XXL Nutrition

De Markus pushdown... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Bij het zien van de dvd van Markus ruhl (kan maar niet uitgeluld raken over die gozer...leuke film was het) zag ik hem de Triceps Pushdown doen met de ellebogen overdreven naar buiten. Hierbij hield hij de stang smal vast.

Dit is echt een goede oefening. Doe deze oefening nu al 2 weken en ik doe de sets afwisselend met de normale pushdown. Mijn Triceps janken het uit van de pijn en de pomp die je ervan krijgt.

Sets:

1e "de Markus pushdown" 6 keer
geen pauze
2e Triceps Pushdown 6 keer
3 minuten pauze
3e "de Markus pushdown" 6 keer
geen pauze
4e Triceps Pushdown 6 keer
3 minuten pauze
5e "de Markus pushdown" 6 keer
geen pauze
6e Triceps Pushdown 6 keer

Na jaren eindelijk een vette knal in mijn triceps. Kijk wel uit voor je elleboogbanden dat je ze niet te overstrekt.
 
MMMM :cool: , lijkt wel eens goed om te doen. Maar overdreven naar buiten wat moet ik me daar bij voorstellen,staat er geen kort filmpje opt internet
 
Een soort small bench press, maar dan staand en met een kabel, dat bedoel je zeker. Die oefening doe ik al een tijdje, heb ik uit PI. Een gozer stond die te doen in Gold's Gym toen Arnie zich daar ging inschrijven.
 
Idd, soort benchpress. Markus zei in zijn film dat niet veel bbers hem doen, omdat het een rotte oefening was.

Is dezelfde oefening als de Triceps pushdown, alleen pak je de stang nu smal en niet op schouderbreedte. Hierdoor komen je ellebogen automatisch al naar buiten te staan. Blijf je wel concentreren op je ellebogen, omdat de houding vrij onnatuurlijk overkomt (dat is hij niet, maar voelt onnatuurlijk aan).
Daarna pak je hem snel op schouderbreedte en doe je er nog 6.
 
thnx, ik zal ze een keer proberen..............;)
 
ken hem ook. Je hebt je schouders wat omhoog staan en je duwt de stang als het ware omlaag! Voel hem altijd lekker in het onderste gedeelte van m'n triceps!
 
Hij is nét iets lichter dan gewone pushdown! Als ik gewone pushdown doe, pak ik daarna deze nog een paar keer als ik het niet meer trek. Zag het altijd meer als cheaten...
 
Yzord zei:
Bij het zien van de dvd van Markus ruhl (kan maar niet uitgeluld raken over die gozer...leuke film was het) zag ik hem de Triceps Pushdown doen met de ellebogen overdreven naar buiten. Hierbij hield hij de stang smal vast.

Dit is echt een goede oefening. Doe deze oefening nu al 2 weken en ik doe de sets afwisselend met de normale pushdown. Mijn Triceps janken het uit van de pijn en de pomp die je ervan krijgt.

Sets:

1e "de Markus pushdown" 6 keer
geen pauze
2e Triceps Pushdown 6 keer
3 minuten pauze
3e "de Markus pushdown" 6 keer
geen pauze
4e Triceps Pushdown 6 keer
3 minuten pauze
5e "de Markus pushdown" 6 keer
geen pauze
6e Triceps Pushdown 6 keer

Na jaren eindelijk een vette knal in mijn triceps. Kijk wel uit voor je elleboogbanden dat je ze niet te overstrekt.
hoe noemt die dvd? en op welke minuut speelt ie af?
 
jay cutler doet ze ook als je z'n dvd's bekijkt!
 
ik dacht altijd dat ze hem op die manier uitvoerden omdat ze te breed waren om hem normaal te doen :p
 
Haha bijna alle macho gasten doen hem bij mij op de sportschool, kunnen ze met kun eigen gewicht wat meer naar beneden duwen dan met een conventionele kabel pushdown.

Maar ongetwijfels heeft het zijn nut. Maar ja als je zoveel setjes doet zullen je triceps altijd wel iets merken he. Deed eerst cable pushdown vaak supersetten met overhead extension, neem maar aan van me dat de armpjes volstromen.
 
RubenSossa zei:
jay cutler doet ze ook als je z'n dvd's bekijkt!
Welke dvd, en op hoeveel minuten doet hij dit?

Ik denk dat ik deze oefening ook al een tijdje doe, klinkt mij erg bekend in de oren namelijk.. Even checken of dat zo is.
 
RubenSossa zei:
jay cutler doet ze ook als je z'n dvd's bekijkt!

dat wou ik net zeggen, ik doe die ook al een tijdje, hijs is zeker fijn.
 
Ken hem nog niet, ga em zeker eens proberen, ben altijd in voor lekkere tricepsburners.
 
Ik vind het ook wel een goede oefening maar je neemt veel te snel veel gewicht. Ik pak het maxium bij ons en dat is ongeveer 60 kg als ik mij niet vergis. Stelt niks voor natuurlijk. Als ik em breder pak (op schouderbreedte) dan is het een pak zwaarder
 
60kg is fokin veel.... maar ligt er net aan wat voor pully je hebt.. een directe, of met katrollen etc.....
 
Als het zo'n pulley met een band met 2 einden waar een lus aan zit is dan werkt deze als katrol als je hem aan een einde inklikt, dan is het gewicht de helft van wat je gestoken hebt, doe je beide lussen aan de greep klikken dan werkt ie direct en is 60kg echt 60kg.

Ik doe gewone triceps extensions nu met 45kg dubbel ingeklikt, dus 45 real kg.
Op de beschreven manier zou ik dus nog 10kg erbij moeten kunnen hangen zoiets, we proberen het uit.
 
Markus staat nou niet bepaald bekend om ze tricepsdevelopment dus om dat nou kwakkeloos over te nemen :D

Maar zolang het goed voelt is het het proberen waard.
 
Dat naar buiten brengen van d ellebogen beteknd gewoon dat het wat minder een extensie en wat meer een push(press) word

Je gaat dus wat meer borst/schouder erbij gebruiken, maar ook meer de lange kop van de triceps !.

Als massabouwer is de pushdown dus beter als de extensie vorm
 
Back
Naar boven