Fitness Seller

Deadlift 90 kg vraagje? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobinC58

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2009
Berichten
32
Waardering
0
Ej guys,
ik train nu ongveer een half jaartje en begin steeds meer waarde te hechte aan de compound oefningen. En mijn vraag gaat over de deadlift. Ik heb hierover al veel op dit forum gelezen en dat het echt niet slecht is voor je rug mits je de oefening goed uitvoert etc. maar ik ben nu 15 jaar, ongeveer 75 kg en ik heb laatst 90 kilo gedeadlift (6 reps). In mijn oren klinkt 90 kg best veel, niet om op te scheppe ofzo maar is dit wel goed voor mij? op deze leeftijd etc. Ik denk nl. wel dat ik de oefening goed uitvoer. Ik heb echt geen idee wat mensen met mijn trainingservaring/gewicht/ leeftijd doen. Mijn vraag is dus: is dit gewicht te zwaar miscchien?

mvg Robin :)
 
Als je het kan tillen met goede techniek.. Dan is er toch niks aan het handje..

Ik vind het best netjes voor iemand van 15 die 75kg weegt:D

Ik denk dat je het hele idee "is dit gewicht te zwaar misschien" moet laten vallen..

Als je het met goede techniek kan tillen, en je hebt er geen blessures aan over gehouden.. naja.. dan is het dus niet te zwaar nee:D

6x90 op de deadlift staat echt wel gelijk aan 1x110 ongeveer dussss..

Lekker bezig;)
 
Dankje:) het kost wel veel moeite om dit gewicht omhoog te krijgen maarja ik houdt er inderdaad geen blessures aan over ;)
 
Als je echt zeker weet dat je de goede techniek gebruikt kan er in principe weinig mis gaan. Blijf wel goed opletten, en als je twijfelt, verhoog dan je reprange misschien ietsjes naar 8-10. Dan worden de gewichten ook automatisch wat lichter.
 
Even een gerelateerd vraagje: de stiff legged deadlift kun je minder zwaar pakken neem ik aan. Wat is een gangbaar percentage van de normale deadlift? Als ik 130 kilo 1x deadlift, kan ik dan 110 SL liften?
 
Als je echt zeker weet dat je de goede techniek gebruikt kan er in principe weinig mis gaan. Blijf wel goed opletten, en als je twijfelt, verhoog dan je reprange misschien ietsjes naar 8-10. Dan worden de gewichten ook automatisch wat lichter.

compleet mee eens, ook als je twijfelt kan je het filmen en na afloop bestuderen, heb ik ook lange tijd gedaan tot ik 100% zkr wist dat me techniek goed was
 
Even een gerelateerd vraagje: de stiff legged deadlift kun je minder zwaar pakken neem ik aan. Wat is een gangbaar percentage van de normale deadlift? Als ik 130 kilo 1x deadlift, kan ik dan 110 SL liften?

Verschil per persoon. Gewoon uitproberen. Je begint toch niet meteen met het hoogste gewicht wat je kan? Gewoon opbouwen in gewicht per set en dan zie je vanzelf waar het eindigt.
 
Maak er eens een filmpje dan, want soms denk je dat je de techniek onder controle hebt maar dan ontdek je nog foutjes op film...
 
Even een gerelateerd vraagje: de stiff legged deadlift kun je minder zwaar pakken neem ik aan. Wat is een gangbaar percentage van de normale deadlift? Als ik 130 kilo 1x deadlift, kan ik dan 110 SL liften?

bij sommige mensen is hun conventionele deadlift al bijna stif legged... dus valt weinig zinnigs over te zeggen
 
bedankt voor alle tips allemaal :) ik hem zeker even filmen en dan vergelijken met de goede techniek.
gr Rob
 
ik zou hem ook even hier laten zien. hier zijn mensen die je misschien nog tips kunnen geven.
 
Oke waar moet ik um posten dan, en hoe moet ik um uploaden ofzo kan dat?';)
 
Hier posten, maar eerst uploaden @ youtube..
 
Gewoon even op Youtube uploaden en dan hier posten.
 
Oke zal ik dalijk even doen;)
 
Ik kende een jongen van 15 die 220 kon deadliften. Nu is hij dood.
 
dit is het filmpje.. de laatste beelden zijn in slow motion voor extra duidelijkheid over of ik hem goed uitvoer;) Hoop dat ie een beetje Oké is: D
 
Wat zijn dat in godsnaam voor kleine pauperschijfjes?
 
ja ik train bij een vriend van me en daar zijn alleen kleine schijfjes;) heb je gelijk in maarja als je er genoeg aan doet zit je zo aan de negentig;)
 
Back
Naar boven