AndroidHealthClinic

De tocht der tochten 2021

Zal het dit jaar dan eindelijk weer gaan gebeuren?


  • Totaal stemmers
    23

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
40.274
Waardering
53.532
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Gezien de aanhoudende vrieskou kan het mogelijk dit jaar dan eindelijk toch weer gaan gebeuren. Echter speelt corona en de politiek dit jaar ook een rol.

Morgen zal er een debat over plaatsvinden in de 2e kamer. Aangezien het meer een maatschappelijk iets is dan slechts een sportevenement heb ik het in dit forum geplaatst.

Zijn er nog leden die em gaan schaatsen indien het weer en de maatregelen het toelaten?

 
 
Zijn er nog leden die em gaan schaatsen indien het weer en de maatregelen het toelaten?

Nee, ik heb zelfs gevraagd om mijn pc en schermen van het werk mee naar huis te nemen zodat ik aankomende 2 weken niet naar buiten hoef met die kou :S
 
Wat is hier nou leuk aan?

kan nog niet eens schaatsen met mijn kromme poten
 
Ben benieuwd tot hoe hoog dit opgedreven gaat worden als het daadwerkelijk zover komt. Die Friezen hebben al niet zoveel op met die grootstedelijke waanzin.
 

Veiligheidsregio's: Elfstedentocht organiseren zou ongeloofwaardig zijn​

Voorzitter Bruls van het Veiligheidsberaad, het overleg tussen alle veiligheidsregio's, vindt het niet verstandig om te praten over het organiseren van een Elfstedentocht. "We zitten midden in de coronacrisis. Als er grote evenementen worden gehouden zijn we volstrekt ongeloofwaardig in het beleid dat we voeren", zegt hij tegen de NOS.
"Als de Vierdaagse nu al moet besluiten om het wandelevenement af te gelasten, is het typisch als je dat voor schaatswedstrijden wel toestaat", zegt Bruls, die naast voorzitter van de 25 veiligheidsregio's ook burgemeester van Nijmegen is.
Bruls vindt beperkte sneeuwpret prima, maar op grote evenementen komen veel mensen af en dat kun je niet voorkomen, zegt hij.
Schaatsbond KNSB wil er juist alles aan doen om de marathonschaatsers wedstrijden op natuurijs te kunnen aanbieden. "Zodra dat ijstechnisch mogelijk is en mits het door het ministerie van VWS wordt toegestaan", zegt een woordvoerder.
 
Heb dat gevoel niet meer van vroeger :(

Helemaal afgestompt :treuren:
 
Heerlijk. Ben er klaar voor. Laat maar komen. Die mensen in Friesland gaan echt niet binnen blijven als het kan haha.
 
Ik doe vast een voorspelleing, net in mn glazen hol gekekeken: Elfstedentocht gaat door, met alleen wedstrijd marathon schaatsers. Dit om de Friezen te paaien.
 
calm your titties

het heeft twee dagen gevroren
 
Hoe groot zijn de kansen op goed ijs eigenlijk, zijn 2 weken vorst nodig, komt dat er ook aan?

Zet al mijn geld op Piet Kleine.
 
zijn 2 weken vorst nodig
Voor een Elfstedentocht is overal minimaal 16 cm nodig. Hoe lang dat duurt hangt van heel veel factoren af, o.a. hoe hard het vriest. :shake:
 
Heb het al gezien, gaat 'm niet worden met een slechts weekje goede vorst. Deze week had nog een week door moeten zetten.
 
Weerpluim ziet er wat minder goed uit sinds vandaag. KNMI geeft nu dooi vanaf tweede helft volgende week. Dat is te vroeg
 
Weerpluim ziet er wat minder goed uit sinds vandaag. KNMI geeft nu dooi vanaf tweede helft volgende week. Dat is te vroeg
Waarom te vroeg?
Bij de elfstedentocht in 1997 was het toch de 5e dag dat het aan het vriezen was?
 
Waarom te vroeg?
Bij de elfstedentocht in 1997 was het toch de 5e dag dat het aan het vriezen was?

"Gemiddeld zijn er 14 dagen vorst nodig om een Elfstedentocht te organiseren. De Elfstedentocht van 1986 had de meeste vorstdagen nodig: 24. De kortste vorstperiode was die voor de tocht van 1912: 5 dagen. Voor de laatste tocht (1997) waren 16 vorstdagen nodig."
 
Back
Naar boven