Fitness Seller

De Sterkste man van Nederland 2017

Bezoekers in dit topic

Hij heeft Alex en Enzo nergens genoemd? ;)

Feit blijft dat het eeuwig zonde is voor de finale, Jitse is in bloedvorm lijkt het.

Voor het eerst in 15 jaar kijk ik niet uit naar de finale, de winnaar is wel heel duidelijk..
 
Weet iemand wat het verhaal dan wel is
 
Vreemd....normaal gesproken zijn hier altijd mensen actief op de dag wanneer de sterkste man van NL gehouden wordt. Geen verslag, geen nieuws, geen uitslag.... Leeft het hier niet meer of zo...?

Nou moet ik zeggen dat ik het deelnemersveld persoonlijk gezien weinig spannends vind dit jaar en ik de leukste namen mis, maar of dat ook voor de rest hier ook geldt?
 
1 lex
2 enzo
3 kelvin
4 jordy
5 gijs
6 Johan
7 bjorn
8 Joost
9 randolph
10 mike
11 jaap
12 rene

Dit geloof k
 
Vreemd....normaal gesproken zijn hier altijd mensen actief op de dag wanneer de sterkste man van NL gehouden wordt. Geen verslag, geen nieuws, geen uitslag.... Leeft het hier niet meer of zo...?

Nou moet ik zeggen dat ik het deelnemersveld persoonlijk gezien weinig spannends vind dit jaar en ik de leukste namen mis, maar of dat ook voor de rest hier ook geldt?
Ik ben niet gaan kijken maar had wel live updates van euphorea :heart:
 
Vlad (maat gijs) deed toch ook mee?

nee, flink ziek van een infectie of iets in die trend... jammer, hij zag er sterk uit en was in goede vorm voordat hij ziek werd geloof ik...

okay, omdat er om verslagen gevraagd word; hier mijn verslag als toeschouwer... natuurlijke verre van neutraal maar goed...

Sterkste man van Nederland 2017

1e event: hand over hand truckpull) Een lekker zware pull leek het. Een groot deel van de deelnemers kreeg de truck niet totaan de finish getrokken. Gijs Boeijen lukte dit wel in een prima tijd. Jaap Griffioen liet ook direct zien dat hij niet voor niets was gekomen en zette ook een prima tijd neer. Randolph Pander verbaase echter iedereen. De man met de enorme handen wist dit onderdeel te winnen, nog voor favoriet Kelvin de Ruiter!

2e event: medley. Een aantal tireflips gevolgd door 2 rollen stof, te verplaatsen over een aantal meter. Mooie, snelle races van iedereen. Jordy Bosch zette hier een supersnelle tijd neer, waar alleen topfavorieten Alex en Enzo overheen wisten te gaan... Een lekker snel, spectaculair event!

3e event: loglift. De zware " epibrator", 135kg leeg, werd dit jaar gebruikt! Dit koste sommige mensen kiloos, maar anderen juist weer niet. Gijs had eerst te maken met de strenge Berend, maar wist het onding toch te pressen. Een aantal mensen verbaasden flink op dit event; Kelvin, Joost, Bjorn en Jordy wisten prima te presteren op dit event. Johan, favoriet op dit event, viel tegen. Top favoriet Alex wist dit event te winnen boven Enzo, al dan niet met het gewicht dat we van hem gewend zijn, 160kg in zijn 1e beurt bleef de max... Wel erg mooi om te zien met deze log, maar het leek wel erg zwaar!

4e event: yoke. Als ik het goed heb, 420kg voor tijd. Het viel erg goed op hoe goed iedereen is geworden; iedereen liep de yoke uit. Hierdoor werd het weer een mooie race. Jordy was weer extreem snel hier. Hij werd dan ook 2e, achter Alex, die een super tijd liep. Ik weet nog goed dat " vroeger" het al punten opleverde als je finishte, dat niveau is echt enorm gestegen en dat is mooi om te zien! Ook oude piraat Renee, late invaller, wist de yoke prima uit te lopen!

5e event: deadlift. Car deadlift voor reps. Het leek erop alsof de 1e rep heel zwaar was, maar eenmaal in een ritme kwamen er toch veel herhalingen uit de tank bij de meesten. Jaap en Gijs zette een enorm sterk totaal neer met 12 reps. Jordy kwam hier overheen met 14 reps. Alex bleek hier oppermachtig en zette vrij eenvoudig 15 reps neer en won zijn 3e onderdeel. Enzo liet hier een grote steek vallen, van Mike had ik hier ook meer verwacht maar de jonge man uit Goirle leek niet in topvorm.

6e event: stones. Dit keer 6 stenen, eindigend bij 180kg! De mannen waren weer flink stuk. Gijs wist hier, op strijd, zijn 5e plaats veilig te stellen. Joost zette een super prestatie neer door ook 4 stenen te laden en best close te komen bij de 5e steen. Deze 5e steen werd maar door 3 man geladen: Alex, Enzo en stoneman Kelvin, die ook de 180kg pakte en na een Thor-imitatie de 3e plaats overnam van Jordy. Enzo werd mooi 2e, Alex wist met zijn 3e plaats op de stones geen fouten te maken en zijn 3e titel te pakken!

Einduitslag: Viking Renee eindigde onderaan, maar hoeft zich zeker niet te schamen, " Opa" deed nog prima mee! Jaap blonk uit op enkele events maar moet overall nog groeien om bij de echte top te horen. Mike viel mij wat tegen maar dat zegt meer over de verwachtingen die we van hem hebben dan over zijn kunde, want hij liet toch sterke dingen zien. Joost leek erg gegroeit en deed het super als debutant. Randolph draaide een prachtige wedstrijd, de lange uit Kampen maakte er een mooie dag van. Johan is een stabiele topper, ondanks een gescheurde borstspier in de voorbereiding was hij toch op tijd fit om prima mee te doen.

Dan de top 5: Gijs, eeuwig respect man! De sterkste man van Nederland in " mijn klasse" liet ons allemaal zien dat we ons niet moeten beperken en hoge doelen moeten zetten. De " pappa" uit Baarn zet na jaaaren strijd nog steeds elke keer een betere prestatie neer en verbaasde vriend en vijand met een topprestatie! Jordy was voor mij misschien wel " de man van de dag" , wat verbaasde deze jongen mij! Kelvin lijkt altijd kleine foutjes te maken maar wordt wel ondanks een matige voorbereiding, voor de 2e keer 3e van Nederland. Enzo, my man, de jonge trots van Limburg schuift een plaatsje op. Als de deadlift niet... dan was het spannender geweest maar er is altijd ruimte voor verbetering en je kleine zal trots op je zijn broeder!

Big Sexy, 3!!!! De grootste strongman van de " jaren 10" bewijst dit weer. Natuurlijk, als Niels niet geblesseerd was, als Jitse niet... dan wat? Jitse en Niels zijn super concurrenten maar Alex heeft ze eerder verslagen en het is niet zijn schuld dat anderen niet meedoen. Blessures horen bij de sport en Jitse leek in topvorm, maar dat was hij vorig jaar ook... we zullen het nooit weten, maar het hoort erbij. Als Alex in 2013 niet geblesseerd was geweest, als Niels de rol stof niet liet vallen in 2014, als Jarno tussen 2010 en 2015 elk jaar fit was, als als als... Als is niks in de sport, wat telt zijn resultaten! Alex heeft zich altijd gegeven, elke wedstrijd, elk jaar. Ook internationaal! Ik ben super trots op de grote beer uit Limburg!

Het was een prachtige wedstrijd, mooie events, alles verliep soepel! Enschede, organisatie en deelnemers: namens een fan uit Limburg: bedankt!
 
gaaf verslag prosteenstoter!

Was gaaf te zien!
Leuk om mike te zien liften en natuurlijk Enzo en Alex
en ook leuk toch aardig wat DBBérs gezien te hebben daar, ik was ook wel verbaasd dat hier weinig gemeld was kennelijk.
 
Ik had er totaal geen erg in dat het gister was, voor m'n gevoel werd er een aantal jaar geleden wat actiever over gepost, ook op social media.
Zou kunnen dat ik zelf niet goed gekeken heb.. Dan maar volgend jaar weer eens kijken.
 
Mooi verslag Domie. Was mooi om er weereens bij te zijn en nu nauw betrokken bij de nrs 1 en 2. Integreren in het Limburgse gaat snel zo. ;)

Prachtige strijd gezien, behalve van Alex en Enzo ook weer genoten van g-men toen hij de log in tweede instantie pakte! Ik zal zo nog een paar foto’s uploaden.
 
Mooi uitgebreid verslag prosteenstoter

Het was zeker een mooie spannende wedstrijd. Enzo kwam nog erg dicht bij Alex. Mooiste moment vond ik de 2e beurt van Gijs op de 135kg log. Die ontlading was echt goud. Heb deze ook gefilmd maar zal ongetwijfeld ook op tv worden uitgezonden in september.

Heb helaas de stones niet meer gezien. Het begon wéér te regenen en ik moest gaan werken en aangezien Alex z'n winst toch al min of meer veilig had gesteld bij de car deadlift ben ik voor de stones naar huis gegaan. Wel knap dat Kelvin als enige de 6e stone wist te leggen.

Vond het wel mooi dat Jitse wel gewoon kwam kijken, zag er ook impressive uit. Wat er nou precies voorgevallen is maakt ook niet uit, maar kan hij volgend jaar wel gewoon weer meedoen? Niels zag er ook groot en sterk uit zou mooi zijn als ze er volgend jaar allebei weer bij zijn.

Het was overigens in Hengelo niet in Enschede, niet dat het wat uitmaakt :p
 
Supermooie vijfde plaats Gijs. Gefeliciteerd!
 
Jammer van de regen, maar zoals aangegeven was het niveau hoog, ondanks de afwezigheid van Jitse en Niels

Paar dingen die me bijblijven/opvielen:
  • De geslaagde poging van Gijs ! Wat een energie, het publiek vond het ook fantastisch om te zien. En een hele mooie 5e plaats overall.
  • Het knullige registreren van de tijd bij de hand over hand. Ik zat zo'n beetje bij de finish en het 'paaltje' wat om moest en een geluidje produceerde werd soms schuin op de voorbumper van de truck geraakt en soms pas op de zijkant van de bumper. Nu maakt het volgens mij niks uit gisteren, maar als het over tienden gaan had dit zeker uitgemaakt.
  • Bij de cardeadlift was de gewichtenopname te laag. Bij een deelnemer sprong het bovenste gewicht eraf, later ging men in MacGyver mode met ductape zelfs
  • Kelvin maakte m.i. een flinke valse start bij de Yoke
  • Wat ik trouwens nooit snap met de Yoke, men zet een baan uit van bijv 25 meter. Men start achter de lijn, maar bij de finisch moet de achterkant van de Yoke over de lijn, volgens mij leg je dan meer dan 25 meter af.
  • Met de medley: Alex had hem door en liet de rol op tijd los zodat ie over de lijn kon 'rollen'. Overigens mislukte dit met de 1e rol, maar hij hoefde niet terug, na de 2e mocht hij alsnog de 1e over de lijn 'rollen'
  • Om het nou een thor-imitatie te noemen lijkt een beetje flauw, Thor imiteerde dan Hulk Hogan? Desalniettemin was hij wel mooie de enige die alle knikkers erop legde.
Al met al was Alex wel een verdiende winnaar, hij heeft zijn energie het beste verdeeld. In mijn ogen heeft Enzo helaas teveel energie verspeeld op het 1e onderdeel omdat hij als een van de eersten moest, niet wetende dat de rest ook niet ver zou komen. Wie me ook positief hebben verrast, Jordi (goede prestaties op veel onderdelen) en Jaap (die op het eind nadat de truck was stilgevallen het toch nog presteerde om er weer beweging in te krijgen en hem over de lijn trok, petje af.

Het is wel een topprestatie van allemaal. In de jaren van Ted van der Parre werden de 6 onderdelen gewoon verdeeld over 2 dagen en deze jongens doen het even in ruim 5 uurtjes. Enzo was ook helemaal kapot leek het (misschien toch te weinig slaap als jonge vader ;) )
 
Gijs, gefeliciteerd met je mooie 5e plaats. Je was sterk op de truck-pull zeg en Randolph ook. Wat was er met Jitse ?
Hoorde dat Niels een nekblessure had, jammer. Die twee hadden ook grote kans op de titel net als Enzo. Begreep even niet waarom Alex 165 boom wou proberen, want Enzo had toch 155 ?
ondanks de latere regenbuien toch maar gebleven en het was een mooi event. met als kers op de taart alles stones voor Kelvin. :thumb:

prosteenstoter . Zeg maar Hengelo :D
 
Laatst bewerkt:
Jammer van de regen, maar zoals aangegeven was het niveau hoog, ondanks de afwezigheid van Jitse en Niels

Paar dingen die me bijblijven/opvielen:
  • De geslaagde poging van Gijs ! Wat een energie, het publiek vond het ook fantastisch om te zien. En een hele mooie 5e plaats overall.
  • Het knullige registreren van de tijd bij de hand over hand. Ik zat zo'n beetje bij de finish en het 'paaltje' wat om moest en een geluidje produceerde werd soms schuin op de voorbumper van de truck geraakt en soms pas op de zijkant van de bumper. Nu maakt het volgens mij niks uit gisteren, maar als het over tienden gaan had dit zeker uitgemaakt.
  • Bij de cardeadlift was de gewichtenopname te laag. Bij een deelnemer sprong het bovenste gewicht eraf, later ging men in MacGyver mode met ductape zelfs
  • Kelvin maakte m.i. een flinke valse start bij de Yoke
  • Wat ik trouwens nooit snap met de Yoke, men zet een baan uit van bijv 25 meter. Men start achter de lijn, maar bij de finisch moet de achterkant van de Yoke over de lijn, volgens mij leg je dan meer dan 25 meter af.
  • Met de medley: Alex had hem door en liet de rol op tijd los zodat ie over de lijn kon 'rollen'. Overigens mislukte dit met de 1e rol, maar hij hoefde niet terug, na de 2e mocht hij alsnog de 1e over de lijn 'rollen'
  • Om het nou een thor-imitatie te noemen lijkt een beetje flauw, Thor imiteerde dan Hulk Hogan? Desalniettemin was hij wel mooie de enige die alle knikkers erop legde.
Al met al was Alex wel een verdiende winnaar, hij heeft zijn energie het beste verdeeld. In mijn ogen heeft Enzo helaas teveel energie verspeeld op het 1e onderdeel omdat hij als een van de eersten moest, niet wetende dat de rest ook niet ver zou komen. Wie me ook positief hebben verrast, Jordi (goede prestaties op veel onderdelen) en Jaap (die op het eind nadat de truck was stilgevallen het toch nog presteerde om er weer beweging in te krijgen en hem over de lijn trok, petje af.

Het is wel een topprestatie van allemaal. In de jaren van Ted van der Parre werden de 6 onderdelen gewoon verdeeld over 2 dagen en deze jongens doen het even in ruim 5 uurtjes. Enzo was ook helemaal kapot leek het (misschien toch te weinig slaap als jonge vader ;) )

Zag het ook ja, de rol van Alex die hem te vroeg van de schouders gooide. Dacht zelf ook dat ie terug moest, maar hij kon het herstellen nadat hij de 2e rol over de lijn bracht.
niet echt eerlijk lijkt me ja, maar Berend is de scheids toch ? Hoorde ook dat de linkerbaan bij de Yoke wat langer was door schuine finish. ik kon dat van opzij niet zien.
Maar goed, al met al wel genoten van een mooi event, en de opkomst achter op Harley vond Alex niks volgens mij :D
 
Gijs, gefeliciteerd met je mooie 5e plaats. Je was sterk op de truck-pull zeg en Randolph ook. Wat was er met Jitse ?
Hoorde dat Niels een nekblessure had, jammer. Die twee hadden ook grote kans op de titel net als Enzo. Begreep even niet waarom Alex 165 boom wou proberen, want Enzo had toch 155 ?
ondanks de latere regenbuien toch maar gebleven en het was een mooi event. met als kers op de taart alles stones voor Kelvin. :thumb:

prosteenstoter . Zeg maar Hengelo :D

Ik heb geen nek blessure maar zit nog in de herstel fase van mijn schouderoperatie.. Naar alle verwachting sluit ik spoedig weer aan:)
 
Je zag er zoals altijd huge uit niels en het zou mooi zijn om volgend jaar een knalfinale te zien met jitse, enzo, alex en jou, het liefste allevier in topvorm. Wie weet wat Jordy en Kelvin daaraan kunnen doen, zal ook aan de events liggen. Komt Johan weer terug in topvorm of liggen zijn prioriteiten nog steeds elders? Hoe ontwikkelen Bjorn en Joost zich door? Kan gijs er nog meer uithalen dan dit jaar? Komt Vlad volgend jaar terug in topvorm.

Als iedereen fit is kan 2018 zieke finale worden met het hoogste niveau ooit, maar dat blijft moeilijk. Voor hetzelfde geld raken veel mensen geblesseerd en staat oude viking Renee of Jaap Griffioen volgend jaar misschien een stuk hoger! Het wordt mooi!

Ik vind het ook wel mooi dat de finalisten er stonden omdat ze inzichzelf geloofden. Als iedereen meedoet is het niveau zo bizar, toch hebben deze mannen zich ingeschreven, niet wetende dat er een aantal toppers niet meededen aan de kwalificaties/finale. Dat dit beloond is (Joost/Renee) kan ik echt waarderen! Er zullen zat mensen geweest zijn die de namen voor de finale zagen en dachten " oei, hier lagen kansen" , maar uiteindelijk bleek het een prachtige finale ondanks alles en hebben er 12 geweldige strijders gestaan!
 
Jammer van de regen, maar zoals aangegeven was het niveau hoog, ondanks de afwezigheid van Jitse en Niels

Paar dingen die me bijblijven/opvielen:
  • De geslaagde poging van Gijs ! Wat een energie, het publiek vond het ook fantastisch om te zien. En een hele mooie 5e plaats overall.
  • Het knullige registreren van de tijd bij de hand over hand. Ik zat zo'n beetje bij de finish en het 'paaltje' wat om moest en een geluidje produceerde werd soms schuin op de voorbumper van de truck geraakt en soms pas op de zijkant van de bumper. Nu maakt het volgens mij niks uit gisteren, maar als het over tienden gaan had dit zeker uitgemaakt.
  • Bij de cardeadlift was de gewichtenopname te laag. Bij een deelnemer sprong het bovenste gewicht eraf, later ging men in MacGyver mode met ductape zelfs
  • Kelvin maakte m.i. een flinke valse start bij de Yoke
  • Wat ik trouwens nooit snap met de Yoke, men zet een baan uit van bijv 25 meter. Men start achter de lijn, maar bij de finisch moet de achterkant van de Yoke over de lijn, volgens mij leg je dan meer dan 25 meter af.
  • Met de medley: Alex had hem door en liet de rol op tijd los zodat ie over de lijn kon 'rollen'. Overigens mislukte dit met de 1e rol, maar hij hoefde niet terug, na de 2e mocht hij alsnog de 1e over de lijn 'rollen'
  • Om het nou een thor-imitatie te noemen lijkt een beetje flauw, Thor imiteerde dan Hulk Hogan? Desalniettemin was hij wel mooie de enige die alle knikkers erop legde.
Al met al was Alex wel een verdiende winnaar, hij heeft zijn energie het beste verdeeld. In mijn ogen heeft Enzo helaas teveel energie verspeeld op het 1e onderdeel omdat hij als een van de eersten moest, niet wetende dat de rest ook niet ver zou komen. Wie me ook positief hebben verrast, Jordi (goede prestaties op veel onderdelen) en Jaap (die op het eind nadat de truck was stilgevallen het toch nog presteerde om er weer beweging in te krijgen en hem over de lijn trok, petje af.

Het is wel een topprestatie van allemaal. In de jaren van Ted van der Parre werden de 6 onderdelen gewoon verdeeld over 2 dagen en deze jongens doen het even in ruim 5 uurtjes. Enzo was ook helemaal kapot leek het (misschien toch te weinig slaap als jonge vader ;) )
het verbaasde mij ook dat kelvin mocht doorlopen want het leek mij ook een flinke valse start
 
Back
Naar boven