XXL Nutrition

Deadlift cheats?

Bezoekers in dit topic

om eerlijk te zijn haalde ik maar 4 reps.... vanavond staat ie weer op het programma.
 
Hoe ik het zou doen qua straps enzo zou zo zijn:
Begin ik met deadliften? Ja, zo lang mogelijk normale grip.
Doe ik eerst hanging leg raises en shrugs en is mijn grip al half naar de tyfus daardoor en wil ik daarna gaan deadliften? Ja, zou ik meteen switchen naar mixed grip of straps. Als je je deadlifts niet goed uit kunt voeren omdat je grip faalt dan had je in mijn ogen sowieso iets moeten doen waardoor je grip niet je limiterende factor is met deadlifen. Dus ik zou zelf meteen die straps pakken en gaan deadliften met straps als ik eerst al zoveel grip werk doe ;)
 
Klopt, dat heb ik dus omgegooid na de eerste reactie van Mentat. Ik dacht gewoon niet logisch na, gewoon eerst de 3 oefeningen doen die SL voorschrijft, daarna accessoires.
 
Even een update, de 130 kg is geslecht, helaas was de week erop 135 Kg echt een brug te ver. De eerste rep ging 1 cm van de grond en dat was het. Nou lijkt me dat ik gewoon een slechte dag had, maar behoorlijk frustrerend, aangezien ik met de OHP en BP ook al vastloop. Het ging allemaal net iets te snel wellicht voor mijn lichaam.

Toevallig is in de Stronglifts app een nieuwe update geweest, het Madcow programma is nu beschikbaar.
Wordt omschreven om te gebruiken zodra je vastloopt met het standaard programma. Je kan verschillende opties aanvinken, werkt erg goed.

Ik heb ramped sets en frontsquat aangezet. Het schema is nu A/B/C i.p.v. A/B/A/B, waarin B een lichte dag is en op dag C elke oefening een extra set heeft. Het programma neemt je PR's uit het SL-programma en begint een heel stuk lager, zodat je na 6 weken je PR's weer benadert en als het goed is verbreekt. Heb nu 1 week gedaan en het voelt alsof ik niks heb gedaan zo licht, maar geeft me wel de kans om de techniek te verbeteren. Frontsquats op de B-dag zijn erg moeilijk, omdat ik dit nog nooit gedaan heb.
Screenshot_20221114-105016_StrongLifts[1].jpg
Screenshot_20221114-104929_StrongLifts[1].jpg
 
Back
Naar boven