AndroidHealthClinic

De progressielog van EatAndSquat!

Bezoekers in dit topic

EatAndSquat

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 jul 2010
Berichten
480
Waardering
22
Lengte
1m75
Hallo iedereen,

In november 2009 nam ik een abonnement in de sportschool. Hier werd voor mij een trainingsschema gemaakt en bijgevolg ging ik 3 keer per week op enkele machines 2x15 herhalingen doen:rolleyes:. In februari had ik een hele maand lang stilgelegen wegens een blessure. In die periode ben ik hier veel gaan lezen en in maart ben ik begonnen met bulken (@54 kilo) en vanaf april begonnen met de big 3. Vooruitgang is in mijn ogen minimaal, maar van mijn omgeving krijg ik nogal veel te horen dat ik breder ben geworden. Wel de vakantie is nu begonnen, en ik ga er nu eens echt stevig tegenaan! Op aanraden van dit forum ga ik rippetoe volgen:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bent Over Rows
2x8 Chin-ups

met voedingsschema:

Nieuwe doelstelling!!
75kg voor 1 juli en vertrekkende van 66kg (1.5kg per maand)
-Voor 1 februari 67.5kg
-Voor 1 maart 69 kg (op 1 maart ben ik 68.5, door een week ziek te zijn)
-Voor 1 april 70.5kg
-Voor 1 mei 72 kg
-Voor 1 juni 73.5kg
-Voor 1 juli 75 kg





Hoe ik er nu voor sta:
16jaar, 65kilo, 14%? (ik had mijn vetpercentage laten meten op 62 kilo en was toen 13.1..)
33e05mv.jpg

303dzi9.jpg

5b8phd.jpg

11raqo8.jpg

wugyfa.jpg

Zoals je ziet is poseren niet mijn ding xD

Mijn doelen zijn meer massa (en kracht). Zou er ook iemand eens naar mijn voedingsschema kunnen kijken (het is bedoeld voor een lichte bulk en onderhoud is 3062kcal)

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • eetschema 1.2.xls
    197,5 KB · Weergaven: 55
Doe je best. Maar 1 vraag; waarom elke training buikspieroefeningen?
 
De ene keer de rechte buikspieren de andere keer de schuine. Mijn sportleraar doet ook aan stevige krachttraining en heeft me aangeraden dit te doen, omdat het belangrijk zou zijn als ik zwaarder ga squatten.
 
upperbody is nog degelijk vergeleken met benen,
dus squatten en vreten maar !

succes
 
1e training

Ik ben net terug van mijn eerste training met mijn nieuwe schema. Het was al enkele weken geleden dat ik nog geweest was (door examens, etc). Voedingsschema ging tot nu toe nog niet goed, omdat ik me overslapen had en er een heleboel elementen van mijn voedingsschema niet in huis waren. Maar nu terug to the point:

Warming up
5 min roeien

Squat
3x5x50kg

Bench Press
3x5x40kg

Deadlift
1x5x60kg (hier had ik wel ietsje meer kunnen pakken)

Dips
2x8 met bodyweight (ging niet gemakkelijk, hele kleine ROM en 2e set op 6e moeten stoppen door failure)

Zo dit was dag 1:). Morgen nog een dagje rust en woensdag dan deel B van het schema. Nu ga ik eens die tonijnburgers proberen uit de receptensectie;)
 
2e training

Vandaag voor de eerste keer Workout B gedaan:

Warming-up
5min roeien

Squat
3x5x40kg (10 kg minder als vorige keer, maar ben nu veel dieper gegaan)

Standing Military Press
3x5x30kg

Bent Over Rows
3x5x25kg (dit was eigenlijk veel te gemakkelijk)

Chin-Ups
2x8

Zo de 2e training zit er op. Wel spijtig dat het nu weel een weekje gaat stilliggen omdat ik nu een week op basketkamp ga:S
 
En jup, het zit er weer op voor een heeele tijd: Ongeluk gehad, door vorige problemen dan nog eens een infectie erboven op:s Het beste wat ik nu kan doen is lang rust nemen, goed herstellen en misschien vanaf midden augustus terug beginnen...
 
Vandaag eindelijk weer terug kunnen trainen:) En dan nog wel in mijn nieuwe home-gym:D Ik moest alles nog een beetje leren, omdat ik voor het eerst los squatte en los benchde. Ook nu ik eens met een echte olympische barbell heb getraind, weet ik dat de 20 kilo die ik vroeger als de bar incalculeerde niet helemaal juist was. Dus de vorige gewichten zijn met een korreltje zout te nemen:o

Workout A

Squat 3x5x20kg (=de bar)
Bench Press 3x5x20kg (=de bar)
Deadlift 1x5x35kg
Dips 2x8 (met handen op mijn bankje en voeten op de grond)

Commentaar: Zo blij dat ik eindelijk nog eens kon trainen:D. Ook heel tevreden van mijn home-gym. Maar al bij al had ik niet het gevoel dat ik veel gedaan had, de focus lag nog op techniek.
 
Succes met trainen, bouw het rustig op techniek is belangrijker dan het gewicht de eerst komende tijd;)
 
Succes met trainen, bouw het rustig op techniek is belangrijker dan het gewicht de eerst komende tijd;)

+1

Succes en focus je inderdaad maar even op techniek. Die gewichten komen er automatisch toch bij binnenkort.
 
Wees gerust, ik ga het heel rustig opbouwen;)
Techniek is nog niet perfect, maar er wordt aan gewerkt
 
Eindelijk is het nu avond!
Ik heb al heel de dag uitgekeken naar gaan slapen en morgen kunnen trainen :D
 
Vandaag workout B gedaan:

Squat
3x5 met 25kg (=bar +sluitringen)

Bent-over-rows
3x5 met 20kg (=bar) -> veel te gemakkelijk

Military Press
niet kunnen uitvoeren, omdat mijn home-gym er nog niet op voorzien was

Pull-ups
2x4 -> ik sprong van een bankje omhoog en liet me heel rustig terug naar beneden, was zwaar

Commentaar: Blij dat ik nog eens kon trainen. Ik moet wel nog de ruimte rond mijn powerrack eens opkuisen dat ik kan pressen.
 
Vandaag workout B gedaan:

Squat
3x5 met 25kg (=bar +sluitringen)

Bent-over-rows
3x5 met 20kg (=bar) -> veel te gemakkelijk

Military Press
niet kunnen uitvoeren, omdat mijn home-gym er nog niet op voorzien was

Pull-ups
2x4 -> ik sprong van een bankje omhoog en liet me heel rustig terug naar beneden, was zwaar

Commentaar: Blij dat ik nog eens kon trainen. Ik moet wel nog de ruimte rond mijn powerrack eens opkuisen dat ik kan pressen.

Hoe bedoel je niet kunnen uitvoeren? Zo zwaar kan je de MP in het begin toch nog niet dus kan je hem toch gewoon vanaf de grond omhoog halen? Zo heb ik het maanden achter elkaar gedaan... En nu nog steeds als het rack bezet is.
 
Nee dat is het probleem niet.
Mijn powerrack staat in de garage en daar stond vroeger heel veel rommel in. Een deel van deze rommel staat er nog altijd. Verder is het ook een lage garage en op de enige plek die hoog genoeg was stond net een hele hoop rommel. En kon deze rommel niet meteen ergens anders kwijt, dus heb hem maar zo gelaten. Dit weekend gaat alles naar het containerpark:)
 
Kan weer niet wachten om morgen terug te trainen:D
 
Was nog vergeten training van gisteren te posten:o

Squat
3x5x27.5kg

Bench Press
3x5x25kg

Deadlift
3x5x40kg

Dips
2x8 met bodyweight(maar wel op de safety bars van mijn powerrack, dus met mijn voeten op de een en mijn handen op de ander)

Commentaar: Ben nog steeds bezig met opbouwen en heb op de squat en bench press nog redelijk wat speling, Deadlift begon ik al te voelen.
 
probeer je squat en deadlift de eerstkomende tijd met 5kg te verhogen man;) Je bech en squat zijn niet echt in verhouding.
 
Back
Naar boven