Fitness Seller

de waarheid......tijd voor discussie! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Respect, normen en waarden kunnen gewoon via de opvoeding worden bijgebracht daar hoeft niet een stuk eeuwenoud en bovenal achterhaald boek bij worden gehaald.
nb het zegt veel over de persoon zelf dat je alleen maar als mens je fatsoenlijk kan gedragen in de maatschappij met behulp van zo'n boek.

maw van nature als mens ben je gewoon een asociaal persoon want dat haal ik uit je tekstjes.
De schade en het leed die je in het verleden bij anderen hebt toegebracht verandert niets aan het feit dat jij nu in een Hans en Grietjesprookje bent gaan geloven.
Vroegere slachtoffers zijn w’s nu nog getraumatiseerd ik bedoel maar zo.

Je kunt als mens ook veronderstellen dat bepaalde dingen echt niet kunnen in het leven
dingen die je gewoon niet flikt die Not Done zijn.
Daar is geen geschrift voor nodig met een beetje gezond verstand kun je dat zelf ook wel bedenken.
De discussie Evolutieleer vs.Geloof is al meerder malen gevoerd,daar waar mensen zonder geloof nog wel de bescheidenheid hebben om het ‘’ontstaan van alles’’ in het midden te laten te beseffen dat ook zei het niet echt weten,presteren gelovigen het wel altijd tot het misselijkmakende aan toe
om het verhaaltje maar te blijven opdringen en hun gelijk door je strot proberen te douwen.
Hou wat je gelooft lekker voor jezelf,ik sta ook niet Zondagmorgen om 8.00uur bij mensen op te stoep met een boek van Darwin onder mijn arm om op belerende toon mijn wijsheid te verkondigen.
 
De dode zee rollen zijn hoofdzakelijk ouder dan de niet bestaande figuren Petrus en Jezus. Wel grappig dat de rollen die dateren uit de tijd van Jezus geen melding maken van Jezus of zijn volgelingen.
Toch is uit de dode zee rollen ook naar voren gekomen dat Jezus misschien wel degelijk een man was met behoeften.
Lijkt me echt lastig dat je niet zo ver kunt komen met je gedachte dat het hele geloof 1 groot sprookje is.

Het feit dat er meerdere goden/geloven zijn geeft al aan dat er op verschillende plekken op aarde duizenden jaren geleden verhaaltjes rond zijn gegaan.

De aarde geschapen in 7 dagen, laat er licht zijn en er komt een zon...en ga zo maar door.

Met de wetenschap van nu zou een mens met normaal verstand niet meer mogen geloven.

Dus over de waarheid gesproken..... stop met geloven !
En wederom, wie zegt dat de huidige theorië de juiste is. Wetenschap houdt in dat ieder ongenblik iets nieuws ontdekt kan worden wat inhoudt dat je altijd alle opties open moet houden wil je objectief research kunnen doen.
Zeg klus zou jij niet stoppen met het opdringen van dat ziekelijke geloof van je?
Dank je!
Ik hoop van niet. Ik vind het al jammer dat Spier weg is. Hoe meer meningen er zijn des te beter kan er een debat gevoerd worden en geleerd worden uit een dabat.

Daarbij heet dit forum niet voor niets Politiek en Religie.
 
Er zijn bepaalde dingen wat iets anders in elkaar kan zitten, maar bij religie doen we zeker weten dat het niet klopt ;)
 
Cirkel, Jezus wordt niet genoemd in de Dode Zee Rollen.
 
ik ben geen Jehova's Getuige.........die gasten moet ik niet.

ik dring mijn geloof niet op, ik verkondig mijn mening erover; en waarom ik het zo vaak doe?

omdat het niet tot jullie bekrompen hersentjes wil doordringen dat ik de waarheid spreek..........
;)

domme zet je spreekt jezelf tegen.

ik dwing me geloof niet op zeg je.

daarna zeg je het wil jullie niet doordringen dat IK de waarheid spreek. klinkt toch alsof je vind dat wij ook moeten vinden wat jij vind.

maargoed kijk ik bid elke avond voordat ik ga slapen puur om me hoofd leeg te halen met alle gedachtes.

geloof is een mooi iets voor mensen die het nodig hebben in hun leven.

ik ben naar een chr basis school gegaan tegenover ons was een openbare school als ik nu naar die jochies van de openbare school kijk dus 10 jaar later hebben ik en mij basis sch vrienden toch meer normen en waarden.

maargoed iedereen moet geloven in wat hem/haar sterk maakt want daar is geloof voor.
 
en naar de kerk gaan lijkt me interresant, maar dan puur om wat reine vrouwen te vinden.
 
Ik hoop van niet. Ik vind het al jammer dat Spier weg is. Hoe meer meningen er zijn des te beter kan er een debat gevoerd worden en geleerd worden uit een dabat.

Daarbij heet dit forum niet voor niets Politiek en Religie.

Dat wat Spiertje deed heeft niks te maken met politiek en religie dat was je reinste extremisme.
En bovendien zaten een groot deel van zijn posts vol met haatdragende boodschappen dat kon zijn mening dan wel wezen, maar dan rot hij maar op naar zijn eigen land en gaat hij lekker in een grot met een andere groep onderontwikkelde debielen juichen bij een filmpje waarbij een vrouw doodgetrapt word door een groep moslims.
Als er 1 ding in de wereld is die zorgt voor de grootste ellende dan is het wel geloof.
Sterker nog als er geen geloof zou wezen en alle neuzen in dezelfde richting zouden staan dan zouden er stukken minder oorlogen zijn en geweest zijn.
Enne "dabat" te veel klappen op je hoofd gehad vanwege rock n roll tattoo?
 
Klusmier ik geloof niet dat jij echt zo dom bent als dat je je voor doet,stop met het toneel a.u.b.
En mods wordt het niet tijd dat topics over religie verplaatst worden naar het garehanehok daar waar het thuis hoort.Dit kan toch niet serieus genomen worden....

In het kader van gezond verstand alle kerken en moskeeën uit het land ;)
 
Vind je het niet wat zwak, om dit aan te halen; en er zo een persoonlijke discussie van te maken?

Nee dat vind ik niet. Klus beweert namelijk te geloven. Jakobus 2:14 zegt daarover:

„Wat voor nut heeft het, mijn broeders, indien iemand zegt dat hij geloof heeft, maar hij heeft geen werken? Dat geloof kan hem toch niet redden?”

Vers 17 zegt nog:

"Zo is ook geloof, indien het geen werken heeft, op zichzelf dood."

Ik denk niet dat zijn opmerkingen in die topics toe te schrijven zijn aan 'zonde' door zijn onvolmaaktheid. Of denk jij van wel?

Het pleit trouwens ook niet echt voor jouw geloof dat je het opneemt voor iemand die openlijk overspel (volgens de definitie van de Bijbel) pleegt.
 
Het bestaan van Jezus bewijst ook niets, er kan best een gozer bestaan hebben met die naam en die zei dat ie de zoon van god was. Misschien was het een dorpsgek, of gewoon iemand die aandacht wilde. Vandaag de dag heb je zulke mensen nog steeds. Het is inherent aan mens zijn om enerzijds een leider te zoeken en anderzijds leider te willen zijn. In die tijd zal de bevolking nood hebben gehad aan zo iemand, Jezus was gewoon iemand die het gat in de markt zag. De wonderen die hij verichtte zijn gewoon sterke verhalen (cafépraat). Jezus heeft geen enkel ernstig bewijs achtergelaten om de mens te verzekeren dat hij echt de zoon van god was. Lijkt me dat als hij die mogelijkheden had, hij dat toch gedaan zou hebben.
 
Het bestaan van Jezus bewijst ook niets, er kan best een gozer bestaan hebben met die naam en die zei dat ie de zoon van god was. Misschien was het een dorpsgek, of gewoon iemand die aandacht wilde. Vandaag de dag heb je zulke mensen nog steeds. Het is inherent aan mens zijn om enerzijds een leider te zoeken en anderzijds leider te willen zijn. In die tijd zal de bevolking nood hebben gehad aan zo iemand, Jezus was gewoon iemand die het gat in de markt zag. De wonderen die hij verichtte zijn gewoon sterke verhalen (cafépraat). Jezus heeft geen enkel ernstig bewijs achtergelaten om de mens te verzekeren dat hij echt de zoon van god was. Lijkt me dat als hij die mogelijkheden had, hij dat toch gedaan zou hebben.

Precies ik geloof best dat er een Jezus was, er zijn altijd mensen geweest met een charisma dat mensen weet te binden. Kijk maar naar de talloze sektes die je heden ten dage hebt. Jezus is gewoon door toevalsfactoren erg populair gebleven, net als later Mohammed en meer recentelijk mormonen en scientology. Het is niet meer dan logisch dat er 2000 jaar later allerlei verhalen over wonderen de ronde doen. Hele volksstammen denken tegenwoordig nog dat goochelaars magiërs zijn. Mensen zoeken die geborgenheid van het geloof. Dat zou verder niet zo erg zijn ware het niet dat sommige mensen er zo compromisloos in opgaan dat ze rare dingen gaan denken en doen.
 
0,0 concreet bewijs dat Jezus bestaan heeft.
 
Nee dat vind ik niet. Klus beweert namelijk te geloven. Jakobus 2:14 zegt daarover:

„Wat voor nut heeft het, mijn broeders, indien iemand zegt dat hij geloof heeft, maar hij heeft geen werken? Dat geloof kan hem toch niet redden?”

Vers 17 zegt nog:

"Zo is ook geloof, indien het geen werken heeft, op zichzelf dood."

Ik denk niet dat zijn opmerkingen in die topics toe te schrijven zijn aan 'zonde' door zijn onvolmaaktheid. Of denk jij van wel?

Het pleit trouwens ook niet echt voor jouw geloof dat je het opneemt voor iemand die openlijk overspel (volgens de definitie van de Bijbel) pleegt.

dude ken jij de bijbel nu zo goed of zit je daar elke keer uren op te zoeken? :D
 
Er zijn bepaalde dingen wat iets anders in elkaar kan zitten, maar bij religie doen we zeker weten dat het niet klopt ;)
Ook in de bijbel staan feiten vermeld anders waren er oa. nooit nederzettingen gevonden.:rolleyes:
Cirkel, Jezus wordt niet genoemd in de Dode Zee Rollen.
Mmm, mijn fout ik meende van wel maar kennelijk heb je gelijk. Vraag ik me af hoe ik hierbij kom of ik dan andere rollen of dergelijke in gedachten heb.

Trouwens net wel een docu tegen het lijf gelopen die jij misschien ook wel intressant vind over dit onderwerp.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Wacht even, Eric, begrijp ik dit goed? Is het christendom een hoax?!!!!!:eek:

Het oude testament is echt natuurlijk maar de mythische figuur Jezus heeft nooit bestaan als je uitgaat van de geschriften uit de tijd hij zelf leefde. Alles wat opgetekend is over het leven van Jezus dateert van minimaal tientallen jaren na zijn dood.

Het excuus dat de geschiedschrijving in die tijd vrij summier was is geen goed argument. Een figuur dat zo wijd verspreid bekend zou moeten zijn geweest en een redelijk grote bedreiging vormde voor de toenmalige heersers zal altijd opgemerkt zijn en er zal ook altijd iets overgebleven zijn van een geschreven bewijs dat Jezus noemt. Dat bewijs is er niet, ook de Dode Zee Rollen die voor een gedeelte uit de tijd van Jezus stammen maken geen notie van Jezus.

Een goed stuk over de mythische Jezus :

http://www.nobeliefs.com/exist.htm
 
Dat wat Spiertje deed heeft niks te maken met politiek en religie dat was je reinste extremisme.
En bovendien zaten een groot deel van zijn posts vol met haatdragende boodschappen dat kon zijn mening dan wel wezen, maar dan rot hij maar op naar zijn eigen land en gaat hij lekker in een grot met een andere groep onderontwikkelde debielen juichen bij een filmpje waarbij een vrouw doodgetrapt word door een groep moslims.
Als er 1 ding in de wereld is die zorgt voor de grootste ellende dan is het wel geloof.
Sterker nog als er geen geloof zou wezen en alle neuzen in dezelfde richting zouden staan dan zouden er stukken minder oorlogen zijn en geweest zijn.
Enne "dabat" te veel klappen op je hoofd gehad vanwege rock n roll tattoo?
Dan nog, om een discussie te kunnen voeren heb je mensen met verschillende kijk op een bepaald onderwerp nodig.
Het bestaan van Jezus bewijst ook niets, er kan best een gozer bestaan hebben met die naam en die zei dat ie de zoon van god was. Misschien was het een dorpsgek, of gewoon iemand die aandacht wilde. Vandaag de dag heb je zulke mensen nog steeds. Het is inherent aan mens zijn om enerzijds een leider te zoeken en anderzijds leider te willen zijn. In die tijd zal de bevolking nood hebben gehad aan zo iemand, Jezus was gewoon iemand die het gat in de markt zag. De wonderen die hij verichtte zijn gewoon sterke verhalen (cafépraat). Jezus heeft geen enkel ernstig bewijs achtergelaten om de mens te verzekeren dat hij echt de zoon van god was. Lijkt me dat als hij die mogelijkheden had, hij dat toch gedaan zou hebben.
Kijk ook even die docu.;)
 
Het oude testament is echt natuurlijk maar de mythische figuur Jezus heeft nooit bestaan als je uitgaat van de geschriften uit de tijd hij zelf leefde. Alles wat opgetekend is over het leven van Jezus dateert van minimaal tientallen jaren na zijn dood.

Het excuus dat de geschiedschrijving in die tijd vrij summier was is geen goed argument. Een figuur dat zo wijd verspreid bekend zou moeten zijn geweest en een redelijk grote bedreiging vormde voor de toenmalige heersers zal altijd opgemerkt zijn en er zal ook altijd iets overgebleven zijn van een geschreven bewijs dat Jezus noemt. Dat bewijs is er niet, ook de Dode Zee Rollen die voor een gedeelte uit de tijd van Jezus stammen maken geen notie van Jezus.

Een goed stuk over de mythische Jezus :

http://www.nobeliefs.com/exist.htm

Mijn reply was niet echt serieus, maar bedankt voor je uitleg. Wist trouwens niet dat Jezus nooit heeft bestaan. Die christenen maken der wel een potje van, alleen maar leugens.
 
Dan nog, om een discussie te kunnen voeren heb je mensen met verschillende kijk op een bepaald onderwerp nodig.

Een discussie ga je aan met feiten, meningen en onderbouwingen die je zelf voert niet door dom van Wikipedia allerlei crap op te zoeken en hier te posten.
Iedereen weet dat mensen zelf de stukken die daar staan op Wiki aangepast kunnen worden, maar wat er staat wil niet zeggen dat, dat per definitie waar is.
Als ik nu die stukken aanpas en zeg dat Jezus de zoon van Zeus is wil dat niet zeggen dat het waar is.
Klus heeft op dit gebied nog nooit zijn eigen mening gegeven enkel quotes uit de bijbel met flut onderbouwingen van geïndoctrineerde hersenloze figuren zonder eigen mening allen beïnvloed door een persoon waar geen enkel bewijs van is dat hij/zij bestaan heeft.
Zoals ik al eerder zei het geloof is de grootste bullshit ooit en dat is mijn mening ;)
 
http://johnallegro.org/main/

John Allegro was DE beste in zijn vak...
Hij was een van de wetenschappers die de dode zee rollen onderzocht..
Het Vaticaan wilde zijn bevindingen niet aanvaarden, hij kwam er op eigen houtje mee uit..
Ze hebben zijn volledige verdere carrière geruïneerd, nu pas wordt hij min of meer terug in ere hersteld.

Zijn statement:
Begin vh Christendom: een groep nozems die aan allerhande drugs zaten.. (korte bocht omschrijving) :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven