Fitness Seller

De pomp in je spieren!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

...
 
Laatst bewerkt:
wazzup zei:
pomp = pomp

groei = groei

van pomp ga je niet groeien, het is verschijnsel dat er soms bij komt, net als spierpijn... van spierpijn an sich groei je ook niet. Als je gaat trainen specifiek voor pomp (of voor spierpijn wat dat betreft), dan ben je niet specifiek voor kracht of groei of (kracht-)uithoudingsvermogen aan het trainen.


Volgens mij is het nog niet echt duidelijk of de pomp wel of niet met groei te maken heeft..?
 
eduardjanssen zei:
Volgens mij is het nog niet echt duidelijk of de pomp wel of niet met groei te maken heeft..?

volgens mij wel.
 
...
 
Laatst bewerkt:
Een pomp is gewoon leuk omdat je spieren dan groter lijken. Voor de rest heeft het geen nut, je bent toch geen breezerboy ofzo??? :)
 
Een pomp=meer bloed=meer voedingsstoffen in de spier zelf? Of zie ik het nu verkeerd?
 
a1s zei:
Een pomp=meer bloed=meer voedingsstoffen in de spier zelf? Of zie ik het nu verkeerd?

pomp was toch als het bloed opgesloten was en niet zo vrijelijk kon bewegen... lijkt me dan alleen maar negatief eigenlijk. Het bloed stroomt hard genoeg ook zonder pomp. Verwijdde bloedvaten kan ik ook nog inkomen, maar pomp ?
 
nee idd, je hebt er geen reet aan
 
Het ontbreken van een goede pomp is bij mij t resultaat van getreuzel en geouwehoer tijdens de training. Een hele workout met iemand samen trainen doet afbreuk aan mijn pomp. Probeer je training es binnen 30 minuten te doen.
 
delguy zei:
Een pomp is gewoon leuk omdat je spieren dan groter lijken. Voor de rest heeft het geen nut, je bent toch geen breezerboy ofzo??? :)

Heeft niets met breezah te maken. Ik vind het ook heerlijk om elke keer weer die pomp te hebben en jezelf te zien opzwellen. Me love pump!
 
idd, doordat die pomp er zit kun je goed zien zien waar je nog wat achter loopt kwa spier. En hoe meer je bent opgepompt hoe beter het eruit ziet.. Me love pump to!!
Arnold en de zijne zeggen het niet voor niets in pumpin iron "just pump it up"
 
a1s zei:
Een pomp=meer bloed=meer voedingsstoffen in de spier zelf? Of zie ik het nu verkeerd?

Pomp in de spier => spier w dikker. Komt omdat er meer inkomt dan er uit gaat. Pomp is dat je spieren opzwellen door slechte afvoer van plasma.
Ik weet niet hoe het bij andere bodybuilders zit maar een pump in het begin van je training kan je best als de pest mijden als je gaat voor max spiergroei.

Een pump staat iig NIET voor meer voedingsstoffen.. Het staat voor minder voedingsstoffen en meer afvalstoffen.

Ik spaar m'n pump voor op het einde. Ik vindt het ook heel lekker om te hebben, en op het einde van je training kan het nooit kwaad. Bovendien voelt het dan het lekkerste

;)
 
Glaasje rooie wijn meteen na de training houdt de pomp langer vast....
 
creatine en no 2 producten zorgen ook voor pomp, maar net wat hier boven gezegd word, meer pomp betekend niet automatisch meer groei, het is wel lekker ja na de training die pomp!!
 
Hehe, pomp houd nooit lang aan, gelukkig maar!
Vind de pomp totaal niet belangrijk. I,k ben altijd blij als die wegblijft want dan kan ik gewoon lekker doortrainen. Mate van pomp heeft echt niks met resultaten te maken.
 
Alex.h zei:
Ik heb een vraag w.b.t. die gigantische pomp die je in je spieren BEHOORT te krijgen tijdens de training.

Behoort te krijgen ? ? ? ? ? ? ?
 
Alex.h zei:
Nou...ik heb zoiets van als ik die pomp niet krijg dan heb ik het gevoel dat ik niet ver genoeg gegaan ben. (terwijl ik voor mijn gevoel echt tot me max ga tijdens de training)Als je goed hard traint behoor je die pomp toch te krijgen?....doordat er zoveel bloed in je spieren wordt gepompd. Ik heb meer het gevoel dat er snel vermoeidheid optreed ,en de pomp die erzit is vaak al na 20 minuten verdwenen.
Dit was z'n antwoord 3XL, wat overigens nergens op slaat:D
 
Je moet trouwens weel verschil maken tussen pomp door hypervolumia en pomp door capilaire vergroting.

Pomp door capilaire vergroting zorgt wel degelijk voor betere doorbloeding
 
Back
Naar boven