AndroidHealthClinic

De perfecte integratie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik kan me voorstellen dat voor religieuze islamieten suikerfeest ontzettend belangrijk is.. het is de belangrijkste feestdag, want afsluiting van Ramadan.
Ik kan me echter totaal niet vinden in het verplaatsen van sinterklaas.. Integratie is mooi, maar het moet wel van 2 kanten komen.
Wij willen (of liever, ik wil) best wel weten wat dat suikerfeest is, ook al ben ik 100% atheïstisch van aard.. en Kerst zou ik het liefst op 21 december vieren zoals het hoort en vroeger ook gevierd werd tot de juliaanse kalender werd ingevoerd en Kerst 4 dagen verplaatst werd.. (pasen valt op de 1e zondag na de 1e volle maan na 21 maart trouwens, ook al zo'n astronomische feestdag!).
Maar goed.. zij moeten ook maar eens proberen ONZE feestdagen te vieren.. daarom hebben die scholen het zo opgelost omdat de moslimkinderen anders niet aanwezig zouden zijn.. uit het artikel dat als laatste werd afgedrukt zie ik best wel aardige dingen.. moeders die ook aan NLse kinderen laten zien wat suikerfeest is..
Aan de andere kant... Wie schuift er nu niet een Sinterklaasfeest op? Durf te wedden dat de meesten het afgelopen weekend gevierd hebben of het volgend weekend doen... het was gewoon niet kwaad bedoeld op die scholen..

Espi.. die NL ook te vol vindt, maar desondanks de niet-criminele buitenlanders die bereid zijn hard te werken en niet van de bijstand/WW/WAO leven of het criminele pad op te gaan van harte te verwelkomen.. en hun gewoonten erg boeiend vindt..
Wij zullen die buitenlanders nog eens hard nodig hebben als NL vergrijst en er geen NLse jongeren meer zijn om de po vast te houden van je (groot)ouders..
 
Wij zullen die buitenlanders nog eens hard nodig hebben als NL vergrijst en er geen NLse jongeren meer zijn om de po vast te houden van je (groot)ouders..
Waarom zouden er geen NL jongeren meer zijn? po ??? Snap die zin niet helemaal.
 
Ooit van vergrijzing gehoord.. die babyboomers van net na de Tweede Wereldoorlog (1945-1960) worden binnenkort allemaal 65-plus.
Deze mensen hebben vervolgens weer heel weinig koters gekregen.. dus, er blijven weinig mensen over om de rotklussen zoals die van verplegers/verpleegsters te doen.. Diver en Diverin zullen daar wel over mee kunnen praten. Het is nu al zo dat er volop verpleegsters in het buitenland worden geworven..

Je gaat me toch NIET vertellen dat je van de scheve verhouding tussen jongeren en ouderen hebt gehoord.. meestal aangeduid met % bevolking onder 21 jaar. iha in ontwikkelingslanden waar mensen jong sterven en er veel kinderen geboren worden erg hoog (gold ook voor NL tot voor 50 jaar geleden en nog steeds in de bijbelgordel /zwartekousenzone van NL). Is prima als er relatief ook weinig ouderen zijn. Maar nu worden mensen steeds ouder en er zijn heel weinig jongeren... ergo, we hebben de vlijtige buitenlanders heel hard nodig straks!!! En eigenlijk NU al.

Greetz

Espi (van wie veel familieleden al naar het buitenland , oa. Polen, VS en Canada geëmigreerd zijn omdat ze in NL hun beroep als boer niet meer konden uitoefenen, te weinig grond, te veel administratieve rompslomp; een enkele uit avonturierszin.. heb nicht in Ecuador).
 
binnenkort moeten we allemaal verplicht 1 keer per jaar naar de moskee :D
 
Dacht het niet ..die fout hebben ze al eens gemaakt in het verleden met buitenlanders de rotklusjes te laten doen... je ziet wat het gevolg is nu.
Ik snap niet waarom je zegt dat er te weinig jongeren zijn, NL en BE zijn bij de dichts bevolkte landen..men heeft het nog steeds over een teveel aan geboortes.
En ja een tekort wi niet zeggen dat er geen werknemers zijn, alleen hebben ze geen interesse in dat vakgebied omdat het niet interessant is..dan moeten ze maar wat aan de lonen doen.
 
Precies iedereen leert maar door en wil dus niet de "mindere" baantjes doen omdat dat niet genoeg verdient. Het heeft ook wel een beetje te maken met de status van het beroep
 
Ja, en het stomme is dat bijv ook weinig interesse is in een baan zoals bijv in de bouw. Daar wordt door het tekort aan mensen nu toch wel ontzettend goed verdiend door bijv. loodgieters.,.
Vandaar de gevleugelde woorden "was ik maar loodgieter geworden"... alleen jammer van al die beroepsziekten hè.. rotte knieën van stratenmakers, etc. etc.

In absolute zin is NL veel te overbevolkt, maar in relatieve zin hebben we te weinig jongeren voor de banen..
Dit kan op 3 manieren worden opgelost..
- autochtonen meer kinderen laten krijgen (kinderbijslag omhoog).. niet zo'n best plan, hebben we nog te weinig plek voor iedereen
- meer buitenlanders binnen.. ook niet zo'n goed idee, tenzij het om bepaalde banen gaat en slechts voor korte tijd, maar ja die Marokkanen en Turken zouden ook maar kort blijven en hoefden daarom niet te integreren... en kijk nu..
- pensioengerechtigde leeftijd gaat omhoog, sabbatsverlof tussendoor wordt ingevoerd om opbranden te voorkomen en 2e loopbanen worden mogelijk, maar ja, fysiek intensieve beroepen zoals dus voornoemde bouw en verpleging blijft toch vnl. jongerenwerk, tenzij vrijwilligers (zorg dus) veel van de zorgtaken overnemen...

Een gezond land heeft een gezonde verhouding oud versus jong. Anders is dat land of te veel geld kwijt aan onderwijs OF te veel geld kwijt aan zorg... en er zijn in het laatste geval geen 'handen' aan het bed.. lezen jullie wel eens kranten ;)???
 
OMG, ik vind dit wel zo erg! Maar 6 Dec. gaat de goedheiligman toch al weer naar Spanje?
 
Wacht eff, gaan jullie me nou wijsmaken dat sinterklaas een dag verzet moet worden, omdat het suikerfeest dan ook plaats vindt?! dat zou echt heel erg triest zijn.

Ten tweede, mijn neefje van 12 heeft op MSN staan:'een moslim met een meningsuiting valt onder geloofsovertuiging, een Nederlander met een mening is een racist'

Ten derde; met de belgen hier heb ik nog meer medelijden, naar wat ik net in de krant heb gelezen wil de sekte van Abu jahjah Arabisch een officiele voertaal in Belgie laten worden.

Ten vierde; de belgische premier verhoffstead wordt vervolgd door dezelfde man.


Ik ben tegen het verheerlijken van Pim Fortuyn, maar hij is toen wel de discussie aangegaan met een Turkse van de Arabische Omroep Nederland (:rolleyes: ja ik weet het). En hij durfde toen keihard te zeggen en met feiten te onderbouwen, waarom het zo achterlijk is, dat Islamitische mannen, vrouwen uit het moederland halen, veelal domme boerinen. En dat dat integratie absoluut niet stimuleerde. Ook had hij het over de straatovervallen, dat het wel opvallend was dat deze voor 99% door allochtone Nederlanders werd gepleegd, hij vroeg die Turkse wat zij hiervan vond. Ze staarde hem alleen maar aan (waarschijnlijk vervloekte ze hem omdat hij een homo was, dat is immers een ziekte volgens een geleerde, de imam El Moumni. Wat dat betreft is het jammer dat hij er niet meer is...... Hij zorgde voor een dialoog, dat is de enige oplossing.
 
Originally posted by Esperantisto
Een gezond land heeft een gezonde verhouding oud versus jong. Anders is dat land of te veel geld kwijt aan onderwijs OF te veel geld kwijt aan zorg... en er zijn in het laatste geval geen 'handen' aan het bed.. lezen jullie wel eens kranten ;)???
Toch even zeggen dat ik wel denk dat er betere ideeën zijn.
Man kan de verpleging en onderwijs, bouw etc gemakkelijk aantrekkelijker maken zodat meer jongeren interesse krijgen, de stimulans moet alleen gegeven worden op het juiste moment.
Wanneer kinderen opgroeien bijv., werklozen verplichten om een job te zoeken door uitkeringen te reduceren en met dat geld opleidingen aanbieden voor de werklozen naar de werkgevers toe.
Wat ik wel een goed idee vind is de mogelijkheid tot uitstel van pensioenen.
Ik lees geen kranten, wel kijk ik tv, luister radio en lees actuele onderwerpen op nieuws websites etc.
 
Originally posted by Floyd
Ten derde; met de belgen hier heb ik nog meer medelijden, naar wat ik net in de krant heb gelezen wil de sekte van Abu jahjah Arabisch een officiele voertaal in Belgie laten worden.

Hahaha wat een stel idioten zeg. Dat gaat ze niet lukken natuurlijk. T heb je al een woordenboek gekocht dan kan je alvast gaan oefenen:D voor het geval dat
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Ooit van vergrijzing gehoord.. die babyboomers van net na de Tweede Wereldoorlog (1945-1960) worden binnenkort allemaal 65-plus.
Deze mensen hebben vervolgens weer heel weinig koters gekregen.. dus, er blijven weinig mensen over om de rotklussen zoals die van verplegers/verpleegsters te doen.. Diver en Diverin zullen daar wel over mee kunnen praten. Het is nu al zo dat er volop verpleegsters in het buitenland worden geworven..

Je gaat me toch NIET vertellen dat je van de scheve verhouding tussen jongeren en ouderen hebt gehoord.. meestal aangeduid met % bevolking onder 21 jaar. iha in ontwikkelingslanden waar mensen jong sterven en er veel kinderen geboren worden erg hoog (gold ook voor NL tot voor 50 jaar geleden en nog steeds in de bijbelgordel /zwartekousenzone van NL). Is prima als er relatief ook weinig ouderen zijn. Maar nu worden mensen steeds ouder en er zijn heel weinig jongeren... ergo, we hebben de vlijtige buitenlanders heel hard nodig straks!!! En eigenlijk NU al.

Greetz

Espi (van wie veel familieleden al naar het buitenland , oa. Polen, VS en Canada geëmigreerd zijn omdat ze in NL hun beroep als boer niet meer konden uitoefenen, te weinig grond, te veel administratieve rompslomp; een enkele uit avonturierszin.. heb nicht in Ecuador).

Wat een onzin, de vergrijzing heeft absoluut niks te maken met het alsmaar toelaten van buitenlanders. We schuiven sinterklaas op en slikken het allemaal maar, zodat als we straks problemen gaan krijgen we deze mensen voor ons karretje kunnen spannen, dat is jouw redernering?? Onzin..

Degene die naar een ander land vertrekt dient de gewoonten en gebruiken van het land in kwestie meester te maken, jij bent te gast, jij wil graag blijven, dus je gedraagt je en past je aan.

Dus je leert zo snel mogelijk de taal van een land, de gebruiken van een land en je zoekt werkt of gaat naar school.

Maar nee, na 35 jaar kunnen sommige nog geen woord nederlands, SCHANDE!! Asociaal.. dat soort mensen mogen van mij direct uitgezet worden..

Het tolerante moet maar eens wijken voor wat eisen die we gaan stellen. We mogen best eisen dat mensen werken of leren en de taal beheersen en zich meester maken van de ned. gebruiken, wat ze dan thuis doen is hun zaak. En als zij vrij willen nemen voor een dag, prima, als ik een dag vrij wil nemen hoef ik me ook niet te verantwoorden over wat ik die dag doe..
 
Ik vind het gewoon asociaal om een feestdag te gaan verzetten omdat toevallig het suikerfeest op die dag valt. De verjaardag word gevierd op die datum, dus dient het daar ook op gevierd te worden ook. Als ze hun suikerfeest willen houden best, maar het verschuiven van een stukje Nederlandse traditie vanwege een suikerfeest is in mijn ogen gewoon pure discriminatie tegenover de Nederlanders. Ze moeten al extra politie bewaking nemen om een Nederlandse feestdag te kunnen behoeden voor rellen. Dat is toch te gek om los te lopen.

Ik vraag me af hoelang het nog zal duren voordat eindelijk de Nederlandse bevolking het niet meer zal pikken om gediscrimineert te worden.
 
te gast

Ik heb altijd geleerd dat je je al gast hoort aan te passen, maar veel andere mensen blijkbaar niet.
Veel allochtonen zijn zo trots op hun vaderland en hebben geen respect voor ons als Nederlander. Waarom gaan ze dan niet lekker terug?! Ik vond het wel een goed plan om criminele allochtonen terug te sturen. Als iemand zich in jouw huis misdraagt, dan zet je hem toch ook de deur uit.
Ik vind het ook lullig voor de allochtonen die wel willen integreren, want die worden ook benadeeld door die (paar) slechte.

Pim Fortuyn he's our man, if he can't do it no one can!
En dat blijkt nu wel.
 
Back
Naar boven