AndroidHealthClinic

Contest Log De lat(s) hoog leggen

Bezoekers in dit topic

Lol niet zo overdrijven. Je hebt al vaker gezegd dat je mij irl kent maar ik ken jou in elk geval niet irl.
Ik heb jou vaak gezien bij Haefland, maar blijkbaar val ik niet zo op. Ik heb het dan overigens over de strongman sectie, maar de helft is wellicht wel overdreven ja.
 
Ik heb jou vaak gezien bij Haefland, maar blijkbaar val ik niet zo op. Ik heb het dan overigens over de strongman sectie, maar de helft is wellicht wel overdreven ja.
Ik heb je één keer gezien op een wedstrijd toen je laatste of eennalaatste werd en geen woord met je gewisseld, maar blijkbaar is dat irl kennen?
 
Ik heb je één keer gezien op een wedstrijd toen je laatste of eennalaatste werd en geen woord met je gewisseld, maar blijkbaar is dat irl kennen?
Ik heb ook oprecht geen idee wie jij bent, maar blijkbaar ben je de sterkste junior 2019. Daar was ik niet bij, heb ook geen idee hoe jij eruit ziet ofzo. Wat je noemt moet wel de -105 finale 2017 zijn geweest...
 
Ik heb jou vaak gezien bij Haefland, maar blijkbaar val ik niet zo op. Ik heb het dan overigens over de strongman sectie, maar de helft is wellicht wel overdreven ja.
Ik heb jou een keer irl gesproken en in dat gesprek gaf je ongevraagd je opinie van je eigen naturel prestaties t.a.v. andere juicende deelnemers op strongman wedstrijden. Maar dat is al lang geleden. Verder ken ik je van je oude accountnaam prosteenstoter en bij Haefland noemden ze je prostaatstoter. Meer weet ik niet over je irl.
 
Ik vond het in ieder geval wel interessant om te lezen. Je denkt na over iemands routine en probeert daar naar jouw inzicht verbetering in te brengen. Je legt je verhaal duidelijk uit en het geeft minstens stof waarover je na kunt denken of waar je vanuit eigen ervaring over kunt discussiëren.
 
1610122183008.png


Verder vind ik de berichten van snowke90 niet storend en vaker leerzaam. Je bent ook niet verplicht om er iets mee te doen verder.
 
Ik vond het in ieder geval wel interessant om te lezen. Je denkt na over iemands routine en probeert daar naar jouw inzicht verbetering in te brengen. Je legt je verhaal duidelijk uit en het geeft minstens stof waarover je na kunt denken of waar je vanuit eigen ervaring over kunt discussiëren.

Posts met enige inhoud worden doorgaans niet gewaardeerd hier
 
Ik vond het in ieder geval wel interessant om te lezen. Je denkt na over iemands routine en probeert daar naar jouw inzicht verbetering in te brengen. Je legt je verhaal duidelijk uit en het geeft minstens stof waarover je na kunt denken of waar je vanuit eigen ervaring over kunt discussiëren.
Maar kent hij jou wel irl?
 
Bekijk bijlage 518350

Verder vind ik de berichten van snowke90 niet storend en vaker leerzaam. Je bent ook niet verplicht om er iets mee te doen verder.
Hij doet het ongetwijfeld met de beste bedoelingen maar de meeste mensen zitten gewoon niet te wachten op continu alinea's lang ongevraagd advies (helemaal in logs waar de progressie er vanaf spat). Persoonlijk vind ik het vooral irritant dat ie net doet of ie het helemaal gemaakt heeft in de sport en alle wijsheid in pacht heeft. Hij viel me overigens voor het eerst een paar jaar geleden op onder de naam prosteenstoter toen hij tekeerging in een PL log omdat iemand side raises deed. Mocht niet, was niet sportspecifiek genoeg en dus niet dedicated.
 
Ik heb ook oprecht geen idee wie jij bent, maar blijkbaar ben je de sterkste junior 2019. Daar was ik niet bij, heb ook geen idee hoe jij eruit ziet ofzo. Wat je noemt moet wel de -105 finale 2017 zijn geweest...
Je zou me ook kunnen kennen van de sterkste man van Bunschoten-spakenburg waar ik de nummers 2 en 4 van de finale van datzelfde jaar verslagen heb. Wat is jouw beste prestatie in de sport?
 
Ik vond het in ieder geval wel interessant om te lezen. Je denkt na over iemands routine en probeert daar naar jouw inzicht verbetering in te brengen. Je legt je verhaal duidelijk uit en het geeft minstens stof waarover je na kunt denken of waar je vanuit eigen ervaring over kunt discussiëren.
Kijk, als de superkritische Kameel dat zegt.
 
Je zou me ook kunnen kennen van de sterkste man van Bunschoten-spakenburg waar ik de nummers 2 en 4 van de finale van datzelfde jaar verslagen heb. Wat is jouw beste prestatie in de sport?
Je bent dus 2 jaar in de sport oid? Ik beweer nooit erg goed te zijn in de sport, mis het talent en ben altijd natty gebleven. Heb wel op specifieke events mensen kunnen verslaan (one arm db press, front hold, dat soort dingen) maar nooit verder gekomen dan prima -105 wedstrijden. -105 wel een goed seizoen gedraaid in 2017, toen ik me plaatste in Rotterdam door 2e te worden (gedeeld 2e met Werner qua punten, maar hij had event winsten, ik niet) boven zo'n beetje de halve finale van dat jaar (en ja dat was niet overdreven, uit mijn hoofd Sven/Frank/Joey/Jeffrey/Tom/Brian/Bjorn). Geen geweldige prestatie, want -105 is maar -105 en niet te vergelijken met wat jij gedaan hebt, maar ook geen totale pannenkoek. Ik heb het overgrote gedeelte van mijn sterkste man wedstrijden meer mensen achter mij gelaten dan voor me en dat voor een skinnyfat natty met een paniekstoornis. Zelfde overigens judo; geen nationale topper maar wel 4x Districtskampioen. Verdienstelijk, maar geen toptalent. Dat zijn vaak echter de beste coaches/mensen met meeste verstand van zaken!

De ervaringen die ik deel zijn meer door inlezen EN jarenlang trainen met mensen die wel aan de top staan. Oa. de huidige nr. 3 van NL, meervoudig podiumfinisher EN vooral de 4x sterkste man van Nederland. Die mij blijkbaar wel kundig genoeg vind om training te mogen geven in zijn gym. Dat doet hij niet door mijn stats of prestaties, maar door mijn kennis.

Dat van die side raises kan ik me niet echt meer herinneren maar was wellicht niet mijn sterkste moment dan. Geen idee verder man. Geen haat ook aan jou prestaties verder, je bent van "na mijn tijd" dus ken je oprecht niet. Finalisten verslaan in hun offseason zegt me niet alles, want de meeste gasten van de finale kuren/trainer amper in de offseason. Maar sterkste junior is een titel met naam, dat doe je goed!
 
En trouwens RockOfAges los van credentials in de sport, mag jij of wie dan ook het best met me oneens zijn en de dingen die ik aandraag inhoudelijk onderuit halen. Geen issues mee verder. Ik weet niet alles, wel veel. Je bent een sterke gast verder, maar dat is Kelvin de Ruiter ook en ik zou hem nu niet direct om trainingsadvies vragen.
 
Je hoeft je in 839473 alinea’s toch niet te verantwoorden omdat je iemand een tip of een beetje advies gaf? Ook al is of was het ongevraagd. Lekker boeien. Daar is dit forum voor.

Je wordt gewoon een beetje getrolld en jij gaat er serieus op in. Niet doen.
 
Als je 2x per week barbell presses doet, zou ik je assistance meer met dumbells/bodyweight doen. Denk je niet dat je gaat opbranden als je op DE dagen speed werk + inclines doet en dan op ME dagen ME presses? Los van gear, is het best een hoge druk op je pezen en je CNS.

Die percentages zijn idd een goede leidraad trouwens, maar speed is de key indicator. Als je snel genoeg bent is het goed, ben je te traag moet je minder pakken en ben je "te snel" meer. Ik bereken zelf al lang geen percentages meer, maar weet ongeveer hoe snel ik ben op welk gewicht. Dit doe ik echter ook vooral omdat percentages niet realistisch zijn, omdat ik geen idee heb waar mijn max zit.

Als je dus percentages wil aanhouden met die band, zou ik bench + band als ME doen en dan je huidige set up herhalen maar je 1rm aanpassen aan je 1rm met band. Dat geeft een realistischer beeld dan bijv. 60% bar weight + band.
Ik heb niet veel andere keuze dan barbell oefeningen, ik ben niet anders gewend dan 3 tot 4x per week veel te benchen en regelmatig relatief zwaar, mijn lichaam is hier goed aan gewend. Wat die bands betreft heb ik precies week 4 voor ME bench met bands gepland staan en zou dit inderdaad kunnen gebruiken om die speedsets mee te bepalen.
@shadowproject:
Ben benieuwd of je veel uit dynamic trainingen gaat halen tov reps/volume draaien.

En welke rack en flat Bench heb je staan van atx? Ziet er goed degelijk uit.
ATX PRX-620 en FBX-610. Dat bankje is nogsteeds echt mind blowing hoe blij ik daar mee ben. Zo ontzettend stevig, lekker stroef, IPF maten.
Het grote voordeel aan dynamic trainingen, als je het goed doet, is dat je veel meer op techniek kan oefenen. Een strakke set up en elke rep alles geven lukt nu eenmaal niet bij sets van 5+ reps. Het extra voordeel van speedreps tov "normale sets" van 5-2 reps is dat je op een zwaar 5je juist NIET alles geeft op rep 1, omdat je dan te snel opbrand. Doordat je bij speed reps dermate laag zit qua % kan dit wel. Je oefent dus echt de "skill". Dit vraagt echter wel veel van je concentratie. Het is onmogelijk voor ons (de fans van Shadow Project ) om in zijn log te lezen hoe goed hij bezig is qua speed reps. Iedereen kan 12x3x60% benchen, maar niet iedereen kan 12x3x60% benchen met een topsnelheid en form. Als "fan" zou ik graag een keer een dynamic effort sessie van je zien :)
Ik weet dat sommige erbij zweren terwijl er ook nodige zijn die sceptisch zijn of dit werkt ....
Ik heb er geen mening over omdat ik geen ervaring ermee heb...langdurig

Eens met het willen zien van een dynamic sessie van onze shadow
Ik denk dat het ook niet voor iedereen nodig is hoor. Sowieso zijn er zat mensen die ik het zou raden om speed werk te doen:
- Beginners die form nog niet 100% hebben. Iets niet goed doen is slecht, iets snel niet goed doen nog veel slechter.
- Mensen die vooral nog spiermassa willen/kunnen gainen. Speed reps doen niks voor massa.
- Sporters die niet specifiek sterk willen zijn op powerlifts. Olympic lifts en/of plyometrische oefeningen doen vaak meer voor algemene speed dan speed benches/squats/deads.

Eigenlijk zou ik dynamic werk alleen aanraden voor mensen met een goede kracht/massa basis, die vooral nog kunnen gainen op form en (specifieke) explosiviteit. Daar valt onze turbo ginger wel in, qua categorie! :)
Heb vroeger wel een tijdje met speed reps gewerkt maar merkte vooral dat bij 60% en lager het echt te weinig prikkel geeft om nuttig te zijn, enige wat je dan doet is snel lichte gewichten verplaatsen maar of het nou ook echt zin had voor mijn maxes vraag ik me af. Snap ook wel dat veel mensen er sceptisch over zijn. Vandaar dat ik ook op aanraden van een vriend alles gewoon hoger programmeer. Het gaat mij niet alleen om de daadwerkelijk licht gewicht met een hoge snelheid te verplaatsen maar echt de explosiviteit en acceleratie, ook op hogere gewichten, vandaar dat ik ook naar 75% ga.

Ik kan wel een keer wat beeldmateriaal maken van de main lifts op dynamic effort.

Tot slot, na mijn antwoorden op de inhoudelijke berichten; leuk dat mijn log eens het podium is/was van de vrijdagmiddagrel. Please continue.

welke pep het lekkerst knalt op een feest :)
Dat kunnen mensen beter aan mij vragen :)
 
Je hoeft je in 839473 alinea’s toch niet te verantwoorden omdat je iemand een tip of een beetje advies gaf? Ook al is of was het ongevraagd. Lekker boeien. Daar is dit forum voor.

Je wordt gewoon een beetje getrolld en jij gaat er serieus op in. Niet doen.
snowke90 is 24/7 met krachtsport bezig, zoiets kan dan wel harder aankomen.
 
Kijk, als de superkritische Kameel dat zegt.
Ik weet nu zeker dat zijn account is gehackt. Camel vindt alles meer dan 2 woorden een lap tekst. No way dat hij deze dude kan waarderen met zijn 944323949 woorden posts, alsof hij 24/7 een lulkick heeft.

Dit is hem sowieso niet. Eerst die constante zachtaardige uitdrukkingen en nu dit. GEEF ONZE MANLET TERUG
 
Ik weet nu zeker dat zijn account is gehackt. Camel vindt alles meer dan 2 woorden een lap tekst. No way dat hij deze dude kan waarderen met zijn 944323949 woorden posts, alsof hij 24/7 een lulkick heeft.

Dit is hem sowieso niet. Eerst die constante zachtaardige uitdrukkingen en nu dit. GEEF ONZE MANLET TERUG
:roflol:
 
Back
Naar boven