AndroidHealthClinic

De laatste loodjes willen niet

Bezoekers in dit topic

Thanks Martin! Zo kijk ik er inderdaad naar op het moment. Heb de aanbevolen supplementen als visolie, jeneverbes, appelazijn, carnitine etc wel in huis gehaald en slik ik trouw. Voedingsschema bevalt goed, heb geen honger en kan best wat variëren. Sporten heb ik altijd fanatiek gedaan dus dat gaat rustig verder. Ben erg benieuwd naar het resultaat over een maand
 
Ik heb niet alles gelezen, zoveel posts maar supplementen zullen echt niet de reden zijn waarom jij wel/niet afvalt @26% vetpercentage.
Hou het bij de basis en zorg dat je voeding en training op orde is.

1. Bereken je behoefte via een formule en ga hier -500 onder zitten
2. Hou je hier vervolgens één week aan (strict)
3. Na een week bekijk je hoe je lichaam reageert (te weinig of niet afgevallen=verlagen, te veel afgevallen=verhogen)
4. Ga door tot je jouw doel hebt bereikt.
5. Het geld dat je bespaard op supplementen kan je naar mij overmaken ;)

Je kan jouw doel (berekend via de formule) via een specifiek voedingsschema halen OF via een voedingsapp
waar je per dag alles invult wat je eet. Zorg dat je consequent bent en alles nauwkeurig afweegt. Gokken = problemen uitlokken.

Succes.
 
Dat beweer ik ook nergens ;). Ik zeg dat iets ondersteunends alleen maar goed kan zijn, elke tiende procent is meegenomen lijkt me. Ik ben 18kg afgevallen en wil er nog zo'n 13 kwijt nu.
 
Rah Rah Man, blijf lekker weg als je alleen grappig komt doen asjeblieft. Ik ga hier geen leugens wegzetten. Stond 2 maanden stil qua gewicht, 1500kcal per dag zonder 1 dag zondigen. Ben nu dus wat meer gaan eten, erg benieuwd naar het resultaat
 
Laatst bewerkt:
Je dieet is inderdaad waardeloos. Dat is precies wat ze noemen een CRASHDIEET.

Wat jij nu doet is je lichaam te weinig geven. Dus wat zegt jouw lichaam? "Fuck you gast jij heeft mij niks te eten dus ik sla alles lekker op. Ik ben niet van plan mezelf kapot te maken omdat jij niet wil eten." Dus je vermagert niet meer. Vaak gebeurt het zelfs dat mensen weer aankomen, of gewoon weer sneller.

Ik stel voor dat je een refeed dag neemt, staat op dit forum ook wel bekend als de befaamde CHEATDAY. Je eet dus een dag binnen de menselijke perken weer gewoon wat je wil, een snoepje, een pizza, een panini. Whatever! Zorg gewoon dat je daarna weer begint met een deftig dieet. Ik heb hier nog een legit dieet liggen die mij heeft geholpen toen ik nog geen kloten van voeding en fitness afwist. Heb daar toen 80 euries voor neergeteld bij de diëtist. Ik stuur em wel op in pb, dan doe je daar mee wat je wilt.
 
Kijk, dat zijn posts! Echt bedankt man, niet alleen voor het schema, ook voor de tips! Respect
 
Dat beweer ik ook nergens ;). Ik zeg dat iets ondersteunends alleen maar goed kan zijn, elke tiende procent is meegenomen lijkt me. Ik ben 18kg afgevallen en wil er nog zo'n 13 kwijt nu.

Voeding is zon 99,9%. Voeding bepaald dus of je wel of niet afvalt/droger wordt. Training zorgt ervoor dat je "mooier" resultaat hebt (meer spiermassa behoud). Supplementen komen pas als laatst en zijn ook niet noodzakelijk.
Daarom zou ik als ik jou was je prioriteiten nog even goed afstemmen op hoe belangrijk iets is.

Laat ons weten hoe het gaat @ resultaat :)
 
Je dieet is inderdaad waardeloos. Dat is precies wat ze noemen een CRASHDIEET.

Wat jij nu doet is je lichaam te weinig geven. Dus wat zegt jouw lichaam? "Fuck you gast jij heeft mij niks te eten dus ik sla alles lekker op. Ik ben niet van plan mezelf kapot te maken omdat jij niet wil eten." Dus je vermagert niet meer. Vaak gebeurt het zelfs dat mensen weer aankomen

Oh, daarom vermagert iemand in hongerstaking niet!
 
Ik denk dat het dieet niet zo waardeloos is en iig een flinke verbetering en de extra caloriën en meer en betere voeding sowieso al beter zal werken dan het oude dieet.
Na een x aantal weken verder aanpassen adv resultaten en verdere doelen is niks mis mee.

een refeed is imo wel een goed ding om te doen zo nu en dan.
 
Een heldere omschrijving die ik elders gelezen heb, niet van mijn hand, maar geeft het eea goed weer:

dit is wat de "spaarstand" inhoud:

- tijdens een periode van een calorie deficiet (minder eten dan je verbrand) gebeurt het volgende met je hormonen: insuline omlaag; testosteron omlaag; IGF-1 omlaag; thyroid/schildklier hormonen omlaag; catecholamines omhoog; cortisol omhoog; leptine omlaag; ghrelin omhoog: je bent katabool. Door deze aanpassingen van de hormoonhuishouding (zoals oa schildklierhormoon en testosteron die omlaag kelderen bijvoorbeeld), zakt je metabolisme. Je verbrandt minder.

Dit zal altijd gebeuren, hoe klein het calorie deficiet ook is. Je lichaam zal zich na verloop van tijd aanpassen aan de inname en dit is het probleem ook bij veel mensen. Voordat ze wilden afvallen aten ze al minder dan ze eigenlijk zouden kunnen en hun stofwisseling is al jarenlang vertraagd. Oftewel, hoe groter het calorie deficiet, en hoe lager het vet% van een bepaald individu, hoe sneller dit effect plaatsvindt (aanpassen van stofwisseling op kcal inname). Maar zelfs in de worst case, dan duurt het toch meestal enkele weken voordat het vertraagt, en enkele maanden voordat het afvallen compleet stilvalt.

- Hoe minder je eet, hoe minder je spontaan zult bewegen. mensen op een streng dieet, zullen zomaar een 250-300 kcal minder per dag verbranden, omdat ze minder bewegen, stiller zitten, minder spontane bewegingen maken.

- Het Thermic effect of food (specifiek dynamische werking) zorgt voor een toe of afname van metabolisme. (Meer eten, zorgt ook dat je meer verbrand. en minder eten zorgt dat je minder verbrandt).

- spier en vetverlies zorgt voor een permanente drop in metabolisme. (de rest is omkeerbaar door je hormoonhuishouding te herstellen middels op of boven behoefte te eten voor een aantal weken). Maar de drop in metabolisme door spier en vetverlies via een dieet, is permanent. En hier dien je ook enigzins rekening mee te houden. (Door krachttraining verlies je bijna geen spiermassa en zal dit effect veel minder groot zijn. Daarnaast als je weer op onderhoud of net erboven gaat eten en je traint bouw je zelfs nog wat spiermassa op, waarmee je de permanente drop in metabolisme wellicht volledig opheft.

Het lichaam houd niet krampachtig vet vast. Het verbrand gewoon die vetten niet, omdat je lichaam minder veel verbrand (om bovenstaande redenen).

De oplossing is enkele weken (bij mensen die heel extreem slechte stofwisseling hebben, wellicht aantal weken langer) net boven onderhoud eten.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Een heldere omschrijving die ik elders gelezen heb, niet van mijn hand, maar geeft het eea goed weer:



[Link niet meer beschikbaar]

yep mee eens.
Daarom passen we dingen aan. Meer richting onderhouds behoefte met het dieet en zien wat het doet.
Soms moet je inderdaad eventjes boven onderhoudsbehoefte gaan zitten om je lichaam weer goed te laten functioneren.
 
Voeding is zon 99,9%. Voeding bepaald dus of je wel of niet afvalt/droger wordt. Training zorgt ervoor dat je "mooier" resultaat hebt (meer spiermassa behoud). Supplementen komen pas als laatst en zijn ook niet noodzakelijk.
Daarom zou ik als ik jou was je prioriteiten nog even goed afstemmen op hoe belangrijk iets is.

Laat ons weten hoe het gaat @ resultaat :)
Dan klopt het ongeveer toch ;) Ik had het over een tiende, 0,1, procent. Puur ondersteunend, weet ook wel dat voeding en sporten veel belangrijker zijn. Maar alle (mini)-beetjes helpen.

Vanochtend kon ik het niet laten op even op de weegschaal te gaan staan, had ik beter niet kunnen doen... 200 gram zwaarder dan paar dagen geleden, 96,1 ipv 95,9.
 
Dan klopt het ongeveer toch ;) Ik had het over een tiende, 0,1, procent. Puur ondersteunend, weet ook wel dat voeding en sporten veel belangrijker zijn. Maar alle (mini)-beetjes helpen.

Vanochtend kon ik het niet laten op even op de weegschaal te gaan staan, had ik beter niet kunnen doen... 200 gram zwaarder dan paar dagen geleden, 96,1 ipv 95,9.

Inderdaad niet teveel doen die weegschaal. Ga je een paar uur later met een keer extra toilet en stoelgang dan ben je weer lichter.
Eerst even het nieuwe dieet aanhouden en je lichaam wat voeden en laten herstellen. Het kan ook zijn dat de spieren gewoon weer wat gevuld raken en je daardoor weer wat zwaarder wordt.
Je zal evengoed wel wat extra vet verbranden.

rustig aan. Komt goed.
 
Je dieet is inderdaad waardeloos. Dat is precies wat ze noemen een CRASHDIEET.

Wat jij nu doet is je lichaam te weinig geven. Dus wat zegt jouw lichaam? "Fuck you gast jij heeft mij niks te eten dus ik sla alles lekker op. Ik ben niet van plan mezelf kapot te maken omdat jij niet wil eten." Dus je vermagert niet meer. Vaak gebeurt het zelfs dat mensen weer aankomen, of gewoon weer sneller.

Ik stel voor dat je een refeed dag neemt, staat op dit forum ook wel bekend als de befaamde CHEATDAY. Je eet dus een dag binnen de menselijke perken weer gewoon wat je wil, een snoepje, een pizza, een panini. Whatever! Zorg gewoon dat je daarna weer begint met een deftig dieet. Ik heb hier nog een legit dieet liggen die mij heeft geholpen toen ik nog geen kloten van voeding en fitness afwist. Heb daar toen 80 euries voor neergeteld bij de diëtist. Ik stuur em wel op in pb, dan doe je daar mee wat je wilt.
Post dan gewoon niks als je totaal niet weet waar je het over hebt, gekkie. Met dit soort waanzin is niemand geholpen.

@TS maak gewoon een goed plan ipv 6 supps te slikken.

En waai niet met iedere wind mee, je krijgt nu al een heel topic advies van overwegend complete idioten. Als je zelf wat beter dingen onderzoekt dan kun je wat makkelijker de nonense van de nuttige dingen scheiden. En hoef je niet post te gaan liken of disliken wanneer ze wel of niet in je straatje vallen.
 
Ik like of dislike niks omdat het wel of niet in mijn straatje past, mensen die tips geven geef ik een like, al is het maar voor de moeite. Zeiken kan iedereen, helpen is een kwaliteit. Ik waai nergens in mee, ik volg het schema op voorstaande pagina om te zien wat het doet. De meeste mensen hier die mij tips geven zien er fysiek een stuk beter uit als ik, dus ze zullen toch iets goed doen ;)
 
Ik like of dislike niks omdat het wel of niet in mijn straatje past, mensen die tips geven geef ik een like, al is het maar voor de moeite. Zeiken kan iedereen, helpen is een kwaliteit. Ik waai nergens in mee, ik volg het schema op voorstaande pagina om te zien wat het doet. De meeste mensen hier die mij tips geven zien er fysiek een stuk beter uit als ik, dus ze zullen toch iets goed doen ;)

Grove denkfout die je maakt
 
Omdat je inmiddels al min of meer gewend bent aan het niet eten van koolhydraten heb je hier wellicht iets aan.

Was al een tijdje op zoek naar dit interessante boek! :-)
 
Back
Naar boven