Fitness Seller

de weg van de duivel

Bezoekers in dit topic

Ben vandaag gewoon chagrijnig.. en dan is elke opmerking me teveel..

eduardjanssen zei:
Je komt dus bij meneer champ in goede zone als je niets tegen hem zegt behalve dat je geweldig bent

ik post net nog dat als je met argumenten komt zoals joopie doet in ons pm contact dan sta ik ervoor open.. of luister in tenminste..


klusmier zei:
idd, iemand met veel ervaring ( zoals jij Champ) komt bij mij veel geloofwaardiger over dan een artikeltje op internet of iets van horen zeggen..........

Als dit niet sarcastisch is dan dank ik je voor je visie..
Toen ik begon was ik erg theoretisch daarom veel cusussen en opleidingen gedaan, maar als je niet meer lesgeeft vergeet je een hoop is me opgevallen..
ik kan zelf dus ook nog heeeeel veeeeel leren...
Daarom blijf ik ook open voor theorieen en discussies.

De trainings methode die ik nu dus "probeer" is totaal anders als mijn vorige trainingssT.. kan me er ook nog niet zo in vinden, maar ik geef het wel een kans!
Ik ben ook van mening dat er niet 1 formule is die werkt bij iedereen, maar vele formules
 
nou, misschien is het ook goed om naar meerdere personen met ervaring te luisteren.

de mensen die trouwens die artikels schrijven, zijn geen 'internet artikels' maar komen voor in bekende en gerespecteerde bladen zoals powerlifting usa en dergelijke. zelf zijn het ook mensen die boven de 700 pond benchen (en raw velen die er 600 pond benchen). ook zijn dat mensen met veel ervaringen, waarom zou je daar ook niet naar luisteren?
 
maar spike als we ook naar hun moeten luisteren, dan kunnen we niet meer naar jou luisteren aangezien jij niet in de catagorie hoort die je nu zelf omschrijft :P

daarom vind ik mijn statement beter.. dat je naar iedereen kan luisteren ongeacht prestaties of bekendheid. dus naar die dudes en ook naar jou, mij, klusmier, eduard, joopie, monsterstrenght.

alleen niet luisteren naar vrouwen! vrouwen horen niet in deze sport! :p
 
eduardjanssen zei:
Crap wat je hier zegt, die techniek met de ellebogen naar binnen is de techniek en de enige juiste techniek om te benchen imo. Wat jij doet met ellbogen naar buiten is inderdaad niet fout maar meer een bb/oefening die je schoudergewricht verdoet.

Geen woorden maar daden!! Dus zet ´m op. Afzeiken??? Ik zie het niet, motivatie zie ik destemeer!
Ellebogen naar binnen is inderdaad de beste manier om veel kilo's te drukken. En het was zeker niet de bedoeling om je af te zeiken. Dat ik 200 kg kindergewicht noemde is omdat je voorbij zulke gewichten moet denken. En omdat je niet moet hechten aan die 2x3x200 kg die je had maar moet gaan voor de 300 kg die je wil halen. Je zult aanvankelijk teruggaan op je RAW Benchpress maar je komt sterker terug, dan zal je me dankbaar zijn dat ik je er op gewezen heb.
En het helpt je Shirted Benchpress veel meer als je RAW op techniek drukt.


Zie het als een aap die met zijn hand vast zit in een pot met nootjes omdat hij de nootjes in de pot niet los wil laten, als hij de nooitjes los laat wordt zijn hand weer smal en komt hij vrij. Maar hij laat niet los en zo vangen de stropers de aap!

Champ zei:
vind het altijd erg lachwekkend en motiverend om te zien dat iedereen met de grote menigte meegaat..
Ik ga helemaal niet met de menigte mee, ik laat me voeren door de kilo's. Dikke powerlifters doen een hoop dingen die ik je nooit zou aanraden omdat het niet bewezen heeft voor iedereen te werken. Ellebogen naar binnen heeft dat wel, en daarom beveel ik het je sterk aan.

Jij roept dat het alleen dikzakken zijn die met ellebogen naar binnen drukken:

Fat **** nummer 1, BB Mr. Minnesota; 265 kg RAW
Fat **** nummer 2, 306 kg RAW
Fat **** nummer 2, 3 x 270 kg RAW
Fat **** nummer 3, 260 kg RAW
Fat **** nummer 4, 8 x 210 kg RAW

dus omdat die dikke homo's allemaal met ellebogen naar binnen banken. omdat ze weten dat hun borst gewoon niet sterk genoeg is en daarom hun triceps meer gebruiken, moet iedereen het maar doen!
NEE!
Niet alleen dikzakken moeten zo drukken, iedereen moet dat.
Het idee dat je de winst uit je borst moet halen is achterhaald. Als je dat denkt loop je met de grote menigte mee, die roepen dat het borstdrukken is dus moet je op je borst drukken. Dat soort ideeën horen thuis bij de NPB, waar je een half-God bent als je 220-230 kg bankt. Die mensen komen nooit verder omdat ze hun ogen sluiten voor dat Amerikanen veel meer drukken omdat ze betere principes, schema's en techniek hebben.


Omdat die andere gasten het niet doen, betekend niet dat het fout is!
dat geldt niet alleen in dit geval maar we kennen allemaal 1000 voorbeelden waarbij de menigte het fout heeft..

de wereld is plat zei heel de wereld..
als je geen kniebanden hebt kan je niet SQ-ten..
zonder armen kan je niet telefoneren of auto rijden..
zonder dikke lul kan je een vrouw niet bevredigen..
bankdrukken is een borstoefening
Dat de wereld plat is, is een idee uit de middeleeuwen waarin men 220-230 drukte, ellebogen naar binnen is de nieuwste wetenschap, met vele lifters over de 400 kg!

met andere woorden omdat die andere het niet doen, betekend niet dat het fout is!!
Dat op zich nog niet, maar het in anatomisch veel gunstiger en het heeft zich keer op keer bewezen. Het omgekeerde van ej stelling is wel waar, als mensen zoveel drukken, dan doen ze dat nooit zoals jij. Dat zou je toch op z'n minst aan het denken moeten zetten!

het feit dat mijn bankdruk nu minder is dan 2 weken geleden doet mij nix.
Ik ga die bankdruk aanpassen om het meeste eruit te halen en dat gebeurt op mijn tempo..
De manier om het meeste er uit te halen is op de lange termijn (meer dan 2 maanden) zeker met je ellebogen naar binnen. De vraag is of je er nu mee begint zodat je een voordeel hebt of eerst wachten totdat je lats sterk genoeg zijn.

Afzeiken heb ik trouwens liever via de pm. dit moet geen jelle afzeik log worden!
Nogmaals, dit is geen afzeiken.
Zoals ik al eerder zei ik waardeer hulp, maar met of zonder hulp druk ik tenminste die 270kg met hulp 300kg!

ik geef zelf al aan dat ik mijn rug verwaarloost heb en zal hier ook aan werken!
De hulk is terug en daarom zal mijn training en voeding weer zijn zoals het hoort!
Eerst riep je rug rustig trainen en nu ga je er er flink aan werken, dat is vooruitgang. En met je motivatie zit het ook goed!


 
Ik ben het idd ook met Joopie eens en de dikke homo's.
De meeste mensen halen veel te weinig uit hun triceps door met de ellebogen naar buiten te drukken. Hoevaak zie je nou mensen met een triceps blessure? En hoeveel mensen zie je met een borst en schouder blessure? Veel meer idd. Omdat hun triceps te weinig doet! Maar goed het is nu al vaak genoeg aangehaald:D.

En ik zou idd je rug toch wel 2x per week aanpakken. Aangezien je er al zo weinig aandacht aan hebt besteedt.
 
off topic

Training woensdag
ondanks mijn slechte bui vandaag en wilde niet trainen ben ik toch maar gegaan

Dumbbell press
10x24kg voelde krakkemikkig aan
10x30
10x38
10x42

Millitary press
8x60
8x80

Frontpress smiths
8x60
8x60

Shrugs
3x10x170kg

had 2 weken mijn schouders niet getrained vanwege mijn tennis elleboog.. dus rustig aan gedaan. net als biceps

dumbbell curl
3x6x30kg

EZ curl
2x15x30

biceps zat helemaal vol en biceps was de voornaamste probleem spier bij de tennis elleboog affaire..


Back on topic

ik zeg niet dat alleen dikzakken met ellebogen naar binnen drukken.. ik zeg alleen dat ik graag eens filmpjes zie van getrainde gespierde mannen die heavy banken!!
Als ik nu meteen mijn ellebogen naar binnen doe dat kost dat me teveel kracht. ondanks dat ik het k*t en belachelijk vind zal ik het toch proberen, maar met mijn tempo bedoel ik dat door decline zwaarder te leren pakken met die techniek (want daar lukt het wel bij) kan ik boards strax ook zo pakken.. en dan heb ik genoeg vertrouwen in die triceps om de rest ook zo te doen!!

verder eduard je zei nix verkeerds, ik had gewoon een slechte dag :thumbs:
ben blij met jullie motivatie, anders zou ik niet alles posten!

Ben alleen bang dat op deze manier Joopie wel erg veel de nieuwe goeroe gaat worden!
Zijn jullie ook niet benieuwd wie hij is en wat zijn prestaties zijn?? :p
 
BTW in december gaan er veranderingen plaats vinden die het toe laten om elke achterliggende spiergroep wel 4x per week te trainen! dus nu bouw ik alles op en laat ik alles wennen en in december gaat het vuurwerk komen ;)
 
Ok Champ :D!


Nice training maar waarom was je Dumbbell press zo licht?

En inderdaad wanneer openbaar je jezelf nu eens Joopie? Wie ben je? En wat zijn je huidige stats?
 
eduardjanssen zei:
Ok Champ :D!


Nice training maar waarom was je Dumbbell press zo licht?

zie je.. loop je me weer af te zeiken :D :D

ik heb nogal moeite met meer dan 42 kg zelf op te gooien.. en er was niemand in de gym die ze kon aangeven :(
 
Afzeiken? Dude je moet gewoon je doel halen en als ik het idee heb dat je het jezelf te makkelijk maak, wil ik je motiveren om toch door te gaan. Deed iemand dat maar bij mij :D.

Maar no offence he :D zelfs ik krijg meer opgegooit dan dat :D, op de knieen zetten en omhoog drukken met je benen.

Het is dat ik zelf niet in on top of the world woon anders had ik ze persoonlijk aangegeven :D.
 
eduardjanssen zei:
Afzeiken? Dude je moet gewoon je doel halen en als ik het idee heb dat je het jezelf te makkelijk maak, wil ik je motiveren om toch door te gaan. Deed iemand dat maar bij mij :D.

Maar no offence he :D zelfs ik krijg meer opgegooit dan dat :D, op de knieen zetten en omhoog drukken met je benen.

Het is dat ik zelf niet in on top of the world woon anders had ik ze persoonlijk aangegeven :D.

met jou instelling kom je vanzelf on top of the world...:thumbs:
 
Argumenten...

Champ zei:
Dat zeiden ze in de middeleeuwen ook toen columbus beweerde dat de wereld rond was. gelukkig maar dat er mensen waren die er wel in geloofde en hem de kans gaven om het te bewijzen!

je hebt mensen die dus nix zeggen (klusmier :thumbs: ) en mensen die zich vastklammen aan het kleine beetje dat ze weten via internet!

voor de duidelijkheid er is hier met mij geen ruimte voor discussie op dit punt. het is een statement! geen vraag!

ooh en als je het iets respectvoller had gebracht dan had ik er misschien oren naar gehad. zoiets als .. nou Champ ik ben het er niet meer eens want ...... en dan beargumenteren
ipv crap zo is het en niet anders..
Het valt me op dat je je steeds verdedigd door verhalen over de middeleeuwen en columbus te komen en door anderen er op te wijzen dat hun argumentatie niet wetenschappelijk verantwoord is.
Maar zelf kom je met geen enkel argument, alleen met eeuwenoude verhaaltjes die niets bewijzen over bankdrukken!
Ik begrijp goed dat je dat doet, want je voelt je aangevallen, je krijgt immers ook niet zulke zachte kritiek. Maar dat je aangeeft dat je overal voor open staat en dat je geen inhoudelijke argumenten geeft zie ik als iets positiefs. Dit geeft immers aan dat je een onhoudtbare stelling verdedigd en dat je spoedig zal zwichten voor de kracht van de rede.



Mogelijke inhoudelijke argumenten zijn:
Anatomische, bijvoorbeeld dat de ene spiergroep groter én sterker is. Of dat een bepaalde spiergroep meer potentieëel heeft (triceps).
Eventueel met een plaatje:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Of argumenten, zoals succesvolle coaches in hun artikelen geven, dus met een hele trainingssT eromheen (Metal Militia).


Empirische, zoals mijn uitspraak dat je vanaf 270 kg RAW zelden ziet dat mensen nog banken zoals jij. Als er nu een willekeurig persoon, of dat nou een Rus, Amerikaan of Europeaan zoveel bankt weet je praktisch zeker dat hij ellbows in bankt. Dat is een hele harde uitspraak. Zeker omdat je als je om je heen kijkt op sportscholen je bijna niemand met ellebogen naar binnen ziet banken.
Dus een kleine elite binnen de bankdrukwereld presteert het hoogst, dat is dus veel meer van toepassing op jouw 'de-wereld-is-plat-ik-weet-het-maar-niemand-gelooft-me' verhaal, dan de techniek die je zelf nog verdedigd.



Champ zei:
Ben vandaag gewoon chagrijnig.. en dan is elke opmerking me teveel..



ik post net nog dat als je met argumenten komt zoals joopie doet in ons pm contact dan sta ik ervoor open.. of luister in tenminste..
Daarom zeg ik altijd dat je moet zeggen wat je er niet van begrijpt of waar je het niet mee eens bent in die PM's - zodat ik het kan uitleggen of je argumenten weerleggen - maar dan zeg je nooit wat. Nu zeg je eindelijk iets en komen we al veel verder.


Als dit niet sarcastisch is dan dank ik je voor je visie..
Toen ik begon was ik erg theoretisch daarom veel cusussen en opleidingen gedaan, maar als je niet meer lesgeeft vergeet je een hoop is me opgevallen..
ik kan zelf dus ook nog heeeeel veeeeel leren...
Daarom blijf ik ook open voor theorieen en discussies.
Goede instelling.

De trainings methode die ik nu dus "probeer" is totaal anders als mijn vorige trainingssT.. kan me er ook nog niet zo in vinden, maar ik geef het wel een kans!
Ik ben ook van mening dat er niet 1 formule is die werkt bij iedereen, maar vele formules
Er zijn meerdere trainingsformules die hebben gewerkt, soms bij enkelen, soms bij velen. Er zijn echter wel methodes die aantoonbaar beter zijn dan anderen en ellbows in is daar zeker een goed voorbeeld van. Als je nooit kiest. krijg je ook nooit wat.

Deejay_Spike zei:
nou, misschien is het ook goed om naar meerdere personen met ervaring te luisteren.

de mensen die trouwens die artikels schrijven, zijn geen 'internet artikels' maar komen voor in bekende en gerespecteerde bladen zoals powerlifting usa en dergelijke. zelf zijn het ook mensen die boven de 700 pond benchen (en raw velen die er 600 pond benchen). ook zijn dat mensen met veel ervaringen, waarom zou je daar ook niet naar luisteren?
Champ zei:
maar spike als we ook naar hun moeten luisteren, dan kunnen we niet meer naar jou luisteren aangezien jij niet in de catagorie hoort die je nu zelf omschrijft :P

daarom vind ik mijn statement beter.. dat je naar iedereen kan luisteren ongeacht prestaties of bekendheid. dus naar die dudes en ook naar jou, mij, klusmier, eduard, joopie, monsterstrenght.

alleen niet luisteren naar vrouwen! vrouwen horen niet in deze sport! :p
Je moet ook niet naar Spike luisteren, je moet luisteren naar wat al die sterke Benchpressers en hun coaches te zeggen hebben. En kijken wat ze doen, hoe ze het doen, waarom ze het doen. Vervolgens ontken je dat ze sterk zijn of dat ze het verstandig aanpakken, dan ga je weer trainen en druk je minstens 100 kg minder, die nacht lig je te huilen in bed omdat jij ook zoveel wil drukken. En de volgende morgen zie je het licht, je snapt ineens waarom al die principes werken en past ze toe.

Omdat Spike zegt wat zij ook allemaal zeggen en doen moet je toch naar Spike luisteren! :p





Champ zei:
Back on topic

ik zeg niet dat alleen dikzakken met ellebogen naar binnen drukken.. ik zeg alleen dat ik graag eens filmpjes zie van getrainde gespierde mannen die heavy banken!!
Die filmpjes staan hierrrr t.z.t. krijg je er nog wel meer.
Als ik nu meteen mijn ellebogen naar binnen doe dat kost dat me teveel kracht. ondanks dat ik het k*t en belachelijk vind zal ik het toch proberen, maar met mijn tempo bedoel ik dat door decline zwaarder te leren pakken met die techniek (want daar lukt het wel bij) kan ik boards strax ook zo pakken.. en dan heb ik genoeg vertrouwen in die triceps om de rest ook zo te doen!!
Als je het zo wil aanpakken moet je toch nog een stuk beter je ellebogen plaatsen bij decline, bij decline moet je door de hoek sowieso al lager plaatsen dus als je er echt wat uit wil halen en er zo aan wil wennen moet het meer.Bovendien is het heel normaal dat je eerst wat kilo's kwijtraakt als je dat doet, dat is normaal en daar moet je niet bang voor zijn. Zelfs als je dat doet en je tilt minder en je gaat terug naar je oude sT zal je meer tillen met je oude sT

verder eduard je zei nix verkeerds, ik had gewoon een slechte dag :thumbs:
ben blij met jullie motivatie, anders zou ik niet alles posten!

Ben alleen bang dat op deze manier Joopie wel erg veel de nieuwe goeroe gaat worden!
Zijn jullie ook niet benieuwd wie hij is en wat zijn prestaties zijn?? :p
Het is onzin dat je expres dingen fout zou gaan doen omdat je bang bent dat ik gelijk ga krijgen. Ik wil dat jij 300 kg haalt en dat wil jij ook, dus we hebben hetzelfde doel.

Als je wil voorkomen dat ik een goeroe wordt is er maar één oplossing: geen NR halen op de wedstrijd, dan zal iedereen zeggen: "Joopie is waardeloos, zijn trainingsmethode deugt niet en hij scout waardeloze lifters."

Verder zijn jullie benieuwd naar wie ik ben en wat mijn stats zijn:
Ik ben de :devil: duivel :devil: en ik zit in het centrum der aarde. En ik heb geen stats, want hier is geen zwaartekracht en al het ijzer is hier toch vloeibaar :fire:






 
Vrijdag 30-09-2005

close grip BP
10x70
10x70
3x110
3x140
3x170
voelde de hele tijd mijn linker borst aanhechting onder mijn voorste schouderkop

Shirted BP
2x190 (met shirt is de pijn weg) :thumbs:
2x210 Failed
2x210 (15cm)
1x220 (15cm)
1x220 Failed
1x230 Failed
1x230 8cm
1x230 10cm
1x240 failed at lockout
1x240 failed at lockout

ben erg tevreden begon wat slecht, elke gefaalde set ging naar mijn gezicht en raakte het gewicht kwijt.. erg k*t dus.. die 240 voelde beter en ging recht omhoog en goed ondanks dat het faalde! heb wel het gevoel dat ik beter wordt.

Boards

6)3x220 wennen
6)3x230 redelijk
6)3x230 Auw pols zat fout
6)3x230 Super lekker.. gefilmt voor Joopie
5)3x220 lekker
5)3x220 easy weight
5)3x220 easy weight

die 220 uitpakken en zakken was na al die setjes ineens makkelijk.. voelde natuurlijk aan... echt easy... maar uitdrukken van de 3e rep tja dat was anders.. :p
Toen ik die 230 deed kwam er een meisje bij staan. braziliaans 1,50m en is de rest van de avond niet meer bij me weggegaan. ze bleef maar aandacht vragen ondanks dat ik gewoon door ging..
------------------------------------------------------
Skull crushers
8x70
5x90
5x90

One arm liggende triceps extension ;)
3x6x18

Rope extension
10x50
10x60

Push down
6x85
7x85

had nu zelfs nog tijd voor de sauna..
Vond het weer eens een lekkere training, durfde meer en voelde me verzekerder!
 
Champ zei:
braziliaans 1,50m en is de rest van de avond niet meer bij me weggegaan.
...
had nu zelfs nog tijd voor de sauna..


En?! Wat is er nog in de sauna met haar gebeurd :D
 
sauna is gescheiden.. de mannen kleedkamer en vrouwen kleedkamer zitten aan de andere kant van de gym tegen over elkaar...
Ze vroeg of die meid me vriendin of vrouw was.. dus ik zei dat het me speciale neukertje was.. en dat ik er nog wel wat kon gebruiken :D toen kwam me vriendin erbij en herhaalde ik het, waarna mijn vriendin bevestigde dat we nog wel een neukertje konen gebruiken :D:D maar verder nix geworden dus! maar bevestiging is ook leuk
 
:roflol:

wel een vette Skull crusher trouwens:)
 
kom op eddie van jou verwacht ik meer.... :thumbs: is niet genoeg :p

Soul.. ckullcrusher moesten zwaarder dus probeerde ik het maar.. ze gingen wel heel traag en moeizaam. reet van de bank af en persen maar...
 
Hoe heb je gedrukt eigenlijk? elbows in or out? Elbows in? Hoe beviel het je?
 
close grip elbows in.. ging wel.
met shirt probeerde ik het, maar kon het zelf niet goed beoordelen. als ik met mijn pink op de lijntjes zit dan kan ik makkelijk elbows in doen, maar wijsvinger erop dan gaat het moeilijk heb ik steeds de neiging om bij het uitdrukken als het te zwaar wordt de ellebogen naar buiten te doen.
Boards wilde ik ellebogen naar binnen, maar door de korte afstand weinig kans om het goed te laten zien..
 
Back
Naar boven