Fitness Seller

De laatste der colossen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als reactie op mijn sportschool..

Er gaat geen dag voorbij of die ene vraag duikt weer telkens op. Waar zijn de idealisten gebleven? De echte die-hards, de gevreesden, de monsters van de buurt, je weet wel. Je vond ze in elk fitnesscentra terug aan de inkom achter de toog. Een massa spierballen verscheen voor je, een man met stalen benen, met armen als kanonnen en een borstkast van gewapend beton. Waar zijn deze colossen gebleven? Ze lijken de dodo achterna zijn gegaan.. Neen, dat is te ver gezocht, en bovendien, dom zijn ze niet. Weet je, misschien zijn ze platgestoken, zoals een fietsband, ja dat zal het zijn. Vandaar dat mager zielig geval achter de toog in ons fitnesscentrum. Even mager lijkt het verstand te zijn wat sportkennis en fysiek betreft. De sportscholen hebben een nieuw systeem ingevoerd. De leerlingen moeten tegenwoordig de sportschooluitbaters bijscholen, zo slaat men heel wat moeilijke, ambetante, vermoeiende, overbodige verplichtingen en verantwoordelijkheden over. Zo bekijk je het maar. De methodes zijn veranderd, niet alleen dat. Zelfs de functie van een sportschool heeft een creatievere betekenis gekregen. Tegenwoordig luidt de algemene veronderstelling dat fitnesscentra ten dienste staan om jezelf te relaxen, om tot rust te komen... Even herlezen?? Fitnesscentra dienen om je te relaxen, om tot rust te komen.. Mensen die lekker op het gemakje een boekje lezen, terwijl ze sluimeren de ene pedaal na de andere heffen wanneer ze op de fiets zitten, of wat dacht je van die lekker actieve vermoeiende “Powerplate”, hoe noemden ze dat ook alweer? Sporten zonder trainen? Geweldig nietwaar? De nieuwe generatie als “fitnessfreak” blijft je verbazen. Laatst kwam er een man binnengewandeld. Hij begaf zich naar de fietsafdeling waar hij plaats nam op een van de fietsen. Hij had iets in zijn hand, het leek me een of ander sproeiapparaatje met reinigingsmiddel in, waarmee hij zorgvuldig de fiets mee begon af te sproeien. Hij had ook nog zo’n doekje bij de hand, waarmee hij het sproeisel langzaam maar zeker op de fiets droogboende. Hygiëne boven alles natuurlijk. Niets is irritanter dan geurtjes, zweet, bezwete kreunende mannen en stevige muziek.. De tijd toen m’n cd’tjes draaide, tenminste, bonkende bass-muziek om het ritme en de geest te stimuleren. Het enige wat ik nu hoor in fitnesscentra zijn een stel oude taarten, het boekjesgefladder van mensen die “Dag allemaal” of “Story” lezen. Nu speelt men tegenwoordig boysbandmuziek op de achtergrond, de oudjes mogen niet van hun “Powerplate” omvergeblazen worden natuurlijk... Zucht. Waar is de tijd waar je jezelf zag zitten op een bankje, wanneer je plots opkeek en je een ongeloofelijk luid gebrul te verduren kreeg in je linker oor? Mannen die lijken te verzuipen in het zweet, die als griekse goden naast je met massieve gewichten staan te zwieren. Hun oorverdovend gekeel wordt onderbroken. Er komt iemand aangelopen. Een magere uitgeputte man met kalend haar komt aangelopen; “Wees wat stiller!! Denk aan de stilte, denk aan de mensen!!” Waarna de in het zweet verdronken atleten elkaar aankijken. De stilte en misnoegdheid volgt. Hun monden en hun borstkasten worden gesnoerd. Daar gaan ze, de laatste der colossen..
 
Volgens mij zit je in de foute gym, bij ons is het zo erg nog niet. Maar je hebt wel gelijk, WAAR in de lage landen is er nog een deftige old school gym?!? Leuk stuk.
 
Hier is er in ieder geval geen...
 
leuk stuk, maar het mankeer structuur. het is 1 blok tekst, en dat leest niet mooi. ik zou een aantal alinea's maken, zodat het toch gemakkelijker leest.

dit over de opmaak dan :D
 
Dat is werk voor het "off-set team" toch?
 
niet echt, als je een artikel schrijft moet je toch ergens wel verantwoordelijk zijn voor de opmaak ervan, niet? alleh, dacht ik toch :D over de inhoud geen slecht woord, alleen de opmaak heh
 
Weet ik Spike, maar het is een stuk uit het hart.. Bovendien is het niet wetenschappelijk.. En natuurlijk was ik een ramp met Nederlands op school..

;)
 
Originally posted by admin
Volgens mij zit je in de foute gym, bij ons is het zo erg nog niet. Maar je hebt wel gelijk, WAAR in de lage landen is er nog een deftige old school gym?!? Leuk stuk.

Ik train in een bejaardenfitness. Uit respect voor de zaak, uhm uhm, zal ik niet zeggen waar je deze kan vinden.. Je zult hem wel herkennen als je hem ooit tegenkomt. Gelukkig opent er zich een nieuwe sportschool binnekort, 100 meter naast de huidige.. Hopelijk wordt deze stukken beter..
Heb nog genoeg klachten om een nieuwe tekst te schrijven, maar dan wordt het te lang.. Wist je zelfs dat wij geen enkle losse bar hebben??! De losse halters gaan tot 30kg max.. En de toestellen gaan ook maar tot een 60kg.. Train nu al met 1 arm per toestel.. LOL.. Bovendien zijn de toestellen constant kapot, en de herstelling duren soms maanden. Zelfs nu moeten we soms een tournavies gaan halen om dingen vast te draaien.. Er moest zo iets zijn als een testaankoop voor fitnesscentra..

Dumpen die boel :thumbd:
 
I know, heb ook bij iets dergelijks gezeten, ben onlangs overgestapt naar een nagelnieuwe gym dichtbij geopend, deze is bijna hardcore, maar wel kraaknet en verzorgt :p
De gemiddelde leeftijd is er ook stukken lager dus bejaarden zie je er dan niet veel.
Wat ik doe alvorens ergens een jaar abbo te nemen is eerst een 2 tal weken rondkijken met een beurten kaart ofzo dan weet je waar je je aan kan verwachten...
 
Originally posted by Bracke
Als reactie op mijn sportschool..

Er gaat geen dag voorbij of die ene vraag duikt weer telkens op. Waar zijn de idealisten gebleven? De echte die-hards, de gevreesden, de monsters van de buurt, je weet wel. Je vond ze in elk fitnesscentra terug aan de inkom achter de toog. Een massa spierballen verscheen voor je, een man met stalen benen, met armen als kanonnen en een borstkast van gewapend beton. Waar zijn deze colossen gebleven? Ze lijken de dodo achterna zijn gegaan.. Neen, dat is te ver gezocht, en bovendien, dom zijn ze niet. Weet je, misschien zijn ze platgestoken, zoals een fietsband, ja dat zal het zijn. Vandaar dat mager zielig geval achter de toog in ons fitnesscentrum. Even mager lijkt het verstand te zijn wat sportkennis en fysiek betreft. De sportscholen hebben een nieuw systeem ingevoerd. De leerlingen moeten tegenwoordig de sportschooluitbaters bijscholen, zo slaat men heel wat moeilijke, ambetante, vermoeiende, overbodige verplichtingen en verantwoordelijkheden over. Zo bekijk je het maar. De methodes zijn veranderd, niet alleen dat. Zelfs de functie van een sportschool heeft een creatievere betekenis gekregen. Tegenwoordig luidt de algemene veronderstelling dat fitnesscentra ten dienste staan om jezelf te relaxen, om tot rust te komen... Even herlezen?? Fitnesscentra dienen om je te relaxen, om tot rust te komen.. Mensen die lekker op het gemakje een boekje lezen, terwijl ze sluimeren de ene pedaal na de andere heffen wanneer ze op de fiets zitten, of wat dacht je van die lekker actieve vermoeiende “Powerplate”, hoe noemden ze dat ook alweer? Sporten zonder trainen? Geweldig nietwaar? De nieuwe generatie als “fitnessfreak” blijft je verbazen. Laatst kwam er een man binnengewandeld. Hij begaf zich naar de fietsafdeling waar hij plaats nam op een van de fietsen. Hij had iets in zijn hand, het leek me een of ander sproeiapparaatje met reinigingsmiddel in, waarmee hij zorgvuldig de fiets mee begon af te sproeien. Hij had ook nog zo’n doekje bij de hand, waarmee hij het sproeisel langzaam maar zeker op de fiets droogboende. Hygiëne boven alles natuurlijk. Niets is irritanter dan geurtjes, zweet, bezwete kreunende mannen en stevige muziek.. De tijd toen m’n cd’tjes draaide, tenminste, bonkende bass-muziek om het ritme en de geest te stimuleren. Het enige wat ik nu hoor in fitnesscentra zijn een stel oude taarten, het boekjesgefladder van mensen die “Dag allemaal” of “Story” lezen. Nu speelt men tegenwoordig boysbandmuziek op de achtergrond, de oudjes mogen niet van hun “Powerplate” omvergeblazen worden natuurlijk... Zucht. Waar is de tijd waar je jezelf zag zitten op een bankje, wanneer je plots opkeek en je een ongeloofelijk luid gebrul te verduren kreeg in je linker oor? Mannen die lijken te verzuipen in het zweet, die als griekse goden naast je met massieve gewichten staan te zwieren. Hun oorverdovend gekeel wordt onderbroken. Er komt iemand aangelopen. Een magere uitgeputte man met kalend haar komt aangelopen; “Wees wat stiller!! Denk aan de stilte, denk aan de mensen!!” Waarna de in het zweet verdronken atleten elkaar aankijken. De stilte en misnoegdheid volgt. Hun monden en hun borstkasten worden gesnoerd. Daar gaan ze, de laatste der colossen..

Erg tof artikel, en zeer leuk om te lezen...
Respect voor de colossen!
 
Ik train in een gym waar het er nog ouderwets aan toe gaat :D

Nieuwelingen krijgen van de eigenaar ( een BN'er in BB kringen) altijd direct te horen dat het een HC school is. Dat als ze willen fietsen ze beter ergens ander kunnen gaan, en dat hijzelf geen tijd heeft newbe's te instrueren.

Dit schrikt meestal het "fitness" en "summer pretty boy" volk direct af. Zodat het geen wat overblijft ook meestal de mensen zijn die serieus zijn en willen leren.

Dat merk je ook aan de mensen die bij ons trainen. Doordat het HC bij ons is traint er een "groot" aantal BB die volgen bladen zoals de Fysiek elders trainen (eigenaar is wel eens gepakt op verkoop van ...., en dat staat niet goed in de bladen :D ), maar bij ons gewoon met het ijzer liggen te smijten omdat ze dat bij de scholen waar ze eigenlijk trainen niet meer kan.
 
Zucht... En die sportschool die ligt ook in Rotterdam zeker? Het is erg frustrerend wanneer je als serieuse BB'er geen deftige thuishaven vindt. Spijtig dat er geen hardcoresportschool in mijn buurt is.. Zal maar met de riemen roeien die ik heb. Er zit momenteel niets anders op.

:sad:
 
Nou, kwa sportschool heb ik wel geluk - niet kwa volk, veel teveel 'gemiddelde' gasten die niets weten - maar wel kwa toestellen. De eigenaar is ex profBB en weet perfect wat je allemaal nodig hebt aan apparaten.

Maar hardcore kan je mn gym wel niet noemen...
 
Onze gym is ook suf. Nu hebben we nog dumbbells tot de 60 kg. Maar ze zijn bezig met een verbouwing en die vent zei tegen mij: die dumbbells gaan ook de deur uit want niemand gebruikt die troep. Dus dadelijk gaan de dumbbells van 40 kg tot 60 kg de deur uit. Niet dat ik ze nodig heb (nu nog niet althans), maar ik was ze eigenlijk wel ooit van plan te gebruiken.

Ik ben ook de enigste in de gym, samen met 1 gast die het van mij overgenomen heeft, die deadlifts doet. Oh ja, swarzenegger (de lokale dorpsgek) doet ook deadlifts (als je het zo mag noemen, het zijn meer 'rugkrakers' zoals hij het doet met kromme rug).

Bovendien weet echt niemand daar geen enkele fl*kker van trainen. Zijn echt weinig mensen met een fatsoenlijke split, bijna iedereen (jeugd iig) is overtrained (geloven allemaal nog in de hoe meer - hoe beter regel). Maarja, boeiuh...

Ik weet iig dat r nog wel kolossen zijn, ze surfen hier dagelijks over het forum!
 
leuk artikel ! heel leuk om te lezen...ik herken mijn sportschool direct hierin... :(

bij ons op de sportschool is 3kwart + 40; oude mensen die na jaaren niets gedaan te hebben aan sport weer willen gaan fitnessen... 2/5 deel van de fitness zaal is voor cardio apparaten...2/5 deel is gereseveerd voor machines waar je zon pasje kan instoppen met een voorgeprogrammeerd programma.... licht gewicht en veel HH.

de overgebleven 1/5 deel is voor de krachttrainers.... dumbbells van 2 tot 45 kg. 1 bench 1 incline bench crossover en een smith machine.
that's (sh)it !

nu hebben ze laatst een aantal nieuwe aparaten neergezet... weer voor de oude mensen.. zogenaamd "switching". t ergste is dat bijna niemand mee WIL doen. en vaak een beetje door t gevraag van instructeurs meedoen.

door de switching hebben we nu NOG minder plaats voor krachttraining :( en ze blijven maar mensen aanschaffen en die komen soms ook wat aanklunzen in de krachthoek..proberen van die schrale kleine mennekes dumbbellcurl te doen met 20-25 kg etc. of je ziet van die oude vrouwtjes die naar de aantal reps die ze moeten rdoen kijken en dan supersnel de beweging uitvoeren zodat ze snel klaar zijn en weer naar huis kunnen :/

der zijn nog een paar krachttrainers van ong mijn leeftijd.. maar t zijn allemaal beetje gezelschapstrainers... ze letten niet echt op zn eten .. zuipen zich meestal zat in t weekend.. maar gebruiken wel creatine .. :(

verder krijg ik altijd meteen commentaar als ik me max bench probeer.... of met max gewicht 4 reps te doen.. jammergenoeg zijn er geen echte die hard gyms in de buurt :sad:
 
Laatst bewerkt:
Wij worden ooit nog, heel misschien, een bedreigde diersoort.. :D
 
En dan worden we met zn allen in een grote sportschool gestopt waar de proteineshakes rijkelijk vloeien en het gekletter van het ijzer en het gegrom en gekreun de gehele dag door te horen is. niemand die ons stoort waarna we ons vervolgens in een heerlijke massagesalon storten waar we lekker tot rust kunnen komen.
Ieder heeft een eigen kok tot zijn beschikking en maakt naar gelang alles klaar wat je voor ogen hebt.

heerlijk leventje;)
 
Originally posted by dandyman
En dan worden we met zn allen in een grote sportschool gestopt waar de proteineshakes rijkelijk vloeien en het gekletter van het ijzer en het gegrom en gekreun de gehele dag door te horen is. niemand die ons stoort waarna we ons vervolgens in een heerlijke massagesalon storten waar we lekker tot rust kunnen komen.
Ieder heeft een eigen kok tot zijn beschikking en maakt naar gelang alles klaar wat je voor ogen hebt.

heerlijk leventje;)

idd... de laatste der colossen.. Colossenhemel, zou er zoeits bestaan?? Zoals het Walhalla voor de Vikings

Eigelijk geen slecht idee :scratch: :)
 
mooi artikeltje. Ik herken onze zaal ook in dit artikel.
Als ik aan het deadliften ben en de barr iets te hard tegen de grond laat smakken staat er al een instructuer scheef te kijken van achter zijn toog. Allez "instrtucteur" noemen ze dat. Bij ons willen ze gasten die een diploma van regentaat lichamelijke opvoeding hebben. Geen slecht woord over die gasten maar 90% van de instructeurs die wij al gehad hebben weet geen kloten van trainen en jonge gasten die willen beginnen trainen komen dan schema's vragen aan ik of een maat die aan bodybuilding doet.

De helft van de nieuwelingen loopt er verloren of krijgt schema's die echt gemaakt zijn voor poessies. Ik heb eens een schema onder mijn neus geschoven gekregen waar ik werkelijk krom van lag. Dienen instructeur zat oefeningen van borst en rug door elkaar te halen en dat zou dan beginnende gasten moeten opvangen. Ik heb daar serieus vragen bij.

Ik ben er ook 100% zeker van dat ik samen met mijn maat, ook al heb ik geen LO gestudeerd maar mechanica dat werk 10 keer beter zou doen. Het enige wat hen interresserd is wat bij de mokskes lopen die aan cardio doen. Dat is een shitmentaliteit en zo kweek je niks goeds.

Hoeveel keer ik al beginners oefenin,gen heb zien verkeerd doen, niet normaal. Maar ge denkt tocht niet dan die gasten da zien bij ons.

Ze moeten nog meer van die fietsen en die loopbanden zetten.
Als ik ga fietsen is het buiten en niet voor een glas met een velo die zegt hoeveel calorieen ik al verbrand heb!!!

En de helft komt zagen da ze niet vooruit gaan. 1 oplossing daarvoor. Nie kletsen en me da ijzer smijten.

Sorry, het moest er even uit...........:cool:
 
Leuk artikel!!

Ik zelf mag me zeer gelukkig prijzen, ik train in een hardcore gym, waar ook veel hardcore BB-ers trainen.

ALs je al binnenkomt dan hoor je al het gebrul , net of er iemand gemarteld wordt ofzo.Ik heb de beschikking tot zware dumbbells, vele apparaten, en genoeg ruimte om me de schompes te trainen.

EN bij ons lopen er ook heel weinig wijffies rond, vind ik beter zo wordt je niet afgeleid van je work-outs. Verder is de instrecteur ook een bb-er die het nodige in het verleden heeft gebruikt, dus ik babbel ook af en toe met hem over roids, kuurtips, voedsel etc.

:coolnana: :lifter:


Im a happy man
 
Back
Naar boven