XXL Nutrition

Verenigde Staten

Bezoekers in dit topic

Historisch zal het zeker zijn.
Nog nooit eerder heeft er zo'n debiel op deze positie gezeten. :D
 
Ben je boos?
 
Trump announces deal to end partial government shutdown



He caved. No wall. It's over. No 2020.

So let me be very clear:
We really have no choice but to build a powerfull wall or steel barrier
If we dont get a fair deal from congress, the government will either shut down on februari 15th, again,
or I will use the powers afforded to me by law and the constitution of the united tsates to address this emergency
 
Laatst bewerkt:
De Democraten willen het politieke krediet voor het oplossen van illegale immigratie. Alleen slaagde hun laatste president er niet echt in. :thinking:
 
Laatst bewerkt:
Wat een faal vertoning!

Trump zit te huilen omdat hij zijn State of the Union niet krijgt. Stopt tijdelijk de shutdown zodat hij toch zijn zin krijgt. Komt op tv en slaat zichzelf op de borst dat hij het voor de mensen doet en hij geeft ze hun loon. :roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Wat een toneelspeler en de sukkels die hem aanbidden geloven het ook nog. Had Trump zijn State of the Union gekregen dan hadden die mensen nog steeds zonder loon gezeten de komende tijd. Hoe moet dat voelen voor Trump dat een vrouw hem de baas is. :D
 
  • Like
Waarderingen: mat
Hoezo geloven ze hem?

President Donald Trump’s disapproval rating has hit an all-time high in a new Politco/Morning Consult Poll. The poll, which was released on Wednesday, found that 57% of American voters now disapprove of the job Trump is doing. Just as troubling for Trump, 49% of voters now blame him for the partial government shutdown, compared to just 35% of Congressional Democrats, according to Politico. Congressional Republicans seem to be keeping out of the fray and only 4% of voters blame them.

:scratch:
 
Als hij weer zo soft zal zijn voor z'n Democratische collega's dan begint hij er beter niet aan.
 
“Shutdown kost Amerikaanse economie meer dan muur met Mexico gekost zou hebben”
De shutdown in de Verenigde Staten, die tijdelijk tot een einde is gekomen, zou de Amerikaanse economie minstens 6 miljard dollar (5,3 miljard euro) kosten. Dat heeft S&P Global Ratings berekend. De shutdown zou dus meer kosten dan de grensmuur van Trump, die de directe aanleiding was voor die shutdown.

Trump ondertekende vrijdag een wetsvoorstel dat een tijdelijk einde maakt aan de langste shutdown uit de Amerikaanse geschiedenis. Door het akkoord kunnen 800.000 overheidsfunctionarissen opnieuw aan het werk en uitbetaald worden. De Amerikaanse overheidsdiensten kunnen voor zeker drie weken, tot 15 februari, opnieuw open gaan.

Reden voor de shutdown was de weigering van de Democraten om 5,7 miljard dollar vrij te maken voor de grensmuur die Trump aan de grens met Mexico wil bouwen. De financiering van de muur is alvast niet opgenomen in het akkoord van afgelopen week.

Hoewel het te vroeg is om juist te berekenen hoeveel de shutdown de Amerikaanse economie juist kost, meent S&P dat die kost “waarschijnlijk hoger is dan we oorspronkelijk hadden gedacht”. Volgens analisten zou het prijskaartje oplopen tot ongeveer 6 miljard dollar; 300 miljoen dollar meer dan de prijs van Trumps muur.

Die kost kan bovendien nog oplopen, aangezien een nieuwe shutdown dreigt als er binnen drie weken geen akkoord gevonden wordt. President Trump liet zaterdag nog weten dat dat niet vanzelfsprekend wordt. “Het wordt niet gemakkelijk om een akkoord te sluiten, beide partijen zijn erg volhardend”, tweette Trump, eraan toevoegend dat de muur alsnog gebouwd zal worden. Democratische leiders Nancy Pelosi en Chuck Schumer hebben echter ook al opnieuw laten verstaan dat de muur geen optie is.

Indien Trump ervoor kiest om de overheid opnieuw te sluiten na drie weken, zou dat negatieve effecten hebben op het consumentenvertrouwen en de economie schade toebrengen, waarschuwt hoofdeconoom van Moody’s Analytics, Mark Zandi.

Volgens hoofdeconoom van Amherst Pierpont Securities, Stephen Stanley, zou de impact van de shutdown veel groter zijn geworden indien ze nog veel langer had geduurd. Hij spreekt van een sneeuwbaleffect: problemen met transport, met belastingaangiften, enzovoort. Vrijdag nog waren talrijke mensen gestrand in luchthavens in het noordoosten van het land, vanwege aanzienlijke vertragingen door een tekort aan luchtverkeersleiders.
De kostprijs van die 'muur' stelt echt geen reet voor. :nanner:

Immoreel: Nee (er staat al allerlei zooi aan hun zuidgrens)
Duur: Nee
Ineffectief: ? (graag meer uitleg v.d. tegenstanders)
 
Laatst bewerkt:
Gewezen Starbucks-CEO overweegt om voor presidentschap te gaan
Howard Schultz, de voormalige CEO van Starbucks, denkt erover na om zich kandidaat te stellen voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen. De komende drie maanden zal hij de VS doorkruisen om met mensen te praten en dan te beslissen of hij het al dan niet doet. “Ons politiek systeem is kapot”, zegt hij in een interview met The New York Times.

“President Donald Trump heeft niet wat nodig is om president te zijn”, schrijft de 65-jarige Howard Schultz in zijn pas uitgekomen boek From the ground up. De voormalige CEO van Starbucks geeft in Amerikaanse media te kennen dat hij weet wie het beter zou doen: hijzelf. En daarom overweegt hij ernstig om zich kandidaat te stellen voor de presidentsverkiezingen in 2020.

“Ik ben van plan om de komende drie maanden met mijn boek het land te doorkruisen”, zegt hij in The New York Times. “Daarna zal ik beslissen of ik me kandidaat stel.”

chultz in een miljardair, maar er wacht hem een grote uitdaging als hij beslist om zich kandidaat te stellen. De man noemt het politieke systeem in de VS “kapot”, “met beide partijen die vooral proberen om hun eigen ideologie te behouden zonder na te denken over wat het Amerikaanse volk nodig heeft”, en dus overweegt hij zich onafhankelijk kandidaat te stellen. Iets wat in het verleden in heel weinig gevallen met succes gedaan is.

Schultz groeide op in een gezin met drie kinderen in een sociale woonst in Brooklyn, New York. Vader Fred had de middelbare school niet afgemaakt, werkte als arbeider, als taxichauffeur en als vrachtwagenchauffeur. Tot hij in 1961 zijn enkel brak tijdens een werkongeval en zijn job verloor, zonder enig sociaal vangnet. Howard Schultz was toen zeven. “Onze familie had geen inkomen, geen ziekteverzekering, geen compensatie, niets om op terug te vallen”, schrijft Schultz. “Ik besefte toen al dat als ik ooit in een positie zou zitten waarin ik het verschil zou kunnen maken, ik niemand zou achterlaten.”

Het maakte van de jonge Schultz een harde werker, die een voetbalbeurs liet schieten om zich op eigen krachten door zijn studie communicatie te loodsen. Hij ging bij Starbucks werken, maar raakte in Milaan onder de indruk van de Italiaanse houding tegenover koffie. De Starbucks-bazen wilden daar niets van weten, waardoor Schultz een eigen koffieketen in Italiaanse stijl oprichtte, Il Giornale. Een groot succes, want twee jaar later kocht hij Starbucks over en werd er CEO. Toen waren er elf vestigingen, intussen zijn het er meer dan 28.000 in 77 landen.

De mogelijkheid dat Schultz voor het presidentschap gaat, wordt in politieke kringen op hoongelach onthaald. “Ik heb drie woorden voor hem: doe het niet”, zegt Tina Podlodowski, voorzitster van de Democratische partij in Washington. “

“Als hij in de race stapt, ga ik Starbucks boycotten. Ik wil hem geen cent geven die zal eindigen in de campagne van een man die Trump zal helpen winnen.”

Schultz heeft de kritiek gehoord, maar blijft vastberaden. “Het is misplaatst. Ik ben voorbereid op iedereen die zegt dat het niet kan. Ik ben het niet met hen eens. Het is on-Amerikaans om dat te denken.”
 
Tina Podlodowski is een mooie man.

01282017_Tina-Podlodowski-780x538.jpg
 
What Pundits Get Wrong About The Border Security Fight
Pundits, the media, and other Trump critics were elated that he was unable to secure the border provisions he sought during the shutdown, and presented the temporary re-opening as a huge victory for Speaker of the House Nancy Pelosi (D-Calif). Trump supporters viewed the failure to get the deal as a huge loss and tremendous disappointment. Neither set of people are wrong, but here are a few other things to keep in mind as the discussion continues.

Pelosi also has a challenge during the three-week negotiation period. Newly emboldened, she may just put her foot down and refuse to do anything on the border. However, while “defeating Trump” is good for beltway accolades, “failing to secure the border when given an opportunity” could pose problems in the coming years. Plus, 30 Democrats called on Pelosi to give Trump a vote should he agree to a temporary reprieve, which he did.

Pelosi refused to do anything while 25 percent of the government was shut down. Now that it’s temporarily re-opened, her message might need to be more substantive.
Pelosi is the leader of the Democrats. But among the reasons that might not be a good thing for them is that Pelosi’s negative ratings shot up during the shutdown. In fact, she has a bigger spread in favorable and unfavorable ratings than Trump does. A just-released NBC/WSJ poll had 28 percent of those surveyed viewing her favorably and 47 percent unfavorably, a 19-point spread. By contrast, Trump had 39 positive and 51 negative for a 12-point spread. McConnell, for his part, has an 18-point unfavorable spread.

In their glee to stomp on Trump, media figures tended to ignore Pelosi’s extremely low numbers while saying untrue things about Trump’s ratings. For example, ABC’s George Stephanopoulos claimed on his show “This Week” that Trump was “coming back from a 35-day stalemate that drove his poll numbers to historic lows.” That’s simply not true.

The Real Clear Politics poll average for Trump fell to 40.9 percent during the shutdown. That is not a historic low. It was actually lower in September 2018 at 40.6 percent and considerably lower in August and December of 2017 when it was in the 37s. Stephanopoulos’s own ABC News poll had lower ratings for Trump in August 2018, January 2018, and July 2017. Fox News has had lower ratings for Trump than now. So has NBC News. The YouGov poll has been lower. The Ipsos poll has been lower. The 538 average was lower in February 2018 and for much of 2017. It would have been true to say Trump slipped in the polls. It is not true to say he reached historic lows. It’s unclear why Stephanopoulos, the former spokesman for President Bill Clinton, felt the need to say this untrue statement, particularly while ignoring Pelosi’s slippage.

Now that Trump has given Pelosi her demand in exchange for negotiating border security, it falls on both houses of Congress to do something with that reprieve. They could continue to do little to nothing to deal with the structural problems that have led to the flow of illegal immigrants and drugs across the border. That’s a very serious possibility given the fact that elected Republicans and elected Democrats have a history of not doing what it takes to address problems there.

===========================
 
Back
Naar boven