AndroidHealthClinic

Stelling De moskee nabij Ground Zero mag gewoon bebouwd worden (1 bezoeker)

Vind jij dat de moskee nabij Ground Zero gebouwd mag worden?

  • Ja

    Stemmen: 36 32,7%
  • nee

    Stemmen: 70 63,6%
  • Geen mening / anders

    Stemmen: 4 3,6%

  • Totaal stemmers
    110
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Japio

Fake natty
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
9 jul 2009
Berichten
15.778
Waardering
14.211
Vandaag gaat Geert Wilders hiertegen protesteren op Ground Zero. Wat vind DBB hiervan? Mag de moskee gebouwd worden? Geld in dit geval de vrijheid van geloof ook nog?

Speech Wilders in New York beproeft formatie

Uitgegeven:10 september 2010 10:12Laatst gewijzigd:10 september 2010 10:12
DEN HAAG - Geert Wilders verkeert zaterdag in een spagaat. Op uitnodiging van een organisatie die waarschuwt tegen de 'islamisering' van de Verenigde Staten houdt de PVV-leider in New York een toespraak tijdens een demonstratie tegen de bouw van een moskee nabij Ground Zero.

m1dzlp1a3l7k.jpg
© NU.nl/Lucas Benschop

Politiek Den Haag zal zijn optreden ondertussen met argusogen volgen, omdat hij er samen met de VVD en het CDA naar streeft politiek te gaan samenwerken. Wilders heeft altijd gezegd dat hij mag en zal zeggen wat hij vindt.
Of hij dat dit keer ook ronduit doet, moet blijken. Voor het verdere verloop van het formatieproces zal veel afhangen van de toon die hij aanslaat en de kwalificaties die hij gebruikt.




Achterlijk


Eerder noemde Wilders de islam een gewelddadige, politieke ideologie. De islamitische cultuur is volgens hem ''achterlijk''.
Hij pleitte ervoor de ''fascistische Koran'' in Nederland te verbieden en sprak over de ''barbaar Mohammed''. In zijn film Fitna uit maart 2008 wilde Wilders laten zien dat de Koran, het voor moslims heilige geschrift, nog altijd aanzet tot geweld.
De toespraak van Wilders, die hij precies negen jaar na de terroristische aanslag op de Twin Towers houdt, hangt al een maand boven de formatiebesprekingen.

Verhagen


Op 10 augustus, de destijds eerste dag van officieel overleg van VVD, PVV en CDA over een rechtse coalitie, waarschuwde CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen zijn PVV-collega publiekelijk.
Verhagen zei ervan uit te gaan dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en zich moet realiseren dat woorden consequenties kunnen hebben. Ook wees de demissionair minister van Buitenlandse Zaken op de belangen van Nederland.
VVD en CDA willen met de gedoogsteun van de PVV een rechts minderheidskabinet vormen.

Tjeenk Willink


Informateur Herman Tjeenk Willink onderzoekt, na een onderbreking door de crisis bij het CDA, alsnog of het echt iets kan worden tussen de drie partijen. Hij verwacht maandag zijn werkzaamheden af te ronden. De toespraak van Wilders is dan achter de rug.
De protestbijeenkomst waaraan hij deelneemt, is gericht tegen de plannen om een islamitisch centrum met een moskee te bouwen in de buurt van Ground Zero, waar tot 11 september 2001 het World Trade Center stond.
Moslimterroristen van al-Qaeda boorden zich die dag met twee gekaapte vliegtuigen in de gebouwen, waarna de torens instortten.
Meer dan 2700 mensen kwamen daarbij om het leven. Volgens Wilders is Ground Zero de plaats waar ''de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde''.

SIOA


De organisatie Stop Islamization Of America (SIOA), die Wilders heeft uitgenodigd, en andere tegenstanders zien de moskee als een provocatie en belediging van deze slachtoffers van moslimterreur.
Volgens opiniepeilingen is een meerderheid van de Amerikanen tegen de bouw op deze locatie.
De optie om het islamitisch centrum elders in de stad te vestigen, is ook al geopperd. De initiatiefnemers voor de bouw ervan sluiten een verplaatsing van de locatie niet uit, maar waarschuwen er wel voor dat zo'n besluit koren op de molen van extremisten zou zijn.

http://www.nu.nl/politiek/2330485/speech-wilders-in-new-york-beproeft-formatie.html
 
Snap niet hoe ze erbij komen om daar een moskee te zetten, een regelrechte klap in het aangezicht voor de familie van de slachtoffers. Lijkt wel een beloning voor de aanslag. Gooi een westers symbool plat en we zetten er een islamitisch centrum op.
 
Zelfs als je extreem liberaal denkt, dan nog vind ik het totaal ongepast. En idd waarom precies daar? Van alle plaatsen in New York?

Kan bijna niet anders dan dat daar slechte wil van uitgaat.
 
wel slecht gekozen inderdaad. is de speech van Wilders ergens te volgen?
 
Een hoop BS allemaal. De Islam heeft helemaal niets te maken met het zogenaamde "moslimterrorisme".
 
Ze doen maar.

Het zal eens tijd worden dat de moslims in de wereld zich van hun vredelievende kant laten zien. Het zijn niet de moslims (toch ?) die die vliegtuigen hebben gekaapt, maar een stelletje barbaarse terroristen. Dat is een stem die veel te weinig gehoord wordt.

En daarbij, een open moskee waar iedereen kan zien wat er gebeurd midden in het licht lijkt me een stuk beter dan welke achteraf-moskee dan ook.
 
Wijze woorden Wazzup, maar ik ben het niet met je eens. Ookal waren het misschien niet zomaar moslims die deze aanslag gepleegd hebben, het blijft een klap in het gezicht naar alle nabestaande van de ramp.
Ik vind het bijna mensonterend om een moskee neer te zetten waar het geloof beleid word waar vanuit die aanslag gepleegd is (de extreem Islamitische wereld heeft deze aanslag immers opgeëist).
Ik kan me niet voorstellen dat degene dit dit bedacht hebben veel respect voor de nabestaande hebben.
 
Wijze woorden Wazzup, maar ik ben het niet met je eens. Ookal waren het misschien niet zomaar moslims die deze aanslag gepleegd hebben, het blijft een klap in het gezicht naar alle nabestaande van de ramp.
Ik vind het bijna mensonterend om een moskee neer te zetten waar het geloof beleid word waar vanuit die aanslag gepleegd is (de extreem Islamitische wereld heeft deze aanslag immers opgeëist).
Ik kan me niet voorstellen dat degene dit dit bedacht hebben veel respect voor de nabestaande hebben.

Je wilt toch juist moslims zien rouwen om wat daar gebeurd is uit hun naam ...

Ik kan me juist wel heel goed voorstellen dat degenen die dit bedacht hebben veel respect hebben voor de nabestaanden.. (om maar aan te geven hoe persoonlijk een gezichtspunt is als hij niet ergens op is gebaseerd).

Goed, of dit een eerste juiste stap is .. misschien hadden ze al veel eerder moeten beginnen, dan had dit een afsluiting kunnen zijn. (als dat gekund had in het hoofd van die bekrompen Amerikanen (wat bijna een pleonasme is))

En laten we wel zijn, de grootste voorvechters zijn nu een dominee (met 30 volgelingen ?) uit Florida, en een discutabele politicus uit Nederland. (althans zo lijkt het als je de krant open slaat).
 
Het gebrek van de Amerikanen om Al Quada niet te generaliseren met alle moslims is weer een mooi staaltje van hun intelligentie. De enkelen die dat wel kunnen duiden op de enorm makkelijk te vinden generalisatie-fallacy.
 
Laatst bewerkt:
Het blijft natuurlijk wel bezopen dat klaarblijkelijk de daden van een stel terroristen de gehele groep moslims wordt aangerekend. Een groep die amper homogeen te noemen is. Natuurlijk zijn er moslims geweest die hebben gejuicht toen de torens werden geraakt maar dat maakt nog niet iedere moslim tot een sympathisant van Al Qaida.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het terrorisme van de extremisten heeft niets met de Islam te maken, zij gebruiken de godsdienst als een soort van façade om meer mensen achter hun te krijgen.
 
Trouwens, hier even het kleine lijstje Moslims dat omgekomen is in 9/11.

Samad Afridi
Ashraf Ahmad
Shabbir Ahmad (45 years old; Windows on the World; leaves wife and 3 children)
Umar Ahmad
Azam Ahsan
Ahmed Ali
Tariq Amanullah (40 years old; Fiduciary Trust Co.; ICNA website team member; leaves wife and 2 children)
Touri Bolourchi (69 years old; United Airlines #175; a retired nurse from Tehran)
Salauddin Ahmad Chaudhury
Abdul K. Chowdhury (30 years old; Cantor Fitzgerald)
Mohammad S. Chowdhury (39 years old; Windows on the World; leaves wife and child born 2 days after the attack)
Jamal Legesse Desantis
Ramzi Attallah Douani (35 years old; Marsh & McLennan)
SaleemUllah Farooqi
Syed Fatha (54 years old; Pitney Bowes)
Osman Gani
Mohammad Hamdani (50 years old)
Salman Hamdani (NYPD Cadet)
Aisha Harris (21 years old; General Telecom)
Shakila Hoque (Marsh & McLennan)
Nabid Hossain
Shahzad Hussain
Talat Hussain
Mohammad Shah Jahan (Marsh & McLennan)
Yasmeen Jamal
Mohammed Jawarta (MAS security)
Arslan Khan Khakwani
Asim Khan
Ataullah Khan
Ayub Khan
Qasim Ali Khan
Sarah Khan (32 years old; Cantor Fitzgerald)
Taimour Khan (29 years old; Karr Futures)
Yasmeen Khan
Zahida Khan
Badruddin Lakhani
Omar Malick
Nurul Hoque Miah (36 years old)
Mubarak Mohammad (23 years old)
Boyie Mohammed (Carr Futures)
Raza Mujtaba
Omar Namoos
Mujeb Qazi
Tarranum Rahim
Ehtesham U. Raja (28 years old)
Ameenia Rasool (33 years old)
Naveed Rehman
Yusuf Saad
Rahma Salie & unborn child (28 years old; American Airlines #11; wife of Michael Theodoridis; 7 months pregnant)
Shoman Samad
Asad Samir
Khalid Shahid (25 years old; Cantor Fitzgerald; engaged to be married in November)
Mohammed Shajahan (44 years old; Marsh & McLennan)
Naseema Simjee (Franklin Resources Inc.'s Fiduciary Trust)
Jamil Swaati
Sanober Syed
Robert Elias Talhami (40 years old; Cantor Fitzgerald)
Michael Theodoridis (32 years old; American Airlines #11; husband of Rahma Salie)
W. Wahid

Hoe verschrikkelijk moet het ook niet voor hun nabestaanden zijn, dat zij beschuldigt worden van die aanslag, want dat worden ze?
 
Het terrorisme van de extremisten heeft niets met de Islam te maken, zij gebruiken de godsdienst als een soort van façade om meer mensen achter hun te krijgen.
Je zegt het heeft niets met islam te maken. Het heeft wél met de islam te maken, het heeft niet per se iets te maken met alle gematigde en vredelievende moslims, ook al geloven zij wel in dezelfde religie, hetzij op een andere manier. Uiteindelijk komt het gewoon neer op een andere interpretatie van het geloof. Jij noemt heb extremisten, maar zij zien zichzelf gewoon als gelovigen die doen wat ze moeten doen, omdat ze het gelezen hebben in de koran.

Waarom zouden zij een godsdienst als façade gebruiken? Je denkt toch niet dat ze zelfmoord zouden plegen als ze er niet van overtuigd zouden zijn dat er leven na de dood is met een mooie beloning?

Uiteindelijk ligt de religie aan de grond van alle ellende die er uit voortvloeit. Draai of keer het zoals je wilt. Zonder islam was er ook geen religieus (islamitisch) terrorisme geweest.
 
Weet iemand trouwens of die speech live ergens op tv of internet te volgen is en hoe laat?
 
Uiteindelijk ligt de religie aan de grond van alle ellende die er uit voortvloeit. Draai of keer het zoals je wilt. Zonder islam was er ook geen religieus terrorisme geweest.

*kuch* IRA *kuch*
 
*kuch* IRA *kuch*

Iets beter lezen

Uiteindelijk ligt de religie aan de grond van alle ellende die er uit voortvloeit. Draai of keer het zoals je wilt. Zonder islam was er ook geen religieus terrorisme geweest.

Moet er trouwens wel bij vermelden dat ook andere religies terrorisme hebben voortgebracht, zij het in veel mindere mate.
 
Iets beter lezen



Moet er trouwens wel bij vermelden dat ook andere religies terrorisme hebben voortgebracht, zij het in mindere mate.

ik zou zweren dat je dat nog aangepast hebt :D
 
Dat gebouw komt twee straten verderop te staan, en dat zijn forse straten kan ik je vertellen. Daarbij is het ook zo dat het geen moskee is. Het is een cultureel centrum voor moslims met onder meer een enorm sportcentrum. Inderdaad zit er ook een gebedsruimte in. Verder kan ik me helemaal vinden in een aantal New Yorkers die gisteren voor de RTL (dacht ik) camera's zich afvroegen wat één of andere malloot van de andere kant van de oceaan te maken heeft met het wel en wee in New York, de stad dat groot is geworden door etnische en culturele diversiteit.
 
Back
Naar boven