MuscleMeat

De loopband (en de haat erop) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HUARGH

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
2.075
Waardering
750
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Ik zie dat veel mensen hier (maar ook op de sportschool) haten op de loopband (meest recentelijk in de 'sportschoolabonnementen ivm coronavirus' topic). Is toch prima materiaal? Ja je kunt buiten lopen maar dan deal je met verkeer, het weer (niet altijd even goed) en het belangrijkste: pacing + de mogelijkheid om op de zijkanten te staan van de loopband gedurende HIIT training. Ik kan de loopband op 20km/u zetten, 30 sec rennen, 10 sec rusten op de zijkant en meteen weer doorgaan en dit alles voorzien van een constante snelheid en een timer recht voor mij. Ik snap dat een loopband voor veel bodybuilders een beetje nutteloos is behalve voor een beetje opwarming vlak voor je setjes maar waarom is het 'compleet nutteloos'?

Deel hier jullie meningen
 
Is dat geen knieverneuker?
 
Ik vind het juist wel chill tijdens t cutten. Zet dat ding altijd op exact dezelfde stand op een aantal minuten zodat ik altijd dezelfde hoeveelheid cardio doe. Vanuit daar is t heel makkelijk opschalen aan de hand van wat mijn gewicht doet.

En gewoon makkelijk op direct na de training er op te stappen.

Buiten lopen is Miss leuker maar is mij te low intensity en ik haat hardlopen.
 
Mijn verhouding met de loopband is haat/liefde, of eigenlijk haat/liefde/angst.

Dat laatste is wel minder geworden, maar geeft nooit helemaal weg.
 
M. Wassink uit Rijssen heeft vandaag een marathon gelopen op een loopband.
3:12:05 Wereld record :thumb:
 
Loopband met tv'tje dr voor met chrome cast er op en gaan met die banaan.
 
Denk dat het meer van het werk voor je doet dan dat het goedmaakt met een consistent tempo. Mist dan wat inspanning en het specifiek functioneel component.

Is me ook niet duidelijk of tempo forceren goed zou zijn. Alle top renners variëren hun tempo toch tijdens een loop? Als je daar doelen in hebt kun je dat toch beter in een echte loop trainen?

Persoonlijk vind ik het ook uit principe onzin om binnen te rennen of fietsen wat je buiten zou kunnen doen. Of je moet ondertussen werken (desk bike?) en er geen enkel functioneel doel mee hebben. Of als je echt in een lelijke vieze urbanesque omgeving woont :(
 
Is dat geen knieverneuker?

Niet meer dan gewoon buiten lopen voor zover ik weet. Je hebt wel wat cushioning maar ik weet niet of dat een negatieve impact heeft op je knieen, ik gok van niet. Daarbij kun je gewoon een forefoot striker worden ipv een heel striker als je je zorgen maakt om je knieen.

Denk dat het meer van het werk voor je doet dan dat het goedmaakt met een consistent tempo. Mist dan wat inspanning en het specifiek functioneel component.

Functioneel is afhankelijk waar je voor traint. Train je voor het endurance aspect hoef je je niet druk te maken over SAID/carry-over naar outside running.

Is me ook niet duidelijk of tempo forceren goed zou zijn. Alle top renners variëren hun tempo toch tijdens een loop? Als je daar doelen in hebt kun je dat toch beter in een echte loop trainen?

Je kunt ook gewoon je tempo varieren op de loopband.

Persoonlijk vind ik het ook uit principe onzin om binnen te rennen of fietsen wat je buiten zou kunnen doen. Of je moet ondertussen werken (desk bike?) en er geen enkel functioneel doel mee hebben. Of als je echt in een lelijke vieze urbanesque omgeving woont :(

Ja, fair point.
 
Heb wel goede herinneringen aan nachtelijke runs door de sneeuw of fietsen in de zomer, maar nu is alles rond de paden hier plat gegooid :janken:

Volgens mij gaat rennen onder tl buizen echter ook ten koste van Wille zum Leben.
 
Back
Naar boven