XXL Nutrition

De Tilburgse open (Interland)

Bezoekers in dit topic

frietbakker

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
3.948
Waardering
31
Afgelopen gisteren kwamen Jan (Max-OT) en Tom (zijn broer en trainingsmaat) af naar hier om wat powerliftgear te lenen, maar onder de voorwaarde dat er getrained werd natuurlijk! :p Voor mij voornamelijk om weer eens te toppen om te zien waar ik sta en Jan en Tom konden het gewoon niet laten om niet zwaar te trainen! :D Waar Tom vooral voor de deadlift ging!

Hier wat filmpjes en foto's, als je op de plaatjes klikt dan verschijnt het filmpje.

Ik had zelf mij suit weer aangetrokken wat al strak zat 5 maanden terug toen ik 72ofzo woog, en nu was het dus grof te klein met mijn 78kg. Ik had bij het opwarmen de straps omlaag en dat ging wel. Wel weer even wennen dat je techniek totaal anders wordt. Ik kan in dat pak niet zo wijd staan omdat de ppen naar rechtuit wijzen dus drukken ze als het ware je benen weer naar binnen, en al helemaaal als het te klein is :D. Ik miste dan ook de 130 met de straps omhoog.... :( De 135 ging wel vlotjes, met wraps en straps omlaag. Jeeh een nieuw PR! Ik had nog meer dus op naar de 140kg, hier een filmpje:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

3x :eek:!! Vernederen die gewichten! 140kg x 3 tegenover een 130kg x 1 5 maanden terug.

Tom Squatte er zowaar ook nog 160 en 180, die had er ook wat moeite mee (met de diepte), maar dat gaat op zijn eerste meet in oktober helemaal goed komen! Want het scheelde echt niet veel.

En Jan maakte ons allemaal de bitch! Check dit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

200kg alsof het niets is!! Dat belooft wat voor op de meet zaterdag als hij zijn suit aan heeft!!

Op naar de bench:
Zoals gezegd ging Tom vandaag de dead, dus heeft ie zich vrij koest gehouden met het banken.

Ik echter wilde records neer zetten! En eindelijk was het grote moment daar, ik wilde in eerste instantie rond de 90 drukken maar ik heb gisteren mijn eerste 100kg ooit gebankdrukt!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tuurlijk doet jan dat RAW :o, maar goed hij heeft ook het shirt aangetrokken daarna, en perst hij er met shirt meteen 110kg uit!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Omdat het zijn eerste keer ooit was in een shirt moet ie nog wel wat oefenen, leren door de pijn te bijten en 'think decline' :) Maar dan gaat hij er hopelijk de 23ste 120kg uithalen! Dat zou echt enorm mooi zijn!

Daarna deadliften zoals altijd op een meet, de laatste en leukste oefening!

Hier ben ik met 175kg, het duurt aan de top echt lang, maar eindelijk haal ik de lockout! Eindelijk komen die schouders naar achteren! En omdat het pak zo strak zit is mijn rug niet echt recht. Maar goed, het is van de grond gekomen. Maar ik moet sowieso toch op techniek blijven werken, maar dat is met alle oefeningen: bad technique = bad weights

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En dit was tom zijn oefening dus daar ging ie!
190KG!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En alsof dat niet genoeg was hier 200:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hij haalt het net niet, net op de top niet, hij verloor zijn greep. En jammer genoeg mochten we geen magnesium poeder gebruiken bij ons dus helaas, maar als we dat wel tot onze beschikking hadden gehad dan was het hem zeker wel gelukt! En dat wist hij ook dus zijn dag kon niet meer stuk! Zijn vorige PR was 180kg! 20Kg meer dan 6 weken terug

Ook Jan ging erg lekker, hier 180kg! Let op die focus die hij heeft he voor zo'n lift, er valt niet te lachen of te babbelen met die kerel, stay away als Jan 180 kg deadlift!! :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je hoort in het filmpje dat het 200kg is, maar die gast kan niet tellen want het was 180kg.. DIT is 200kg!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En weer zo vlot he! En het was zijn eerste 200kg Dead ooit! RAW!!

Maar goed Jan heeft aanstaande zaterdag een meet dus die hield zich rustig gisteren, die knalt de 23ste alles uit het water!

Even om samen te vatten:

Frietbakker:
11 Dec: 130 - 85 - 155 --> 370 Totaal
16 Apr: 140 - 100 - 175 --> 415 Totaal

45kg meer in 5 maanden!! En dan zou ik in een goed pak met squatten wel de 150 x 1 moeten halen vermoed ik.

Tjee ik kan al bijna mijn stats in mijn sig zetten! :D
 
:thumbs: Nice bro's!! Leuk idee om zo eens samen te trainen/toppen!


@Friet: Je hebt 2 x http:// voor je eerste filmpje staan, moet je ff fixen.
 
Bedankt EQ_909 het is aangepast een ook de 175kg dead staat er nu bij :D
 
mooi verslagje Frietbakker :D

met die 200kg squat heb ik toch even moeten drukken, maar het was ook raw dus met suit moet het in orde komen volgende week.

ik was vooral blij met m'n deadlift, eindelijk die 200kg raw, 5kg boven mijn suited deadlift.
het best van al was die hollander die me herkende van in de sport&fitness, dat was wel lachen...

ik heb iig ook mijn best gedaan om Martijn PR's te laten breken, eigenlijk hebben ik en tom gisteren gezegd welke gewichten hij moest liften ongeveer :D , is het niet Martijn?
 
ja dat klopt, maar ik lifte ze maar mooi! Nou ja... op de 180kg dead na dan.... Maar ook die had ik bijna :p

En inderdaad zeg MAX-OT is 20 minuten in Nederland en wordt meteen al herkend door een gozer bij ons uit de sportschool! ??? Dat was ook lachen ja.
 
Huh de 23e? Wat is er dan te doen ??? :D
Leuk verslagje frietbakker en goeie gewichten :thumbs:
 
Op zich erg leuk allemaal, maar doe godver wat aan jullie deadlift techniek, zo ga je nog door je rug gaan kerels :eek:;)
 
Techniek op de dead moet beter ja, maar ja het suit trok me krom en normaal train ik alleen en aangezien ik de enigste ben die deadlift daar valt dat moeilijk te controleren allemaal....
 
tof tof tof :D

en jan proficiat, een wereld van verschil tussen je 200 nu en je 200 toen we elkaar voor het eerst tegenkwamen! dit is echt een mooie squat! :D
 
Nou die 200 van jan gaat dan nog, tom trekt bij die 190 zn rug wel ontzettend bol...

Gewoon ass dieper laten zakken, rug hol houden den heupen naar voren duwen, maar het is idd wel zo, ik kan mezelf ook moeilijk controleren... Heb soms ook moeite met de techniek..Vooral als ik zwaarder ga.
 
Goede resultaten kerels! Max-OT goed bezig dude, dit begint ergens op te lijken kerel!

greetz,
Ron
 
merci allemaal :)

wat mijn deadlift betreft, ik ben pas overgeschakelt op conventional en afgestapt (mss tijdelijk) van het idee zo diep mogelijk met je gat te beginnen.
mijn bedoeling is nu van het gewicht enkel te pullen en niet het eerste deel te squatten, als je weet wat ik bedoel. liefst stiffed leg of romanian.

dit ligt mij nu een stuk beter moet ik toegeven, ik had gisteren geen moeite met die 200kg, terwijl ik -als ik dan toch zo fel op mijn techniek let- anders met moeite 180kg trek :D

maar idd, m'n rug moet nog een stukje holler, dat zal beter zijn voor in de toekomst :D
 
Back
Naar boven