AndroidHealthClinic

De ultieme bodybuilding supplementen stack (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Whey
Multi-vit
Vitamine D3 (in de winter)
Omega-3
Dextrose (na de training)

Meer supps gebruik ik niet. Het zal allemaal vast wel helpen, maar ik vind het zonde van mijn geld.

Creatine?
 
Ja en nee. Ik zie het op het moment voor mij nu niet als het hoog nodige. Als ik een 'plateau' bereik wil ik het gaan gebruiken.

True, maar het gaat hier om de 6 basis producten voor een bb'er. Niet wat jij gebruikt ;). Vind jij creatine er niet tussenhoren, kan uiteraard, maar ik zag maar 5 producten staan en wat mij betreft is creatine zeker een product dat in het rijtje thuishoort:)
 
ik denk dat een basis voor een BB'er uit de volgende 2 moet bestaan:
1 whey (isolaat of niet)
2 creatine

meer is opzich niet nodig... naar de vitamine en andere essentiele supps en zo maken het voor een BB'er dragelijker. je hoeft niet perse omega 3 als je goed eet het is gewoon net minder pijnlijk als je die gewichten tilt...
 
Omega-3 heeft tig voordelen, zowel voor sporters als niet sporters.
 
whey
omega
multivit
 
1. Whey
2. Creatine
3. Omega-3
4. Vitamine D3
5. Vitamine B12
6. Multi-vitamine
 
Wat zou het verschil (of voordeel) zijn tussen alleen een Omega-3 supplement nemen, en 1 met omega 3-6-9? Hogere dosis? 6 en 9 heb je minder nodig?
 
Ik zie een hoop ecto's druk in de weer met hun ultieme supp stack lijstje. Ik neem niet eens supps. hoog uit 1 shake na het trainen. Zorg er eerst maar voor dat je voldoende eet en water drinkt, en dan heb je naar mijn mening niet eens supps nodig omdat je alles uit je voeding weet te halen.
 
Ik zie een hoop ecto's druk in de weer met hun ultieme supp stack lijstje. Ik neem niet eens supps. hoog uit 1 shake na het trainen. Zorg er eerst maar voor dat je voldoende eet en water drinkt, en dan heb je naar mijn mening niet eens supps nodig omdat je alles uit je voeding weet te halen.

Ik gebruik geen supps, het gaat hier om het lijstje dat de ultieme stack zou wezen...
 
Ik gebruik momenteel:

- Whey
- Creatine
- Dextrose (na de training)
- Groene Thee Extract (als test)
- Visolie capsules
- Multivitamine
- Vitamine D3 (in de winter)

Ik zie een aantal keer BCAA's voorbij komen .. Is het nog nodig om dit te nemen als je in principe genoeg eiwitten binnen krijgt, en waarom? En wanneer moet je ze nemen?
 
Ik gebruik momenteel:

- Whey
- Creatine
- Dextrose (na de training)
- Groene Thee Extract (als test)
- Visolie capsules
- Multivitamine
- Vitamine D3 (in de winter)

Ik zie een aantal keer BCAA's voorbij komen .. Is het nog nodig om dit te nemen als je in principe genoeg eiwitten binnen krijgt, en waarom? En wanneer moet je ze nemen?

In een shake zou genoeg BCAA moeten zitten. Het gaat hier meer om wat de ultieme stack is en niet wat per persoon gebruikt wordt.
BCAA naast shake gebruiken is overbodig
 
1. Whey
2. Creatine
3. Omega-3
4. Vitamine D3
5. Vitamine B12
6. Multi-vitamine

B12 ja?

ik zie meer mensen het noemen hoor. Maar ik vraag me af waarom. Ik denk dat een bb gemiddeld minimaal 2x de ADH binnenkrijgt elke dag dus lichaam gaat het al uitplassen.

Ben ik heel benieuwd naar jullie motivatie om het op te nemen in het rijtje "essentiele supps".
 
Ik zie een hoop ecto's druk in de weer met hun ultieme supp stack lijstje. Ik neem niet eens supps. hoog uit 1 shake na het trainen. Zorg er eerst maar voor dat je voldoende eet en water drinkt, en dan heb je naar mijn mening niet eens supps nodig omdat je alles uit je voeding weet te halen.

Zijn bepaalde vitaminen die je niet in de gewenste dosis uit voeding kan halen, zo ben ik groot voorstander van vit d3 gedurende de herfst en winter.
 
Ik zie een hoop ecto's druk in de weer met hun ultieme supp stack lijstje. Ik neem niet eens supps. hoog uit 1 shake na het trainen. Zorg er eerst maar voor dat je voldoende eet en water drinkt, en dan heb je naar mijn mening niet eens supps nodig omdat je alles uit je voeding weet te halen.

waarom neem jij die whey dan? als je het toch niet nodig hebt? of is dat luiigheid? oh grote MESO-Lars, teach us.
 
Zijn bepaalde vitaminen die je niet in de gewenste dosis uit voeding kan halen, zo ben ik groot voorstander van vit d3 gedurende de herfst en winter.

Klopt, ikzelf (en tevens mijn familieleden) hebben/hadden een serieus tekort aan vitamine D3 met uiteraard klachten als gevolg. In Nederland hebben we de afgelopen jaren weinig zon gehad en het zou me niet verbazen dat een groot deel van Nederland vitamine D3 tekort hebben.
 
Mijn stack op dit moment:

Multi vitamine (ondersteund prima aan je dagelijkse vit/mineralen behoefte)
Whey (niet geheel nodig, maar wel makkelijk als toevoeging)
Omega 3 (deze vind ik wel zeer belangrijk)
Vitamine D3 (alleen in de winter)
Vit C-1000 (slik ik nu extra vanwege de griep die heerst in mijn omgeving)
EAA (opsich niet nodig)
 
B12 ja?

ik zie meer mensen het noemen hoor. Maar ik vraag me af waarom. Ik denk dat een bb gemiddeld minimaal 2x de ADH binnenkrijgt elke dag dus lichaam gaat het al uitplassen.

Ben ik heel benieuwd naar jullie motivatie om het op te nemen in het rijtje "essentiele supps".

Is voor iedere sporter uiteraard afhankelijk. Het staat in mijn lijstje (wil niet zeggen dat ik dit daadwerkelijk toe mij neem) omdat het de DNA-synthese verhoogt, terkort eraan leidt tot een probleem bij sneldelende cellen die veel DNA aan moeten maken.
En het stimuleert de zenuwen ;)
Buiten dat kun je tot 5xADH nemen
 
B12 ja?

ik zie meer mensen het noemen hoor. Maar ik vraag me af waarom. Ik denk dat een bb gemiddeld minimaal 2x de ADH binnenkrijgt elke dag dus lichaam gaat het al uitplassen.

Ben ik heel benieuwd naar jullie motivatie om het op te nemen in het rijtje "essentiele supps".

Vitamine B12 kun je injecteren en is de opname in het bloed veel beter. Je kunt het ook via tablet vorm krijgen als methylcobalamine en is de opname in het bloed iets minder. Bij normale vitamine B12 gaat het eerst via het maagdarmstelsel en pas daarna in het bloed, en daardoor wordt een groot deel daarvan niet opgenomen en plas je het weer uit (als ik het juist heb).

Je kunt dus normale vitamine B12 niet vergelijken met injectbare vitamine B12 of vitamine B12 als methylcobalamine.
 
Back
Naar boven