MuscleMeat

de verwijzing naar Afrikanen op DBB

Bezoekers in dit topic

Ano_1984_7

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2007
Berichten
2.346
Waardering
77
Lengte
1m63
Massa
71kg
Vetpercentage
17%
(de overeenkomst tussen een ander topic is bewust)

Het lijkt trendy te zijn om de term 'aap' of 'dierentuin' etc. te pas en ten onpas te gebruiken wanneer men refereert naar onze donkergetinte medemens. Het gebruik van die term is ten eerste nergens voor nodig en ten tweede storend voor een gedeelte van de leden op DBB (lees: vooralsnog mijzelf). DBB is geen EO-forum of ander forum waar grove taal helemaal niet is toegestaan. Echter deze constante referentie is voorbij de fatsoensnormen zoals deze op DBB gelden.

Een discussie kan ook op een fatsoenlijke manier gevoerd worden. Een snerende sarcastische/ironische/cynische opmerking kan ook op een andere manier. Net zoals het gebruik van 'kanker' vind ik deze referenties onnodig provocatief.

Misschien ben ik nu een zeikerige moraalridder, maar dat interesseert me geen ene anus. Ik ga geen namen noemen, of posts citeren (typ voor de 'grap' maar eens apen in in de zoekfunctie), maar wanneer het topics betreft waar of 1:donkere allochtonen negatief in het nieuws komen,
2: men donkere atleten ziet,
3: of donkere dames de revue passeren,
denken sommige eencellige amoebes het nodig te vinden om lukrake termen als dierentuin/zoo/aap te scanderen om vervolgens te rekenen op goedkope lachsalvo's.

Ik irriteer me er echt kapot aan, en ik hoop dat ik niet de enige ben.
 
you got my support
 
Spreekt voor zich, graag de report functie gebruiken als dit nog gebeurt.
 
Het internet, waar je al die leuke dingen kan doen waar je in real-life een pak rammel voor krijgt.
 
Hier de jezus van DBB is zelfs een negroïde medemens!

maar ik snap je wel hoor. Groot gelijk.
 
Second that. Ik stoor me sowieso al aan een bepaalde vorm van racisme hier op het forum.
Maar wat ik me afvroeg: kunnen we gewoon nog 'neger' zeggen?
Ik kan me herinneren dat het een tijdje verboden was op DBB (iets met MacB in die tijd dacht ik...) toen iedereen plots 'negert' begon te zeggen.
Ik vraag me dus af of het gebruik van dit woord ok is? Aangezien ik nooit gevonden heb dat dit een negatieve bijklank heeft, maar het gewoon een makkelijk woord is om aan te geven waarover het gaat.

Dus @ Big-T: is dit ok volgens de regels?
En @ Jesaja: heb je hier geen problemen mee of prefereer je een andere term?
 
Maar zelf wel een groep beheren die Oost-Europese Blokhoofden heet ???

Omschrijving:
Groep voor de ekte ekte lauwe papi's uit Oost en Zuid-Oost europa. Grote vierkante hoofden, grote
neuzen, ferme fysieken.

Voldoe je aan de etnische eisen en lach jij ook zo om de pogingen van andere etniciteiten om er ook als
een echte KGB beer uit te zien? Dan is deze groep iets voor jou!
 
Second that. Ik stoor me sowieso al aan een bepaalde vorm van racisme hier op het forum.
Maar wat ik me afvroeg: kunnen we gewoon nog 'neger' zeggen?
Ik kan me herinneren dat het een tijdje verboden was op DBB (iets met MacB in die tijd dacht ik...) toen iedereen plots 'negert' begon te zeggen.
Ik vraag me dus af of het gebruik van dit woord ok is? Aangezien ik nooit gevonden heb dat dit een negatieve bijklank heeft, maar het gewoon een makkelijk woord is om aan te geven waarover het gaat.

Dus @ Big-T: is dit ok volgens de regels?
En @ Jesaja: heb je hier geen problemen mee of prefereer je een andere term?

IMO heeft "neger" geen negatieve bijklank.. niet voor mij iig.
 
Och zelfde discussie als in Amerika van neger naar afro amerikaan who cares als het beestje maar een naampje heeft toch? Niks mis met neger dat zijn ze toch? Ik ben blank nou en...
 
Laatst bewerkt:
Maar zelf wel een groep beheren die Oost-Europese Blokhoofden heet ???

Omschrijving:
Groep voor de ekte ekte lauwe papi's uit Oost en Zuid-Oost europa. Grote vierkante hoofden, grote
neuzen, ferme fysieken.

Voldoe je aan de etnische eisen en lach jij ook zo om de pogingen van andere etniciteiten om er ook als
een echte KGB beer uit te zien? Dan is deze groep iets voor jou!

1: Zelfspot is iets heel anders dan een moedwillige kwetsende verwijzing naar achterhaalde ideeen waar onze overgroot-ouders een hele bevolkingsgroep mee probeerden te dehumaniseren
2: ik heb zelf echt een grote neus en vierkante kop en ben een oostblokker, en al mijn vrienden referen hier ook aan dus mag ik dat niet benoemen?
 
Laatst bewerkt:
Maar zelf wel een groep beheren die Oost-Europese Blokhoofden heet ???

Omschrijving:
Groep voor de ekte ekte lauwe papi's uit Oost en Zuid-Oost europa. Grote vierkante hoofden, grote
neuzen, ferme fysieken.

Voldoe je aan de etnische eisen en lach jij ook zo om de pogingen van andere etniciteiten om er ook als
een echte KGB beer uit te zien? Dan is deze groep iets voor jou!

hahahahaha, die omschrijving :o
 
Gewoon permban, ook bij k*nker, t*fus etc.
 
Kleurlingen
 
IMO heeft "neger" geen negatieve bijklank.. niet voor mij iig.
Ok, dat vind ik ook wel ja, gewoon een woord.
Och zelfde discussie als in Amerika van neger naar afro amerikaan who cares als het beestje maar een naampje heeft toch? Niks mis met neger dat zijn ze toch? Ik ben blank nou en...

Want dit is wel heel belachelijk inderdaad.
 
1: Zelfspot is iets heel anders dan een moedwillige kwetsende verwijzing naar achterhaalde ideeen waar onze overgroot-ouders een hele bevolkingsgroep mee probeerden te dehumaniseren
2: ik heb zelf echt een grote neus en vierkante kop, en al mijn vrienden referen hier ook aan dus mag ik dat niet benoemen?

Nou, zelfspot kan je het niet meer noemen als je iedere Oost-Europeaan een blokhoofd met grote neus noemt.

Die redenering volgend zou een neger dan wel weer neger mogen zeggen maar een blanke dan weer niet?
 
(de overeenkomst tussen een ander topic is bewust)

Het lijkt trendy te zijn om de term 'aap' of 'dierentuin' etc. te pas en ten onpas te gebruiken wanneer men refereert naar onze donkergetinte medemens. Het gebruik van die term is ten eerste nergens voor nodig en ten tweede storend voor een gedeelte van de leden op DBB (lees: vooralsnog mijzelf). DBB is geen EO-forum of ander forum waar grove taal helemaal niet is toegestaan. Echter deze constante referentie is voorbij de fatsoensnormen zoals deze op DBB gelden.

Een discussie kan ook op een fatsoenlijke manier gevoerd worden. Een snerende sarcastische/ironische/cynische opmerking kan ook op een andere manier. Net zoals het gebruik van 'kanker' vind ik deze referenties onnodig provocatief.

Misschien ben ik nu een zeikerige moraalridder, maar dat interesseert me geen ene anus. Ik ga geen namen noemen, of posts citeren (typ voor de 'grap' maar eens apen in in de zoekfunctie), maar wanneer het topics betreft waar of 1:donkere allochtonen negatief in het nieuws komen,
2: men donkere atleten ziet,
3: of donkere dames de revue passeren,
denken sommige eencellige amoebes het nodig te vinden om lukrake termen als dierentuin/zoo/aap te scanderen om vervolgens te rekenen op goedkope lachsalvo's.

Ik irriteer me er echt kapot aan, en ik hoop dat ik niet de enige ben.

Ik stoor me er niet aan als iemand me witte chocomousse noemt... Je kan ofwel een heel forum vragen zich aan te passen, ofwel meer eelt op je ziel kweken?
 
ik heb hier nog nooit iemand ronnie coleman een aap zien noemen
 
Back
Naar boven