MuscleMeat

De Nieuwe M5

Bezoekers in dit topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
59.513
Waardering
22.605
BMW M5 laat zich zien

AMSTERDAM - De eerste M5, de E28 voor kenners, zag precies vijfentwintig jaar geleden het levenslicht. Nu, na een lange tijd van testen en het vrijgeven van verschillende teasers, staat er een gloednieuwe M5 in de startblokken. Vandaag heeft BMW alle details en foto's losgelaten en dat is voor de liefhebber goed nieuws.

BMW M5


Om te beginnen, het nieuws onder de motorkap. Zoals door Autovisie werd onthuld, beschikt de BMW M5 over een 4,4 liter V8 met dubbele turbo . Het turbosysteem bestaat uit Twin Scroll Twin Turbo-technologie, inspuiting onder hoge druk (High Precision Injection) en volledig variabele kleppentiming (Valvetronic). Alles levert een piekvermogen op van liefst 560 pk dat tussen 6.000 en 7.000 tpm voorhanden is. Tussen 1.500 en 5.750 tpm is een koppel van 680 Nm beschikbaar. Met deze cijfers heeft de nieuweling over 10 procent meer vermogen en 30 procent meer koppel dan zijn voorganger. Acceleratiecijfers liegen er niet om. De sprint 0-100 km/h neemt slechts 4,4 tellen in beslag en van stilstand tot 200 km/h een volle dertien seconden, waarmee de sportsedan een fractie langzamer is dan de Porsche Panamera Turbo S (12,9 sec.). De begrensde topsnelheid betekent dat je de Porsche boven de 250 km/h moet laten gaan, mits je vergeten bent het M Driver’s Package op de prijslijst aan te vinken. Met het pakket haalt de wagen een top van 305 km/h.

Dynamic Damper Control

Milieuactivisten hebben bij de nieuwe M5 geen reden tot klagen. De M5 lust volgens BMW 9,9 liter per honderd kilometer (232 g/km CO2) en is daarmee 30 procent zuiniger geworden ten opzichte van de vorige M5. Deze daling in het verbruik is met name te danken aan de krachtbron en de aerodynamica. Maar ook standaardvoorzieningen als het stop/start-systeem en het regenereren van remenergie levert hieraan een flinke bijdrage. Maar er is meer techniek. Onderhuids vinden we een high-performance remsysteem, sportievere veren en dempers, een aangepast Dynamic Damper Control, een speciaal ESP-systeem dat DSC heet en een Active M Differential dat het vermogen tussen beide achterwielen verdeelt zodat er bij uitaccelereren optimale tractie kan worden gegarandeerd.

IAA Frankfurt

Het oog wil ook wat. Toch is geen reden tot paniek. De potente sportsedan ziet er namelijk lekker gespierd uit. Vooral door het sportiever getekende bumperwerk, de roosters met M-badges in de voorschermen, de 19 inch lichtmetalen wielen en de vier uitlaatppen. Het interieur is onder meer voorzien van M-sportstoelen, een sportstuur en verschillende M-badges. Over prijzen wordt nog niets genoemd, wel is bekend dat de nieuwe BMW M5 dit jaar zal debuteren op de IAA in Frankfurt. Eind dit jaar staat de sedan bij de dealers.

Van de vorige editie werden dik 20.000 stuks verkocht.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Extra fotos in link

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/article10032243.ece
 
bye bye atmosferische V10 :(
 
Leuk speelgoed, maar veel te hoge taksen/verzekering. Kan je beter een Amerikaanse oldtimer kopen met eventueel meer PK.
 
Leuk speelgoed, maar veel te hoge taksen/verzekering. Kan je beter een Amerikaanse oldtimer kopen met eventueel meer PK.

Ik rij in een suzuki alto 1.1.. Betaal 200 euro belasting per jaar en rij 1 op 23 . Goed he :)
 
Ik rij in een suzuki alto 1.1.. Betaal 200 euro belasting per jaar en rij 1 op 23 . Goed he :)
Voor je geld wel, en als jij vindt dat het bij je persoonlijkheid past dan is er niets mis mee...
 
Leuk speelgoed, maar veel te hoge taksen/verzekering. Kan je beter een Amerikaanse oldtimer kopen met eventueel meer PK.
Dit is echt appels met peren vergelijken. Alsof iemand die een M5 wilt het iets uitmaakt welke kosten voor verzekering eraan verbonden zijn. Ook al is het bij dat soort bedragen niet de vraag of je het kan maar of je het wilt betalen, misschien ben jij de doelgroep niet.
 
Laatst bewerkt:
Leuk speelgoed, maar veel te hoge taksen/verzekering. Kan je beter een Amerikaanse oldtimer kopen met eventueel meer PK.


En dat is leuk, maar alleen als je rechtdoor wilt rijden, want een bocht hoef je er niet mee te nemen...
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
DO WANT
 
Dit is echt appels met peren vergelijken. Alsof iemand die een M5 wilt het iets uitmaakt welke kosten voor verzekering eraan verbonden zijn. Ook al is het bij dat soort bedragen niet de vraag of je het kan maar of je het wilt betalen, misschien ben jij de doelgroep niet.
Reactie was bedoeld voor de gemiddelde DBB'er die sportief wilt rijden. ;) Op zich kan iedereen met wat serieus sparen de M5 kopen, maar voor de meeste mensen is het gewoon belachelijk duur om mee te rijden, en dan is mijn voorstel een goed alternatief als je een sportieve auto wilt.

En dat is leuk, maar alleen als je rechtdoor wilt rijden, want een bocht hoef je er niet mee te nemen...
Hangt ook voor een stuk af van welk model...
 
Mooi mooi, maar ik blijf het eruit vinden zien als een wagen voor een zaken mannetje. Doe mij maar een exemplaar van hun all-time concurrent Porsche, die straalt meer agressie en sportiviteit uit.
 
k*t auto..
 
Reactie was bedoeld voor de gemiddelde DBB'er die sportief wilt rijden. ;) Op zich kan iedereen met wat serieus sparen de M5 kopen, maar voor de meeste mensen is het gewoon belachelijk duur om mee te rijden, en dan is mijn voorstel een goed alternatief als je een sportieve auto wilt.


Hangt ook voor een stuk af van welk model...

Als je sportief wil rijden moet je geen 5 kopen, want hoe je het ook draait of keert, dat stuurt als een boot.

Een turbo is voor mij ook onmogelijk als je sportief wil rijden, atmo is what you want. Dan koop je beter een M3 met zijn (voorlopig nog :( ) atmo V8.
 
Als je sportief wil rijden moet je geen 5 kopen, want hoe je het ook draait of keert, dat stuurt als een boot.

Een turbo is voor mij ook onmogelijk als je sportief wil rijden, atmo is what you want. Dan koop je beter een M3 met zijn (voorlopig nog :( ) atmo V8.
Ik denk dat ik een iets ruimere definitie van 'sportief' heb dan jij dan. :)
 
Voor je geld wel, en als jij vindt dat het bij je persoonlijkheid past dan is er niets mis mee...
lol alsof iedereen het geld heeft om een auto te kopen die bij zijn persoonlijkheid past.
als dat zo was had ik allang in een veyron gereden :p
 
Laatst bewerkt:
lol alsof iedereen het geld heeft om een auto te kopen wat bij je persoonlijkheid past.
als dat zo was had ik allang in een veyron gereden :p
Zolang je het ook betaalbaar of verantwoord vindt... dat hoeft niet je ultieme droomwagen te zijn...

Ik rij bijv. in een 318d. Is dat mijn ultieme droomwagen? Nee. Past hij bij mijn persoonlijkheid? Volledig. Kan ik hem betalen? Nog net.
 
Back
Naar boven