XXL Nutrition

de Paljas log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Paljas

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
3.087
Waardering
617
Lengte
1m82
Massa
90kg
Even voorstellen, 30 jaar, 1.82m, 90kg. Ik trek inmiddels al een jaartje of 12 aan het ijzer, inclusief de gebruikelijk korte en lange pauzes. Ben ooit begonnen om naast mijn toenmalige focus op uithoudingssporten, eens een beetje krachttraining te gaan doen, en dat is een beetje uit de hand gelopen. Mijn stats niet zo indrukwekkend. Ik heb gemiddeld zo'n 2x tot 3x per week getraind, op de sportschool. Mijn focus lag altijd op kracht, de rest is leuk meegenomen. Wel altijd netjes de bij-oefeningen gedaan, altijd mijn best gedaan, maar met mijn kantoorbaantje is er van overige lichaamsbeweging weinig sprake. Jammergenoeg is door het vele verhuizen en switchen van sportschool de echte krachttraining (/powerlift) weggezakt, en ben ik inmiddels een beetje een verijdelde krachtsporter/fitnesser geworden. Vooral mijn benen staan er droevig bij in verhouding tot mijn bovenlichaam.

Ik heb enkele weken geleden mijn sportschool abonnement laten aflopen, en heb een powerrack besteld. Tot die tijd train ik met een 10kg smalle halter en dumbbell stangetjes op een wiebelend smal pijnlijk bankje met 3cm schijven :o, dippen op klapstoeltjes. Verwonderlijk hoe creatief je kunt zijn bij gebrek aan glanzende apparaten.

Een paar stats (bij benadering):

Bench: 8x 105kg
Wide Lat Pull: 8x 90kg
Dumbbell Curl: 8x 25kg
Triceps Overhead Barbell Extension: 8x 50kg
Deadlift: 5x 135kg
Squat: 8x 100kg

Als mijn nieuwe spul binnen is, wil ik stevig beginnen mijn squat en dl te verbeteren. De dl ben ik al voorzichtig mee begonnen (een training of 5) met dat lullige stangetje die al langzaam maar zeker een sad smiley trekt bij de kgs die ik aan zijn wangen hang.

Mijn doel: voor eind 2008 wil ik een dl van 175kg, een squat van 160kg en een bench van 140kg.

Ik merk dat ik misschien nog wel beter gemotiveerd ben dan dat ik naar de sportschool toe ga (daar was ik een beetje bang om). Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe speelgoed er is. Dan ga ik eens kijken wat er aan mijn onderstel te doen is.
 
Laatst bewerkt:
ZO! Nu ik aan mijn startpost verplichting heb voldaan; vloekende sh1T!! Ik had n.a.v. een post hier op het forum een site gelezen met een schema voor onderrug. Zat ook een dag tussen met 10x10 deadlift. Dus ik dacht misschien wel goed om in mijn beginperiode deadlift een beetje ervaring op te doen met meer herhalingen. Ik denk, als ik nu een gewicht neem dat ik redelijk makkelijk 10x trek, en genoeg rust tussendoor neem, koekie eitje, douchen.

Plan: 10x10x115kg
Uitvoering: 8x10x115kg :)

Na de 5e keer trok ik een beetje wit weg, werd een beetje misselijk. Ik denk even rusten en dan gaan we weer. Na de 7e keer werd ik nog wat misselijker, en extreem moe, zweet me de t**ing. Na de 8e keer ben ik meer opgehouden; ik merkte dat mijn uitvoering eronder leed. Ben ik maar even wat gaan eten en drinken, want ik zou me nog 3x16 gaan optrekken, daarna nog barbell row en dumbbell row. Ik heb me nog 2x14 opgetrokken, en maar gaan douchen, wat er zat helemaal nix meer in :).

Moest ik even kwijt.
 
10x10 is ook niet echt verstandig lijkt mij? :)
 
BW: 90.4

DL: 8x105 5x125 4x135 4x145 3x150pr 10x115
Leg curl: 15x20 15x25 12x30 (eerste keer, aftasten)
Chin: 15x 14x 13x
DRow: 12x35 10x37.5pr 10x37.5
BOR: 10x53.3 12x53.3pr 10x53.3
1L Calve Raise: 3x 18x

Deadlift gaat gestaag vooruit. Eind van het jaar 175kg moet te halen zijn!

Nu de squat nog! (fitness-seller waar blijft mijn rack!? :grumble:)
 
BW: 90.4

DL: 8x105 5x125 4x135 4x145 3x150pr 10x115
Leg curl: 15x20 15x25 12x30 (eerste keer, aftasten)
Chin: 15x 14x 13x
DRow: 12x35 10x37.5pr 10x37.5
BOR: 10x53.3 12x53.3pr 10x53.3
1L Calve Raise: 3x 18x

Deadlift gaat gestaag vooruit. Eind van het jaar 175kg moet te halen zijn!

Nu de squat nog! (fitness-seller waar blijft mijn rack!? :grumble:)
+1!

Wat is een paljas?
 
een mannetje van 31 die rippetoe loopt te verbeteren terwijl hij op zn LB stats word geowned door een 17 jarige ecto genaamd judokadomie
 
Succes met je log (en trainingen uiteraard ;) )

Je had precies nog veel marge op je deadlift PR. squat en benchpress zullen wel straffe doelen zijn! tenzij het ook zo snel vlot natuurlijk :)
 
(fitness-seller waar blijft mijn rack!? :grumble:)[/SIZE]

Powertec Power Rack?

Die zijn afgelopen week weer binnengekomen samen met de nieuwe Barbarian artikelen, er zijn dus aardig wat bestellingen te verwerken nu! Zal normaal gesproken deze week nog verstuurd worden, even geduld :)

Succes met je log iig!
 
Powertec Power Rack?

Die zijn afgelopen week weer binnengekomen samen met de nieuwe Barbarian artikelen, er zijn dus aardig wat bestellingen te verwerken nu! Zal normaal gesproken deze week nog verstuurd worden, even geduld :)

Succes met je log iig!

whoohoo ... dan kan ik de mijne ook verwachten :p

@TS gaat toch al goed kerel. We zitten ongeveer op hetzelfde ;)
Veel succes alvast
 
+1! Wat is een paljas?

Thx! Een paljas is in de volksmond een soort grappemaker/sufkop. Maar ik geloof dat het zijn oorsprong kent in een Italiaanse opera waarin het de naam is van een moordlustige clown. Ik doe geen vlieg kwaad overigens ;).

Succes met je log (en trainingen uiteraard ;) ) Je had precies nog veel marge op je deadlift PR. squat en benchpress zullen wel straffe doelen zijn! tenzij het ook zo snel vlot natuurlijk :)

Dankje! De bench wordt wel even doorzetten. Ik heb de 140kg in het verre verleden ooit 1x keer gedaan met een beetje hulp. Toen had ik veel tijd (studeerde nog). We gaan er gewoon voor. De squat wordt lastig, de benen hebben een tijdje stil gelegen, was al niet om over naar huis te schrijven en had ook last van blessure. Maar ik hoop dat de DL mijn rug en hamstrings al wat verstevigd heeft en dat het begin hard gaat.

Powertec Power Rack? Zal normaal gesproken deze week nog verstuurd worden, even geduld :) Succes met je log iig!

Ptec idd, mooi! Kan niet wachten (maar dat had je al door). Bedankt!

@TS gaat toch al goed kerel. We zitten ongeveer op hetzelfde ;) Veel succes alvast

Thx, en leuk, ik kan alleen geen log van je vinden, klopt dat?
 
Klopt ... hou mijn logjes op papier bij ;)

Ja ik heb ook een skriffie ;). Ik dacht laat ik mijn laatste gekrabbel maar eens in het log overschrijven...
 
Qua stats & doel zitten we dicht bij mekaar ... alleen liggen mijn BOR's ongeveer
2 keer zo hoog als de jouwe. Beetje uit verhouding met 53kg gezien je bench toch ook +100 is?
 
Qua stats & doel zitten we dicht bij mekaar ... alleen liggen mijn BOR's ongeveer
2 keer zo hoog als de jouwe. Beetje uit verhouding met 53kg gezien je bench toch ook +100 is?

Ik ben pas net begonnen met BOR. Ik weet ook niet zeker of ik hem goed uitvoer. Maar ik voel wel dat ik wel meer kan trekken. Ik probeer alleen eerst even met minder gewicht de oefening goed uit te voeren, en dan langzaam op te bouwen. Is je dumbbell row wel ong. gelijk?

Leg jij tussen je BOR herhalingen de stang weer op de grond? Zoals hij hier (http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html) wordt gedaan doe ik hem iig niet. Ik houd mijn onderrug volledig statisch en raak met het gewicht net de grond niet aan.
 
Mijn BOR probeer ik een beetje boven mijn bench te houden. Dit om de ondersteunende
functie van de lats bij het benchen.

Mijn DB row zit op een 4 setjes 8 x 40kg. Maar ik heb deze als allerlaatste in mijn
schema zitten dus zijn mijn lats al redelijk gaar voordat ik eraan begin :p
 
Mijn BOR probeer ik een beetje boven mijn bench te houden. Dit om de ondersteunende functie van de lats bij het benchen.

Boven je bench in aantal kgs? Of in hoogte boven de bank? Ik bedoelde eigenlijk te vragen of je de stang weer neerlegt tussen de herhalingen door zoals hier.

Ik zag laatst ook een knakker:
http://www.youtube.com/watch?v=MXLM782DgI0

Maar ja, het lijkt erop dat hij het gewicht een impuls geeft met zijn onderrug en de rest gewoon uit laat vieren. Zo train je je lats toch niet?
 
Boven je bench in aantal kgs? Of in hoogte boven de bank? Ik bedoelde eigenlijk te vragen of je de stang weer neerlegt tussen de herhalingen door zoals hier.

Ik zag laatst ook een knakker:
http://www.youtube.com/watch?v=MXLM782DgI0

Maar ja, het lijkt erop dat hij het gewicht een impuls geeft met zijn onderrug en de rest gewoon uit laat vieren. Zo train je je lats toch niet?

Op gebied van Kilo's ja ;)

Nope, niet neerleggen, dan heb je een pendlay row
En wat die andere kerel doet is meer een yates row

Ik probeer mijn lichaam zo evenwijdig mogelijk met de vloer te houden.
Neem de halter onderhands, trek richting middenrif en laat uitzakken tot
net onder de knieën.
 
Op gebied van Kilo's ja ;)

Nope, niet neerleggen, dan heb je een pendlay row
En wat die andere kerel doet is meer een yates row

Ik probeer mijn lichaam zo evenwijdig mogelijk met de vloer te houden.
Neem de halter onderhands, trek richting middenrif en laat uitzakken tot
net onder de knieën.

Nou ik zal de volgende keer eens wat meer aan de stang hangen. Als ik nog niet zeker ben van mijn uitvoering schiet ik misschien wel een keer een filmpje.
 
Back
Naar boven