Fitness Seller

deadlift check

Bezoekers in dit topic

Sound

Cool Novice
Lid geworden
19 aug 2014
Lengte
1m83
Massa
75kg
Goedemiddag beste mensen,

Gisteren heb ik een video gemaakt van mijn deadlift, en zou graag willen weten hoe ik deze nog zou kunnen verbeteren. Het probleem is dat ik vooral mijn onderrug voel en eigenlijk bijna niet mijn benen. Ik deadlift hier 60 kg.

https://www.wevideo.com/view/641344252

Das boot

Cool Novice
Lid geworden
8 apr 2012
Hi!

Wat ik op de video lastig kan zien is of je, je lats goed aanspant. Als je deadlift moet je zoveel mogelijk in je spieren hangen, dit wil zeggen dat je lats goed moet aanspannen. Het lijkt alsof je schouder te ver naar voren staat. Zorg dus voor 'Thorastic extension' --> borst vooruit, lats aangespannen (en schouder gaan daardoor automatisch meer naar achteren).

In je lockout schiet je heup wel wat meer naar voren. Hoe bewust activeer jij je kont/glutes vanaf het begin van je deadlift? Als je die heel bewust gebruikt neemt dit veel druk over van je onderrug. Als ik deadlift dan voel ik de dag erna mijn kont het meest. Vind het lastig om uit het filmpje te halen of je dit goed doet (te weinig ervaring hoe dit er uit ziet.)

tip:

Jasenko

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
5 aug 2014
Lengte
1m79
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Je zou denk ik inderdaad je borst wat meer naar voren kunnen doen waardoor je beter in positie komt te staan.

Anoniem

Huge Freak
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
28 aug 2003
Lengte
1m90
Gewicht is te laag om goed te oordelen.

Wrs zijn je heupen te laag want je knieën komen te ver naar voren.

Hercules27

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 apr 2016
Lengte
1m84
Massa
104kg
Vetpercentage
16%
meer je glutes activeren als je de stang over je knieën hebt getrokken. en als je het gewicht weer terug zet niet te ver naar voren op je voeten leunen.

meaantje

Colossal Veteran
Lid geworden
19 feb 2014
Lengte
1m83
Massa
64kg
Gewicht is te laag om goed te oordelen.

Wrs zijn je heupen te laag want je knieën komen te ver naar voren.

dit.

Je knieen zijn veel te ver naar voren en ze gaan ook niet naar achteren als je trekt.

Kwarkie

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
23 feb 2010
Lengte
1m83
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
Je maakt er teveel een squat van. Probeer eerst met licht gebogen knieën je heupen naar achter te steken en dan pas je knieën te buigen, op die manier gebruik je meer je hamstrings en je glutes. Als ik het op die manier doe zijn mijn onderbenen bijna verticaal, bij jou komen je knieën zowat voor je tenen uit. Wat bij mij verder helpt is zoveel mogelijk borst vooruit steken, hierdoor span ik mijn rug beter aan.

Jaaghet

Novice
Lid geworden
3 mrt 2014
Lengte
1m78
Massa
63kg
Iemand die mij laatst bezig zag(ik had een beetje hetzelfde probleem als jij) adviseerde mij ombij het laatste stukje van de deadlift je kont hard aan te spannen. Dit maakte voor mij groot verschil.
Het zorgt het zegmaar voor dat je heup het latste stukje in een keer in een kaarsrechte positie komt met je onderrug. Bij mij nam dit heel veel stres weg voor mijn onderrug.

biertje92

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
23 jun 2013
Lengte
1m65
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
borst vooruit (thorocale extensie)
lats aanspannen (stang tegen je lijf aandrukken, hij is nu te ver van je lichaam af)
heup iets minder laag laten zakken, nu is t een halve squat.
knieën mogen wel iets naar vooronderin, alleen moeten naar achter zijn (niet locken) zodra de stang de knie passeert.
deadliften hoor je in o.a. ook in je onderrug te voelen, dit is niet raar.

Das boot

Cool Novice
Lid geworden
8 apr 2012
Iemand die mij laatst bezig zag(ik had een beetje hetzelfde probleem als jij) adviseerde mij ombij het laatste stukje van de deadlift je kont hard aan te spannen.

Niet alleen bij het laatste stuk moet je je kont aanspannen. Je kont (Glutes) zijn een gigantische krachtige spiergroep. Indien je deze (EN de hamstrings) niet goed aanroept tijdens de gehele oefening werk je jezelf in de nesten als je zwaarder gaat trainen.

Naar boven