AndroidHealthClinic

De sterkste Belgische lifter ooit ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

The Locust

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2005
Berichten
3.838
Waardering
44
Ik dacht altijd dat Serge Reding de all-time sterkste belg was. In absolute cijfers is hij dat inderdaad ook. Maar wie kent nog Eric Coppin ? Weinigen denk ik.
Maar door enkele gesprekken met mensen die vroeger met hem getraind hebben begin ik mijn mening stilaan bij te schaven, want als je het pound for pound bekijkt waren zijn prestaties fenomenaal buitenaards.

Als je die thread over de magische 800lbs (360kg) grens voor moderne heavyweight top-strongmen leest wordt bv snel duidelijk hoe ongelofelijk sterk die Coppin wel niet was.
Want Eric woog amper 84kg toen hij in 1987 maar liefst 373kg (driehonderd drieënzeventig kilo) deadlifte.
Die prestatie werd op powerliftingwatch vermeld in het rijtje van 'longest standing world records'. Nu nog staat hij nr3 in de lijst van all-time hoogste prestaties in de -90kg klasse.
Medio jaren 80' behoorde hij tot de 5 beste lifters ter wereld.

Zijn beste prestaties zijn als volgt :
BW : 84kg
squat : 360kg
bench : 207,5kg
deadlift : 373kg
beste totaal : 940kg

Helaas pleegde hij zelfmoord waardoor hij noodgedwongen moest stoppen met powerliften. Verder is er weinig over deze man geweten.
Bv wel dat hij front squats deed voor sets van 5 reps met 260kg, dat hij setjes dips deed met 100kg aan zijn riem, of dat hij bij "hack deadlift" (baar tegen zitvlak) 5 x 300kg deed.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Indrukwekkend idd.

Maareuh:
Helaas pleegde hij zelfmoord waardoor hij noodgedwongen moest stoppen met powerliften.
Is het erg dat ik hiermee moest lachen? :p
 
Indrukwekkend inderdaad, heeft je bron ook gezegd waarom hij zelfmoord pleegde?

Het is trouwens 'strength' i.p.v. 'strenght', ik wil niet zeiken, maar het is zonde van je quote in je sig:)
 
damn das nice !!
en zeker bij zo'n laag BW !!
Geeft iig hoop dat je niet zwaar moet zijn om indrukwekkende cijfers te liften !
 
Dat iemand zelfmoord pleegt is natuurlijk niet grappig. Dat hij daardoor niet meer kon powerliften is wel grappig.

Ontopic: Erg indrukwekkend idd! Een 373 kg deadlift bij 84 kg BW is sick. Zo zie je maar dat je niet perse heel zwaar hoeft te zijn om erg sterk te worden.
 
Dat iemand zelfmoord pleegt is natuurlijk niet grappig. Dat hij daardoor niet meer kon powerliften is wel grappig.

Ontopic: Erg indrukwekkend idd! Een 373 kg deadlift bij 84 kg BW is sick. Zo zie je maar dat je niet perse heel zwaar hoeft te zijn om erg sterk te worden.

neen maar je bouw en lengte hebben er wel veel mee te maken, iemand van 1m90 zal wel wat stukken meer massa op zijn frame mogen plakken.
 
Gawddamn, ik zie mezelf nog niet zo gauw 15 kilo afvallen en in de tussentijd mijn deadlift 150 kg omhoog brengen :D
 
4,5 X BW deadlift :eek: Met die 84 kg zal hij idd niet groot geweest zijn, maar het blijft een ongelofelijke prestatie.

Hier wordt gesuggereerd dat zijn zelfmoord te maken zou hebben met een dopingschorsing. Het komt natuurlijk van een forum en iedereen weet hoe betrouwbaar die info is. ;)

whos the better deadlifter?? - Fortified Iron
 
Ik heb ook gehoord dat hij geschorst is geweest voor doping.
Hij was getrouwd, of had een buitenlandse vriending en bij het overschrijden van de grens hebben ze hem gepakt met een koffer vol doping.

Ik heb ook gehoord dat hij op een EK of WK nog meer dan dit gedaan heeft, namelijk 1000 kg totaal, maar dat dit resultaat niet gehomologeerd is omdat hij niet naar de dopingcontrole wou.
Hij was op deze wedstrijd ook de beste lifter op punten.
 
Al gezien op Forza, echt een beest die Coppin, jammer dat het zo is afgelopen, Reding is ook te vroeg gestorven. Spijtige zaak.
 
Indrukwekkend sterke kerel!
 
Hoe kan het dat hij met zo "weinig" VVM zoveel liftte?
 
Hoe kan het dat hij met zo "weinig" VVM zoveel liftte?

Een ongelooflijk sterk ontwikkeld CZS! Je hoeft niet perse 150 kg te wegen om enorm sterk te zijn. Het is alleen makkelijker om sterker te worden als je meer weegt.
 
Back
Naar boven