Fitness Seller

de verwijzing naar Afrikanen op DBB

Bezoekers in dit topic

Als je niet snapt dat negers bepaalde benamingen aanstootgevend vinden, dan ben je echt ****ing retarded. En de vergelijking met "witte chocomousse" slaat natuurlijk ook helemaal nergens op. Blanken werden vroeger namelijk ook niet met zwepen op hun gezicht geslagen als ze niet snel genoeg katoen plukten. Het ligt natuurlijk ook aan de ondertoon en context, zoals Binnu al vermeldde.

Dankjewel. Je snapt tenminste wat ik bedoelde.

Nee de blanken lieten dat voor zich doen:)

Dit bedoel ik dus. Ik snap dat je het grappig bedoeld, maar sommige zaken zijn nu eenmaal gevoeliger dan anderen. Grappen maken over slavernij of over de holocaust, Anne Frank, Watersnood etc. etc. zijn soms onnodig provocatief. Dit geval van jou is natuurlijk helemaal niet schokkend, maar wanneer je hierover grappen gaat maken zit er een bepaalde nuance. Als je refereert naar primaten ben je die allang voorbij, zeker wanneer je het gaat gebruiken alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Hamas hamas alle joden aan het gas is bijvoorbeeld ook weinig genuanceerd en onnodig.


Klop jezelf niet teveel op je schouders. Je bent slechts een enkel voorbeeld uit velen. Je schijnt ook niet op te merken wat je verkeerd doet. Praten over chocomel boeit geen hol. Het hebben over een dierentuin wel.

Wat betreft hoeren van halal. De topic titel is een 'grappige' verwijzing naar de meiden van halal. Er wordt in de titel verder nergens veralgemeniseerd naar een gehele bevolkingsgroep (als er zou staan weer een geval van islamitische hoofddoekhoeren bv. WEL).

Kortom het licht zowel aan de context, de historische gevoeligheid ervan en puur het racisme. Als je tegen (ik noem maar wat) Humberto Tan zegt: fok zeg, wat is dat een irritante rotsurinamer (rotneger) etc. etc. dan is dat niet racistisch of ernstig je hebt het namelijk gewoon over een persoon en je refereert naar zijn afkomst. Zelfde met: k*tchinees, klote duitser etc. etc.

Dit topic is niet bedoeld om iets te verbieden, maar meer om mensen eens te laten nadenken....wat volgens mij niet echt lukt.
 
Laatst bewerkt:
Alle blokhoofden zouden gewoon een permban moeten krijgen :mad:

Dit soort topics kunnen echt niet, je mag negerts best apen noemen, net als wanneer je iets tegen je hond zegt gaat het er niet om wát je zegt maar hóe je het zegt.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft hoeren van halal. De topic titel is een 'grappige' verwijzing naar de meiden van halal. Er wordt in de titel verder nergens veralgemeniseerd naar een gehele bevolkingsgroep (als er zou staan weer een geval van islamitische hoofddoekhoeren bv. WEL).

:rolleyes: hypocriet

Praten over chocomel boeit geen hol. Het hebben over een dierentuin wel.

Wil je zeggen dat dieren in de zoo zich beledigd zouden voelen omdat ik ze vergelijk met Afrikanen?
 
Toch blijft de negerzoen in mijn hart altijd een negerzoen:mad:.

Dat is alleen maar veranderd omdat een bepaalde blanke directeur meer geld wilde hoor. Niet omdat "negers" erover gingen klagen.
 
Mag 'nikker' wel...?
 
Dat is alleen maar veranderd omdat een bepaalde blanke directeur meer geld wilde hoor. Niet omdat "negers" erover gingen klagen.

gierige k*t-blanken ook altijd :D
 
Respect voor de medemens wie of wat hij ook is!!!!
 
Hoezo, nikker is niet beledigend, nikker is een koosnaampje !
Bovendien zeggen negers het ook tegen elkaar, als blanken het dus niet mogen zeggen dan worden we gediscrimineerd. :)

---------- Post added at 15:15 ---------- Previous post was at 15:14 ----------

Respect voor de medemens wie of wat hij ook is!!!!
Je kunt ook overdrijven.
 
Ik snap niet dat mensen zich hier druk om kunnen maken. Als iemand continu refereert naar negers/marokkanen/andere minderhden met een bepaalde beledigende ondertoon dan negeer je hem toch? Massive gebrek aan intelligentie, lost evolutie vanzelf wel op.

Als je de waarde van het beledigende woord weghaalt heeft het geen waarde meer om te uiten en zal het vanzelf niet meer gebruikt worden. Nu is er weer opnieuw waarde gegeven aan het woord 'aap' als je het over negers hebt en blijkt dus voor de mensen die willen beledigen dat dit een prima woord is om negers mee te provoceren.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat mensen zich hier druk om kunnen maken. Als iemand continu refereert naar negers/marokkanen/andere minderhden met een bepaalde beledigende ondertoon dan negeer je hem toch? Massive gebrek aan intelligentie, lost evolutie vanzelf wel op.

Als je de waarde van het beledigende woord weghaalt heeft het geen waarde meer om te uiten en zal het vanzelf niet meer gebruikt worden. Nu is er weer opnieuw waarde gegeven aan het woord 'aap' als je het over negers hebt en blijkt dus voor de mensen die willen beledigen dat dit een prima woord is om negers mee te provoceren.

Je hebt wel een punt, maar als het de brothers of sisters kwetst kan je het toch niet zomaar negeren. De provocateurs(?) zullen dn toch overgaan naar andere dingen om hun voldoening te bevredigen.
 
alles is tegenwoordig racisme. Door zulke zeikerds als deze TS starter wordt bijvoorbeeld de naam negerzoenen veranderd naar zoenen. Domme gezwets neem alles gewoon met een korreltje zout ik word ook wel eens geconfronteerd met dingen die ik niet wil horen of zien. Maar daar ga ik dan niet zo serieus op in neem niet alles zo persoonlijk en serieus.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven