- Lid geworden
- 16 jan 2003
- Berichten
- 338
- Waardering
- 30
Als onderdeel van een biologie-practicum over bacterieën,
kregen de leerlingen van een middelbare school allemaal
de opdracht om een beetje speeksel uit hun mond op een
glaasje te leggen en dit onder de microscoop te bekijken.
De opdracht was om de bacterieën te identificeren aan de
hand van afbeeldingen in een biologieboek. Eén van de meisjes
in de klas was opgetogen toen ze in haar speeksel een bacterie
tegenkwam die niet in het boek stond. Trots liet ze bijna de
hele klas door haar microscoop kijken naar de grote bacterie
die zich met wild zwiepende bewegingen voortbewoog.
Nadat alle commotie een beetje was weggeëbt, nam ook
de docent een kijkje. Hij vertelde de klas meteen dat hij
die 'bacterie' wel kende: sperma.
kregen de leerlingen van een middelbare school allemaal
de opdracht om een beetje speeksel uit hun mond op een
glaasje te leggen en dit onder de microscoop te bekijken.
De opdracht was om de bacterieën te identificeren aan de
hand van afbeeldingen in een biologieboek. Eén van de meisjes
in de klas was opgetogen toen ze in haar speeksel een bacterie
tegenkwam die niet in het boek stond. Trots liet ze bijna de
hele klas door haar microscoop kijken naar de grote bacterie
die zich met wild zwiepende bewegingen voortbewoog.
Nadat alle commotie een beetje was weggeëbt, nam ook
de docent een kijkje. Hij vertelde de klas meteen dat hij
die 'bacterie' wel kende: sperma.