MuscleMeat

De ultieme bodybuilding supplementen stack

Bezoekers in dit topic

Dusky

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
1.057
Waardering
19
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
Iedereen zoekt altijd het ene magische poedertje of pilletje wat hen zal helpen groeien. Ik ben helemaal geen fan van allerlei poedertjes waar de ultieme combinatie van 50 fantastische ingrediënten in zit, waarmee je gegarandeerd in 10 weken 40% meer droge spiermassa aanmaakt plus 30% beter de vetverbranding stimuleert. Ik ben op zoek naar essentiële dingen die iedere bodybuilder nodig heeft.

Natuurlijk is van iedereen de voeding verschillend, daarom zal het ook verschillen wat verstandig is om als supplementen erbij te nemen. Maar er zijn vast een aantal supplementen waar 99% van de BB'ers baat bij heeft. Het lijkt me dan ook nuttig voor iedereen om in dit topic op zoek te gaan naar de ultieme bodybuilding supplementen stack. Het gaat mij om pure, basale supplementen. Het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven, dus ik wil geen lijst maken van 10 verschillende supplementen, maar 5 of maximaal 6. Als het topic aanslaat zal ik na verloop van tijd hier in de startpost een lijstje maken, met de ultieme bodybuilding supplementen stack.

Ik zal aftrappen met wat ik momenteel in de kast heb staan (let op: dit is niet mijn ultieme supplementen stack!):

  • Creatine, dit zal bijna iedereen wel opnoemen, dit staat zeker in mijn ultieme supplementen stack.
  • Dextrose, voor de snelle carbs tijdens de training
  • BCAA's
  • Vitamine D
  • L-Arginine, meer een tijdelijk testje.
  • Jack3D, nog bijna ongebruikt, omdat ik eigenlijk niet echt een fan ben van PWO's, dit zal ook zeker niet in mijn ultieme BB stack terecht komen.
Het valt misschien op dat ik geen whey in mijn lijst heb staan. Dat komt omdat ik liever mijn eiwitten uit voeding haal, ipv shakes te drinken. De smaak staat me namelijk erg tegen en ik vind het erg duur.

Licht ook je keuze toe! En vermeld ook of je denkt dat het supplement in het bijzonder nuttig is voor cutten of bulken.
 
Laatst bewerkt:
1- Whey isolaat
2- Creatine
3- BCAA's
4- Multi-Vitamine / Vitamine D
5- Omega 3
6- Essential Amino Stack (zit ook BCAA in dus punt 3 is te overwegen)
 
creatine lijkt mij toch niet een van de hoogstnodige dingen..

Gwn whey is de basis.
 
waarom whey wel?
 
waarom whey wel?

Makkelijkere keuze voor de eiwitjes, niet iedereen heeft zin om altijd maar eieren te maken en eten in de ochtend
 
Makkelijkere keuze voor de eiwitjes, niet iedereen heeft zin om altijd maar eieren te maken en eten in de ochtend

ja en eiwitten lijk je mij meer nodig te hebben dan crea?
 
-Whey
-Caseine
-Aminozuren
-Multi vitamine
-Vitamine D
-Omega 3-6-9
 
ben het met guess deels eens! eiwitten heb je meer nodig dan crea. waarom? omdat eiwitten je bouwstenen zijn en creatine is gewoon lekker als je ietsjes meer wilt doen... voor derest niet een basis maar wel lekker.
 
De onderstaande supplementen zijn voor mij degene die echt wat voor mij kan betekenen en ook het geld waard zijn:

- Whey (afhankelijk van je voedingsschema)
- Omega-3 (afhankelijk van je voedingsschema)
- ZMA (afhankelijk van je voedingsschema)
- Creatine
- Vitamine D3
- Vitamine B12 methylcobalamine (in hoge dosis)

Cut of in de bulk, ik neem het altijd. En de meeste kosten gelukkig niet zo veel.
(Een pre-workout of cafeïne kan handig zijn voor de extra energie voor als je diep in de k*t zit).
 
Laatst bewerkt:
AAS.
:trollfacex:
 
Ok ik zie dus al een aantal keer langs komen:

Whey
Creatine
Vitamine D3

Ik verwacht dat deze nog wel vaker zullen langs komen.

Omega 3 zie ik ook al een aantal keer langs komen, wat is daar het praktisch nut van als je al voldoende onverzadigde vetzuren via je dieet binnen krijgt?
 
Ok ik zie dus al een aantal keer langs komen:

Whey
Creatine
Vitamine D3

Ik verwacht dat deze nog wel vaker zullen langs komen.

Omega 3 zie ik ook al een aantal keer langs komen, wat is daar het praktisch nut van als je al voldoende onverzadigde vetzuren via je dieet binnen krijgt?

Niet, als jij al voldoende omega 3 vetzuren haalt uit vis is het overbodig. Alleen eten Nederlanders nou eenmaal veel te weinig vis (maar als bb'er is dat niet echt aan ons besteed) Omega 3 caps is dan ook vooral bedoeld voor mensen die geen vis lusten IMO
 
omega 3 kan helpen bij soepel houden van je gewrichten. als je zwaar traint en een winstrol kuur doet heeft dit toch net wat voordelen of niet?
 
@Guess: Ik ben ook niet zo'n vis fan hoor. Maar ik eet elke dag 1 tiliapia filet, lekker knapperig gebakken is dat goed te eten. Daarnaast ook nog wat olijfolie. Dat lijkt me dan wel genoeg.

@Bipolar: Dat zou kunnen, maar dit topic is niet echt bedoelt voor supplementen die bijwerkingen van AAS tegen gaan, maar voor supplementen die voor elke bodybuilder, natty danwel juiced, nuttig zijn.
 
ja ik zeg omega 3 heeft voor zowel naty als juiced een extra bijdrage. als je serieus traint ga je merken dat je gewrichten steeds meer gaan zeuren. omega 3 zou best kunnen helpen. ik heb er vaak last van dat mijn pols en mijn schouder een beetje knakt.. heb het steeds minder nu ik omega 3 erbij gebruik. maar dit kan door 2 andere dingen komen : betere opwarming en betere houdingen aan nemen tijdens het trainen.
 
Ik post de 3 belangrijkste "supps" voor iedereen :P

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
mijn stack
whey
creatine
bcaa
vitamine d3(heeft mij in deze tijden uit de brand geholpen want door de winter kreeg ik een tekort)
multi vitamine
maltadextrine
omega 3
wat voor mij er standaart in moet zitten:
whey
creatine
omega3
vitamine d(in de wintermaanden)
bcaa(vooral in de cut)
 
Iedereen zoekt altijd het ene magische poedertje of pilletje wat hen zal helpen groeien. Ik ben helemaal geen fan van allerlei poedertjes waar de ultieme combinatie van 50 fantastische ingrediënten in zit, waarmee je gegarandeerd in 10 weken 40% meer droge spiermassa aanmaakt plus 30% beter de vetverbranding stimuleert. Ik ben op zoek naar essentiële dingen die iedere bodybuilder nodig heeft.

Natuurlijk is van iedereen de voeding verschillend, daarom zal het ook verschillen wat verstandig is om als supplementen erbij te nemen. Maar er zijn vast een aantal supplementen waar 99% van de BB'ers baat bij heeft. Het lijkt me dan ook nuttig voor iedereen om in dit topic op zoek te gaan naar de ultieme bodybuilding supplementen stack. Het gaat mij om pure, basale supplementen. Het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven, dus ik wil geen lijst maken van 10 verschillende supplementen, maar 5 of maximaal 6. Als het topic aanslaat zal ik na verloop van tijd hier in de startpost een lijstje maken, met de ultieme bodybuilding supplementen stack.

Ik zal aftrappen met wat ik momenteel in de kast heb staan (let op: dit is niet mijn ultieme supplementen stack!):

  • Creatine, dit zal bijna iedereen wel opnoemen, dit staat zeker in mijn ultieme supplementen stack.
  • Dextrose, voor de snelle carbs tijdens de training
  • BCAA's
  • Vitamine D
  • L-Arginine, meer een tijdelijk testje.
  • Jack3D, nog bijna ongebruikt, omdat ik eigenlijk niet echt een fan ben van PWO's, dit zal ook zeker niet in mijn ultieme BB stack terecht komen.
Het valt misschien op dat ik geen whey in mijn lijst heb staan. Dat komt omdat ik liever mijn eiwitten uit voeding haal, ipv shakes te drinken. De smaak staat me namelijk erg tegen en ik vind het erg duur.

Licht ook je keuze toe! En vermeld ook of je denkt dat het supplement in het bijzonder nuttig is voor cutten of bulken.

Je vindt whey duur? Man, per gram is dat velen malen goedkoper en hoogwaardiger dan vlees of vis.

Ik gebruik whey, crea, de oude noxi, assault, dextro is wel chill na t sporten, glucosamine, multivit. Ennn..
dawas.
 
Whey
Multi-vit
Vitamine D3 (in de winter)
Omega-3
Dextrose (na de training)

Meer supps gebruik ik niet. Het zal allemaal vast wel helpen, maar ik vind het zonde van mijn geld.
 
Back
Naar boven