MuscleMeat

de lekkerste trainingsmethode (effectievste?)

Bezoekers in dit topic

klempic

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
1
Ik heb de laatste tijd wat problemen gehad rond mijn biceps. Nu heb ik toch wel iets bedacht om ze weer super te stimuleren, namelijk het volgende:

bijv. ik doe 3 á 4 sets, incline curl 9 kilo , na een algemene opwarmset

1e set: doe ik de eerste 4-7 reps superlangzaam, daarna beginnen de spieren enorm te fikken (branden, ze werken) na ongeveer de 7 rep ga ik over tot explosieve bewegingen, waarbij de excentrische beweging 2 tellen duurt dit doe ik dan tot failure en dat is dan ongeveer bij de 15 rep, in het begin dan

4e set: bij de laatste set pas ik dezelfde methode toe alleen doe ik dan ongeveer 4 superlangzame sets en daarna explosief tot failure, wat meestal bij de 10 set optreedt

Nou, deze methode werkt bij mij erg goed moet ik zeggen, mijn biceps zijn binnen 2 weken van maatje 30 naar 32 gegaan.

Maar ik heb toch mijn twijfels. train je door die 15 sets juist niet het uithoudingsvermogen, ik zelf streef naar massa ( en heb dat ook gekregen) maar op langere termijn..?

Wat denken jullie? graag suggesties, tips alles is welkom

het is maar een mening:

-spierconditie: lengte van de setis belangrijker ; veel reps. hoeveelheid sets is minder belangrijk daaarvoor. des te meer herhalingen je doet, des te meer je op spierconditie traint.

-pas om met tot failure gaan, doe dit niet te vaak

al het bij jouw werkt, deze manier; hou het dan zo, zolang je meer massa aanmaakt en sterker wordt

Originally posted by klempic
Ik heb de laatste tijd wat problemen gehad rond mijn biceps. Nu heb ik toch wel iets bedacht om ze weer super te stimuleren, namelijk het volgende:

bijv. ik doe 3 á 4 sets, incline curl 9 kilo , na een algemene opwarmset

1e set: doe ik de eerste 4-7 reps superlangzaam, daarna beginnen de spieren enorm te fikken (branden, ze werken) na ongeveer de 7 rep ga ik over tot explosieve bewegingen, waarbij de excentrische beweging 2 tellen duurt dit doe ik dan tot failure en dat is dan ongeveer bij de 15 rep, in het begin dan

4e set: bij de laatste set pas ik dezelfde methode toe alleen doe ik dan ongeveer 4 superlangzame sets en daarna explosief tot failure, wat meestal bij de 10 set optreedt

Nou, deze methode werkt bij mij erg goed moet ik zeggen, mijn biceps zijn binnen 2 weken van maatje 30 naar 32 gegaan.

Maar ik heb toch mijn twijfels. train je door die 15 sets juist niet het uithoudingsvermogen, ik zelf streef naar massa ( en heb dat ook gekregen) maar op langere termijn..?

Wat denken jullie? graag suggesties, tips alles is welkom

als iets voor je werkt kun je dit best blijven doen, hoewel ik verbaasd ben dat dit werkt voor massa...

misschien beter een middenweg zoeken tussen explosief en superlangzaam, doe je incline curl eens 10-8-6 en neem het gewicht waarmee je net je gewenste aantal reps kunt maken.
Het is dus beter om bij die eerste set maar 9,5 reps te kunnen maken ipv 11, altijd zo zwaar mogelijk gaan zonder je uitvoeringsvorm te verpesten!!!

probeer dit eens met 4 oefeningen 10-8-6...

:D

ja maar als ik een zwaar gewicht neem, en doe dat zo'n 8 reps
dan voel ik mijn biceps echt niet goed de volgende dag, geen spierpijn niks. Ik deed eerst dan ook 8 reps van 12 kilo dumbbell.
Maar ze groeide bijnaniet, geen spierpijn en wel en goede uitvoering.

En wat kunnen de gevolgen zijn als je te vaak tot failure gaat.

En wat kunnen de gevolgen zijn als je te vaak tot failure gaat.

zou het echt niet weten, de éne zweert erbij de andere vind het de snelste weg naar blessure...

ik krijg m'n bicep altijd leeg getraind met seated concentration curls, kan je ook eens proberen

:D

Bartje 82: ik krijg m'n bicep altijd leeg getraind met seated concentration curls, kan je ook eens proberen

hoeveel gewicht pak je dan en hoe lang duurt een rep ongeveer en ga je wel eens over je vaste set kwantiteit om zo failure te doen optreden???

ja maar als ik een zwaar gewicht neem, en doe dat zo'n 8 reps
dan voel ik mijn biceps echt niet goed de volgende dag, geen spierpijn niks.

is dit een vereiste dan voor groei? dacht t niet.
wat je anders oook kan proberen voor een goede contractie is de hoge pulley curl/posing curl. ga tussen 2 hoge pulleys staan en hou vervolgesn je bovenarmen zo stil mogelijk om dan de handvaten naar je hoofd te bewgen. (de dubbele bicepspose) span extra hard aan en laat ze geleidelijk terugkomen dmv de werstand. toppertje

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven