Fitness Seller

De vorm der Nederlandsche taal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DiSTuRBeD zei:
" ik ben 15 jaar, kan ik dan al gaan trainen?"

Leg mij nu eens exact uit wat er mis is met die zin...

Ik ben 15 = tegenwoordige tijd
kan ik dan = slaat op iets dat nog moet komen... hoezo dan ?????

Beter zou zijn; " Ik ben 15 jaar, kan ik al gaan trainen".
Of: "ik word binnenkort 16, kan ik dan al gaan trainen ?"
 
@ Tsunami: Ik denk dat jij een hartverzakking zou krijgen als jij op het forum van Superdudes/Sugababes zou gaan kijken hehehe;)
 
Trickolutions zei:
@ Tsunami: Ik denk dat jij een hartverzakking zou krijgen als jij op het forum van Superdudes/Sugababes zou gaan kijken hehehe;)

:D Da's onbegaanbaar gebied voor hem, voor mij ook trouwens, kan het amper lezen. Wat een moeite wordt er gedaan om steeds die SHIFT toets te onderbreken trouwens.
 
Hahah DBC je wordt echt oud. Daar heb je een progje voor, even aanzetten en alles gaat vanzelf.

[Link niet meer beschikbaar]


PS. Ik ben het ooit eens tegen gekomen bij het zoeken naar addons voor msn en toen kwam ik hem tegen:D.


:rolleyes:
 
eduardjanssen zei:
Hahah DBC je wordt echt oud. Daar heb je een progje voor, even aanzetten en alles gaat vanzelf.

[Link niet meer beschikbaar]


PS. Ik ben het ooit eens tegen gekomen bij het zoeken naar addons voor msn en toen kwam ik hem tegen:D.


:rolleyes:

Met recht word ik oud :cool:
 
Jizza zei:
Als ik een sollicitatiebrief ontvang dat uitpuilt van de spelfouten of helemaal bol staat met 'populair' taalgebruik gaat deze linea recta de prullenbak in.

Kun je daar eens een voorbeeld van geven? Ik vraag me werkelijk af welke retards (--> populair taalgebruik, leuker dan "mongolen") hun sollicitaties in "popi street slang" schrijven en wát ze dan schrijven.

"Ewa swa ik zou gaarne bij deze solliciteren na die functii van politie agent iick heb toch niet zoveel hersens en ik hoor van mii matties dat joe toch nie zo slim hoeft te zijn. Dus neem joe mii aan of nie? Haten = verlaten aight!"

ps. Tsunami, spiertje's intellectuele posts over evolutie etc zijn gekopieerde stukkies :D
 
D. zei:
Dit is taalkundig dus fout, infantiele analfabeet!

moet zijn:

"ErgerT u niet, verbaasT u slechts"

Imperatief meervoud!!
Haha dude; het is niet mijn sig ;)
 
MightyDuck zei:
Kun je daar eens een voorbeeld van geven? Ik vraag me werkelijk af welke retards (--> populair taalgebruik, leuker dan "mongolen") hun sollicitaties in "popi street slang" schrijven en wát ze dan schrijven.

"Ewa swa ik zou gaarne bij deze solliciteren na die functii van politie agent iick heb toch niet zoveel hersens en ik hoor van mii matties dat joe toch nie zo slim hoeft te zijn. Dus neem joe mii aan of nie? Haten = verlaten aight!"

ps. Tsunami, spiertje's intellectuele posts over evolutie etc zijn gekopieerde stukkies :D
onzin
ja de hele grote stukken tekst zijn inderdaad gekopieerd en geplakt
ik zeg daarom ook :

QUOTE
dat begrijp ik ik ben namelijk zelf ook gelovige
maar ik wil graag een discussie starten en het liefst over de verschillende gedachtegangen over dit onderwerp en wat de reacties zijn op de gegeven info

maar voor de rest zijn het mijn reactie's
en hoe dan ook om erover te discussieren moet je het begrijpen en dat lukt me aardig
ik zou het mezelf dan ook niet kwalijk nemen dat ik NOG niet op de hoogte ben van alle informatie

excuseer me dat ik dingen probeer bij te leren:mad:
 
"erg u niet, verbaas u slechts" is wel goed
Het is namelijk gebiedende wijs enkelvoud.
Dit is gewoon een zeer persoonlijke boodschap van lauw.

Ik ben ook een taalpuritein, maar niks erger dan iemand die zegt "imperatief" in plaats van "gebiedende wijs". Dit heet snobisme.
 
DutchVince zei:
Nou het is erg gemakkelijk hoor!
Bij het werkwoord "lopen" en "werken" doet iedereen het goed:
ik loop
jij loopt (er komt dus een t achter de stam)
ik werk
jij werkt (er komt dus een t achter de stam)

Bij het werkwoord "worden" is het dus precies zo !
ik word
jij wordt (er komt dus een t achter de stam)
ik brand
jij brandt (er komt dus een t achter de stam)

Maar omdat er toevallig een "d" voor staat laten mensen de "t" weg ???
daar begrijp ik dus geen ruk van.

Dan nog dit: in de vragende vorm vervalt de "t".
jij loopt; loop jij ?
jij werkt; werk jij ?
jij wordt; word jij ?
jij brandt; brand jij ?

Simpel toch ???


nee zo simpel is dat niet voor iedereen, je snapt het gebeuren van de D, T of DT of je snapt het niet. ik zit bij die laatste club. Ik heb nooit een hoger cijfer gescoort als een 5 voor dit onderdeel, nu zullen er diverse lachen, zo van ohh zie daar die snapt het niet, maar er zullen er ook zijn, die net als ik dat onderdeel gewoonweg niet snappen !!
De ene persoon is goed in taal en de ander in rekenen.


Mij maakt het niet uit als mensen fouten maken, IEDEREEN maakt weleens fouten ook al heb je weet ik wat voor hoge opleidingen gevolgd.
 
Joyce zei:
nee zo simpel is dat niet voor iedereen, je snapt het gebeuren van de D, T of DT of je snapt het niet. ik zit bij die laatste club. Ik heb nooit een hoger cijfer gescoort als een 5 voor dit onderdeel, nu zullen er diverse lachen, zo van ohh zie daar die snapt het niet, maar er zullen er ook zijn, die net als ik dat onderdeel gewoonweg niet snappen !!
De ene persoon is goed in taal en de ander in rekenen.


Mij maakt het niet uit als mensen fouten maken, IEDEREEN maakt weleens fouten ook al heb je weet ik wat voor hoge opleidingen gevolgd.

Klopt, maar het staat vooral dom in posts waarin men intelligent over probeert te komen :)
 
MightyDuck zei:
"Ewa swa ik zou gaarne bij deze solliciteren na die functii van politie agent iick heb toch niet zoveel hersens en ik hoor van mii matties dat joe toch nie zo slim hoeft te zijn. Dus neem joe mii aan of nie? Haten = verlaten aight!"

HAAHAHA, dat ben ik nog net niet tegengekomen, maar ik werk bij Rijbewijs Service Nederland op het hoofdkantoor en sommige mensen kunnen de bedrijfsnaam niet eens goed spellen! "Rijbeweis" komt VEELVULDIG voor!
Ze zijn vaak "fannatiek" aan het zoeken naar een nieuwe baan. En een baan heet tegenwoordig ook geen baan meer, maar een "job" (ik haat dat woord).
Of cursisten die het "financiaal" niet meer aankunnen en er "gedreigt" wordt met incasso-kosten.
 
Jizza zei:
HAAHAHA, dat ben ik nog net niet tegengekomen, maar ik werk bij Rijbewijs Service Nederland op het hoofdkantoor en sommige mensen kunnen de bedrijfsnaam niet eens goed spellen! "Rijbeweis" komt VEELVULDIG voor!
Ze zijn vaak "fannatiek" aan het zoeken naar een nieuwe baan. En een baan heet tegenwoordig ook geen baan meer, maar een "job" (ik haat dat woord).
Of cursisten die het "financiaal" niet meer aankunnen en er "gedreigt" wordt met incasso-kosten.

ROFLOL

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
 
Joyce zei:
nee zo simpel is dat niet voor iedereen, je snapt het gebeuren van de D, T of DT of je snapt het niet.

Hmm zijn mijn voorbeelden niet duidelijk genoeg ?

Ik loop, bij de jij-vorm krijgt er een t achter: jij loopt
Ik word; bij de jij-vorm komt er een t achter: jij wordt

Dus eigenlijk valt er niets aan te snappen !
In de jij-vorm zet je er altijd een t achteraan. Klaar !
 
DutchVince zei:
Hmm zijn mijn voorbeelden niet duidelijk genoeg ?

Ik loop, bij de jij-vorm krijgt er een t achter: jij loopt
Ik word; bij de jij-vorm komt er een t achter: jij wordt

Dus eigenlijk valt er niets aan te snappen !
In de jij-vorm zet je er altijd een t achteraan. Klaar !

voor jou is het simpel ja, maar zoals ik al zei niet voor iedereen,
 
Mwa Joyce, wat is er nu zo lastig om een 't' achter het werkwoord te zetten dat na de jij-vorm komt?
 
je moet niet zo spacen, wilde je vriendin niet nken ofzo?
 
eduardjanssen zei:
Mwa Joyce, wat is er nu zo lastig om een 't' achter het werkwoord te zetten dat na de jij-vorm komt?


Het is een regel (afspraak) daar valt niets aan te snappen, je moet het onthouden.
Je hebt de volgorde 1, 2, 3, 4 etc. ooit kunnen onthouden neem ik aan. ;)
En ook a, b, c ... ?
(Ik snap ook niet waarm de "b" na de "a" komt maar ja dat is nu eenmaal de afspraak.)

Dan kun je "jij .......t" ook onthouden :p

Doe maar, want het staat een stuk beter op sollicitatiebrieven en zo.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven