Fitness Seller

De Sterkste Man van Nederland 2016

Bezoekers in dit topic

Wordt dit in september uitgezonden op tv? Gesplitst in twee uitzendingen neem ik aan?
 
Hij bedoelt natuurlijk gewoon dat Alex niet gewonnen heeft van Jitse door enkel de fronthold

Ben ik trouwens de enige die de fronthold een flut onderdeel vindt ? Bij een strongmanwedstrijd denk ik aan tillen, gooien of lopen met zware dingen en niet aan het statisch vasthouden. Hoe vaak zie je niet dat iemand daar compleet de mist ingaat door een blessure o.i.d.
 
Ben ik trouwens de enige die de fronthold een flut onderdeel vindt ? Bij een strongmanwedstrijd denk ik aan tillen, gooien of lopen met zware dingen en niet aan het statisch vasthouden. Hoe vaak zie je niet dat iemand daar compleet de mist ingaat door een blessure o.i.d.

volgens mij valt het qua blessures nog wel redelijk mee op de fronthold (zeker vergeleken wheel flips of zelfs de car flip van vorig jaar) maar het is gewoon veel minder spectaculair om het te zien.
 
volgens mij valt het qua blessures nog wel redelijk mee op de fronthold (zeker vergeleken wheel flips of zelfs de car flip van vorig jaar) maar het is gewoon veel minder spectaculair om het te zien.

Ik bedoel niet zozeer dat ze die ervan krijgen, maar dat ze moeite hebben met de oefening door een oude blessure
 
Fanboy

Gun het alex zeker maar dit is een uitspraak die nergens op slaat

precies wat sanca zei... op andere events had jitse kunnen winnen (of enzo bijv.) maar alex had 5 punten voor op jitse, het was niet zo dat alex de hele tijd achter jitse aanliep maar door de forward hold won...
 
Ben ik trouwens de enige die de fronthold een flut onderdeel vindt ? Bij een strongmanwedstrijd denk ik aan tillen, gooien of lopen met zware dingen en niet aan het statisch vasthouden. Hoe vaak zie je niet dat iemand daar compleet de mist ingaat door een blessure o.i.d.
Ben het 100% met je eens. Niet alleen omdat het niet spectaculair is om te zien, maar in mijn ogen is het gewoon geen goede manier om de shoulderpower te meten. Neem dan een vikingpress of max log/log voor reps.

Net als de carflips van vorig jaar, wat wel 'spectaculair' was om te zien, vond ik ook geen goede krachtmeting.

Je ziet ook vaak bij front holds dat bepaalde deelnemers de armen niet in een perfect 90 graden hoek houden, of de armen licht gebogen etc. Lastig te jureren onderdeel ook.

Kan me ook nog een wedstrijd herinneren waar Jarno Hams niet helemaal goed met z'n kont tegen de paal stond waardoor hij al gelijk klaar was toen hij begon, weet niet meer welke wedstrijd of hoe lang dit geleden is...
 
Front hold / forward hold of crucifix vind ik eerlijk gezegd geen geschikt onderdeel sterkste man, ook al bestaat het al lang in de strongest-man geschiedenis en is het op zich een leuk onderdeel.

Bijvoorbeeld een crucifix van 2 x 15 kg is meer een kwestie van uithoudingsvermogen in de spier dan dat je heel sterk moet zijn. Iemand die een beetje traint en geen hoog niveau heeft maar wel een goede spierconditie heeft zou dezelfde resultaten kunnen behalen als sterkste man atleten. Het zou al een stuk beter zijn als er bijvoorbeeld 2 x 30 kg gebruikt zou worden, waarbij het veel meer om kracht zou gaan.

Ook vind ik het verschil te groot tussen mensen met lange armen en korte armen. Het hefboomeffect wordt met een paar cm verschil al flink versterkt. Mensen met lange armen hebben dan een groot nadeel. Natuurlijk is het met elk onderdeel zo dat men soms voordeel of juist nadeel hebt van kort of lang zijn, maar met zo'n duidelijk geval van hefboomeffect als deze oefening ligt het verschil wel heel erg groot.

Ik heb vernomen dat er veel slippartijen waren bij de truckpull. Was dit te wijten aan regen of aan een gladde straat? (mos, groene aanslag) In geval van het laatste is dat met een hogedrukreiniger zo verholpen lijkt mij(?)
 

Op 36:00 Ted van der Parre tijdens de crucifix. Heb hier ook niet het idee dat dit helemaal eerlijk ging, maar hij heeft er wel (mede) de titel door gewonnen dus who cares :D
 
Front hold / forward hold of crucifix vind ik eerlijk gezegd geen geschikt onderdeel sterkste man, ook al bestaat het al lang in de strongest-man geschiedenis en is het op zich een leuk onderdeel.
Zo waren ijzerstaven buigen en bakstenen tillen ook uit dat tijdperk. Marcel kan dit onderdeel maar niet loslaten, zie het ook steeds bij de champions league. Ik spoel altijd direct door als het kan.

Het is niet meer van deze tijd imo en had daar zeker een yoke voor in de plaats willen zien. Een carflip bijvoorbeeld kon ik vorig jaar juist wel waarderen. Misschien wel blessure gevoelig maar spectaculair om te zien.
 
Fronthold slaat nergens op.
Voor het publiek is het niets en de atleten zelf vinden er ook geen moer aan.
 
Ah gelukkig ben ik niet de enige ;)

Het is wel een lekker snel onderdeel. Waar de max op log volgens mij 60 minuten duurde incl warming up was de front hold in 10 minuten bekeken :D

Zo hadden ze bijvoorbeeld conans wheel goed bekeken in Hoogeveen. In plaats van die stang steeds terugbrengen naar het nulpunt verschoven ze gewoon het nulpunt
 
Fronthold slaat nergens op.
Voor het publiek is het niets en de atleten zelf vinden er ook geen moer aan.

iedereen vind het kut omdat ze er slecht in zijn... ik heb alex, jordy en bjorn er niet over horen klagen :P
 
Alex heeft zelf ook gezegd dat hij het geen geweldig onderdeel vindt ondanks dst hij er goed in is..
 
Johan Langhorst ook verassend goed weer mooi! Vroeger nog met hem getraind bij Wout.
 
Fronthold was idd voor velen vervelend door oude blessures. (Johan, ik, Alex, Niels etc) allemaal keken we hier niet naar uit. Ook Vlad blessure die weer ging opspelen in schouder met fronthold. Waarom fronthold? Heeft wellicht ook te maken met beschikbare sponsoring die bij het onderdeel past.

@ Skwiekeend: 2x30kg zou sowieso nergens op slaan. 15kg is al gigantisch. Het verschil tussen 10 en 15kg per hand is bv al enorm. Dat de meesten ergens rond de 20 sec komen en bij WSM ook niet vaak verder dan 30 sec zegt genoeg.

Ik heb ook veel liever een ander onderdeel maar ja je moet sterk zijn op alles, dat is strongman.
 

Edit, blijkbaar geblokkeerd in 1 land, namelijk Nederland, ik heb geen idee hoe ik dit kan fixen.
 
Laatst bewerkt:

Edit, blijkbaar geblokkeerd in 1 land, namelijk Nederland, ik heb geen idee hoe ik dit kan fixen.
Je woont in België dus wat is het probleem dan als het alleen in Nederland geblokkeerd is?
 
Je woont in België dus wat is het probleem dan als het alleen in Nederland geblokkeerd is?

Voor de Belgen geen maar voor de Nederlanders die het gemist hebben wel :P
 
Wij kunnen via rtl xl kijken toch?
 
Back
Naar boven