AndroidHealthClinic

Verenigde Staten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor zover ik begrepen heb werden kinderen onder Obama nooit van hun ouders gescheiden en is pas Trump die dit laat toepassen.

Van op het "blogje":

Migratiewet
"De migratiewet zegt dat iedereen die illegaal de grens oversteekt, kan worden opgepakt", verduidelijkt VRT-correspondent Björn Soenens in "Het Journaal". "In 1997 is die wet uitgebreid: als kinderen worden opgepakt, moeten ze meteen weer worden vrijgelaten.

"De wet expliciteert niet of die kinderen van hun ouders worden gescheiden. In de praktijk kan dit volgens de wet alleen als sprake is van het smokkelen van kinderen of als blijkt dat hun ouders niet hun echte ouders zijn."

"In dat laatste geval worden ze beschouwd als onbegeleide minderjarigen en worden ze vastgezet in afwachting van hun deportatie. Dat gebeurde bijvoorbeeld ook onder Barack Obama, maar onder zijn bewind is het nooit gebeurd dat kinderen van hun ouders zijn gescheiden."
 
Voor zover ik begrepen heb werden kinderen onder Obama nooit van hun ouders gescheiden en is pas Trump die dit laat toepassen.
Z0YidO7l.jpg

Detainees sleep and watch television in a holding cell on June 18, 2014. They are among hundreds of mostly Central American immigrant children being processed and held at the U.S. Customs and Border Protection Nogales Placement Center.
Ross D. Franklin/AP
https://www.businessinsider.nl/migr...tos-explained-2018-5/?international=true&r=US

w5SakJkl.jpg

Foto: Associated Press/Ross D. Franklin In this June 18, 2014 photo, two female detainees sleep in a holding cell, as the children are separated by age group and gender, at a US Customs and Border Protection center in Nogales, Arizona.
https://eu.azcentral.com/story/news...mmigrant-children-holding-area-tour/10780449/
 
In hun reactie zou het hier gaan om kinderen die al alleen waren en zou Trump nu de zero-policy volgen om kinderen van hun ouders te scheiden om ze te kunnen berechten. Ik weet niet wat tegenwoordig nog waarheid is :)

Though the photos are nearly identical to those from 2014, there is one key difference between them: the 2014 photos showed only children who arrived at the border unaccompanied. The 2018 photos also show families that have been separated from one another

Het gaat mij ook niet over Trump vs Obama maar om de kinderen. En ook wel om zijn harde reactie. Sinds ik er zelf een heb krijg ik rillingen bij zo'n verhalen en bij de gedachte dat ze daar alleen in een kooitje zou zitten. Illegaal of niet, kinderen moet je anders behandelen en niet bij hun ouders weghalen.
 
Ik volg het te weinig om er echt iets van te vinden, buiten de automatische reflexen die de foto's oproepen. Dat is natuurlijk mensonwaardig. Het is ook een "ver van ons bed show" want hoeveel kinderen proberen hier illegaal de grens over te steken. De vraag is waarom die kinderen gescheiden worden, zijn er geen ouders in het spel? Wat zouden de gevolgen kunnen zijn als ze in Texas de kinderen niet gescheiden houden, bij wie komen ze dan terecht? Hoe komen die kinderen daar überhaupt? Hoe is dit beleid tot stand gekomen. Dat is heus niet bedacht door een stel kinderhatende mensen, al weet je het in de politiek nooit. Ligt het aan het beleid of de uitvoering, of beide? Vertellen de foto's het hele verhaal? Dit ligt gevoelig en al meerdere presidenten hebben hier, in ieder geval in de media, moeite mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik volg het te weinig om er echt iets van te vinden, buiten de automatische reflexen die de foto's oproepen. Dat is natuurlijk mensonwaardig. Het is ook een "ver van ons bed show" want hoeveel kinderen proberen hier illegaal de grens over te steken. De vraag is waarom die kinderen gescheiden worden, zijn er geen ouders in het spel? Wat zouden de gevolgen kunnen zijn als ze in Texas de kinderen niet gescheiden houden, bij wie komen ze dan terecht? Hoe komen die kinderen daar überhaupt? Hoe is dit beleid tot stand gekomen. Dat is heus niet bedacht door een stel kinderhatende mensen, al weet je het in de politiek nooit. Ligt het aan het beleid of de uitvoering, of beide? Vertellen de foto's het hele verhaal? Dit ligt gevoelig en al meerdere presidenten hebben hier, in ieder geval in de media, moeite mee gehad.
Het originele plan van Epigimenio en zijn familie was om de grens over te gaan bij Ciudad Juarez om zich nadien over te geven aan de Amerikaanse grenspolitie, waarna ze asiel zouden aanvragen. Volgens het gangbare ‘catch en release’-beleid dat in 2015 onder Obama werd ingesteld en waarbij de migrantenfamilies als een geheel na hun registratie vrijgelaten worden (na een detentieperiode van maximum 20 dagen) tot hun zaak voorkomt, zouden ze relatief gemakkelijk een leven in de illegaliteit kunnen opbouwen als hun asielaanvraag afgewezen zou worden.

Maar het vooruitzicht om hun kinderen kwijt te raken, zorgt ervoor dat Epigeminio en zijn vrouw hun plannen om naar de VS te gaan voorlopig opgeborgen hebben.
En dat is precies het effect dat Trump en zijn regering met hun zero-zerotolerancebeleid voor ogen hebben.

--------
Sinds 5 mei tot 9 juni van dit jaar werden al meer dan 2.000 kinderen gescheiden van hun ouders naar aanleiding van het ‘zero tolerance’-beleid van Trump. Op 6 april werd immers aangekondigd dat alle volwassenen zouden worden gearresteerd die illegaal de Mexicaans grens oversteken. Kinderen worden daarbij gescheiden van hun ouders en komen vervolgens in gesloten opvangcentra terecht.



 
[sarcasme]
Het plan werkt, thumbs up dan maar zeker :thinking:
[/sarcasme]
 
Mijn reactie lokte je zelf uit door enkel te antwoorden met "ohja slechte bron".

Heb je zelf kinderen? Kan je je voorstellen dat die kleintjes die zelf totaal niet begrijpen wat er gebeurt weggehaald worden bij hun ouders en maar hun plan moeten trekken in een kooi waar 24/24 de lichten aanblijven? Wat dit psychisch met hen doet, ook op lange termijn? Kan je je voorstellen dat je zelf een ouder bent die zijn geluk elders (weliswaar illegaal) zocht en je kinderen een betere toekomst wou geven maar dan gewoon van hun gescheiden wordt zonder te weten wat er met hen gebeurt?

En dat alles gewoon ivm een politiek spelletje om zijn muurtje te krijgen en gelijk te krijgen. Ondertussen vertellen ze op Fox dat het acteurtjes zijn die in een zomerkamp beland zijn.

Ik ben niet iemand die alles wat hij doet afbrand maar dit is gewoon schandalig. Eindelijk een president die de wetten naleeft, hoera :thumb:
Prima maar kom dan met iets dat deze complexe problematiek goed uiteenzet. Een "fact-checking" (horen journalisten dat niet sowieso te doen??) site die letterlijk cijfers opzij zet om Trump fals te noemen heeft de schijn tegen en ga ik zo simpel kritisch op reageren.

Ik vind het ook zielig maar ik heb zo m'n vraagtekens bij wat die ouders bezielt dat ze dit risico nemen door iets illegaals te doen waar gewoon een legale weg is die vele anderen wel nemen. Als je kinderen hebt en je wilt het allemaal zo goed mogelijk voor ze neem dan de verantwoordelijkheid om het op de goede manier te doen, niet door mee te gaan in problematiek waarbij mensensmokkel en andere criminaliteit in stand wordt gehouden.

tot hun zaak voorkomt, zouden ze relatief gemakkelijk een leven in de illegaliteit kunnen opbouwen als hun asielaanvraag afgewezen zou worden.
Ja handig lekker de illegaliteit in, geweldig, waarom willen we dat toch allemaal niet?
Maar het vooruitzicht om hun kinderen kwijt te raken, zorgt ervoor dat Epigeminio en zijn vrouw hun plannen om naar de VS te gaan voorlopig opgeborgen hebben.
En dat is precies het effect dat Trump en zijn regering met hun zero-zerotolerancebeleid voor ogen hebben.
En worden zo dus behoeden van een leven in illegaliteit. Goed dus, een afwerende werking. En wie ondanks dit te weten toch het risico neemt is onverantwoordelijk en moet niet laf achter z'n kinderen gaan schuilen.

Illegaal of niet, kinderen moet je anders behandelen
Eens.

Kinderen worden daarbij gescheiden van hun ouders en komen vervolgens in gesloten opvangcentra terecht.
Maar waarom wordt dit zo gedaan? Hoe is dat wettelijk bepaald? Hoe is dat zo gekomen? Het staat me niet bij dat alles koek en ei was tot Trump op een dag besloot te tweeten dat alle illegale immigrantenfamilies gescheiden in gevangen gehouden moeten gaan worden.
 
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-44374756

Mr Sessions said those entering the US irregularly would be criminally prosecuted, a change to a long-standing policy of charging most of those crossing for the first time with a misdemeanour offence.

As the adults are being charged with a crime, the children that come with them are being separated and deemed as unaccompanied minors.

As such, they are placed in custody of the Department of Health and Human Services and sent to a relative, foster home or a shelter - officials at those places are said to be already running out of space to house them.
Nou op zich duidelijk maar het scheiden zou wel anders aangepakt kunnen worden lijkt me.



De (eerdere) verwijten van Trump richting democrats lijken me algemeen en best te kloppen gezien de aantrekking van dingen als DACA, DREAM act, en sanctuary cities die enorm in de problemen zitten wat toch allemaal wel van de democratische kant komt. Nu boeit dat hele partisan gebeuren mij niet zo, maar als je er objectief naar kijkt staat hij toch aardig in z'n recht met die uitingen.
 
Prima maar kom dan met iets dat deze complexe problematiek goed uiteenzet. Een "fact-checking" (horen journalisten dat niet sowieso te doen??) site die letterlijk cijfers opzij zet om Trump fals te noemen heeft de schijn tegen en ga ik zo simpel kritisch op reageren.
De "blog" waar je het over hebt komt van een gerespecteerde journalist van de openbare omroep in België die in Amerika woont en waarvan ik ook al stukken las waarin hij Trump zijn beweegredenen verklaart en verdedigt. Ik hecht wel waarde aan wat hij schrijft.

Ik vind het ook zielig maar ik heb zo m'n vraagtekens bij wat die ouders bezielt dat ze dit risico nemen door iets illegaals te doen waar gewoon een legale weg is die vele anderen wel nemen. Als je kinderen hebt en je wilt het allemaal zo goed mogelijk voor ze neem dan de verantwoordelijkheid om het op de goede manier te doen, niet door mee te gaan in problematiek waarbij mensensmokkel en andere criminaliteit in stand wordt gehouden.
Tja, armoede, geweld, bende-oorlogen in Zuid-Amerika lezen we toch regelmatig over. Luchtkastelen over het fantastische leven in de VS. Mocht het inderdaad op een makkelijke andere manier gaan zouden ze het toch niet doen? Waarom proberen hier zo veel illegalen op gevaar van eigen leven Engeland te bereiken waar natuurlijk de hemel op aarde op hen wacht.

Maar waarom wordt dit zo gedaan? Hoe is dat wettelijk bepaald? Hoe is dat zo gekomen? Het staat me niet bij dat alles koek en ei was tot Trump op een dag besloot te tweeten dat alle illegale immigrantenfamilies gescheiden in gevangen gehouden moeten gaan worden.
Obama (en zijn voorgangers vermoed ik) lieten die mensen vrij tot hun proces, Trump heeft nu besloten de harde regel van de wet te volgen en de volwassen in de gevangenis te steken waardoor ze van hun kinderen moeten gescheiden worden. Ook om zo druk te zetten om de wet te laten aanpassen en zijn muur erdoor te krijgen. De eerste manier lost het niet op, de tweede manier lost het niet op maar zorgt ook nog eens voor deze schrijnende toestanden waarbij de kinderen gebruikt worden als drukkingsmiddel.
 
De kinderen worden door alle partijen gebruikt en misbruikt. Allereerst door ouders. Daarna door het systeem. En vervolgens door (social) media. Dat is het trieste. Er spelen verschillende belangen die met elkaar schuren of botsen, waardoor de meest kwetsbare worden geraakt. Kinderen.
 
De eerste manier lost het niet op, de tweede manier lost het niet op maar zorgt ook nog eens voor deze schrijnende toestanden waarbij de kinderen gebruikt worden als drukkingsmiddel.
Uiteindelijk komt het er dan op neer dat er veranderingen op tafel liggen maar de ene partij wil een muur en de andere partij wil dat niet. Beiden schuilen op een of andere manier achter zielige families (die er helemaal zelf voor hebben gekozen illegaal te doen, maar goed). Wat vind je er dan van dat de democraten de situatie ook op kunnen lossen door van hun obstructionisme af te stappen? (en dat ze die illegale migratie liever in stand houden)
 
Uiteindelijk komt het er dan op neer dat er veranderingen op tafel liggen maar de ene partij wil een muur en de andere partij wil dat niet. Beiden schuilen op een of andere manier achter zielige families (die er helemaal zelf voor hebben gekozen illegaal te doen, maar goed). Wat vind je er dan van dat de democraten de situatie ook op kunnen lossen door van hun obstructionisme af te stappen? (en dat ze die illegale migratie liever in stand houden)
Natuurlijk moeten ze het samen oplossen en schuiven ze de schuld altijd door naar de andere in dat twee partijen systeem maar feit blijft dat de Trump regering besloten heeft deze regel toe te passen als politiek middel en ook wel de optie heeft dit terug te draaien. De leider heeft het altijd gedaan :)
 
DgJcQ_-WsAEIBFc.jpeg

Prepare your anus Peter,
https://www.rt.com/usa/430330-peter-fonda-twitter-trump/

"First Lady Melania Trump has notified the Secret Service, after actor and activist Peter Fonda called for her son Barron to be kidnapped and imprisoned with pedophiles in an unhinged Twitter rant."
 
Goed dat ie dat getekend heeft. Nu wel niet even de grote held uithangen, het probleem deed zich wel degelijk voor door een beslissing van zijn administratie, zoals eerder aangehaald ;) Politieke spelletjes as usual
 
Back
Naar boven