Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heeft iemand al met de nieuwe M5 gereden?
Heb persoonlijk al meer dan genoeg met de E39 en E60 gereden, en momenteel met een F11 535d, ronduit magnifieke wagen, op elk vlak, dus ben ik héél benieuwd naar de M5 er van.
---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 20:15 ----------
Ronduit idiote opmerking want een M6 is minstens even 'lomp'
M3 is uiteraard een compleet andere auto, die vergelijking gaat dan ook niet op.
Logisch dat het een zware auto is, weegt al snel dik 2 ton, en kan je vertellen dat je dat niet voelt in de nieuwe 5, zeer sportieve wagen voor zijn omvang.
5 is geen bompa wagen man, als je echt een luxe cruiser wilt, dan neem je maar een 7, en dan liefst de L. Een 5 is gewoon een wagen voor mensen die net iets meer dan een alledaagse 3-reeks willen.
Volgens mij heb jij nog geen 4,4 seconden aangevoeld
Wel grappig dat de M3 altijd gehakt maakt van de RS4/5.
Ook op circuit
Autoweek, autovisie, engelse tests.
Audi is gewoon minder dynamisch.
Voor de normale rijders is een audi wel praktischer met 4wd.
Heeft iemand al met de nieuwe M5 gereden?
Heb persoonlijk al meer dan genoeg met de E39 en E60 gereden, en momenteel met een F11 535d, ronduit magnifieke wagen, op elk vlak, dus ben ik héél benieuwd naar de M5 er van.
---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 20:15 ----------
Ronduit idiote opmerking want een M6 is minstens even 'lomp'
M3 is uiteraard een compleet andere auto, die vergelijking gaat dan ook niet op.
Logisch dat het een zware auto is, weegt al snel dik 2 ton, en kan je vertellen dat je dat niet voelt in de nieuwe 5, zeer sportieve wagen voor zijn omvang.
5 is geen bompa wagen man, als je echt een luxe cruiser wilt, dan neem je maar een 7, en dan liefst de L. Een 5 is gewoon een wagen voor mensen die net iets meer dan een alledaagse 3-reeks willen.
Volgens mij heb jij nog geen 4,4 seconden aangevoeld
Heb vroeger wel eens met een m3 gereden.. rijdt goed. Ik zeg niet dat een m5/5 een slechte wagen is .. gwn een iets meer mature model.. Egt de sporty looks zie ik er niet in .. daarvoor moet je al naar de modellen gaan die getuned zijn.. Ik zeg niet dat 4.4 niet snel is maar dat het traag is voor 560pk ..
Ja die weegt natuurlijk al snel 2 ton... Het is dan ook een enorm luxueuze wagen, ik zie zelfs niet meer direct in waarom je naar een 7 zou grijpen, de nieuwe 5 is magnifiek.
De F11 (touring dus) met M-pack, individual kleurtje, Le Mans blauw exterieur, nappa leder binnenin, 19" velgen in gun metal, heerlijk sportief ogend imo.
Die 4,4 zou ik trouwens ook met een korreltje zout nemen. De 535d doet al 5,7 seconden, en die wordt pas echt snel als het boven de 100 gaat natuurlijk, het ding heeft dan ook 600nm koppel en die magnifieke nieuwe automaat, de 8-bak, zonder twijfel de heerlijkste automaat die ik ooit bediend heb.
Even vergelijken, als ik onze Alpina B5 (E61) naast een M5 van die periode zette, maakte de B5 er gewoon gehakt van (M5 was een atmo V10, B5 supercharged V8 met 700nm).
Ondertussen weet ik al dat de nieuwe M5 gehakt maakt van onze 'oude' B5. Wetende dat de B5 met gemak meegaat met een standaard Nissan GTR, die toch zeker sub 4 seconden doet?
You do the math
Imo is een 5 dus de ideale wagen voor dagelijks gebruik. Wil je het wat sportiever ja, dan ga je beter voor een 3, maar geloof mij, op circuit is een stock M3 ook niet echt wat je moet hebben.
Nu heb je het weer specifiek over 1 auto Ries, die m3. Denk dat je zelf genoeg testen kan vinden waar er gehakt gemaakt wordt door 4wd.
T zal altijd gaan om grip, en bij gelijkwaardig auto's (techniek/vermogen/schoeisel) zal 4wd altijd meer grip hebben en zijn vermogen dus beter op het wegdek brengen.
Ik betwijfel toch of je met een Alpina B5 een Nissan GTR achter je laat hoor?
Wat ik trouwens ook opvallend vind is dat de nieuwe B5 minder pk's heeft dan een nieuwe M5 (wat best wel spijtig is want Alpina's zijn prachtige wagens!)
En hoe dom ben je trouwens als je een GTR gewoon standaard laat.
Ken iemand die een GTR redelijk fel getuned heeft waardoor hij motor's er zelfs redelijk vlotjes vanaf rijdt...
Iedere winter lach ik weer de ballen uit me broek.
Laat hem zeker niet achter, kan gewoon meer dan vlot mee, de beste man met de GTR begreep er niets van.
Hij heeft er nu dan ook een Switzer P850 van gemaakt
Welk vermogen heeft de nieuwe B5 dan? Onze had 500pk 700nm
Hoe gaat het nog met je 335?
Heb in februari nog een roadtrip door Duitsland gedaan met een 335i
Ik verkies Alpina persoonlijk ook boven de M. Top afwerking, minder opvallend (vind het dan ook zeer jammer dat de B5 nu ook 4 uitlaten heeft ipv 2), zeldzamer en straalt meer klasse uit inderdaad.
Rijdt gewoon langs geen kanten sportief
Heeft bv geen sper diff, dus bij het minste driften of burnout zetten rook je gewoon 1 band op en de andere blijft heel.
Biturbo blok van de nieuwe is trouwens ook een stuk betrouwbaarder dan die supercharger er op hehe.
Ja die weegt natuurlijk al snel 2 ton... Het is dan ook een enorm luxueuze wagen, ik zie zelfs niet meer direct in waarom je naar een 7 zou grijpen, de nieuwe 5 is magnifiek.
De F11 (touring dus) met M-pack, individual kleurtje, Le Mans blauw exterieur, nappa leder binnenin, 19" velgen in gun metal, heerlijk sportief ogend imo.
Die 4,4 zou ik trouwens ook met een korreltje zout nemen. De 535d doet al 5,7 seconden, en die wordt pas echt snel als het boven de 100 gaat natuurlijk, het ding heeft dan ook 600nm koppel en die magnifieke nieuwe automaat, de 8-bak, zonder twijfel de heerlijkste automaat die ik ooit bediend heb.
Even vergelijken, als ik onze Alpina B5 (E61) naast een M5 van die periode zette, maakte de B5 er gewoon gehakt van (M5 was een atmo V10, B5 supercharged V8 met 700nm).
Ondertussen weet ik al dat de nieuwe M5 gehakt maakt van onze 'oude' B5. Wetende dat de B5 met gemak meegaat met een standaard Nissan GTR, die toch zeker sub 4 seconden doet?
You do the math
Imo is een 5 dus de ideale wagen voor dagelijks gebruik. Wil je het wat sportiever ja, dan ga je beter voor een 3, maar geloof mij, op circuit is een stock M3 ook niet echt wat je moet hebben.
auto was beetje vuil ook.Momenteel gaat het nog goed met de wagen (alleen last van het gekende turbo probleem op de 335i), maar was al van plan om er grotere turbo's uitlaat downpipe enz op te zetten.
Dus hopelijk ergens in september ga ik rond de 450 Pk en 600 Nm zitten.
En nice roadtripje met een 335i is nooit slecht, alleen als je constant moet liggen tanken haha
Ik wil niet vervelend zijn, maar je zegt net dat de nieuwe M5 gehakt maakt van jullie oude B5.
Hier maakt de GT-R gehakt van de nieuwe M5.. Op elk vlak..
http://www.youtube.com/watch?v=FjJSY0eZpHs
auto was beetje vuil ook.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Succes trouwens met de tuning, ding gaat gehakt maken van alles dan.
Eerst en vooral: dit filmpje gaat over de nieuwe GTR, heeft 50pk meer ofzo en is sowieso veel beter dan de pré facelift.
0-160: logisch dat de GTR voordeel heeft.
Snel en kort bochtenwerk: idem. AWD en weegt minder.
En ik wil niet vervelend doen, maar mijn driving skills waren 'net' iets sterker dan de man met de GTR Bovendien gaat de vergelijking tussen deze wagens ook niet op, gebouwd met compleet andere bedoelingen. Ik had het puur over snelheid.
auto was beetje vuil ook.
Succes trouwens met de tuning, ding gaat gehakt maken van alles dan.
Eerst en vooral: dit filmpje gaat over de nieuwe GTR, heeft 50pk meer ofzo en is sowieso veel beter dan de pré facelift.
0-160: logisch dat de GTR voordeel heeft.
Snel en kort bochtenwerk: idem. AWD en weegt minder.
En ik wil niet vervelend doen, maar mijn driving skills waren 'net' iets sterker dan de man met de GTR Bovendien gaat de vergelijking tussen deze wagens ook niet op, gebouwd met compleet andere bedoelingen. Ik had het puur over snelheid.
Wat heeft dat er mee te maken?Rijke vader?
Ik durf er geld op te zetten dat je het van hem zou verliezen op een rondje circuit met die GT-R
Wat heeft dat er mee te maken?
Beetje flauwe opmerking, hou zou een 21-jarige student anders met dergelijke wagens rondrijden?
Ik heb leeftijd 'uit' staan. Was even vergeten hoe oud je was. Niet meteen zo aangevallen doen .