XXL Nutrition

De vorm der Nederlandsche taal

Bezoekers in dit topic

Tsunami

Rijk man
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.035
Waardering
1
Wie ergert zich ook niet rot aan die mensen die op het forum schrijven alsof ze complete randdebielen zijn. Je hebt er zelfs al categorieën in. Zoals de BeEzAhS met een spastische SHIFT toets. De leestekenweigeraars die lappen tekst aan elkaar breien als of het een spraakwaterval is. De wetenschappers en de boeren met hun accent zelfs in schrift.

Mijn vraag is dan ook aan die mensen.....WAAROM?

Denk je dat ik het grappig vind?
Of dat we ervan genieten om alles te moeten ontrafelen?
Dat ik niks anders te doen heb op een maandagavond dan fonetisch geschreven teksten na te "checken"

Even een voorbeeld, niets persoonlijks........

wil je, lopuh in de schoenen die ik loop
wil je, eten van het eten dat ik kook
wil je weten hoe het voelt om altijd anders te zijn
wil je weten hoe het voelt om ook een bber te zijn
elke dag op me stoep wordt ik freak of tuig genoemd
onze generatie zwaar in de minderheid
ik zie me ma struggelen omdat ze niet kan genieten
ik zie me matties wegrotten aan fastfood cateringen
hoe zou jij overleven...als je leeft in een wereld vervloekt met een zegen


Aan z'n posts te zien toch minimaal een redelijk intelligente gozer....en dan staat er dit onderaan. :eek: Dit is toch te bizar voor woorden!

Als je nou geen Nederlands beheerst, ga het dan leren. Taal is de basis van communicatie, als je dat dus niet beheerst kom je gewoon tekort.

Ik ben zelf ook niet perfect, ik maak ook fouten in mijn tekst. Opzettelijke fouten in onze taal tonen echt disrespect voor iets dat al honderden, zoniet duizenden jaren oud is.
 
Tsunami zei:
Denk je dat ik het grappig vind?
Of dat we ervan genieten om alles te moeten ontrafelen?
Dat ik niks anders te doen heb op een maandagavond dan fonetisch geschreven teksten na te "checken"
Je hebt anders zo weinig te doen dat je aan slecht taalgebruik een compleet topic wijdt. Je bent niet de eerste die hier zijn beklag over doet hoor.
 
disrespect :roflol:

Dat moet natuurlijk respectloos zijn..
 
OplettendBrutez.......de meeste weten niet eens meer dat ze Engels letterlijk in het Nederlands verwerken. Is overigens niet de enige taalfout die er in zit.
 
mn triceps trillen uit zichzelf
 
andrew zei:
Je hebt anders zo weinig te doen dat je aan slecht taalgebruik een compleet topic wijdt. Je bent niet de eerste die hier zijn beklag over doet hoor.

Ik reageer hier even wat frustaties af uit een ander topic. En dat ik niet de enige ben.............alle beetjes helpen.

Oh, en wat doe jij hier dan? Heb jij wat zinnigs te doen dan? Mag ik ook mee doen, alsjeblieft? Brutez heeft ook al niets te doen......DBC vast ook niet.....laten we met z'n allen met Andrewtje gaan spelen......kom op jongens, waar blijven jullie nou?


:who:
 
watskebeurt bro ???
 
Soms steur ik mie daa ook een beetje an maar als er zoiets voorval dan lees ik die posts van die knaepe gewoon nie mjeer.


Gesnopen nigga?
 
koetje zei:
watskebeurt bro ???


:roflol: Da's inderdaad het toppunt. En het erge is, ik vind het nog ergens grappig ook.
 
jUh mOeD NiEjJ SowW SIjKuH JonGuH!1
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel eens ben met Tsunami. Dat de meeste mensen geen idee meer hebben van het verschil tussen d en/of dt bij 3e pers. enk. en het ze niet eens iets kan SCHELEN, vind ik eigenlijk ook een mooi voorbeeld.
Als ik een sollicitatiebrief ontvang dat uitpuilt van de spelfouten of helemaal bol staat met 'populair' taalgebruik gaat deze linea recta de prullenbak in.

Het doet me goed om teksten van (ik noem maar even iemand) DBC01 te lezen. Correct nederlands, juist gebruik van leestekens en getuigt van intelligentie.
Echter, hier op het forum kan het me eigenlijk niet zoveel schelen hoe mensen zich uitlaten. Ik dwaal ook af en toe ook nog wel eens in de wereld van de 'chattaal', en ook ik maak er wel eens 'schuldig' aan. Dat moet ook kunnen, want we zitten hier niet bij 10 voor Taal, maar op een bodybuildingforum, waar zelfs de verschrikkelijkste spellers wijsheid en ervaring hebben op een gebied dat ons allemaal interesseert.
 
Haha rebel, lekker op z'n limbuurgs :)

Ik zou het ook op zijn antwerps kunnen doen maar ik denk dat ik het binnen de maten hou. Maar je hebt wel sommige taalpuristen hier die het geile hanenhok nog niet gevonden hebben denk ik.

Grtz
DiS
 
grappug! ik erger me juist aan mensen die steeds alles zonodig moeten verbeteren!

taal is aan verandering onderheven! en daar ben ik blij om!

we hebben de internet taal en dat staat los van wat zogenaamde hooggeleerde iedere jaar weer in nederland aan de taal verzinnen aan domme regels!

en dit is een internet furom dus ... rest my case ahahaahahh
 
Jizza zei:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel eens ben met Tsunami. Dat de meeste mensen geen idee meer hebben van het verschil tussen d en/of dt bij 3e pers. enk. en het ze niet eens iets kan SCHELEN, vind ik eigenlijk ook een mooi voorbeeld.

Dt is bij mij ook een probleem :D Maar puur theoretisch gezien is een DT fout niet erger dan een andere spelfout. Het is gewoon de bedrijfswereld die dt fouten als super belangrijk beschouwen. Money makes the world go round maar ik heb het schijt aan de bedrijfswereld... I'm not a robot, i'm a human. Als je mij niet wilt aannemen als werknemer omdat ik een hanenkam heb of omdat ik een mening heb die jou niet aanstaat, tjah go *piep* yourself.

Niks is belangrijker dan je eigenwaarde, eigenbeeld, zelfvertrouwen, ... en dat proberen ze vanaf de lagere school al zo bij te schaven zodat je op je 18 netjes in pak in de bedrijfswereld kunt stappen, no tnx.
 
Ik erger me zelden aan het taalgebruik van andere members. Enkel aan dialect in de taal stoor ik mij soms een beetje maar dan lees ik de posts van de betreffende persoon gewoon niet meer.


Het is ook zo dat een nieuweling die het op het vlak van taal te bont maakt gewoon weggelachen/gepest wordt.
 
Kelvin is de koning van de wartaal !
 
Ik ben het volledig eens met bepaalde uitspraken en probeer ook zo min mogelijk fouten te schrijven , maar .


Nou moet je mij eens even uitleggen wat er zo specifiek is aan die DT .

1) hoor je het verschil --> volgens mij niet
2) lees je het anders --> volgens mij niet
3) maakt het de boel moeilijker --> zeker weten
4) hou ik er rekening mee --> probeer maar ken die regels echt niet meer

Net zoiets als AU of OU . Ik denk dat de meeste onder ons dit gevoelsmatig wel juist hanteren , maar een foutje kan al wel eens voorkomen . Uiteindelijk gaat het mij over de meerwaarde aan de taal . Sommige woorden veranderen zoveel dat niemand nog de juist spelling kent of je moet het groene boekje erbij nemen .

vb. elektricien of electricien vind ik beide goed , toch is één van de twee grammaticaal fout ( vraag me niet dewelke kan het je niet zeggen )

Mijn idee maar hoor .....
 
boogie zei:
Kelvin is de koning van de wartaal !
Don't **** with Kelvin man.

Ontopic: Dan hebje natuurlijk ook nog de 1337 taal :)

0mg DBB R0x0rz T3H B1G 0N3!11111
 
minder frusteren en je leeft langer! En dat geldt ook voor buiten de stad leven ;)
 
Back
Naar boven