Fitness Seller

De opvolgers van de anabole steroïden, de SARM's, zijn verkrijgbaar op de zwarte markt

Bezoekers in dit topic

Cools

Colossal Veteran
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
3 okt 2006
Berichten
13.556
Waardering
2.950
Muhahaha,finally!


2 2 - 1 1 - 2 0 0 9

Op internet kost flesje S4 170 dollar (Drug Test. Analysis 2009, 1, 387–392.)

De S4 die websites als Rui Products [www.s.com en Cem Products aanbieden is waarschijnlijk authentiek, maar misschien niet helemaal zuiver. Dat blijkt uit een analyse van twee flesjes S4 door Mario Thevis van de German Sport University Cologne. Daarmee staat nu onomstotelijk vast dat de SARM's - de opvolgers van de anabole steroidhormonen, worden gebruikt in het dopingmilieu.


SARM's of selective androgen receptor modulators lijken niet op testosteron en ook niet op de synthetische spieropbouwende chemische broertjes en zusjes daarvan. Toch prikkelen ze de androgeenreceptor, en zorgen ze voor spieropbouw - in theorie met minder bijwerkingen dan de ouderwetse steroidhormonen die je doorgaans bij je dealer koopt. Hoofdstuk 20 van Het Anabolenboek gaat over SARM's.

Slimme supplementenmakers hebben al producten gelanceerd die SARMS zouden moeten bevatten. SARM-X, bijvoorbeeld. Maar dat soort producten zijn volksverlakkerij.

De SARM die het dichtst bij marktintroductie aan zit is S4 of andarine. De makers van S4 doen al proeven op mensen. S4 is vooral bedoeld voor mensen met kanker die spiermassa verliezen. Hoewel het er even naar uitzag dat S4 niet zo'n verschrikkelijk sterke spierversterker was, bleek dat in latere studies weer mee te vallen. Pat Arnold heeft er wel eens over gepost. Uit die posts blijkt trouwens dat Arnold geen been zag om S4 te vermarkten. 'Te duur', oordeelde Arnold. Op messageboards kun je ook berichten lezen voor sporters die op zichzelf experimenteren met S4. [Structuurformule hieronder.]


Die webdiscussies waren voor Mario Thevis aanleiding om op zoek te gaan naar websites die S4 zeiden te verkopen. Hij stuitte daarbij op het ook in Nederlandse dopingkringen bekende Rui Products, dat sinds kort S4 verkoopt. Voor researchdoeleinden, niet voor menselijk gebruik, moeten we daaraan toevoegen.

De flesjes, schrijft Thevis in Drug Testing & Analysis, bevatten 30 ml van een olieachtige vloeistof. Ze zitten in een doosje dat spreekt over "face moisturizer and green tea extract". Een ml van het goedje bevat 150 mg S4, aldus Thevis. Dat is raar, want alle producten die wij kennen bevatten slechts 50 mg/ml. Kennelijk had een aardige Chinese bulkleverancier de S4 in de aanbieding.

Zuiver was het door Thevis geteste product niet. Elke ml bevatte ook 15 mg van een verbidning die ontstaat bij de synthese van S4, en die de fabrikant eigenlijk uit het preparaat had moeten wegzuiveren. Je ziet de structuurformule van de contaminant hieronder.


Thevis acht daarmee bewezen dat deze S4 niet uit een legaal opererend bedrijf afkomstig is. En dat S4 wordt gebruikt in de chemische sport.

"The present report demonstrates once more that the misuse of therapeutics in early or advanced clinical trials by athletes cannot be dismissed, especially when anecdotal evidence for the misuse of S-4 is frequently discussed in respective Internet-based chat rooms", besluit Thevis.

Misschien is het toeval, maar Rui Products heeft op zijn webstek een labanalyse gepubliceerd, die stelt dat Rui Products' Liquid S4 geen contaminanten bevat.

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Nu op de site www./url] is het 50mg per ml zoals het zou moeten zijn.Lekker
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Staan al logjes van op cutting edge muscle geloof ik. Komt overeen met een lage dosis test E (300mg), zonder de onderdrukking en bloat uiteraard. Je nachtzicht gaat er wel ko van.
 
Hoogstens interessant voor een soort bridge tussen kuren door (aangezien het niet onderdrukt). Hoeveel mg moet je per week pakken als het overeenkomt met ca 300mg test e?
 
Hoogstens interessant voor een soort bridge tussen kuren door (aangezien het niet onderdrukt). Hoeveel mg moet je per week pakken als het overeenkomt met ca 300mg test e?

Ik dacht 100mg per dag, maar kan me vergissen.
 
hoppa! gelijk inkopen die zooi! :D
 
Als je wilt bridgen kan je dan niet die testgel gebruiken? Ik hoor daar trouwens ook nooit meer iets van(logjes of iets dergelijks)
 
Sorry hoor maar dit vind ik echt veruit belachelijke prijzen wat ze vragen voor een bestandeel wat bestaat uit een simpel onverzadigde benzeenringen en een relatief klein restgroep eraan. Waarschijnlijk is de synthese van een gemiddeld pijnstiller ingewikkelder....
 
Laatst bewerkt:
Als dat zo is zal de prijs nog wel dalen denk. Nu is het nieuw (wat het voor sommige waarschijnlijk extra aantrekkelijk maakt) en zijn er geen tot een handje vol aanbieders.
 
Ik wacht nog even af wat de ervaringen zullen zijn voor deze SARM. Ook wat bereft het vermoeden dat er vervuilingen in zitten. Ik heb begrepen dat GTx (de ontwikkelaar van deze SARM Andrarine) nu patent heeft op een sytheseprocede van andrarine die er voor zorgt dat er geen noodzaak is om vervuiling uit het eindproduct te moeten extraheren. Als dat procede eenmaal bekend is en als ook bekend wordt of dit goed werkt zullen vele bedrijven dit product gaan vervaardigen. Het is dus ook wachten of de clinical trials die GTx momenteel uitvoerd geen vervelende bijwerkingen aan het licht zullen brengen. Ik heb eens gelezen dat in een periode van 6 weken testpersonen ongeveeer een Kg spiermassa wonnen. Dat lijkt wellicht niet veel maar reken dat eens om naar een jaar en dan zit je aan heel behoorlijke massatoename.
Conclusie: als dit geen vervelende bijwerkingen heeft en een redelijke toename aan spiermassa te zien geeft wordt dit een absolute hit!

Ik wacht du nog even af maar als het ook maar de helft doet van wat ze beloven zonder de vervelende bijwerkingen van AAS.......

En het is geen AAS maar een SARM en dus vooralsnog niet verboden en zeker als zou blijken dat het geen bijwerkingen heeft......
 
Las een stukje op us boaerd,gebruik staat gelijk aan anavar
 
Ik heb een linkje naar een stukje op ergogenics:

http://www.ergogenics.org/95.html#3

En het product heet overigens ostarine en geen andrarine foutje van mijn kant.

In een artikel op ergogenics wordt gesproken over 1,4 kilo als je drie maanden kuurt. Nu lijkt dat niet veel maar in deze test oefenden de testpersonen niet. ALs het middel verder geen sides heeft kan je er dus per jaar theoretisch 5,6 kilo spiermassa mee winnen. Mmmmmals je dat kan combineren met wat vetverlies en training dan ziet de gemiddelde nederlander er na één jaar heel wat beter uit.....
 
Je gaan er telkens vanuit dat de groei door blijft gaan zoals in het begin. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit gebeurt, op een gegeven moment is de rek er toch gewoon uit?
 
Je gaan er telkens vanuit dat de groei door blijft gaan zoals in het begin. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit gebeurt, op een gegeven moment is de rek er toch gewoon uit?


Ik geef dat juist niet aan: Ik citeer mijzelf,

"ALs het middel verder geen sides heeft kan je er dus per jaar theoretisch 5,6 kilo spiermassa mee winnen"

We weten allemaal dat de praktijk en de theorie twee verschillende zaken zijn. Ook ik realiseer mij dat.

Eerst maar eens kijken of er siders zijn bij langdurig gebruik (mischien krijg jer er na 6 maanden wel verschikkelijke kanker van.....) zijn die er niet dan de prijs en dan zien wat het na meer dan 6 maanden nog doet in de praktijk.

Over twee jaar weten we genoeg

GdV
 
Lijkt me vooral leuk om te cutten. Kan je lekker diep gaan en je hoeft je axis enkel plat te leggen om massa te winnen.

Zie het zo, je kan nu 2 bulk-cycles doen met AAS, en 2 cutters met een SARM per jaar, of een AAS bulker en een AAS cutter op 1 jaar. (Als je kuren rekent van 10-12 weken en het time on = time off principe hanteert)
 
Ik geef dat juist niet aan: Ik citeer mijzelf,

"ALs het middel verder geen sides heeft kan je er dus per jaar theoretisch 5,6 kilo spiermassa mee winnen"

We weten allemaal dat de praktijk en de theorie twee verschillende zaken zijn. Ook ik realiseer mij dat.

In theorie kun je dus 1,4kg gainen in 3 maanden. Jij vormt dit om naar 5,6kg per jaar. Jij gaat er vanuit dat het lineair verloopt wat zeker niet zo is dus het is gewoon een foute redenering en niet theoretisch te noemen.

Maar door de prijs is het gewoon de moeite niet waard.
 
In theorie kun je dus 1,4kg gainen in 3 maanden. Jij vormt dit om naar 5,6kg per jaar. Jij gaat er vanuit dat het lineair verloopt wat zeker niet zo is dus het is gewoon een foute redenering en niet theoretisch te noemen.

Maar door de prijs is het gewoon de moeite niet waard.

In theorie ga ik daar inderdaad van uit. Maar de praktijk is inderdaad anders. Er treed na enige tijd bijvoorbeeld gewenning op? Wie zegt mij dat door dit soort stoffen de receptoren niet ongevoellig worden en dat het lichaam niet meer goed omgaat met het eigen testosteron? Er zijn vele zaken die zeker fout kunnen gaan. Ik heb dus ook niet de illusie dat die 5,6 Kg per jaar gehaald gaat worden. Maar totdat deze stof in de praktijk zorgvuldig getest is zou ik er toch niet aan beginnnen.

MAAR: stel dat dit middel inderdaad doet wat ze beloven....en er geen bijwerkingen zijn, en de gains voor bijvoorbeeld een amateur die geen wedstrijdaspiraties heeft voldoende zijn dan denk ik dat het een hit gaat worden. En de prijzen zullen dan heel snel gaan dalen. Erger nog de internetsite waar dit te koop wordt aangeboden heeft sinds 2 dagen geleden de prijs alweer laten zakken.

Maar dat alles is nu niet belangrijk. Eerst zien wat dit voor eventueele sides heeft en dan pas gebruiken.

Goreten GdV
 
In theorie ga ik daar inderdaad van uit. Maar de praktijk is inderdaad anders. Er treed na enige tijd bijvoorbeeld gewenning op? Wie zegt mij dat door dit soort stoffen de receptoren niet ongevoellig worden en dat het lichaam niet meer goed omgaat met het eigen testosteron? Er zijn vele zaken die zeker fout kunnen gaan. Ik heb dus ook niet de illusie dat die 5,6 Kg per jaar gehaald gaat worden. Maar totdat deze stof in de praktijk zorgvuldig getest is zou ik er toch niet aan beginnnen.

In theorie betekent wat de je theoretisch zou bekomen. Dit getal bekom je na berekeningen. Na een jaar is dit bijvoorbeeld 4kg. In praktijk is het dan misschien 3,5kg (zijn voorbeelden, ik weet natuurlijk de formule niet).

MAAR: stel dat dit middel inderdaad doet wat ze beloven....en er geen bijwerkingen zijn, en de gains voor bijvoorbeeld een amateur die geen wedstrijdaspiraties heeft voldoende zijn dan denk ik dat het een hit gaat worden. En de prijzen zullen dan heel snel gaan dalen. Erger nog de internetsite waar dit te koop wordt aangeboden heeft sinds 2 dagen geleden de prijs alweer laten zakken.

Maar dat alles is nu niet belangrijk. Eerst zien wat dit voor eventueele sides heeft en dan pas gebruiken.

Goreten GdV

Maar wat is de reden van die prijsdaling. Omdat ze een hogere productie hebben doordat de vraag gestegen was? Of omdat er te weinig vraag is en zo het toch proberen te verkopen. Ik denk eerder het tweede... Ik zie het niet meteen zijn intrede doen.
 
Heb ook op een US board een cycle S4 verslag gelezen, (was tijdens de cut), maar deze gast werd er steke(nacht)blind van, hij vond dat zijn nachtvisie met wel 70% was afgenomen :eek: vrij heftig lijkt mij:angstig:
 
Back
Naar boven