XXL Nutrition

De laatste loodjes willen niet

Bezoekers in dit topic

RodrigoCosta

Cool Novice
Lid geworden
29 sep 2014
Berichten
47
Waardering
11
Lengte
1m88
Massa
95kg
Vetpercentage
26%
Ik ben nu sinds juli bezig met flink afvallen omdat ik mijn oude, wat sportievere look weer terug wil. Ben van 114kg naar 95kg gegaan. Inmiddels een vetpercentage van 26%. Wil dat graag omlaag brengen tot ongeveer 15%, maar sta nu al een maand stil. Lengte is 1.87 meter.

Ik doe 4 of 5 keer per week krachttraining, elke dag een andere spiergroep. Omdat ik een zeer, zeer slechte knie heb mag ik niet fietsen of hardlopen, waardoor ik een abonnement heb genomen op het zwembad hier (vanaf vandaag) omdat ik de crosstrainer niet meer kan luchten of zien.

Ik ben voor een groot deel afgevallen via het Mentale Dieetplan. Geen aardappelen, rijst, brood of pasta, alleen groenten, vlees (geen varkensvlees), kip en vis. Ik bak zonder of met minimale hoeveelheden olie om plakken tegen te gaan. Na het sporten neem ik een eiwitshake, de afslankversies van Body&Fit.

Wat ik ongeveer op een dag eet:

Ontbijt: 4 gebakken eieren in roerei vorm, glas met sap van 1 citroen, 1 sinaasappel, 1 grapefruit
Middageten: Pakje Surimi sticks, 12 stuks
Avondeten: 500 gram mager rundergehakt, potje groenten
Avond: Cup a soup tomaat
Drinken: 2 tot 3 liter water per dag

Hoe krijg ik die laatste 10 procent eraf? Extra tips, aanpassingen wellicht aan andere zaken. Val op dit moment misschien nog 100 a 200 gram per week af, maar laat er wel erg veel voor en vindt het resultaat de laatste maand flink tegenvallen.
 
Ik zou die sap van fruiten in de ochtend laten. Hierdoor krijg je allemaal snelle suikers binnen die je niet nodig hebt. En Als het kan misschien iets meer/langer/intensiever trainen
 
Iets méér eten wellicht? Je eet erg weinig als dat je 'schema' is.
Wat is je onderhoud en inname momenteel?
 
10% zijn niet de laatste loodjes.. :)

voeding is waardeloos

ga eens na hoeveel kcals je binnen krijgt, hoeveel eiwit/vet/koolhydraat dit is.. zo te zien mag je sowieso wel wat meer eiwit gebruiken...

hanteer je verder refeed dagen?
 
Omdat je inmiddels al min of meer gewend bent aan het niet eten van koolhydraten heb je hier wellicht iets aan.
 
Laatst bewerkt:
Bij een vetpercentage van 26% zou afvallen geen grote opgave moeten zijn. Heb je je voeding al eens over een langere periode nauwkeurig gelogd en zo ja wat kwam daaruit? Mijn eerste indruk is dat je voeding wel erg eenzijdig is. Verder ben ik het wel eens met het 'don't drink your calories' van DutchSoldier
 
500gram mager gehakt bij je avondeten is best wel veel eigenlijk. Ook veel (niet gezonde) vetten trouwens.
 
500gram mager gehakt bij je avondeten is best wel veel eigenlijk. Ook veel (niet gezonde) vetten trouwens.

Moet je toch dat E-boek eens gaan lezen wat ik hierboven gelinkt heb ;)
 
Moet je toch dat E-boek eens gaan lezen wat ik hierboven gelinkt heb ;)

Wijs me er anders even op, 111 pagina's is geen klein e-boekje ;)
Ik zie regelmatig "ground beef" in de eetschema's, maar niet elke dag 500gram. Sommige dagen bijvoorbeeld maar 200 gram, en andere dagen helemaal niet.
 
Wijs me er anders even op, 111 pagina's is geen klein e-boekje ;)

Ik neem aan dat je graag info tot je neemt?! Dan is het op zijn minst de moeite waard het boekje te lezen lijkt mij.

Als dat al teveel moeite kost, hoe ziet je workout er dan uit :rolleyes:
 
Ik neem aan dat je graag info tot je neemt?! Dan is het op zijn minst de moeite waard het boekje te lezen lijkt mij.

Als dat al teveel moeite kost, hoe ziet je workout er dan uit :rolleyes:

Ik ben niet de topicstarter :p
 
Ik ben niet de topicstarter :p

Als gefocussed sporter wil ik altijd zoveel mogelijk informatie opnemen om later te houden/gebruiken wat voor mij (of naasten) interessant is. Jij zit blijkbaar anders in elkaar.

Toch niet van alles willen, maar er niets voor willen doen? :)
 
Als gefocussed sporter wil ik altijd zoveel mogelijk informatie opnemen om later te houden/gebruiken wat voor mij (of naasten) interessant is. Jij zit blijkbaar anders in elkaar.

Toch niet van alles willen, maar er niets voor willen doen? :)

Dat is jouw aanname dat ik er niets voor wil doen. Dat ik op dit moment niet de tijd heb om een ebook door te lezen is een ander verhaal.

Je kunt me ook kort en bondig uitleggen wat er goed zou zijn aan het elke dag eten van mager gehakt in grote hoeveelheden. Dan deel je op een nog effectievere manier de informatie die jij hebt opgedaan en maak jij me wellicht nieuwsgierig om het ebook in zijn geheel te lezen. Nu post je simpelweg een link naar een ebook en omdat ik nu niet de tijd heb om het ebook te lezen, zit ik blijkbaar direct anders in elkaar en wil ik er niets voor doen.
 
Dat is jouw aanname dat ik er niets voor wil doen. Dat ik op dit moment niet de tijd heb om een ebook door te lezen is een ander verhaal.

Je kunt me ook kort en bondig uitleggen wat er goed zou zijn aan het elke dag eten van mager gehakt in grote hoeveelheden. Dan deel je op een nog effectievere manier de informatie die jij hebt opgedaan en maak jij me wellicht nieuwsgierig om het ebook in zijn geheel te lezen. Nu post je simpelweg een link naar een ebook en omdat ik nu niet de tijd heb om het ebook te lezen, zit ik blijkbaar direct anders in elkaar en wil ik er niets voor doen.

Het maakt mij niet uit of je iets wel of niet leest, ik wil je dus ook allerminst nieuwsgierig maken. Overigens staat er een vraagteken. Dus geen aanname, maar een vraag.

Het gaat in dit boek ook niet zozeer om gehakt, maar om je stelling 'slechte vetten'. De vetten waarvan jij denkt dat ze slecht zijn, zijn misschien helemaal niet zo slecht ;)

Nieuwsgierig geworden? Lees het boek! :D
 
Het maakt mij niet uit of je iets wel of niet leest, ik wil je dus ook allerminst nieuwsgierig maken. Overigens staat er een vraagteken. Dus geen aanname, maar een vraag.

Het gaat in dit boek ook niet zozeer om gehakt, maar om je stelling 'slechte vetten'. De vetten waarvan jij denkt dat ze slecht zijn, zijn misschien helemaal niet zo slecht ;)

Nieuwsgierig geworden? Lees het boek! :D

Als je dat nou direct had gezegd, was deze kleine discussie al niet eens nodig geweest ;-)
 
Ik ben nu sinds juli bezig met flink afvallen omdat ik mijn oude, wat sportievere look weer terug wil. Ben van 114kg naar 95kg gegaan. Inmiddels een vetpercentage van 26%. Wil dat graag omlaag brengen tot ongeveer 15%, maar sta nu al een maand stil. Lengte is 1.87 meter.

Ik doe 4 of 5 keer per week krachttraining, elke dag een andere spiergroep. Omdat ik een zeer, zeer slechte knie heb mag ik niet fietsen of hardlopen, waardoor ik een abonnement heb genomen op het zwembad hier (vanaf vandaag) omdat ik de crosstrainer niet meer kan luchten of zien.

Ik ben voor een groot deel afgevallen via het Mentale Dieetplan. Geen aardappelen, rijst, brood of pasta, alleen groenten, vlees (geen varkensvlees), kip en vis. Ik bak zonder of met minimale hoeveelheden olie om plakken tegen te gaan. Na het sporten neem ik een eiwitshake, de afslankversies van Body&Fit.

Wat ik ongeveer op een dag eet:

Ontbijt: 4 gebakken eieren in roerei vorm, glas met sap van 1 citroen, 1 sinaasappel, 1 grapefruit
Middageten: Pakje Surimi sticks, 12 stuks
Avondeten: 500 gram mager rundergehakt, potje groenten
Avond: Cup a soup tomaat
Drinken: 2 tot 3 liter water per dag

Hoe krijg ik die laatste 10 procent eraf? Extra tips, aanpassingen wellicht aan andere zaken. Val op dit moment misschien nog 100 a 200 gram per week af, maar laat er wel erg veel voor en vindt het resultaat de laatste maand flink tegenvallen.


Mooi resultaat al bereikt maar sorry, je dieet is er eentje die maar kort werkt

Ik zou wel wat koolhydraten gaan eten, je hebt ze echt nodig nu om verder te komen.

Als avond eten 500gr gehakt gaat niet werken. Het is teveel in 1 keer (al vinden IF fans dat weer niet) en potje groente? Geen vers?
Surimisticks is wel graan maar troep, leeggekookte graan met een beetje goedkope vis.
cup a soup heeft geen voedingswaarde
enige dat ik zelf waardeer is je omelet van 4 eieren en je zelf geperste fatburnsapje.
Ja goed en de rundergehakt om je spieren te voeden dan een beetje. Maar daarvoor kan je beter vis pakken en in 2-3 porties nemen.
 
Ik zou die sap van fruiten in de ochtend laten. Hierdoor krijg je allemaal snelle suikers binnen die je niet nodig hebt. En Als het kan misschien iets meer/langer/intensiever trainen
Ik denk dat het in het dieet zit vanwege de grote hoeveelheid vitamine C, citric acid en synephrine. Allemaal ondersteunend voor fatburn.
De suikers werken inderdaad de fatburn even tegen, maar de andere stoffen werken langer door.
 
Bedankt iedereen!

Het fruitsap is me inderdaad met klem aangeraden. Daarnaast eet ik er nog 2 gram kaneel per dag bij, nog een 'trucje' dat me werd aangeraden.

Verse groenten is voor mij bijna niet te doen. Ik werk op de tijden dat de supermarkt open is, de weinige uurtjes die ik vrij ben op die tijden zit ik in het zwembad en voorheen op de crosstrainer. Maar goed, het is ook al bewezen dat bepaalde potjes niet slechter zijn dan vers, hoor ik Jamie Oliver dagelijks keihard roepen op 24Kitchen.

Jammer dat sommige mensen hier op een toon reageren die alleen maar demotiveert, reageer dan niet! Opbouwende kritieken daarentegen doen me erg goed. Laatste loodjes is misschien niet fijn gekozen, maar als je van 114kg afkomt en je bent er al 20kg kwijt, dan wil je jezelf graag aanpraten dat je al een heel eind op weg bent. Vetpercentage is helaas nog veel te hoog. Ik zou graag een voedingsschema opstellen, maar ben daar totaal niet in thuis. Ik heb de discipline om te eten wat ik moet eten, geen probleem. Misschien dat iemand een goed schema heeft? Moeilijk of niet moeilijk, ik ben gemotiveerd en laat staan wat ik moet laten staan. Ga het bovenstaande E-book vanavond op werk (beveiliging) eens helemaal uitlezen. Erg bedankt daarvoor!

Verder misschien nog extra tips met betrekking tot zwemmen en sporten? Al besef ik dat op dit moment voeding het belangrijkst is. Ik snap ook niet dat ik nauwelijks nog afval, terwijl ik hetzelfde eet als tijdens de periode toen ik 20kg afviel. Sinds eind augustus sta ik echter zo goed als stil en blijf ik net boven de 95kg schommelen
 
Ah shit, dat e-book is Engels. Mijn Engels is net zo goed als mijn Swahili. Om je voor kapot te schamen, doe ik ook, weet ik ook, maar het heeft zijn redenen. Is er heel toevallig ergens een Nederlandse versie van?
 
Ah shit, dat e-book is Engels. Mijn Engels is net zo goed als mijn Swahili. Om je voor kapot te schamen, doe ik ook, weet ik ook, maar het heeft zijn redenen. Is er heel toevallig ergens een Nederlandse versie van?

Ik heb niets in het Nederlands betreffende dit onderwerp. Joh, vertaalsite erbij kom je een heel eind!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven