MuscleMeat

Verenigde Staten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag, lieve vrienden, had ik even hoop.

Ik zag na bekendmaking van de strafmaat voor die Amerikaanse blanke agente de zwarte broer van het slachtoffer haar troosten, omhelzen en vergeven. Ook de zwarte rechter bood haar troost.

Hoe anders was dit een paar dagen geleden toen bekend werd dat ze schuldig was bevonden aan moord. Toen stond er er juichend BLM-tuig voor de rechtbank.

Het deed me denken aan een docu jaren na de strafzaak tegen O.J. Simson, waarin een jurylid uit die zaak onomwonden zei dat het voor haar en voor veel leden van die jury nooit om was gegaan of hij schuldig was, daar ging het niet om. Het was een kans om iets terug te doen, ressentiment tegen o.a. Rodney King en voor al die Afro-Amerikanen die onterecht werden veroordeeld.

Hiermee geen kwaad woord over de moeder van het slachtoffer die vroeg of het bij een blank slachtoffer ook 3 dagen had geduurd alvorens de verdachte was opgepakt. Dergelijke systeemkritische vragen mag je, zeker als moeder van het slachtoffer, echt wel stellen, is wellicht nog goed ook.

Ik hoop dat de Sylvana's van deze wereld ook gekeken hebben, die importeren nogal graag concepten en ideeën uit het Transatlantische.

Vandaag was er een glimp van hoop!
 
EF57LWyWkAE4CKM.jpeg
 
Vandaag, lieve vrienden, had ik even hoop.

Ik zag na bekendmaking van de strafmaat voor die Amerikaanse blanke agente de zwarte broer van het slachtoffer haar troosten, omhelzen en vergeven. Ook de zwarte rechter bood haar troost.

Hoe anders was dit een paar dagen geleden toen bekend werd dat ze schuldig was bevonden aan moord. Toen stond er er juichend BLM-tuig voor de rechtbank.

Het deed me denken aan een docu jaren na de strafzaak tegen O.J. Simson, waarin een jurylid uit die zaak onomwonden zei dat het voor haar en voor veel leden van die jury nooit om was gegaan of hij schuldig was, daar ging het niet om. Het was een kans om iets terug te doen, ressentiment tegen o.a. Rodney King en voor al die Afro-Amerikanen die onterecht werden veroordeeld.

Hiermee geen kwaad woord over de moeder van het slachtoffer die vroeg of het bij een blank slachtoffer ook 3 dagen had geduurd alvorens de verdachte was opgepakt. Dergelijke systeemkritische vragen mag je, zeker als moeder van het slachtoffer, echt wel stellen, is wellicht nog goed ook.

Ik hoop dat de Sylvana's van deze wereld ook gekeken hebben, die importeren nogal graag concepten en ideeën uit het Transatlantische.

Vandaag was er een glimp van hoop!
Er waren zo ver ik weet nog steeds mensen buiten de rechtszaal aan het schreeuwen dat de straf niet zwaar genoeg was. Jammer dat het toch altijd over ras moet gaan bij dit soort situaties.

Ik vind dit echt ontzettend knap, moedig en spreken van een enorm groot hart dat je dit (als jonge knaap) kan vergeven. Wat een bizarre situatie met alleen maar verliezers...
 
Racisme werd te sprake gebracht door de prosecutors:

Prosecutors showed the jury derisive text messages Guyger sent about working a Martin Luther King Day parade in 2018. Responding to a message that asked “When does this end lol,” she wrote: “When MLK is dead… oh wait…”

She also suggested that the crowd could be pushed or pepper-sprayed because she felt the parade was lengthy.

Martin Rivera, her former partner on the force and former lover, texted her in March, 2018, writing: “Damn I was at this area with 5 different black officers !!! Not racist but damn.” Guyger responded: “Not racist but just have a different way of working and it shows.” In another conversation two days before the shooting, a friend discusses a dog that “may be racist”. Guyger replies: “It’s okay… I’m the same… I hate everything and everyone but y’all.”

The 12-person jury was shown memes and quotations she saved on a social media account, such as “I wear all black to remind you not to mess with me, because I’m already dressed for your funeral”, and an image of a Minion character from the Despicable Me films with the text: “People are so ungrateful. No one ever thanks me for having the patience not to kill them.”


Het is niet veel, maar in de VS is dat tegenwoordig niet meer nodig.
 
Wacht je kunt geld verdienen door als 'populisme expert' in de VS rond te hangen? I can do that!
 
Racisme werd te sprake gebracht door de prosecutors:

Prosecutors showed the jury derisive text messages Guyger sent about working a Martin Luther King Day parade in 2018. Responding to a message that asked “When does this end lol,” she wrote: “When MLK is dead… oh wait…”

She also suggested that the crowd could be pushed or pepper-sprayed because she felt the parade was lengthy.

Martin Rivera, her former partner on the force and former lover, texted her in March, 2018, writing: “Damn I was at this area with 5 different black officers !!! Not racist but damn.” Guyger responded: “Not racist but just have a different way of working and it shows.” In another conversation two days before the shooting, a friend discusses a dog that “may be racist”. Guyger replies: “It’s okay… I’m the same… I hate everything and everyone but y’all.”

The 12-person jury was shown memes and quotations she saved on a social media account, such as “I wear all black to remind you not to mess with me, because I’m already dressed for your funeral”, and an image of a Minion character from the Despicable Me films with the text: “People are so ungrateful. No one ever thanks me for having the patience not to kill them.”


Het is niet veel, maar in de VS is dat tegenwoordig niet meer nodig.
Mensen die onder gevaar en druk werken managen dat vaak met harde en foute humor. Marco Kroon vertelde dat na het omkomen van een collega gegrapt werd over het extra toetje dat te verdelen viel.

Humor uitleggen aan SJWs, sterkte.
 
Getuige in zaak van agente die buurman doodschoot nu zelf doodgeschoten

1570366738094.png

Joshua Brown, een belangrijke getuige op het proces tegen ex-agente Amber Guyger die zich van appartement vergiste en haar onschuldige zwarte buurman Botham Jean doodschoot, is vrijdag zelf ook met verscheidene kogels om het leven gebracht in Dallas. De 28-jarige Brown woonde recht tegenover Jean.

Joshua Brown werd vrijdagavond neergeschoten op de parking van zijn appartementsblok Atera in Dallas, Texas. Hij overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Drie dagen eerder was Amber Guyger veroordeeld tot tien jaar cel voor de moord op haar 26-jarige buurman Botham Jean in zijn eigen woning. Guyger beweerde dat ze zich van verdieping had vergist en daardoor Jean voor een indringer hield.

Tijdens haar proces kwam ook de toenmalige overbuur van Jean, Joshua Brown, op 24 september getuigen. Hij zei dat de confrontatie tussen Guyger en Jean vorig jaar in september in hun appartementsblok South Side Flats in de wijk Cedars leek op “een ontmoeting tussen twee verraste mensen” en dat meteen schoten volgden op die fatale avond. Hij getuigde dat Guyger op geen enkel moment aan Jean had gevraagd om zijn “handen in de lucht te steken” of zijn “handen zichtbaar te maken”.

Guyger kwam volgens Brown na het drama al bellend naar buiten. “Ze was aan het huilen, legde uit wat er gebeurd was, wat ze dacht dat er gebeurd was, zei dat ze het verkeerde appartement was binnengegaan”, getuigde de rechtstreekse overbuur van slachtoffer Jean.

Brown werd erg emotioneel op de getuigenbank. Hij veegde zijn ogen droog met zijn T-shirt, toen hij aan het vertellen was dat hij Jean gospel en Drake kon horen zingen vanuit zijn appartement. Hij had Jean pas de dag van de moord voor het eerst ontmoet.

Volgens de advocaat van de familie van Botham Jean, Lee Merritt, kreeg Brown het toen moeilijk omdat hij bang was het volgende slachtoffer van wapengeweld te worden. “Hij zei dat hij het had kunnen zijn in plaats van Jean”, aldus Merritt.

De advocaat liet weten dat Brown bij zijn appartementsgebouw van dichtbij werd neergeschoten en dat “het moeilijk is om een gewelddadige misdaad uit te sluiten”. Brown kreeg kogels in zijn mond en borst. “We hebben geen weet van vijanden. Hij werkte voor de kost. Hij leefde niet op straat. We hebben antwoorden nodig. Meteen”, schreef Merritt op Facebook. “Deze moord onderstreept de realiteit van de zwarte ervaring in Amerika”, voegde hij eraan toe. “Brown leefde constant met de angst om doodgeschoten te worden.”

Browns moeder riep op om de moord op haar zoon tot op de bodem uit te spitten.
 
Er zijn amper Amerikaanse grondtroepen aanwezig in Syrië... :o
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Waren die laatste paar honderd na de terugtrekking vorig jaar he. Netjes dat hij het in deze termijn afrond en z'n belofte nakomt.
 
Gebruiken ze dit nu ook al om te janken over Trump?


Wat dacht je hiervan:

Jaren 80: Anfal genocide
Jaren 90: Golfoorlog | Laten het na om Saddam's regime op te doeken

Nu niet afkomen met dat 'arme Koerden' gedoe. Dank bij voorbaat.
 
Gebruiken ze dit nu ook al om te janken over Trump?
Trump geeft Turkije vrije hand in Noord-Syrië. Turkije wordt verantwoordelijk voor alle gevangen IS-strijders. Turkije liet aspirant-strijders jarenlang ongehinderd Syrië intrekken en leverde zware wapens aan jihadstrijders in Syrië. Wat denk je wat voor impact dat kan hebben. Nog niet eens gesproken over het feit wat voor positie dat Erdogan geeft in Europa, boven op de positie die hij al heeft o.a. vanwege demografie.

Draadje:

En daarbij komt nog eens dat Trump fors wordt tegengesproken door anderen binnen zijn netwerk. Lijkt erop alsof hij aan het klooien is.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven