Fitness Seller

De Rommelei: an old family recipe

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Ter aanvulling van de voedingsectie, zou ik graag een oud familierecept met m'n medebodybuilders delen..
Het is echt toepasselijk voor ons, het is lekker, voedzaam, en het gaat gemakkelijk naar binnen.
Daarom neem ik even de tijd om het recept op te schrijven en er de zonodige fotos bij te trekken..


DE ROMMELEI
------------------


Benodigdheden: +- 4 eiren, 4 boterhammen, 4 boterhammen, boter of olie, 1 pan/pot en een mixer..

[Abeelding niet meer beschikbaar]



1) Je neemt het potje/pannetje, je weet wel, zo'n diepere potpan van 20 cm doorsne en 5 cm hoogte..
Je zet het pannetje op een laag vuurtje.. Je voegt wat boter of olie toe..

[Abeelding niet meer beschikbaar]



2) Intussen gooi je de 4 eieren, of aantal naar wens, in een mixer, of andere primitieve mixaparatuur:rolleyes:,
je mixt de eieren goed tot de eieren geheel geklutst zijn (alles moet goed geel zien maw).

[Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar]



3) Giet het geheel in de pan.. Laat het op een licht vuurtje..
Rommel er in met een lepel.. Als je merkt dat t ei aankookt, zoals bij een ommelet, MAAR zorg dat het niet volledig is opgedroogd!!daarna zet je het vuur af..

[Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar]



4) Gooi er +- 4 boterhammen in, in kleine stukjes uiteraard.
Neem de pa af het vuur, en plet de hele zooi door elkaar..
Smijt er een klein beetje zout op, en..

[Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar]



5) Klaar is het rommel ei.. Echt heerlijk hoor, proberen is een must..
Het duurt echt niet lang..

[Abeelding niet meer beschikbaar]



Greetz Bracke :banana:
 
hmmm ziet er goed uit !! moet dit niet in t recepten gedeelte?
 
Originally posted by Frenkpie
hmmm ziet er goed uit !! moet dit niet in t recepten gedeelte?

Damnn:( .. Ja... Misschien wel... Heb er niet op gelet..
 
hhmm, denk dat ik dit recept zometeen ff ga proberen. :D
Kijken of we nog ergens een mini pannetje hebben, anders gaat het maar in de koekenpan ofzo.
 
Originally posted by pinodambini
hhmm, denk dat ik dit recept zometeen ff ga proberen. :D
Kijken of we nog ergens een mini pannetje hebben, anders gaat het maar in de koekenpan ofzo.

Als je het ervoor over hebt, mag je er zwarte peper en wat zout bovenop smijten, dan is het pas echt lekker.. Met witte boterhammen is het superlekker, maar wel minder voedzaam :(

Succes ;)
 
Peper neem ik wel, zout niet, krijg je altijd zo'n dorst van he ;)
En gewoon met volkorenbrood, heb het witbrood opgegeven. :)

Enne, over een kwartiertje neem ik de proef op de som. :D
 
Kzal't ookus proberen!

Erg duidelijk met al die plaatjes Bracke! :) Je hebt r echt je best op gedaan zie ik!
 
Valt best mee

Heb dit vanavond geprobeert en s wel nog lekker, wat je ook nog kunt toevoegn als het gezond s (wetek niet precies) spek of van die kaas in sliertjes voor spaghetti ;) o ja en ik heb wel veel kruiden bij toegevoegd om het wat meer smaak te geven, is dat gezond die kruidenen?, nog een vraagje hierover, mijn mama :D zegt dat 4-5 eitjes per dag niet gezond is ??? , als ik bv 2-3 keer train per week, en smorgens wil ik dit eten wanneer eet ik dit best, de ochtend voor ik ga trainen of pas de volgende morgen?
 
Back
Naar boven