Fitness Seller

De weg terug na een schouderblessure

Bezoekers in dit topic

mikeynl

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Vetpercentage
4%
Hallo, aan het eind van de afgelopen winter kreeg ik steeds meer pijn in mijn linkerschouder, en na een verkeerde beweging kon ik niet meer trainen zonder pijn. Ik ben gestopt en naar een fysiotherapeut gegaan, die constateerde dat mijn pezen overbelast waren, en geirriteerd bij de aanhechtingen. Blijkbaar is mijn spierkracht te groot geweest, en zijn de pezen - die langzamer groeien - achtergebleven.

Na 3 maanden rust en behandeling ben ik weer begonnen met trainen. Heel licht en gelukkig zonder pijn. Ik deed normaal nooit setjes van meer dan 10 reps (vaak rond de 6 tot 8 reps, en de laatste en zwaarste set zelfs minder), maar nu doe ik heel licht en 15 tot 20 reps. Ook probeer ik de oefeningen NOG preciezer te doen en nog iets langzamer, en goed op mijn lichaam te letten.

Vraag ik me toch af: wat kan ik nog meer doen? Iemand ervaring om na een blessure terug te komen?
 
Welke oefeningen hebben voor die schouderblessure gezorgd? Behind de neck press/pulldown, upright row of benchpress?
 
ik doe Face Pulls en cable rows, verder moet je de oefeningen vermijden die pijn doen.
 
Welke oefeningen hebben voor die schouderblessure gezorgd? Behind de neck press/pulldown, upright row of benchpress?

Vooral te zwaar getraind. Veel oefeningen zo zwaar dat ik mar 4 tot 6 herhalingen kon doen. Uiteindelijk zijn de pezen overbelast geraakt. Toen ik een keer een shoulder dumbbell press deed met 36kg raakte ik uit balans en toen was het echt mis.
 
veel en lang zwemmen. hierdoor worden je pezen en banden sterker. niet te gek doen maar eerst gewoon rustig en dan kan je het tempo vanzelf als het goed voelt opvoeren.

ik heb hetzelfde probleem gehad. met al die k*t oefeningetjes van de fisio werd ik niks beter totdat ik in de zomer elke dag een meer op en neer ging zwemmen(dat was 1-2 kilometer ofzo) na een 1,5 maand was mijn schouder zo goed als hersteld
 
Ik had voorheen ook last van mn schouder, dit ging over toen ik met alle onzin stopte.

Dus WEL bankdrukken, roeien en overhead pressen maar stoppen met raises, upright rows en andere troep.
 
Ik had voorheen ook last van mn schouder, dit ging over toen ik met alle onzin stopte.

Dus WEL bankdrukken, roeien en overhead pressen maar stoppen met raises, upright rows en andere troep.

Bedoel je dan "back to basics", dus alleen maar de grote zware oefeningen, en niet al die kleine oefeningen? De personal trainers in mijn sportschool zeggen juist dat ik meer 'kleine' bewegingen moet doen.

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ----------

veel en lang zwemmen.

Ik heb een hekel aan zwemmen, maar ik denk dat ik binnenkort weer eens met yoga begin. Dat is toch wel 1 van de beste sporten om balans in je lichaam te vinden.
 
heb zelf ook helaas veel schouder problemen gehad.zou het wel goed in de gaten blijven houden, en niet gaan forceren.
 
iedere workout proberen je pezen te trainen
RC oefeningen, en daarna pas beginnen trainen.

Train je rug en schouders, train dan eerst rug tegen dan zijn je schouders ook goed in conditie om daarna pas schouders goed te trainen. Ga niet te zwaar, en train tussen de 10 en de 15 reps, maar niet meer onder de 10
 
Back
Naar boven