AndroidHealthClinic

Verenigde Staten (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik vind het wel meevallen met die lange vrede in Europa. Binnen de EU misschien, maar daarbuiten niet. Aardig wat gedoe binnen het Europese gedeelte van de Sovjet unie, het uiteenvallen van Joegoslavië en nu Oekraïne. (om maar een paar dingen te noemen)

Wat zij eigenlijk bedoelen is dat de klassieke grootmachten geen bonje meer hadden. (Engeland, Duitsland & Frankrijk) Dat telt voor mij niet.
 
Van Obama kan je zeggen en vinden wat je wilt. Wat hij heel goed kon is verbinden. Halve wereld wilde graag langs komen op de koffie en op de foto. Dan wordt het ook makkelijker om samen te werken. Dat heeft hij heel sterk gezien en lopen uitbuiten.
In eerste instantie had ik wel goede hoop bij Obama, maar hij heeft veel laten liggen en weinig bereikt. Toegegeven, dit komt niet in de laatste plaats doordat de Republikeinen de kont tegen de krib gooiden, hetgeen de Democraten nu, op zijn minst even erg, doen bij Trump.

Zijn speeches en hoe hij dat deed waren van grote klasse. Misschien waren de verwachtingen ook te hoog gespannen, alsof hij in één of twee termijnen al het echte en vermeende onrecht uit een land en de hele wereld weg zou nemen.

Uiteindelijk wilde iedereen natuurlijk met hem op de foto of op hem lijken (of hem nadoen, zoals Jesse Klaver), goed voor de persoonlijke pr en ook om te laten zien hoe niet-racistisch (lol, spelsuggestie hier: niet-realistisch), divers en inclusief we allemaal zijn.

Obama, net als Trump, was nog altijd een betere president dan Hillary. Voor zover je zicht hebt op zoiets lijkt Obama me een leuker mens dan Trump.
 
Maar is wel waar.

Als er een ding is wat de EU en daarvoor de EEG heeft gebracht is het een historisch lange vrede op een continent vol landen die nog wel een paar rekeningen te vereffenen hadden. Nog los van de ongekende welvaart.

Ook als tegenstander van een (politieke) unie kun je dat niet ontkennen.
Je valt voor de drogredenatie "Post hoc ergo propter hoc", ofwel "erna, dus erdoor".

Hoogstens heeft de EGKS en EEG daarin een rol gespeeld in het uitblijven van een conflict tussen Frankrijk en Duitsland, maar de EU is en blijft gewoon een stuurloos, ondemocratisch, oncapabel, incompetent, log apparaat.

In plaats van oorlog worden we meer en meer onderdrukt door een elite van ambtenaren en politici die gaan bepalen wat goed is voor ons.
 
Laatst bewerkt:
Het irriteert me wel dat ze het altijd promoten als 'vrede binnen Europa' i.p.v. 'vrede binnen de EU'.

:mad:
 
In eerste instantie had ik wel goede hoop bij Obama, maar hij heeft veel laten liggen en weinig bereikt. Toegegeven, dit komt niet in de laatste plaats doordat de Republikeinen de kont tegen de krib gooiden, hetgeen de Democraten nu, op zijn minst even erg, doen bij Trump.

Zijn speeches en hoe hij dat deed waren van grote klasse. Misschien waren de verwachtingen ook te hoog gespannen, alsof hij in één of twee termijnen al het echte en vermeende onrecht uit een land en de hele wereld weg zou nemen.

Uiteindelijk wilde iedereen natuurlijk met hem op de foto of op hem lijken (of hem nadoen, zoals Jesse Klaver), goed voor de persoonlijke pr en ook om te laten zien hoe niet-racistisch (lol, spelsuggestie hier: niet-realistisch), divers en inclusief we allemaal zijn.

Obama, net als Trump, was nog altijd een betere president dan Hillary. Voor zover je zicht hebt op zoiets lijkt Obama me een leuker mens dan Trump.
Mee eens. Daarom noemde ik ook alleen het verbinden. Hij trok mensen ook naar zich toe die natuurlijk niet in de laatste plaats beter dachten te worden als ze in de slipstream van Obama genoemd werden. Maar als je dat momentum weet te bewerkstelligen, hoe maakt even niet uit, dan heb je gewoon een enorm potentieel in handen. Trump weet ook dat dit beeld krachtig is maar doet meestal precies het tegenover gestelde. Jaagt mensen weg, zet ze voor lul en zorgt ervoor dat landen bezoeken afzeggen en "belangrijke" figuren liever niet bij hem in de buurt zijn. Of dit nou terecht of hypocriet is, maakt voor het beeld niet uit. Het is nu eenmaal zo. En wanneer mensen je minder gunnen lig je eerder definitief op het hakblok.
 
Laat ons ook niet vergeten dat toen de eerste stappen werden gezet sommige landen nog koloniën hadden. :o:o:o
 
Mooi gemaakt ja :roflol:

Filmpje is blijkbaar wel van vorig jaar, maar nu bij een rally afgespeeld :o moet men gelijk weer uitzoeken hoe dat kon gebeuren en zich ervoor verontschuldigen. We do not condone violence. :thumbup:
 
Alleen dit is het het al waard.

Toch?
Zekers. Kan niet wachten tot het hele verkiezingscircus weer losbarst. Wordt weer maandenlang genieten van leuke tv en memes . What a time to be alive.
 
Sowieso, dat ze Europa en de EU altijd door elkaar gooien, zum kotsen!
Het grootste succes van de EU. De notie dat Europa en EU hetzelfde zijn.
Deze ad is ook mooi. Binnen één dag offline gehaald vanwege teveel backlash :roflol:
 
Hé Vlad, zijn de EU en Europa hetzelfde?

 
Laatst bewerkt:
Trump legt Turkije sancties op
De Turkse inval in het noordoosten van Syrië heeft ertoe geleid dat verschillende gevaarlijke gevangenen van ISIS zijn vrijgelaten. Dat heeft de Amerikaanse minister van Defensie, Mark Esper, verklaard. Intussen heeft president Donald Trump sancties uitgevaardigd tegen Turkije.

“Ondanks het verzet en de herhaaldelijke waarschuwingen van de Verenigde Staten en de internationale gemeenschap, heeft de Turkse president Erdogan een unilaterale invasie van het noorden van Syrië bevolen die heeft geleid tot wijdverspreide slachtoffers, vluchtelingen, verwoesting, onveiligheid en een groeiende bedreiging tegen Amerikaanse militairen”, stelt Esper in een mededeling.

“Deze onaanvaardbare aanval heeft ook de succesvolle multinationale ‘Defeat ISIS’-missie in Syrië ondermijnd, wat resulteerde in de vrijlating van verschillende gevaarlijke ISIS-strijders”, aldus Esper nog.

“Ik zal volgende week de NAVO bezoeken in Brussel, waar ik onze bondgenoten zal aanzetten om gezamenlijke en individuele diplomatieke en economische maatregelen te nemen als antwoord op deze verschrikkelijke acties van Turkije.”

De Amerikaanse president Donald Trump heeft alvast laten weten dat hij de importheffingen op Turks staal zal verdubbelen, van 25 naar 50 procent, en dat hij de handelsgesprekken met Ankara stopzet.

Daarnaast legt Washington sancties op aan verschillende (ex-)verantwoordelijken binnen de Turkse regering. Die sancties viseren onder meer de ministers van Binnenlandse Zaken, van Defensie en van Energie en de ministeries van die laatste twee. Alle Amerikaanse eigendommen en belangen van die personen en instanties zullen worden bevroren en moeten worden aangegeven aan de autoriteiten, luidt het.

De Amerikanen dreigen voorts ook met sancties tegen buitenlandse financiële instellingen “die bewust belangrijke financiële transacties voor of in naam van de geviseerde personen faciliteren”.

“Het Turkse militaire offensief brengt de burgers en ook de vrede, veiligheid en stabiliteit van de regio in gevaar”, verklaart Trump in een mededeling. “Ik ben heel duidelijk geweest tegen president Erdogan dat de actie van Turkije een humanitaire crisis veroorzaakt en oorlogsmisdaden mogelijk maakt.”

“Turkije moet prioriteit geven aan de bescherming van burgers, zeker aan kwetsbare etnische en religieuze minderheden in het noordoosten van Syrië. Willekeurig burgers aanvallen, burgerinfrastructuur vernielen en zich richten op etnische of religieuze minderheden is onaanvaardbaar”, aldus de president.

Hij voegt eraan toe dat de ongeveer 1.000 Amerikaanse manschappen die uit het noordoosten van Syrië teruggetrokken worden, in het Midden-Oosten blijven. De Amerikaanse troepen “worden elders ingezet en blijven in de regio om de situatie op te volgen en een herhaling van 2014 te voorkomen, toen de verwaarloosde dreiging van ISIS Syrië en Irak veroverde”, dixit Trump. Nog volgens de president blijft een klein aantal Amerikaanse militairen in het zuiden van Syrië om er de restanten van ISIS te bekampen.

Trump had maandag naar verluidt ook een telefoongesprek met zijn Turkse collega Recep Tayyip Erdogan. Daarin drong hij er bij Erdogan op aan om “een einde te maken aan de invasie” in Syrië en “een onmiddellijk staakt-het-vuren” af te kondigen. De Turkse president zou hebben beloofd dat “er geen enkele aanval zal plaatsvinden op de stad Kobane”, laat de Amerikaanse vicepremier Mike Pence weten. Die Syrische stad vlak over de Turkse grens, is in handen van de Koerden. Er zouden zich nog Amerikaanse troepen in de buurt bevinden, en Turkije kent volgens de VS de exacte locaties van alle troepen. Pence zal zich naar eigen zeggen op vraag van president Trump binnenkort naar Turkije begeven.

De aankondiging van Trump zondag dat de Verenigde Staten hun troepen uit het noorden van Syrië terugtrokken en de Amerikaanse aanwezigheid aan de grens tussen Syrië en Turkije fors verminderden, waarmee de weg werd vrijgemaakt voor een Turkse invasie, heeft de Amerikaanse president nationaal en internationaal heel wat kritiek opgeleverd. Velen vinden dat de Amerikanen met deze beslissing de Koerden in de steek laten en vrezen dat ISIS hierdoor opnieuw aan kracht kan winnen.

Ik heb, en zal, nooit begrijpen waarom de Koerden zo soft waren met IS "POWs".

Optie 1: Uitleveren aan Irak
Optie 2: Uitleveren aan Assad
Optie 3: Executeren (mijn voorkeur)
 
Iemand nog interesse in een prins op een wit paard? :roflol:

1571216774116.png
 
President Jeff Zucker tells employees to push "impeachment" and that all of CNN's stories should be about "moves towards impeachment"

One of CNN's employees says Zucker has a "personal vendetta against Trump"


Hahaha, iedereen wist toch al dat Clinton News Networks een enorme anti-Trump bias heeft, nu kunnen zelfs de Killary-fans (Ja, jij Eva Jinek, laat die jeugdzonde los), Deugmensen en SJWs niet meer volhouden dat het niet zo is!

Wat een land, als Fox News de meest fair and balanced zender is.

Had het al gehoord, heb nog ff gewacht met het kijken van het Tucker Carlson-filmpjes tot een moment met goede koffie of lekker bier.
 
Back
Naar boven