XXL Nutrition

De perfecte integratie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
3.884
Waardering
0
Verdrijf onze eigen gewoonten en gebruiken en vervang deze dooe de gebruiken en gewoonten van allochtonen en je hebt de perfecte integratie.......

HOE VER GAAN WE NOG??



Basisscholen verschuiven Sinterklaas voor suikerfeest

Uitgegeven: 4 december 2002 08:29
Laatst gewijzigd: 4 december 2002 08:33

AMSTERDAM - Een kwart van de basisscholen in de randstad viert het Sinterklaas niet op 5 december, omdat het islamitische suikerfeest dit jaar ook op die dag valt. Dit blijkt uit een onderzoek van het Algemeen Dagblad.

De krant verrichtte haar onderzoek op 120 basisscholen in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag. De meeste scholen die het Sinterklaasfeest verplaatsen, vieren de verjaardag van de goedheiligman een dag voor of een dag na 5 december.

Het suikerfeest is de afsluiting van de islamitische vastenmaand Ramadan. Voor Marokkanen kan die afsluiting overigens nog een dag later plaats vinden. Dit is afhankelijk van de dag waarop de nieuwe maan zich toont.
 
Dan klagen hun nog over assimilatie, geen rechten hebben op een eigen godsdienst en kansen in de maatschappij. In Belgie krijgen we zodadelijk verkiezingen met een Marokaanse partij. Het gaat steeds verder, geef ze een hand, nemen ze een arm etcetera... en ondertussen kijkt de regering machteloos toe.

Dit is geen integratie, dit zijn kenmerken van een veroveringsgodsdienst die die geen andere culturen, godsdiensten, beschavingen naast zich duldt.
 
Ik vind dit werkelijk schandalig, ik had het er gister thuis nog over, al die onzin. Hoe lang duurt het nog voordat er Marokkaans ofzo in het verplichte vakkenpakket zit?
Ik ben benieuwd hoe lang dit zo door gaat voordat de autochtone burgers dit GOED zat worden en er vervelende dingen gebeuren, racistische groepen, burgeroorlog in het erntigste geval? Maakt mij niet uit wanneer dat gebeurt, ik doe iig mee want de mensen die er wat aan kunnen doen op een normale manier DOEN er niks aan.

Toch ook al te triest voor woorden dat de intocht van Sinterklaas in sommige plaatsen onder zeer strenge politiebegeleiding moet gebeuren? Omdat de 'zwarten' het oneerlijk vinden dat de Pieten (slaven in hun ogen) zwart zijn. GRRR Ik kan daar zo kwaad om worden, maargoed, ik hou me nog in..... :D
 
Ach, het valt nog wel mee...... Een kwart van de scholen, terwijl meer dan de helft van de jongeren in de grote steden allochtoon is. Het zou dus de helft van de scholen moeten zijn....

Volgens mij wordt het tijd dat we met z'n allen ons boeltje pakken en NL verlaten. Laat hun maar lekker hier blijven en binnenkort is het hier een teringzooitje. We moeten wel opschieten want nog ff en dan zitten er een aantal bananenrepublieken in de EU en is ons land helemaal geen cent meer waard.

Voor degenen die achterblijven, alvast een overzichtje van de islamitische feestdagen, kan je alvast in je agenda zetten (en schrap pasen, pinksteren, kerst etc):
Hadj (21 febr)
Ied al-Adha (23 febr)
Nieuwjaar (15 maart)
Ashoera (24 maart)
Ied al-Mawlid (24 mei)
Laylat al-Miradj (4 okt)
Begin Ramadan (6 nov)
Ied al-Fitr (einde ramadan 5 of 6 december)

Succes en integreerse!
 
HIER zal het gelukkig nooit zo erg worden.
Met 2% allochtonen in Zeeland is het de provincie met de minste allochtonen.
Alleen jammer dat in bepaalde steden hier de allochtonen ook van het wat mindere soort zijn...
Maar ik vind het ook volstrekt belachelijk dat het sinterklaas feest hiervoor moet opschuiven. Dan maar geen suikerfeest, dat doen ze maar in dr eigen tijd.
Ik hoorde zelfs dat bij mn vriendin op school(Eindhoven) de marrokanen etc vrij krijgen voor dit soort dagen. Maar ik ben daarom echtniet vrij met sinterklaas.
Dit is echt een foute manier van integreren......
 
Het is geen integreren, hooguit de nederlanders integreert. Maar meer is het langs mekaar heen leven en dat werkt bij voorbaat niet..
 
Het moet idd niet veel gekker worden.
Net als dat gezeik over zwarte Piet. :finger:
Dat zou dicriminatie zijn.
Ja, doeiiii :fire:
 
Tegenwoordig mag je het woord politie en allochtonen niet in 1 zin gebruiken want dan ben je racist. Agenten mogen geen criminele allochtonen slaan...WTF hoe moet je als agent je dan verdedigen of beschermen? Net als die folders die ze nu ronddelen in Antwerpen... BAD COPS staat er in grote letters op...nou leuk voor die agenten die elke dag hun leven riskeren .

Tijd dat dit knuffelbeleid eens ophoud...
 
He verdorie had ik een goeie dag en dan lees ik dit weer. Ik kan hier behoorlijk boos om worden. Het beste is als we met zijn allen naar de Veluwe of naar Zeeland verhuizen dan breken we die bruggen en dergelijke af en dan hebben we een eigen eiland. Nietzo warm als waar bestoldschool opzit, maar dat moeten we dan maar voor lief nemen;)

Oh ja laat ik er duidelijk over zijn. Dit gaat te ver en ik weet zeker dat er hier als dit zo doorgaat milities ontstaan die hier wat tegen gaan doen. Ze hebben het voor zichzelf verziekt en zeker onze "leiders". God ze zijn te bang om iets te doen anders worden ze uitgemaakt voor racist. Het is te erg voor woorden.
Kennen jullie nog die vlaggetjes op die bomberjacks? Als je een Moluks of Turks vlaggetje had dan was je stoer, maar zodra je als Nederlander zo'n vlaggetje had dan werd je in elkaar geslagen. Ik bedoel het begint met iets onschuldigs en als die Europees Arabische Liga hier komt dan kan je inpakken, maar dat heb ik al in een andere thread vertelt. Goed laat ik er maar weer mee stoppen anders word het te gek en dan word ik geband.:rolleyes:
 
Re: Re: Re: De perfecte integratie

Originally posted by oldy
Mee eens. Dit is een aanstootgevende thread. Het aanstootgevende is echter dat bericht, niet het feit dat wij hier tegen ageren.
Discussieren zal niet echt lukken zolang er geen vertegenwoordiger van de allochtonen bij is. Iemand die ons kan vertellen dat een suikerfeest belangrijker is dan Sinterklaas.

Hij plaatst mijn reactie op zijn thread. Ik kies hier een nette titel, ik refereer aan een nieuwsartikel dat vandaag op nu.nl is verschenen en geef daarna mijn mening en ik geef aan dat ik het zat ben, dat is niet aanstootgevend, noch racistisch, dus absoluut niet uitlokken of aanstootgevend tot iets. Dat is iets anders als een thread beginnen met een titel "Hoeveel buitenlanders zitten er hier op dit forum" en daarna een smile plaatsen.

Maar waarom geeft Rush zijn mening niet?? Onderbouwd en wel?
 
Dat leert hij vast volgend jaar in de 3e klas wel, hoe je je stellingen en meningen goed kan onderbouwen :)
 
Re: Re: Re: Re: De perfecte integratie

Originally posted by soulreaver
Hij plaatst mijn reactie op zijn thread. Ik kies hier een nette titel, ik refereer aan een nieuwsartikel dat vandaag op nu.nl is verschenen en geef daarna mijn mening en ik geef aan dat ik het zat ben, dat is niet aanstootgevend, noch racistisch, dus absoluut niet uitlokken of aanstootgevend tot iets. Dat is iets anders als een thread beginnen met een titel "Hoeveel buitenlanders zitten er hier op dit forum" en daarna een smile plaatsen.
Oh SR, ik ben het helemaal met je eens. Misschien onduidelijk wat ik bedoelde te zeggen, maar ik vind het aanstootgevend dat Sinterklaas moet wijken voor suikerfeest. Was allemaal een beetje sarcastisch bedoeld.
 
Sinterklaas schikt zich bij zijn bezoeken aan scholen dit jaar naar de moslimleerlingen, voor wie morgen het suikerfeest begint. Omdat de meeste islamitische kinderen op die dag de feestelijke afsluiting van de vastenmaand ramadan thuis vieren, is de Goedheiligman niet te beroerd om op veel scholen een dagje eerder - vandaag dus - te komen.

De afwezigheid van moslimleerlingen maakt het op ‘zwarte scholen’ moeilijk om de twee feesten op 5 december te combineren. De Schoolbegeleidingsdienst Midden-Holland en Rijnstreek in Bodegraven heeft daartoe wel opgeroepen. Een speciale lesmap doet suggesties om leerlingen de overeenkomsten tussen sinterklaas- en suikerfeest (id-al-fitr of sekerbayrami) te laten ontdekken.

Wat de organisatie voor ogen staat, zijn ‘integratieve lessen zonder de eigenheid van beide feesten uit het oog te verliezen’, meent organisatie-adviseur S. Galjaard van de Schoolbegeleidingsdienst. Een gezamenlijke viering is het ideaal, maar scholen kunnen volgens hem in de dagen ervoor ook al veel aandacht aan het samenvallen van de hoogtijdagen besteden. Tientallen scholen hebben de map besteld.

Basisschool De Kinkerhoek in Amsterdam heeft een gecombineerde viering op touw gezet nadat duidelijk was geworden dat de meeste moslimkinderen morgen wel gewoon naar school komen. ‘Wij gebruiken ingrediënten van het suikerfeest bij de sinterklaasviering’, aldus directrice T. Smit. De Sint zal er tijdens zijn bezoek aandacht aan besteden. Marokkaanse moeders bakken koekjes en Turkse kinderen voeren een dansje op. Sinterklaas is dit jaar ‘nog nooit zo zoet geweest’, luidt het slot van een speciaal lied. ‘Sinterklaas komt uit Turkije, Mira was zijn stad en hij heeft daar vast en zeker heel vaak suikerfeest gehad’, zo begint het. ‘Sekerbayrami’, zo zegt de Sint, ‘is dit jaar mijn feest.’ Piet: ‘Het is id al-fitr, als de ramadan is geweest.’

Op islamitische scholen komt Sinterklaas meestal niet langs, deelt beleidsmedewerker R. Bal van de islamitische besturenorganisatie ISBO. Tijdens het suikerfeest zijn deze scholen gesloten.

------------------------------------------------------------------------------------

Dit staat in de Twentse Courant Tubantia. Dat geeft je toch een heel andere kijk op de zaak?

Wat maakt het nu uit dat Sinterklaas voor 1x word verplaatst naar een dag eerder? Het ligt er gewoon aan hoe je het verhaal van NU interpreteert. Het staat er, al zeg ik het zelf, wel erg aanlokkelijk en op die manier kan je deze reacties verwachten. En zo zet ik ook vaak mijn twijfels bij de telegraaf, van hetzelfde laken een pak. Als het maar enigszins kan, worden er kolen op het vuur gegooid omtrent integratie/allochtonen.

Om het anders te stellen: Als Sinterklaas in het weekend valt wordt het op de scholen toch ook eerder/later gehouden? En dat suikerfeest valt dit jaar toevallig op 5 december en god mag weten hoe lang het nog duurt voordat dit weer gebeurd.

En uiteindelijk draait het er bij die kinderen om wat ze op 5 december 's avonds thuis van de Sint krijgen en niet wat er op school voor 2,50 euro uitgedeeld word.

We zien hier wel weer dat de ouderen zich er drukker om maken dan de jeugd en de jeugd is toch waar het om gaat met Sinterklaas????
 
In Amerika ga je Independence day ook niet op 4 december vieren, dus blijf dan van de andere feestdagen ook af. Als je wil integreren , doe dat dan volgens de normen en waarden van de maatschappij waarin je te gast bent of naartoe geïmigreerd bent.
 
De jeugd is de toekomst, onze jeugd viert op 05-12 sinterklaas, klaar uit, zo hoort het, is dat een schooldag dan gebeurt er wat op school, zo is het altijd gegaan. Schaf dat suikerfeest maar af, dit is Nederland en ze hebben zich onder schooltijd aan te passen aan onze normen en waarden, zo simpel zie ik het, dan vieren ze het suikerfeest thuis in besloten kring. Wjj gaan zoveel rekening houden met de normen en waarden van andere culturen dat onze eigen normen en waarden in de verdrukking raken. Zijn de chinese kindertjes vrij op de dag dat het chinees nieuwjaar is?? Of met andere chinese feesten?? NEE, en klagen die?? NEE, die behouden hun eigen cultuur in hun eigen kringen en niemand die zich eraan stoort..

Zo denk ik erover..
 
Originally posted by admin
In Amerika ga je Independence day ook niet op 4 december vieren, dus blijf dan van de andere feestdagen ook af. Als je wil integreren , doe dat dan volgens de normen en waarden van de maatschappij waarin je te gast bent of naartoe geïmigreerd bent.

Ik ben het helemaal met je eens. Integratie is aanpassen naar de normen en waarden van het land waar je woont. Maar je vergelijkt appels met peren. Een religieus feest vergelijken met een nationale feestdag of een cultureel verschijnsel als Sinterklaas is natuurlijk niet eerlijk. Je kan mensen niet verplichten om aan bepaalde culturele evenementen deel te nemen. Zo ken ik genoeg mensen die kerst onzin vinden en Sinterklaas ook. En dat zijn autochtone Nederlanders. En wanneer het aan komt op religieuze feesten, dan is het voor de mensen die dat geloof hebben gewoon heel normaal dat ze daarvoor kiezen.

Als je voor iemand die in Allah gelooft het suikerfeest wil verbieden dan kunnen we net zo goed kerst, pasen, pinksteren en hemelvaart afschaffen voor hen die niet in God geloven, want het zijn allen religieuze feesten.
 
Ze mogen het vieren, tuurlijk, maar dit is geen Islamitisch land waarover we spreken, ik keer de zaak dan altijd om: zouden christenen in Marokko een religieuze feestdag mogen vieren en die op de koop toe hun feestdag verplaatst?

Waarom bekijkt men het altijd langs 1 zijde? Elk land heeft bepaalde waarden en normen, ook deze feestdagen horen daarbij.
 
Het gaat er niet om of mensen wel of geen sinterklaas en kerst vieren, dat heeft er niks mee te maken. Het gaat er om dat Sinterklaas en kerst behorden tot de ned. cultuur en hier een feestdag is. En het is ronduit belachelijk dat onze feestdag mag wijken omdat mensen van een andere cultuur hun feestdag op die dag plannen, daar gaat het om.. wij behoren geen vrij te geven voor suikerfeesten en het al helemaal niet op school te vieren, het is namelijk geen onderdeel van onze cultuur!!
 
Ik heb maar 1 ding te zeggen, en dat is, het is gewoon te belachelijk voor worden dat wij alweer moeten wijken. bij ons op het werk (continue diensten) is het al jaren zo dat deze mensen vrij krijgen op deze dag en dat terwijl de niet islamieten niet eens vrij krijgen op onze eigen feestdagen (kerst, oud en nieuw, paasen, pinksteren) en als ze geen vrij krijgen dan melden ze zichzelf allemaal ziek (wordt niets aan gedaan, want wij moeten dat maar accepteren) en dan mag ik op me vrije dag weer op komen draven om hun diensten te draaien. integratie houd in naar 2 kanten aanpassen maar het enige wat gebeurd is dat wij ons aan moeten passen want anders discrimineren we maar we moeten ze gewoon allemaal der gang laten gaan want dat is dan ineens in het belang van de integratie.

ik begrijp er geen tering meer van en met mij denk ik 3/4 van nederland en belgie.
 
Ik vind dat dit ons eigen stomme probleem is en niet van de allochtonen. Wij MOETEN niet wijken voor de allochtonen maar WILLEN wijken, bv omdat we te bang zijn hun 'geloof' niet te respecteren en voor racist uitgemaakt te worden.

De allochtonen maken alleen gebruik van de zwakheid van de 'Nederlanders', zou jij niet om een dagje vrij vragen als daar de mogelijkheid voor zou zijn en als dit een erg belangrijke dag voor je geloof zou zijn?
Er is natuurlijk wel enigszins sprake van 'positieve' discriminatie' die wordt bereikt met het voortrekken van allochtonen bij 'hun' feestdagen en het ons niet (laten) vieren van onze feestdagen.

Dat op sommige (zwarte?) scholen Sinterklaas eerder/niet/in combinatie met het suikerfeest wordt gevierd vind ik nog zo slecht niet. Waarom zouden (de meerderheid) kinderen aan Sinterklaas moeten doen terwijl ze er van huis uit niet in geloven, maakt ze dat tot betere geintegreerde burgers? Nee, dat vind ik niet; misschien meer mensen die ook aan Sinterklaas meedoen, nou big deal alsof je daar wat aan hebt.
En trouwens, de helft of meer dan de helft van de basisschool gelooft toch al niet meer in de Sint, dat doen alleen de kleuters nog.

De eindverantwoordelijkheid of er Sinterklaas wordt gevierd ligt altijd nog bij de docenten, de allochtonen bepalen dit niet. Ik vind het wel logisch dat je een kind verlof kan geven als dit iets moet vieren voor het geloof (vrijheid van godsdienst weet je nog).
 
Back
Naar boven