fitnesscentrum. Even mager lijkt het verstand te zijn wat sportkennis en fysiek betreft. De sportscholen hebben een nieuw systeem ingevoerd. De leerlingen moeten tegenwoordig de sportschooluitbaters bijscholen, zo slaat men heel wat moeilijke, ambetante, vermoeiende, overbodige verplichtingen en verantwoordelijkheden over. Zo bekijk je het maar. De methodes zijn veranderd, niet alleen dat. Zelfs de functie van een sportschool heeft een creatievere betekenis gekregen. Tegenwoordig luidt de algemene veronderstelling dat fitnesscentra ten dienste staan om jezelf te relaxen, om tot rust te komen... Even herlezen?? Fitnesscentra dienen om je te relaxen, om tot rust te komen.. Mensen die lekker op het gemakje een boekje lezen, terwijl ze sluimeren de ene pedaal na de andere heffen wanneer ze op de fiets zitten, of wat dacht je van die lekker actieve vermoeiende “Powerplate”, hoe noemden ze dat ook alweer? Sporten zonder trainen? Geweldig nietwaar? De nieuwe generatie als “fitnessfreak” blijft je verbazen. Laatst kwam er een man binnengewandeld. Hij begaf zich naar de fietsafdeling waar hij plaats nam op een van de fietsen. Hij had iets in zijn hand, het leek me een of ander sproeiapparaatje met reinigingsmiddel in, waarmee hij zorgvuldig de fiets mee begon af te sproeien. Hij had ook nog zo’n doekje bij de hand, waarmee hij het sproeisel langzaam maar zeker op de fiets droogboende. Hygiëne boven alles natuurlijk. Niets is irritanter dan geurtjes, zweet, bezwete kreunende mannen en stevige muziek.. De tijd toen m’n cd’tjes draaide, tenminste, bonkende bass-muziek om het ritme en de geest te stimuleren. Het enige wat ik nu hoor in fitnesscentra zijn een stel oude taarten, het boekjesgefladder van mensen die “Dag allemaal” of “Story” lezen. Nu speelt men tegenwoordig boysbandmuziek op de achtergrond, de oudjes mogen niet van hun “Powerplate” omvergeblazen worden natuurlijk... Zucht. Waar is de tijd waar je jezelf zag zitten op een bankje, wanneer je plots opkeek en je een ongeloofelijk luid gebrul te verduren kreeg in je linker oor? Mannen die lijken te verzuipen in het zweet, die als griekse goden naast je met massieve gewichten staan te zwieren. Hun oorverdovend gekeel wordt onderbroken. Er komt iemand aangelopen. Een magere uitgeputte man met kalend haar komt aangelopen; “Wees wat stiller!! Denk aan de stilte, denk aan de mensen!!” Waarna de in het zweet verdronken atleten elkaar aankijken. De stilte en misnoegdheid volgt. Hun monden en hun borstkasten worden gesnoerd. Daar gaan ze, de laatste der colossen..
 
Ik train in een vrij gewoon fitness center (zeker geen hardcore gym...ook veel oudjes) en je ondervind inderdaad dat deze mensen hun kennis toch niet zo groot is als het op voeding en krachttraining aankomt. :scratch:

I am lucky to have you guys :) :lifter:
 
Moen: bij Fyzix (Brugge), hebbe ze er veel van in BE, maar totaaaaaaaaaaaal niet hardcore :D
 
hier staan ze ook raar op te kijken als je squat.wat helaas alleen op de smith kan, maar ja dat moet maar
 
Bracke zei:
Ik train in een bejaardenfitness. Uit respect voor de zaak, uhm uhm, zal ik niet zeggen waar je deze kan vinden.. Je zult hem wel herkennen als je hem ooit tegenkomt. Gelukkig opent er zich een nieuwe sportschool binnekort, 100 meter naast de huidige.. Hopelijk wordt deze stukken beter..
Heb nog genoeg klachten om een nieuwe tekst te schrijven, maar dan wordt het te lang.. Wist je zelfs dat wij geen enkle losse bar hebben??! De losse halters gaan tot 30kg max.. En de toestellen gaan ook maar tot een 60kg.. Train nu al met 1 arm per toestel.. LOL.. Bovendien zijn de toestellen constant kapot, en de herstelling duren soms maanden. Zelfs nu moeten we soms een tournavies gaan halen om dingen vast te draaien.. Er moest zo iets zijn als een testaankoop voor fitnesscentra..

Dumpen die boel :thumbd:

Mooie boel man :(

Ik ben zelf fitness instructeur en train veel en al lang, maar weet dat voordat ik daar kwam werken de baas de losse gewichten zelfs wou weghalen!!! of tot 30 laten liggen. Nou dan kun je de boel wel opdoeken. Ik was direct weggegaan, een aantal jongens gingen al weg bij het horen van de roddel.

Wij hebben 1 kleerkast lopen, een marrokaan van 118 kilos, ex uitsmijter. Echt een beer en heel aardig, heel rustig maar pronkt nergens mee.
Maar ja alle andere kleerkasten zitten in de steegjesachterafsportscholen waar alles is toegestaan.

Ik heb een wat breeder publiek in mijn gym. 's ochtend veel huisvrouwen en werklozen, 's middags en 's avonds vanalles. Ook is er op woensdag medisch fitness. Ik probeer zelf zo min mogelijk in hempies te lopen als ik zelf train (buiten werktijd), omdat dat misschien een verkeerd beeld geeft bij de oudere mensen.
We hebben alles van Techno gym, losse stangen, gewichten, dumbles noem maar op. Dus zelf train ik alleen met open keten. Ik heb geen dure toestellen nodig. Die zijn leuk voor de gewone fit-sporters
 
Laatst bewerkt:
lol ik herken direct mijn sportschool :p

Denk dat ik deze tekst daar aan het prikbord ga hangen :)
 
Life fit! whehe :D
 
mooi artikel, gelukkig is mijn gym niet ZO erg :thumb:
 
ksnap watje bedoelt ;) kan niet zegge dattet hier zo geweldig is maar niet zo erg idd ;)
 
munk zei:
mooi artikeltje. Ik herken onze zaal ook in dit artikel.
Als ik aan het deadliften ben en de barr iets te hard tegen de grond laat smakken staat er al een instructuer scheef te kijken van achter zijn toog. Allez "instrtucteur" noemen ze dat. Bij ons willen ze gasten die een diploma van regentaat lichamelijke opvoeding hebben. Geen slecht woord over die gasten maar 90% van de instructeurs die wij al gehad hebben weet geen kloten van trainen en jonge gasten die willen beginnen trainen komen dan schema's vragen aan ik of een maat die aan bodybuilding doet.

:

HEE ik kom ook van die opleiding gozer! Maar je hebt gelijk :D Veel te veel instructeurs weten te weinig. Geen slecht woord over mijn collegas maar ze trainen zelf niet eens!! Kom maar bij mij voor een echt schema dan..
Ik vind het artikel top ik ben diep geroerd, wil zelf ook ooit nog eens een HC sportschool starten dus ik herken het helemaal.

Mensen kijken je tegenwoordig treurig aan als je staat te squatten, in plaats dat iemand zijn respect uit vragen ze of je wel goed bij je hoofd bent en of je wel weet dat je knieeen naar de klote gaan. GROM

Dat soort gasten moeten uit m'n buurt blijven, ik ga hun ook niet vragen of ze alsjeblieft tot hun uiterste gaan omdat ik er niet tegen kan dat ze de sfeer verpesten. Laatst kwam er een vrouw naar me toe die vond dat ik wel erg veel gewicht gebruikte en toch ook wel te veel lawaai. Ze kwam daar voor haar rust. GODV... Ik heb geantwoord dat ik daar dus niet voor kwam.

Op zo'n moment is het lastig dat je er ook nog werkt want ik wil geen ruzie met de directeur maar je broek zakt er soms echt vanaf.

In Arnhem leg ik een paar platen op de legpress (leek me toch behoorlijk hardcore gym) Staat die eigenaar meteen over m'n schouder mee te kijken, wat mot die man????? Aanmoedigen juist zou je zeggen :mad:

Ja iedereen wil er tegenwoordig uitzien als die gasten in mens health, staan er oefeningen in op een therapie bal, dat kan ik dus niet waarderen. Laat gewoon zien dat je voor zo'n lichaam moet squatten en deadliften, mensen hebben een verkeerd beeld.

Als ik al mijn ongenoegen moet spuien gaat dit nog wel effe door maar ik geef de auteur van dit verhaal wel karma :cool:
 
Veel gepraat over Nederland, maar wie kent wat harcore gyms in België?
 
HardCase zei:
Veel gepraat over Nederland, maar wie kent wat harcore gyms in België?
je bent van mechelen
waar train je in mechelen dan? want ik heb de indruk dat er in mechelen toch nog enkele hardcore gyms te vinden zijn
 
hmm ik ben heel tevreden van me gym.. fanatics in mortsel

dumbbells gaan wel maar to 32 kilo dubbel (tot 40kg enkel) maar voor de rest zijn er 2x flat bench, 1x incline, 2x smith, 1x military, genoeg EZ-bars, preacher bankje, alle toestellen van technogym bijna... en veeeel gewichten om aan bars te hangen


genoeg bankjes ook en niet te veel cardio, maar wel alles wat je nodig hebt

www.fanatics.be voor de mensen met interesse en die niet ver van mortsel wonen

oh ja en hun prijzen zijn ook top
 
acidreign zei:
hmm ik ben heel tevreden van me gym.. fanatics in mortsel

dumbbells gaan wel maar to 32 kilo dubbel (tot 40kg enkel) maar voor de rest zijn er 2x flat bench, 1x incline, 2x smith, 1x military, genoeg EZ-bars, preacher bankje, alle toestellen van technogym bijna... en veeeel gewichten om aan bars te hangen


genoeg bankjes ook en niet te veel cardio, maar wel alles wat je nodig hebt

www.fanatics.be voor de mensen met interesse en die niet ver van mortsel wonen

oh ja en hun prijzen zijn ook top

Is toch niet zo goedkoop ...?
 
vergeleken met de gyms hier in de buurt en in het stad wel

heb wel studententarief :)
 
die toestellen van technogym zijn hééééél ingewikkeld
ik wou eens men kuiten trainen op zo'n toestel van technogym ik wist niet eens hoe ik erop moest gaan zitten :p Geef mij maar first class!
 
acidreign zei:
hmm ik ben heel tevreden van me gym.. fanatics in mortsel

dumbbells gaan wel maar to 32 kilo dubbel (tot 40kg enkel) maar voor de rest zijn er 2x flat bench, 1x incline, 2x smith, 1x military, genoeg EZ-bars, preacher bankje, alle toestellen van technogym bijna... en veeeel gewichten om aan bars te hangen


genoeg bankjes ook en niet te veel cardio, maar wel alles wat je nodig hebt

www.fanatics.be voor de mensen met interesse en die niet ver van mortsel wonen

oh ja en hun prijzen zijn ook top

Vind ik toch nog altijd duur, ook al heb je studententarief. Hier moet je een pak minder betalen.
 
HardCase zei:
Veel gepraat over Nederland, maar wie kent wat harcore gyms in België?
Ik train in Maaseik bij Johns fitness. Het ligt er al aan op welke uren je gaat. Want er staan veel te veel fietsen en loopbanden. Staat allemaal in de weg. Maar als je op de juiste uren gaat zie je dat er toch wel hardcore mensen trainen. Natuurlijk is er altijd het groepje "hoe meer hoe beter" mensen en de meer bejaarde mensen. Binnenkort mss eigen "trainhok" bij ons thuis :D . Kan ik tenminste met gewichten smijten zoals het hoort :cool:
 
Ben het heeeelemaal met je eens, bij ons op de sportschool mogen de mannen zelf geen hempies of tanktops dragen en 8 cm blote buik is voor vrouwen het maximum. Wat een lol, je moet toch kunnen zien welke spieren je traint of niet.
Moet zeggen dat er nog wel zulke sportscholen zijn, maarja moet ie wel net bij je in de buurt zijn.


Goed stuk trouwens, leuk geschreven en het leest makkelijk weg. Je merkt dat het een verhaal uit het hart is :nana:
 
maar ik heb toch het ergste meegemaakt gister:
ging ik squatten, vraag begeleider (f beter lamlul) om er achter te staan, weet hij niet hoe hij mee moet helpen enfin, (kerel is half veertig!)
ik pak de stang vraagt hij hoeveel 8a10 zeg ik. bij zes zegt hij nog twee. terwijl het echt makkelijk ging. dus ik ging door naar de tien, nog twee zeg ik al hijgend en zwetend. begint hij moelijk te kijken en zegt: je moet niet OVERMOEDIG worden!!!
dat was nou net de motivatie om er totaal 15 reps te doen. wat een achterlader!
gr d
 
Bracke zei:
idd... de laatste der colossen.. Colossenhemel, zou er zoeits bestaan?? Zoals het Walhalla voor de Vikings

Eigelijk geen slecht idee :scratch: :)

En voor de troon van Odin wordt je beoordeeld of je wel hard genoeg getraind hebt..zucht..wat klinkt dat toch mooi :o
 
Back
Naar boven