MuscleMeat

De perfecte pre workout shake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

patser928

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
202
Waardering
0
ik ben de afgelopen tijd vanalles in me pre workout schake aan het gooien...maar nu vroeg ik me af hoe de perfecte pre workout schake eruit zou moeten zien ????

ik denk weightgainer (voor de koolydraten = extra kracht )
met wat extra whey eiwit en amino's en bcaa (bescherming tegen spierafbraak tijdens de training)

alles aangemaakt met water omdat ik er meestal ook nog wat creatine ingooi en melk zou de snelle en dus goeie opname hiervan verhinderen.

en kaneel?? erbij heb ik hier gelezen dat als je het in je pre workout schake zou doen je insuline spiegel omhoog zou moeten gaan??
 
1 gram per droge lichaamskg Dextrose
30 gram whey
15 gram casseine
5 gram creatine (EAS)
5 gram Glutamine (EAS)

Beter dan dit kan niet< o,ja EAS heb ik er bij staan omdat het één van de beste merken is , werkt ook heel goed .
 
Originally posted by axestream


Voor de pre-workout shake ???

Oeps verkeerd gelezen:p


Ik dacht dat die zijn post-workout bedoelde:D
 
Ja dacht ik ook al :)
 
Zelf neem ik geen shake voor de training, ik eet een uur voordat ik train een complete maaltijd.
 
De perfecte pre zal je moeten verdelen over 2 delen
60min voor de training wei, en vlak voor de training glutamine en creatine
 
zou je dit willen toelichten 3XL, zou graag hier meer van willen weten en velen met mij denk ik (en dan bedoel ik een uur van te voren die whey)
 
Originally posted by 3XL
De perfecte pre zal je moeten verdelen over 2 delen
60min voor de training wei, en vlak voor de training glutamine en creatine

whey maar toch ook koolydraten??? neem ik aan een uur voor de training en glutamine en creatine net ervoor klinkt logische

en hoef ik ook mijn shake teminste niet met water aan te maken:D
 
Originally posted by Levrone@
1 gram per droge lichaamskg Dextrose
30 gram whey
15 gram casseine
5 gram creatine (EAS)
5 gram Glutamine (EAS)

Beter dan dit kan niet< o,ja EAS heb ik er bij staan omdat het één van de beste merken is , werkt ook heel goed .


??? ??? ???

Dus een reus van 120kg heeft net zoveel gram whey nodig als een smallguy van 60kg?

Uhm, casseine na je training? I don't think so! Traag eiwit heb je niets aan gelijk na je training, dan moet je whey hebben.... liefst isolaat, in combinatie met dextrose.

Dat verhaal van EAS ga ik niet op in.... is dat je nieuwe sponsor?;)
 
Originally posted by kingnbajam



??? ??? ???

Dus een reus van 120kg heeft net zoveel gram whey nodig als een smallguy van 60kg?

Uhm, casseine na je training? I don't think so! Traag eiwit heb je niets aan gelijk na je training, dan moet je whey hebben.... liefst isolaat, in combinatie met dextrose.

Dat verhaal van EAS ga ik niet op in.... is dat je nieuwe sponsor?;)


Het is algemeen bekend dat een combinatie van snelle EN langzame eitwitten beter is.Dus ja, casseine is wel gewenst.

By the way deze onderwerp is off topic, hij had het over pre-workout shake.
 
maar 30 gram whey en nog eens 15gram casseine lijkt me voor mijn 81kg een beetje veel 45gram in totaal kan je lichaam toch helemaal niet opnemen??
 
Originally posted by patser928
maar 30 gram whey en nog eens 15gram casseine lijkt me voor mijn 81kg een beetje veel 45gram in totaal kan je lichaam toch helemaal niet opnemen??

Opnamecapaciteit van eiwit hangt af van de biologische waarde plus nog enkele andere factoren, zoals de aanwezigheid van (snelle) koolhydraten, toestand van je lichaam etc.

Als je de zoekfunctie gebruikt, zul je meer kunnen vinden hierover.

Ps: voor iemand van 81kg is 45gram eiwit perfect om per maaltijd te nemen.... of je nu wil groeien of spieren wil behouden (tijdens cutten)
 
klopt. achterhaald fabeltje dat van die max. 30gr. eiwit per keer opnemen. Ben ik benieuwd hoeveel maaltijden een Pro dan per dag moet nemen :p
 
ik neem altijd iets wat goed in mijn maag zit, als bruin brood, volkoren brood of brinta.
 
Back
Naar boven