XXL Nutrition

Sticky De pauze's tussen creatine gebruik

Bezoekers in dit topic

je hebt creatine die je gewoon dagelijks kunt gebruiken
 
Ik merk bij mezelf dat als ik een periode stop het naderhand weer beter merkbaar is als ik opnieuw creatine ga gebruiken.

Af en toe stoppen kan dus geen kwaad imo.

Daar sluit k me volledig bij aan! K heb veel meer pomp van creatine als k maandje tussendoor stop..

K kom sowieso altijd wel een kilootje of 2 aan.. En die hou k naderhand nog vast ook!

Hebben jullie dat ook?
 
Maar besef een ding goed. Je lichaam is een perfect systeem die van nature in balans is. Verstoren wij dit balans door bijvoorbeeld chemische toevoegingen dan reageert je lichaam daarop.

Creatine is een lichaamseigen stof. Het maakt dus niet uit of je 2-3 gram uit een potje neemt of per dag een pond extra aan vlees/vis nuttig om diezelfde hoeveelheid binnen te krijgen


ongelofelijk welke onzin hier soms wordt verteld om zelf de realiteit niet te hoeven zien.

Idd, en zolang mensen geneigd zijn productlabels/reclame advertenties als waarheid te beschouwen en onderzoek resultaten afdoen als ongeloofelijk onzin zal dat ook zo blijven.
 
Hee maar kan jullie instelling ook goed begrijpen. Velen op dit forum gebruiken steroïden die nog vele malen slechter zijn voor je lichaam en organen... dus wat maakt dat beetje creatinine nou uit. Dan is dat idd het minst slechte voor je lichaam.

Maar besef een ding goed. Je lichaam is een perfect systeem die van nature in balans is. Verstoren wij dit balans door bijvoorbeeld chemische toevoegingen dan reageert je lichaam daarop. Maar ook het lichaam heeft grenzen en het is de kunst binnen deze grenzen te blijven.

Creatine is het meest schadelijke middel dat ik tot mij neem. Steroïden moet ik helemaal niet hebben... dit verstoord helemaal de chemische huishouding van je lichaam.
Dit is het laatste wat ik hierover te zeggen heb, ongelofelijk welke onzin hier soms wordt verteld om zelf de realiteit niet te hoeven zien. Bepaal uiteindelijk zelf wat je neemt maar ga het niet goed liggen praten en anderen hierin meenemen.
Wie de schoen past trekt hem aan.

Ik kom aan 6 weken omdat Rotzak het over die periode heeft. Persoonlijk hanteer ik een maximum periode van 8 weken. Waarom? Waarom niet zeg ik dan.

Las een pauze in na een periode van gebruik.
Dus jij weet het beter dan dat onderzoek wat hierboven gepost werd?

Dit vind ik nog steeds op jou slaan. en met deze post die ik nu quote van jou maak je het alleen nog maar duidelijker.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/latpully-192878/index3.html#post3381309
 
Logisch dat waneer je het een tijdje niet gebruikt je als je weer begint weer effect bemerkt. Maar voorlopig werkt het in de periode dat je niet gebruikt niet en wordt het dus de afweging of stoppen/starten extra toegevoegde waarde heeft of dat het je alleen om het "gevoel" gaat.

het is idd een afweging , ik stop meestal na twee maanden - 1 maand en dan begin ik weer , er zullen wel voordelen en nadelen aanzitten , so be it
 
het is idd een afweging , ik stop meestal na twee maanden - 1 maand en dan begin ik weer , er zullen wel voordelen en nadelen aanzitten , so be it
Welke dan?
 
en hoe zit het dan met het vasthouden van vocht als je het hele jaar door creatine gebruikt?
 
Logisch dat waneer je het een tijdje niet gebruikt je als je weer begint weer effect bemerkt. Maar voorlopig werkt het in de periode dat je niet gebruikt niet en wordt het dus de afweging of stoppen/starten extra toegevoegde waarde heeft of dat het je alleen om het "gevoel" gaat.

Blijft inderdaad een lastige vraag deze.
Puur fysiek gezien is een pauze niet nodig. Mentaal kan een nieuwe boost soms gewenst zijn.
 
Hee maar kan jullie instelling ook goed begrijpen. Velen op dit forum gebruiken steroïden die nog vele malen slechter zijn voor je lichaam en organen... dus wat maakt dat beetje creatinine nou uit. Dan is dat idd het minst slechte voor je lichaam.

Maar besef een ding goed. Je lichaam is een perfect systeem die van nature in balans is. Verstoren wij dit balans door bijvoorbeeld chemische toevoegingen dan reageert je lichaam daarop. Maar ook het lichaam heeft grenzen en het is de kunst binnen deze grenzen te blijven.

Creatine is het meest schadelijke middel dat ik tot mij neem. Steroïden moet ik helemaal niet hebben... dit verstoord helemaal de chemische huishouding van je lichaam.
Dit is het laatste wat ik hierover te zeggen heb, ongelofelijk welke onzin hier soms wordt verteld om zelf de realiteit niet te hoeven zien. Bepaal uiteindelijk zelf wat je neemt maar ga het niet goed liggen praten en anderen hierin meenemen.
Wie de schoen past trekt hem aan.

Ik kom aan 6 weken omdat Rotzak het over die periode heeft. Persoonlijk hanteer ik een maximum periode van 8 weken. Waarom? Waarom niet zeg ik dan.

Las een pauze in na een periode van gebruik.

creatine is niet schadelijk , vlees en vis toch ook niet ;)
 
Hee maar kan jullie instelling ook goed begrijpen. Velen op dit forum gebruiken steroïden die nog vele malen slechter zijn voor je lichaam en organen... dus wat maakt dat beetje creatinine nou uit. Dan is dat idd het minst slechte voor je lichaam.

Maar besef een ding goed. Je lichaam is een perfect systeem die van nature in balans is. Verstoren wij dit balans door bijvoorbeeld chemische toevoegingen dan reageert je lichaam daarop. Maar ook het lichaam heeft grenzen en het is de kunst binnen deze grenzen te blijven.

Creatine is het meest schadelijke middel dat ik tot mij neem. Steroïden moet ik helemaal niet hebben... dit verstoord helemaal de chemische huishouding van je lichaam.
Dit is het laatste wat ik hierover te zeggen heb, ongelofelijk welke onzin hier soms wordt verteld om zelf de realiteit niet te hoeven zien. Bepaal uiteindelijk zelf wat je neemt maar ga het niet goed liggen praten en anderen hierin meenemen.
Wie de schoen past trekt hem aan.

Ik kom aan 6 weken omdat Rotzak het over die periode heeft. Persoonlijk hanteer ik een maximum periode van 8 weken. Waarom? Waarom niet zeg ik dan.

Las een pauze in na een periode van gebruik.

Nogmaals, je roept beweringen die nergens op gebaseerd zijn? Heb je gestaafde onderbouwingen en/of enig referentiemateriaal of blijf je je eigen mening hier als enige waarheid verkopen?

Zoals al gezegd is creatine een lichaamseigen stof die je eigen lichaam aanmaakt en die je uit voeding haalt. Geloof je eigen fabels.
 
Ik heb besloten om gewoon te volgen wat er op de verpakking staat, ik mag aan nemen dat het niet voor de katse k*t is bijgevoegd.
 
Jammer jongens (3xl/wolf). Knap dat jullie nog steeds tijd en moeite in dit onderwerp stoppen. Maar het is aan doven mans oren gericht
 
Het is jammer dat sommige mensen denken te weten hoe spullen werken. Niet voor niks staat er op de verpakking dat je het voor een periode moet gebruiken. Creatine kan wel degelijk je nieren aantasten verschillende onderzoeken hebben dit al aan getoond. Bronnen zijn er genoeg hier ga ik dus niet verder op in.
Bovendien als het niet schadelijk zou zijn zouden fabrikanten zeggen dat je het heel het jaar door kan gebruiken. Die schade claims is gezeur, omdat ze anders er op zetten: gebruik is voor eigen risico.
 
Ik heb besloten om gewoon te volgen wat er op de verpakking staat, ik mag aan nemen dat het niet voor de katse k*t is bijgevoegd.

Je mag van mij alles aannemen wat je wil. Het is uiteindelijk jouw lichaam en jouw geld (serieus)


@Sava, het is Worf :D
 
Het is jammer dat sommige mensen denken te weten hoe spullen werken. Niet voor niks staat er op de verpakking dat je het voor een periode moet gebruiken.


OK, en je moet altijd doen wat er op de verpakking staat. Dat is het beste voor je.
 
OK, en je moet altijd doen wat er op de verpakking staat. Dat is het beste voor je.

Ja, want als je dat niet doet ga je deaud... :rolleyes: :D
 
Back
Naar boven