AndroidHealthClinic

de markrot saga: van bodybuilder naar powerlifter

Bezoekers in dit topic

Ik ga je log volgen.

Maar je doelen zijn allemaal rond de 10kg van je 1rms af.Zal je niet wat hoger willen? Je triple bw deadlift doel is 198kg terwijl je 195 kan.
 
Ik ga je log volgen.

Maar je doelen zijn allemaal rond de 10kg van je 1rms af.Zal je niet wat hoger willen? Je triple bw deadlift doel is 198kg terwijl je 195 kan.

Zo snel ga ik niet meer vooruit ;) 3*BW lijkt idd spoedig te vallen, maarja wat is de volgende stap? Dat zie ik dan wel weer... 4*BW misschien :D
 
Hier alvast een training:

Opwarming: 2 uur wielrennen

Squat
10x50
8x90
6x130
5x147.5
5x147.5
5x147.5

Bench
10x50
8x70
5x97.5
5x97.5
5x97.5

Deadlift: overgeslagen... te weinig over in de tank.
 
Pittige warming-up :D
Vanwaar eigenlijk de omslag? En waarom dan powerliften? Tenminste, ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik doe tegenwoordig bijna alleen nog maar olympische lifts maar vraag me af hoe je hier bij bent gekomen. Succes in ieder geval, ik ga je volgen.
 
Je bent de mooie vrouwen die nat worden van je fysiek beu? :D
 
Pittige warming-up :D
Vanwaar eigenlijk de omslag? En waarom dan powerliften? Tenminste, ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik doe tegenwoordig bijna alleen nog maar olympische lifts maar vraag me af hoe je hier bij bent gekomen. Succes in ieder geval, ik ga je volgen.

Aan het begin van het jaar ook al wat van geproefd en meegedaan aan een wedstrijd, en dit was bij mij goed bevallen. Daarbij heb ik een hekel aan het vele eten wat vereist is om vooruit te komen met mijn fysiek, nu geniet ik veel meer van alles, nu ik niet constant volgestampt ben. Ook heb ik voor mijzelf mijn eigen streef fysiek eigenlijk al wel gehaald, hoef niet meer massa te krijgen iig. Ik werkte even naar de wedstrijd toe deze zomer en nu ben ik er ook wel klaar mee eigenlijk. En de powerlifting trainingen vind ik sowieso de leukste, dus zo geniet ik veel meer.

Je bent de mooie vrouwen die nat worden van je fysiek beu? :D

Haha, heb genoeg van telkens lastig gevallen te worden :p
Maar srsly, het gaat alleen maar beter worden nu ik nog wat droger ga worden, ik ga nog wel goed mijn best doen om mijn spiermassa en proporties te behouden (moet ook wel, om sterk te kunnen zijn).

Ja man, je begint al echt op een powerlifter te lijken :roflol:

En jij begint al echt op een bodybuilder te lijken :roflol:

Maargoed, doen PLers nooit cardio? Ik merk overigens ook dat dat wielrennen vantevoren eigenlijk niets afdoet aan kracht, ondanks dat de intensiteit van het wielrennen vrij hoog ligt, gaat dus lekker samen zo :)
 
Welcome to the dark side :)
 
Good luck man
 
vreten als een varken dus :D

:trollface: PL-ers??
 
dus dit wordt je doel?
 
Laatst bewerkt:
dus dit wordt je doel?

srs?

"Ik wil graag zo sterk mogelijk worden, en dit in combinatie met een zo laag mogelijk lichaamsgewicht."

maar goed dat je nu echt gaat trainen!
squat techniek ziet er mooi uit op de vid iig, je blijft mooi rechtop.
 
Bedankt jongens!

Vandaag weer een traininkje:

WU: ~45min wielrennen, ik heb helaas last van een ontsteking die me wat belemmerd in het fietsen. Erg jammer, maar wel weer goed voor het powerliften op zich.

Squat
5x50
5x90
5x130
3x152,5
3x152,5
3x152,5

Bench
5x50
5x70
3x90
3x102,5
2x102,5 -> had wat last van zeer in de arm, en de setup was even slecht
3x102,5 -> toch wel easy, techniek is alles

Sumo deadlift
3x102,5
3x132,5
3x152,5
3x172,5 -> grip was pittig, met sumo pak ik het gladde gedeelte van de stang (****ing technogym bar), en dat icm zweethandjes... :(

Side raise seated strikt
12x16
10x16
10x16

Leg extension
7x95
6x95
6x95

Ham curl:
5x80 (cheaty)
8x70
7x70

Adductor
12x70
15x70
10x70

Abductor
10x70
10x70
8x70


Ik begin toch weer last te krijgen van steken in mijn linkerarm. Dit als gevolg van een druk op de zenuwbaan tijdens de zware squat. Dit gebeurt omdat ik mijn rug sterk aanspan en de stang er goed indrukt. Ik ga kijken of een wijdere grip volgende keer kan helpen. Zou het jammer vinden als ik spanning moet loslaten enkel om de pijn te vermijden. Evt. ook proberen de stang meer op de armen te laten steunen en minder op de rug.

Bij de deadlift ga ik denk ik toch over op straps. Met magnesium en een goede bar is mijn grip toch wel toereikend op een wedstrijd, maar onder deze trainingsomstandigheden kan ik niet lekker liften. Maak me maar uit voor pussy, I don't care :p

Verder tevreden.

---------- Post toegevoegd Fri 14 Sep 2012 om 13:26 ----------

srs?

"Ik wil graag zo sterk mogelijk worden, en dit in combinatie met een zo laag mogelijk lichaamsgewicht."

maar goed dat je nu echt gaat trainen!
squat techniek ziet er mooi uit op de vid iig, je blijft mooi rechtop.

Hehe, moet je mijn vid niet zien van mijn 180kg attempt op dezelfde dag, daar maakte ik de klassieke fout (teveel naar voren komen, balans verloren). Al merk ik dat ik nu in de trainingen een lekkere techniek te pakken heb, hopen dat ik die vast kan houden voor de wedstrijd 1rms.
 
Squat
5x150
3x150 (had problemen met hem goed op mijn rug te leggen)

Bench
5x100
5x100
4x100 fuuuuuuuu :mad:

Dead
3x170 need straps
 
Mega crap training

Bench
5x50
5x70
3x90
1x110
0x120
1x110
1x110
0x112,5

Deadlift
5x112,5
3x150
2x170
1x190
0x195

Squat (met bandjes :/)
8x70
5x110
5x150
3x170
1x175
 
Elke keer als ik jou deadlifts in je log zie typen krijg ik pijnlijke beelden terug op mijn netvlies :o. Hoe is je techniwk nu @ max?
 
Oh :( Techniek=goed want ik pak hem nu sumo, en daarbij raakt mijn rug niet krom.
 
Die deadlift kan zwaarder :mad:
 
Back
Naar boven