MuscleMeat

De schoudermarteling (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Levrone@

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
1.639
Waardering
0
Hey bro's volledig gemotiveerd nadat ik de boek van arnold een beetje heb doorgelezen(zie topic scheinheilige arnold).Heb ik gisteren een supertraining gehad van anderhalf uur lang.Alle oefeningen 4 setjes 10-8-6-nog een keer 6 of 4.


Ik ben begonnen met de Dumbbell presses 4 setjes, laaste set de zware jongens van 34 kg 6 keer omhoog gepressd.

Tweede oefening; front dumbbelll raises

Derde oefening; side dumbbell raises

Vierde oefening; dumbbell schrugs

Vijfde oefening;machine presses (supersets)

Zesde oefening:(kreeg me armen nauwelijks meer omhoog)

Front raises met de rechte stang


Nou geloof me ik voelde alsof me schouders gemarteld waren , op een lekkere manier dan.
Ik kan het beslist aanraden dit op z'n tijd te doen maaar niet geschikt voor watjes:D :D
 
Klinkt lekker. Het is alleen wel net iets te lang.
Als je langer dan een uur traint gaat je lichaam cortisol aanmaken om toch te blijven presteren terwijl de reserves op zijn. Dat cortisol zorgt er voor dat ook spierweefsel wordt gebruikt als brandstof. Gevolg is dus spierverlies tijdens je training. En dat is zonde.

Maar dat boek van Arnold is wel OK dus? Dan moet ik het ook eens gaan lezen.
 
shrugs zijn toch voornamelijk voor je rug??
 
voornamelijk traps dacht ik
 
Ziet eruit als idd een aarige marteltraining . Heb dat effect met schouders vaak met supersets of aflopende sets.
Alleen mis ik een oefening voor de posterior delts.
Daarbij vind ik dat er teveel nadruk ligt op de front raise en pak ik idd de shrug beter op de rugdag (na advies van hier overigens) maar dan altijd als laatste oefening, maar aangezien jij daarna nog oefenigne doet voor al eerder getrainde schouderkoppen kan ik daar wel inkomen.

maar die supersets in oefening 5 , hoe moet ik dat dan zien?
 
ik zie nergens iets voor de rear delts... en lijkt me wat te veel voor de front delts die toch bij meeste mensen overontwikkeld zijn (mezelf incluis)
 
The reardelts pak ik bij een andere training, supersetten bij de machine press gaat als volgt, jij blijft zitten op de machine , na elke setje plaats je trainingsbuddy zwaarde gewichten erop.Je rust dus bijna niet, en elke set doe je tot het uiterste,,,,
 
en de schrugs zijn voor je traps, je kan ze naar mijn idee beter trainen bij je schouders omdat je traps bij de drukoefeningen een goede warming-up hebben gekregen.
 
Originally posted by Levrone@
The reardelts pak ik bij een andere training, supersetten bij de machine press gaat als volgt, jij blijft zitten op de machine , na elke setje plaats je trainingsbuddy zwaarde gewichten erop.Je rust dus bijna niet, en elke set doe je tot het uiterste,,,,

dat is dan toch meer een giant set? alhoewel giant set ook meerdere sets van verschillende oefeningen achterelkaar zijn..
en superset pak je toch twee verschillende oefeningen voor de zelfde spiergroep.

en tot hoeveel herhalingen ga je. een geforceerde rep?
 
mjah misschien leuk voor een keertje, maar niet voor elke week.
 
Originally posted by Levrone@
Hey bro's volledig gemotiveerd nadat ik de boek van arnold een beetje heb doorgelezen(zie topic scheinheilige arnold).Heb ik gisteren een supertraining gehad van anderhalf uur lang.Alle oefeningen 4 setjes 10-8-6-nog een keer 6 of 4.


Ik ben begonnen met de Dumbbell presses 4 setjes, laaste set de zware jongens van 34 kg 6 keer omhoog gepressd.

Tweede oefening; front dumbbelll raises

Derde oefening; side dumbbell raises

Vierde oefening; dumbbell schrugs

Vijfde oefening;machine presses (supersets)

Zesde oefening:(kreeg me armen nauwelijks meer omhoog)

Front raises met de rechte stang


Nou geloof me ik voelde alsof me schouders gemarteld waren , op een lekkere manier dan.
Ik kan het beslist aanraden dit op z'n tijd te doen maaar niet geschikt voor watjes:D :D

je doet zoiets dus niet altijd?

Wat zijn jou stats trouwens?
En had je trouwens al veel kuurtjes achter de rug?
 
stats Levrone@

1.86 ofzo
90 tot 92 kg (verschild)
Vetpercentage meet ik niet op, als ik in de cutfase me abs kan zien ben ik tevreden,,

Ja. zie artikel Levrone@
 
trouwes nu weeg ik 95 kg meestal schommelt het daartussen, ik wil uiteindelijk 110 kg wegen keidroog, en deze methode gebruik ik in keer in de zoveel tijd bij elke spiergroep, zo schokeer je ze en zodoende groeien ze meer,,,
 
Back
Naar boven