MuscleMeat

de weg kwijt na eetstoornis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Just1992

Novice
Lid geworden
2 mrt 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
49kg
Van mijn 8 tot 14 aar had ik zwaar overgewicht en heb daar alles aan gedaan om op een normaal gewicht te komen. Dat was mij uiteindelijk ook gelukt, mede doordat ik in de puberteit kwam en mij alle “ongezonde voeding” ontzegde. Nu een viertal jaar geleden merkte ik dat ik enorm skinny was maar wel overal met een laag vet over. Dus besliste ik om aan krachttraining te doen, omdat ik het toen druk had met de studie had ik beslist om thuis te trainen, ik boekte een klein beetje vooruitgang en werd wat breder maar echt spectaculaire resultaten bleven uit en ik bleef dus skinny fat. Daardoor begon ik aan cardio te doen 6 x per week en ging extreem op men eten letten, ik bande brood uit mijn voedingspatroon, alle vetten en ging zowaar leven op fruit en groenten, en dan bedoel ik ook kilo’s groenten. Met als resultaat dat ik nog meer skinny werd en toen helemaal de remmen verloor. Vandaag ben ik nog altijd herstellende van een eetstoornis, er was een moment dat ik zelf geen appel meer durfde eten omdat ik had gelezen dat fructose slecht voor je was.

Uiteindelijk weeg ik nog zo’n 49 kg voor 1m73 . Ik zie eruit als een jongentje en voel me allesbehalve fit.

Nu komt men honger stillaan meer en meer terug, al heb ik wel trek in de wat meer ongezondere producten zoals koekjes, vla… en durf ik niet toegeven aan die zaken.
Ik weet één ding ik wil dit niet meer. Ik wil kunnen eten als een man, trainen als een beest en gewoon geleidelijk aan breder worden, zodat ik niet meer aanzien word als een jongentje. Maar ik weet dus ook totaal niet waar te beginnen om het roer om te gooien en met al die health fitness blogs geraak ik nog meer in de war.
 
Begin met een schema als starting strenght of bill starr 5x5 lineair. Dat zijn bewezen schema's met de juiste oefeningen die je niet te hard en niet te langzaam zullen laten gainen.
Maak een eetschema wat je kunt gebruiken als richtlijn. Weeg eventueel je eten een keer van tevoren af zodat je ongeveer weet hoeveel gram 1 schep rijst en 1 boterham met pindakaas is. Iedere dag afwegen is niet nodig, 5% meer of minder zal het verschil niet maken dus maak je daar ook niet druk om.
Neem 1x in de week een junkmaaltijd ( gewoon doen, maakt niet uit wat )en de rest komt wel goed.

Als je maar aan iets begint wat je vol kunt houden voor een half jaar, volhouden is belangrijker dan een zo hard mogelijke start maken.
 
Ik ben begonnen op 1.78m en 50kg,
Das toch idiaal om te starten, je ziet iedere dag verschil, wat wil je nog meer?
Ik zie dat eerder als voordeel om te starten.
 
Lieve jongen,

1) heb je regelmatig contact met een arts/voedingskundige/waarzegger?
Ik heb in mijn directe omgeving ook iemand gehad met een eetstoornis, en zij heeft op aanraden van haar psycholoog een expert in de armen genomen. Heeft een hoop voor d'r betekent. Zowel psychisch als lichamelijk. Als je dit niet wilt doen dan zal je de strijd in je brein voort moeten zetten.

Angst voor voedsel kan je het beste tegengaan door voedsel te proeven. Onthoud: Voedsel is banger voor jou dan dat jij voor voedsel bent.
 
Problemen met eten creer je zelf, maak een schema, en houd je eraan, klinkt toch simpel.
 
Word je professioneel geholpen met je eetstoornis?

Zo nee, zoek professionele hulp.

Zo ja, volg hun advies, programma's en therapie, en vraag hierbij niet om hulp op een forum, zeker niet op een bodybuilding forum en al helemaal niet op DBB.

Succes.
 
word je professioneel geholpen met je eetstoornis?

Zo nee, zoek professionele hulp.

Zo ja, volg hun advies, programma's en therapie, en vraag hierbij niet om hulp op een forum, zeker niet op een bodybuilding forum en al helemaal niet op dbb.

Succes.

+1
 
Word je professioneel geholpen met je eetstoornis?

Zo nee, zoek professionele hulp.

Zo ja, volg hun advies, programma's en therapie, en vraag hierbij niet om hulp op een forum, zeker niet op een bodybuilding forum en al helemaal niet op DBB.

Succes.

+ 1.
Het is heel mooi dat je aan jezelf wilt werken en weer gezond en fit wilt worden. Stap 1 ligt alleen niet op deze site en in de gym... Ik hoop dat je professionele hulp hebt of durft te zoeken. Als je echt wilt kun je dit zeker overwinnen.

Mental power first, after that your body can join in;). Go for it, succes en sterkte!!!
 
Wat ik weet van anorexia (ik weet niet of wat jij had daaronder valt) is dat het controle geeft over je een aspect in je leven. Je zet een doel, dunner worden, en je hebt makkelijk de middelen om die doelen te behalen, dus je hebt een soort macht over jezelf. Een tijd geleden zat ik -- achteraf gezien -- denk ik tegen 'bodyrexia' aan te hinken (dat je jezelf te klein vindt), ik keek op elk mogelijk moment in een weerspiegeling van ramen, water, spiegels, en naar andere mannen om te kijken of ik niet te klein was. Toen ik overstapte naar powerlifting is dit gelukkig gestopt, voordat het echt pathologisch werd.... Punt van dit verhaal is is dat er parallelen zijn. Ik zag dit zelf pas toen ik een moeder sprak wiens dochter anorexia had, en het had over die controle over een aspect van je leven. Ik wil je niet onnodig bang maken, maar tenzij je ook de psychologische problemen aanpakt bestaat er misschien een kans dat je aan de andere kant doorslaat. Je probleem is in de eerste plaats psychologisch, dus inderdaad, professionele hulp is op z'n plaats.

---

Als je dat al hebt geregeld, dan kan je op (mentale) gezonde wijze breder en groter worden. Inderdaad, als je gaat googelen kom je tegenstrijdige informatie tegen, dit creeert een illusie van complexiteit. De basis is vrij simpel, die moet je onder de knie hebben: kies een routine (3xper week full body met compound oefeningen of 4xper week UL/LB met compound oefeningen), houdt daaraan vast voor 6 maanden. Meet je gewicht, met meetlint je lichaam, kijk of je vooruitgang maakt. Geef je lichaam de brandstof om te groeien, bereken je onderhoudt en eet meer dan dat totdat je merkt dat je aankomt (meestal 500+ kcalorien); eiwit in grammen ongeveer 2x (misschien al overdreven) je lichaamsgewicht. Vul je dieet met gezonde shit. Dit artikel hielp mij heel erg (hopelijk kan je Engels):

http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html
 
Back
Naar boven