AndroidHealthClinic

De pomp in je spieren!!

Bezoekers in dit topic

Alex.h

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2005
Berichten
45
Waardering
0
Ik heb een vraag w.b.t. die gigantische pomp die je in je spieren BEHOORT te krijgen tijdens de training.

Het is echt al zo'n tijd geleden dat mijn spieren een dergelijke pomp hebben gehad. De motivatie om hard te trainen is geen probleem dus daar kan het niet aan liggen, ik heb een aantal weken veel kolhydraten tot me genomen en dan zou je zeggen dat die pomp er gewoon is maar nee.

Me spieren voelen eerder moe aan....

Wat kan ik doen om die pomp te krijgen, zijn er trucs/suplementen/technieken voor.

Weet iemand een goede methode?
 
Er zijn zeker supps voor (osmolyte ed), maar voor je daaraan begint zou ik eerst eens je voedings- en trainingsschema onder de loep nemen. Hoe is je vooruitgang de laatste maanden?

Na elke training heb ik toch wel een pomp in de getrainde spiergroep(en), gewoon door keihard te beulen.
 
ja er zit wel een pomp(je), maar niet dat ik kan zeggen van zo die zit nu echt kneitertje vol... En dat heb ik wel gehad!

En d.m.v veel kolhydraten te nemen moet je die pomp krijgen. Toch?

kan het geen teken zijn van over traint zijn?
Dat osmolyte, kun je dat gewoon in de gangbare sup-store kopen?

Dat
 
Ik weet niet wanneer je je koolhydraten inneemt natuurlijk.
Ik denk dat je tot anderhalf uur voor je training niets meer moet eten.
Als er teveel voeding in je maag zit is je lichaam teveel bezig met voedsel verteren en is het ook moeilijker om een goede pomp te krijgen.

Wat ik nu merk met dit warme weer is dat ik nu een halve liter water meeneem aangevuld met wat dextrose, ik neem dan na elke set een klein slokje water en merk dat ik een hele goede pomp heb tijdens het trainen.
Maar het is voor iedereen weer verschillend natuurlijk.
Succes.
Willem 2.
 
Is er geen supplement, waarvan wordt gesproken dat het wonderen kan verrichten.

Trainen met een goede pomp stimuleert gewoon om nog dieper de spier in te gaan/willen/kunnen. Zo voelt dat bij mij tenminste. (als ik de pomp heb).
 
wat bij mij goed werkt zijn korte rustpauzer..30-40 sec en dan weer gelijk weer pompen
 
gek is allen dat de dag drna de pomp weer half weg is:(
 
iets lichter gewicht, veel herhalingen..pomp merk ik overigens alleen tijdens biceps oefeningen...dat osmolyte werkt voor geen reet! heb ik gebruikt...x pand creatine werkt wel goed voor een pomp...
 
Ik krijg altijd een dikke pomp door supersets met meer herhalingen, dan doe ik bijv. bankdrukken 4 hh. flyes 15 hh. dan weer bankdrukken 10 hh. Bankdrukken de laatste keer doe ik dan met 50% van 1 rm.
 
Als je per se een pomp wilt (zou niet weten waarom ? ) Gewoon zwaar trainen en aan het eind oppompen.
Maak met je laatste set zoveel rpes tot je niet meer kan, minder het gewicht en maak weer zoveel reps als je kan, minder het gewicht en maak weer zoveel reps, etc etc totdat je op het punt komt dat je amper meer reps kan doen.
Gooi dan wat gewicht erbij en maak je laatste reps, gil, schreeuw en huil en geniet van je pomp :thumbs:
 
ga ik toch is proberen ooit, bedankt justifire. Ik heb wel al dropsets gedaan maar om er op het laatste wat gewicht op te doen, daar heb ik nooit aan gedacht.

Ik had ooit is een periode dat ik van het minste (na een lichte opwarming) dat ik sport deed een beestachtige pijnlijke pomp kreeg. Volgens een sportdokter was dat door overtraining.
 
Alex.h zei:
die gigantische pomp die je in je spieren BEHOORT te krijgen tijdens de training.


O ja? ?

Leg uit.
 
Ik las over 'revange' van XXL Nutrition spreken ze ook over een pomp etc.

http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=120

Als iemand weet of het echt goed werkt.. ik ben benieuwd want ik zat er ook over te denken.. mijn vraag is dan ook ofdat die 'gewonnen spiermassa' ook echt blijft als je stopt als de pot op is? (je gaat wel gewoon door met alles zoals je normaal ook doet voor de duidelijkheid alleen je stopt met dat product)
 
Laatst bewerkt:
je hebt ook een supplement wat voor pumps zorgt ...iets met een stikstof verbinding...kweet niet meer precies hoe het heet..NO-iets
 
3XL zei:
O ja? ?

Leg uit.
Nou...ik heb zoiets van als ik die pomp niet krijg dan heb ik het gevoel dat ik niet ver genoeg gegaan ben. (terwijl ik voor mijn gevoel echt tot me max ga tijdens de training)Als je goed hard traint behoor je die pomp toch te krijgen?....doordat er zoveel bloed in je spieren wordt gepompd. Ik heb meer het gevoel dat er snel vermoeidheid optreed ,en de pomp die erzit is vaak al na 20 minuten verdwenen.
 
Thanx voor al jullie reacties trouwens.....
 
de reps langzamer uitvoeren helpt bij mij
 
Alex.h zei:
Nou...ik heb zoiets van als ik die pomp niet krijg dan heb ik het gevoel dat ik niet ver genoeg gegaan ben. (terwijl ik voor mijn gevoel echt tot me max ga tijdens de training)Als je goed hard traint behoor je die pomp toch te krijgen?....doordat er zoveel bloed in je spieren wordt gepompd. Ik heb meer het gevoel dat er snel vermoeidheid optreed ,en de pomp die erzit is vaak al na 20 minuten verdwenen.


pomp = pomp

groei = groei

van pomp ga je niet groeien, het is verschijnsel dat er soms bij komt, net als spierpijn... van spierpijn an sich groei je ook niet. Als je gaat trainen specifiek voor pomp (of voor spierpijn wat dat betreft), dan ben je niet specifiek voor kracht of groei of (kracht-)uithoudingsvermogen aan het trainen.
 
Back
Naar boven