XXL Nutrition

De man op mijn avatar

Bezoekers in dit topic

MonsterStrength

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2003
Berichten
10.887
Waardering
6
De echte die-hards kennen hem natuurlijk, maar voor de anderen hierbij een kort overzicht van wat hij bereikt heeft:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

One of the first great SHW lifters during powerlifting's "Golden Age", Pat Casey (b. 1939) was initially a bodybuilder. An admirer of Marvin Eder, the young Casey enjoyed training heavy on the bench press and by age 17 was already handling over 400 lbs. Not too successful in physique competition however, he would begin training with another noted bencher, Gene Mozee, and placed more emphasis on the power lifts during his senior year.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

A complete lifter, Casey was not only the first man to officially bench 600 lbs in powerlifting competition, he was also the first to squat 800 and total 2000. In his much ballyhooed match with top SHW rival Terry Todd in May 1966, Casey benched 596, squatted 775 and deadlifted 635 enroute to an easy victory.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Casey's last big meet was in June 1967 at the Los Angeles YMCA. He did an easy 617.5 bench, missed an 825 squat (made 750), and pulled a 655 dead for a 2025 total. This would be his last meet as a 300+ lber, and would forever guarantee his place in history as one of the greats of powerlifting.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Casey was de man. Jammer dat maar zo weinig van de huidige PLers weet hoeveel hij betekent heeft voor de sport. Goed initiatief dus, dit topic.
 
dj_phreak zei:
Casey was de man. Jammer dat maar zo weinig van de huidige PLers weet hoeveel hij betekent heeft voor de sport. Goed initiatief dus, dit topic.

Hij is al van in het begin zowat mijn idool, tiener powerlifter die zowat hele powerlifting wereld op zen kop zet. Heb nu ongeveer zelfde lifts als hij op 17 jarige leeftijd denk ik, alleen deed hij alles raw en leefde hij zovele jaren geleden.
 
Ok! Sterke kerel zeg. :eek:
 
interresant stukkie! maar zie ik dat nou goed? bij de wedstrijden geen spotters aan elke kant? :cool: hardcore
 
Zie ik daar in dat 'I'm going to benchpress 600...'-artikel nou straea op zijn schouder/borst?
 
is t geen verre familie van je Dries?:D


mooi stukje, zoiets zie je tegenwoordig niet zo gauw meer........, behalve van een 17 "jongetje" uit Belgie wat nog heel wat in zijn mars heeft:cool:
 
He hij doet het raw!
Cool no attack tegen de plers maar ik vind raw prestaties raw filmpjes raw stats veel meer tot de verbeelding spreken dan met gear....
Achja wat lul ik met juice trainen is ook niet eerlijk. ;)
 
Record van Jan Theys uit BE
Weighted Dips 130 Kg (2 groene en een geelke) aan 75 KG BW
 
Elyn zei:
Record van Jan Theys uit BE
Weighted Dips 130 Kg (2 groene en een geelke) aan 75 KG BW

Ff je eigen mening uit andere thread geven:

minder lullen, gewoon zeggen dat hij goed is ;)

Maar Jan was idd ook sterk, verdient een thread op zich :thumb:
 
Prachtfysiek en dat al op 17 jaar. Pat Casey is een goed voorbeeld voor alle jonge powerlifters IMO.
 
Zijn er eigelijk al artikelen over jouw verschenen, Monsterstrength? Post die anders ook eens hier. Een beetje zelfverering kan geen kwaad :D
 
MonsterGirl zei:
Prachtfysiek en dat al op 17 jaar. Pat Casey is een goed voorbeeld voor alle jonge powerlifters IMO.
Jij bent er al helemaal mee weg hé :D



Schitterend topic btw, zo'n dingen zijn veel inspirerender dan een semi squat van 1000 pound door mannen die bijna evenveel wegen en volledig in demin en weet ik wat steken... :thumbs:
 
Weer een die het niet kon maken als bb'er...

;)
 
Mans zei:
Weer een die het niet kon maken als bb'er...

;)
Nee, een die ingezien heeft dat powerlifting zoveel mooier is dan bodybuilding ;)

huckfinn zei:
Zijn er eigelijk al artikelen over jouw verschenen, Monsterstrength? Post die anders ook eens hier. Een beetje zelfverering kan geen kwaad :D
Ja stuk of 10 of 12 artikels in de krant ofzo, maar echte trainingsartikels nog niet nee :(;)
 
hehe, ik heb wel artikels die al verschenen zijn hoor :D maar niet in mags... spijtig
 
Deejay_Spike zei:
hehe, ik heb wel artikels die al verschenen zijn hoor :D maar niet in mags... spijtig
Ja ook in kranten? ;)

Ik al meer dan u ze :fu::D
 
Back
Naar boven